Astrální doupě (+ recenze)
Re: [recenzia] Astrální doupě
To ne. Ale taky jsme na to hraní nejspíš nešli primárně za účelem zahrát si konkrétní dobrodružství, ale hlavně otestovat systém. Proto jsem taky chtěla, abychom si postavy vytvořili sami na místě. Když jsem pak na místě viděla bezradné obličeje spoluhráčů při tvorbě postavy, bylo mi hned jasný, že se to dobrodružství bude zkracovat a s velkou pravděpodobností si ani moc neužijeme zápletku.Pieta píše: Ale z účastníků hry, co vím, úplný začátečník nebyl nikdo.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: [recenzia] Astrální doupě
Alef0: Mas pravdu ze sem to pojal ponekud nestastne. Ano, dotklo se me co se tu psalo a bohuzel se to projevilo i na mem projevu. Hodnotit druzinu sem si dovolil proto, ze po tom co sem videl mi neprislo na miste hodnoceni nekterych ucastniku, kteri jak sem na miste postrehl to vysvetlit ani nechteli (viz me je to jedno). Samozrejme nehazu vsechny do jednoho pytle, jak to asi bylo pochopeno. Pokusim se oprostit od osobnich dormu, dekuji za upozorneni.
Pieta: dekuji, chapes velice dobre
Ano sem ten mag co zapalil ohen 5timetrovym plamenym dechem... nevsiml sem si ze by mel nekdo treba zapalovac. Mohl si treba Sparkle do tesaku zaklit demona ovladajiciho plaminek (5ta sfera), nebo pyrokinezi (9ta sfera), ale usoudil sem ze tohle bude rychlejsi. Ja se tyto kouzla neucil z duvodu uspory bodu a investoval je do ucinejsich kouzel ktere pomuzou v boji.
3. Na to neumim odpovedet.