[RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

RPG Kuchyně proběhla od 15.2.--3.3.2013
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 6994
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 4. 3. 2013, 15:20

Jestli máte na svém kontě pěknou řádku zahubených upírů, vlkodlaků, zombíků a dalších odporných zrůd, pak tato hra možná změní váš pohled na svět. Budete totiž vystupovat právě v roli netvorů, které jste byli zvyklí potírat. Zapomeňte však na terorizování nebohých vesničanů a spřádání pekelných plánů na ovládnutí světa za zvuku rozladěných varhan - to že jste netvor neznamená, že jste magor.

Budete zkrátka žít v lidské společnosti, která se nikdy nesmí dozvědět, co jste zač. Lidé totiž nemívají pochopení, když se od nich příliš lišíte. Když jim k tomu ještě pijete krev, kvílíte celé noci na cimbuří, nebo večeříte dobytek či pastevce, začnou vás chodit návštěvovat s vidlemi a pochodněmi v rukou. A to není žádná legrace!

Děda Pavouk by vám o tom mohl povídat...
Obrázek
Stahujte soutěžní verzi [PDF, 2,98 MB]
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od morech11 » 5. 3. 2013, 22:13

abacedne bola tvoja hra v mojom zozname vďaka číslu v názve dokumentu hneď prvá, takže som sa na ňu vrhol. je mi to trochu hlúpe, ale zatiaľ som prečítal štyri hry a už druhý raz budem tvrdiť, že som našiel svojho favorita :D
rovnako ako bubákova hra ma aj stvůry jako my oslovili vpodstate hneď od začiatku. keď som začal čítať anotáciu, bál som sa, či niekto zasa nespravil nejaký port na momentálne veľmi obľubené dungeon master hry, kde sa hráte na zlého šéfika jaskyne. zvyšku anotácie som už potom toľko neveril a to bola chyba. kreatúry v našom svete (čo istým zvráteným spôsobom v našej realite už dávno funguje :)) sú perfektný nápad a hra hrá presne na tú strunu, ktorú mám rád. neberie sa vážne a vpodstate všetko necháva na hráčoch.
mechanika s dominom je príjemne jednoduchá a väčšina hry sa dá hrať aj bez nej. trochu sa bojím, že pri väčších konfliktoch bude problém sledovať aktuálnu výhodu, ale asi sa to bude dať obísť nejakými žetónikmi alebo tak podobne.
hra samotná je napísaná veľmi príjemne, ničím sa tam netreba prekúsavať, nič netreba riešiť dvakrát, text sa číta veľmi ľahko. "bestiár" by som asi zaradil nakoniec, ale inak to bola najlepšia časť pravidiel, takto dobre som sa už dávno nebavil. Helmut von sajrajt? mäsožravky? o rly? :D perfektné :clap:
ingrediencie som tam nejak veľmi sám nezaregitroval,prišli mi dosť voľné, ale veľmi som sa po nich ani nepátral. úprimne je mi ale úplne ukradnuté, či tam sú (sú), zvyšok hry je perfektný :)
ďalšia hra (či kadibúdka, či koncept, či ako si to nazvete) tohoto ročníku po insomniakoch, ktorú si fakt chcem zahrať.
obligátne bodíky (ktoré vlastne nič neznamenajú :D)
:arrow? Nápad, atmosféra a celkový dojem 5/5
:arrow? Hratelnost a provedení 4/5
:arrow? Ucelenost, srozumitelnost a podání 4/5
:arrow? Zapojení ingrediencí 3/5

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 6994
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 6. 3. 2013, 10:58

Díky za komnetář a slova chvály. Jsem potěšen, že se našel někdo, kdo by si to chtěl zahrát - co víc ji může autor hry přát? :)

K "bestiáři" - původně jsem měl pravidla vyhodnocování až před tvorbou netvora, ale když jsem to pročítal, přišlo mi, že to tak nějak visí ve vzduchu a přirozenější mi přišlo nejprve vytvořit netvora a pak teprve vysvětlit, jak se s tím pracuje ve hře. No a s tím holt souvisí i umístění ochutnávky netvorů před pravidlovou částí. Přiznám se, že mi to také úplně nesedí, ale lepší uspořádání mě nenapadá.

edit: ještě k dominu - když jsem si to zkoušel, vyhrabal jsem dětské domino, kde jsou kameny ve tvaru berušek. S tím by to teprv mělo grády! :lol:
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 286
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Tindo » 8. 3. 2013, 00:16

Moc hezká hra. Texty se čtou jedna radost. Nápad je skvělý. Atmosféra jak se patří, pro zábavnou hru. Z mého pohledu prostředí trochu moc vyniká nad mechanikami a hrou. Po prvním přečtění přemýšlím mám plnou hlavu stvůr, přemýšlím o jejich životě a trápeních. Ale ta druhá stránka hry se ve mne vyvolala nadšení o trochu méně. Možná je to tím, že bestiář přerušuje vysvětlování pravidel a tak jsou hůře viděny jako celek. Jediná věc, která se mi na této skvělé hře, která se mi ze všech her přijde nejzajímavější, moc nesedí, je ta směrová růžice. Přijde mi to takové moc umělé použití. Při popisu toho, co růžice symbolizuje, mě spíš v mysli vyvstanulo kyvadlo.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 6994
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 8. 3. 2013, 09:16

Děkuji za reakci, vypadá to, že bych měl bestiář skutečně šoupnout někam jinam.

Směrová růžice (aniž bych ti chtěl tvůj názor vymlouvat) dle mého plní funkci naprosto dokonale. U tohohle nápadu jsem v ducho děkoval človeku, kterého tato ingredience napadla. Ano, dalo by se to pojmout jako řada, jejíž obě strany znamenají konec, ale růžice představuje uzavřený kruh, který jasně říká, že obě cesty vedou... no tam kam vedou. Současně je konec umístěný dole, což evokuje dno a zkrátka že je to špatně (jde to z kopce). Osobně si lepší způsob záznamu této veličiny nedokážu představit.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Pepa

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Pepa » 13. 3. 2013, 20:44

Moc pěkná hra, která mě zaujala už od prvních řádků. Skvělý nápad a atmosféra (chválím pěkné obrázky), hra je napsaná s velkou lehkostí, humor hry mě moc bavil. :clap:

Mých pár poznámek:

1) Růžice vs. Kyvadlo. I když jde vlastně o "kmity", tak jsem to cítil přesně tak, jak píšeš :) Určitě bych ponechal růžici.

2) Bestiář (zde by se ale mělo říkat "Nabídka vlastních postav" :) ). Je logičtější mít ho až na konci, ale na druhou stranu je podaný tak dobře, že člověka vtáhne a nepustí. (Kdyby byl na konci, tak by si lidé třeba přečetli jenom mechaniky a bestiář by už nečetli...)

3) "Potřebuje bahno" (u Jožina z bažin) bych spíš viděl mezi Potřebami namísto Slabých stránek. Ale asi má mít každý Potřebu pouze jednu, takže zde trochu nevím...

4) Konflikt. I přes dlouhý, pěkný ilustrační příklad jsem musel číst pravidla pro konflikt dvakrát. Funguje to tak, že někde bokem se pro obě strany musí zaznamenávat Výhoda a v okamžiku, kdy "všichni už proti sobě použijí všechno", musí strana, která má Výhod méně, doplatit rozdíl z Rezerv? A po tomto okamžiku (což vlastně jde asi i dřív) se kameny rezerv "pošlou do války" podle odstavce Aktivní využití rezerv na straně 12? Pravidla pro konflikt by stálo za to napsat asi nějak líp.

5) Strana 12, Sloupec 2: "Pokud jsou hodnoty stejné, přichází o rezervu obě strany." Jelikož dominové kameny jsou unikátní (žádné dva nejsou stejné) a nižší číslo se používá jako "tiebreaker", tak mám pocit, že toto se nikdy nestane. Což je jedině dobře - tuto větu lze z pravidel vypustit :)

6) Domino (a hlavně práce s ním) se mi moc líbí. Je tu takový skrytý taktický rozměr, kdy hráč musí i trochu přemýšlet, jestli tu 6/5 použije nebo jestli si ji nechá na "horší časy". Může se tu i pěkně blafovat. Výborné... :clap:

7) Kapitolka Vedení hry mě také příjemně potěšila. Nastavování síly překážek a protivníků není od věci zmínit. Jenom si nejsem jist toho počtu rezerv u překážek. Bude-li mít hráčská postava např. 3 silné stránky, měla by mít překážka rezervy také minimálně 3, protože jinak ji postava zdolá zadarmo, takže se o žádnou překážku v podstatě nejedná... Ještě by mě zajímalo, jestli hráčské postavy a cizí postavy znají svoje silné a slabé stránky navzájem.

Závěrem dodám, že hru hodnotím velmi pozitivně a zapisuju si ji do svého "to play" listu. :) Myslím, že v RPG Kuchyni bude bojovat o přední místa.

:clap:

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 6994
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 14. 3. 2013, 10:22

Děkuji za pár poznámek i slova chvály. K jednotlivým poznámkám:
3) "Potřebuje bahno" (u Jožina z bažin) bych spíš viděl mezi Potřebami namísto Slabých stránek. Ale asi má mít každý Potřebu pouze jednu, takže zde trochu nevím...
Jde zkrátka o to, že Jožin z bažin má k bahnu velmi kladný vztah. Když někde potká pěkně rozbahněnou louži, všeho nechá a půjde se v ní vyrochnit. Bez bahna je to prostě jenom Jožin. Možná by to chtělo pojmenovat trochu jinak, aby to nezavánělo potřebou.
Konflikt. I přes dlouhý, pěkný ilustrační příklad jsem musel číst pravidla pro konflikt dvakrát. Funguje to tak, že někde bokem se pro obě strany musí zaznamenávat Výhoda a v okamžiku, kdy "všichni už proti sobě použijí všechno", musí strana, která má Výhod méně, doplatit rozdíl z Rezerv?
V podstatě je to tak, že jedna strana popíše, jak využije své silné stránky, nebo zneužije cizí slabé stránky a druhá strana to pak musí dorovnat, nebo přebít a to tak dlouho, dokud nedojdou možnosti a nápady. Když už nemá jak, musí pálit rezervy a pokud není rozhodnuto, tak to zabalit nebo "poslat kameny do války" (výborný termín!) až do úplného rozhodnutí.
Strana 12, Sloupec 2: "Pokud jsou hodnoty stejné, přichází o rezervu obě strany." Jelikož dominové kameny jsou unikátní (žádné dva nejsou stejné) a nižší číslo se používá jako "tiebreaker", tak mám pocit, že toto se nikdy nestane.
Díky za upozornění. Během vývoje jsem došel k tomu, že jedna sada domina může být (zvlášť s více hráči) málo a tak by bylo třeba jich použít víc a pak může dojít k duplicitám. Nakonec jsem tuhle možnost (v rámci zjednodušení a proto, že jsem si tím nebyl jistý) zazdil a tohle tam zbylo.
Bude-li mít hráčská postava např. 3 silné stránky, měla by mít překážka rezervy také minimálně 3, protože jinak ji postava zdolá zadarmo, takže se o žádnou překážku v podstatě nejedná...
Ne nezbytně, protože ne vždy je možné silnou stránku použít. Třeba proti zamčeným dveřím Jožinovi z bažin Ostré zuby ani Zákeřnost příliš nepomůže. A jestli hráč přijde na to, jak tyto silné stránky využít ve svůj prospěch, pak si překonání překážky bez ztráty rezervy nepochybně zaslouží.
Ještě by mě zajímalo, jestli hráčské postavy a cizí postavy znají svoje silné a slabé stránky navzájem.
Běžně by je všichni znát měli (každý přeci ví, co platí na upíry a jakých triků jsou schopni, stejně jako lze předpokládat, že když vám do baráku vleze vymítač ďábla, že se bude ohánět krucifixem a prskat svěcenou vodu na všechny strany). Ve výjímečných případech, kde se na scéně objeví nějaký tajemný neznámý protivník (tajemný cizinec, avatar asirského boha deště a tak podobně) by ale mohlo být vhodné jeho silné a slabé stránky odhalovat postupně. Koneckonců by se z toho dala udělat osa hry.
Závěrem dodám, že hru hodnotím velmi pozitivně a zapisuju si ji do svého "to play" listu.
Děkuji - co víc si mohu přát? :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 393
Registrován: 3. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Ceske budejovice, Kolin
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od johnjarik » 14. 3. 2013, 16:22

Tak tahle hra mne opravdu mile potesila (byla druhou, ktera mi prisla do paratku).
Ze je hratelna a srozumitelna jsem overil na sve manzelce, ktere jsem byl sto vysvetlit pravidla za 2 minuty.
Nad Bestiarem jsme se smali mnohem dele.

Pokud tato hra bude hrana na jarni slezine, tak si rezervuji jedno misto (teda vlastne dve - zena si taky rada zahraje, a to uz neco znamena).

Ze ingredience nebyly vyuzity na 100%, jako u jinych her, vime asi vsichni, ale hre to neubralo na krase.


Jsem rad, ze ruzice pomohla k tvorbe :)

Maly navod jak hru obohatit. :>;o)
Kazdy ma krom sveho deniku pred sebou panel na kosticky ze Screbble, otoceny k ostatnim a na nem ma sve nevyhody.
Skoro si rikam, ze tahle hra si zaslouzi karticky na vyhody a nevyhody :D

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 6994
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 15. 3. 2013, 17:54

Děkuji za komentář. I já bych byl rád, kdyby si to někdo na slezině zahrál, ovšem nemohu to ovlivnit, protože tam nebudu :)
johnjarik píše:Maly navod jak hru obohatit. :>;o)
Kazdy ma krom sveho deniku pred sebou panel na kosticky ze Screbble, otoceny k ostatnim a na nem ma sve nevyhody.
Skoro si rikam, ze tahle hra si zaslouzi karticky na vyhody a nevyhody :D
Díky za návrh, ale obávám se, že tohle by hře spíš uškodilo. Skrýt silné a slabé stránky může být vhodné spíš jen výjímečně, jinak je zneužívání slabých stránek ostatních jedním z nejdůležitějších prvků - a jejich skrytí to dost komplikuje.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od morech11 » 15. 3. 2013, 18:05

ja som to pochopil tak, že slabé stránky ti vymyslíé niekto iný a ty ich jediný nevidíš
to by mohla byť vcelku sranda podľa mňa

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 6994
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 15. 3. 2013, 19:29

morech11 píše:ja som to pochopil tak, že slabé stránky ti vymyslíé niekto iný a ty ich jediný nevidíš
to by mohla byť vcelku sranda podľa mňa
Tak to není. Ale je pravda, že by tím mohly vzniknout celkem zajímavé věci :>;o)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Bifi » 17. 3. 2013, 14:25

Super mix medzi My Life with Master, White Wolfími hrami a Kill Puppies for Satan! Blahoželám!
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Pepa

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Pepa » 19. 3. 2013, 12:10

Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc. Jak je to s předměty? V jednom konfliktu se může použít maximálně jeden (i když jich má postava víc) nebo se jich může použít více (každý maximálně jednou)? Ze stran 5 a 12 mi to tak úplně jasné není...

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 6994
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 19. 3. 2013, 12:58

Můžu mít víc předmětů, ale v jednom konfliktu je můžu použít jen jednou. Můžu použít i víc předmětů současně, když to dává smysl (třeba přivážu lano k háku, abych ho mohl hodit na střechu), ale stále pouze jednou za konflikt. Zkrátka předměty jsou samostatná škatulka - je fuk kolik jich máš nebo použiješ, ale do téhle škatulky smíš sáhnout jen jednou za konflikt.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1898
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Gran » 21. 3. 2013, 19:18

onge píše:
johnjarik píše:Maly navod jak hru obohatit. :>;o)
Kazdy ma krom sveho deniku pred sebou panel na kosticky ze Screbble, otoceny k ostatnim a na nem ma sve nevyhody.
Skoro si rikam, ze tahle hra si zaslouzi karticky na vyhody a nevyhody :D
Díky za návrh, ale obávám se, že tohle by hře spíš uškodilo. Skrýt silné a slabé stránky může být vhodné spíš jen výjímečně, jinak je zneužívání slabých stránek ostatních jedním z nejdůležitějších prvků - a jejich skrytí to dost komplikuje.
Však píše "otočený k ostatním", nic o skrývání. ;)
Hodnoty => Práce

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2013“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host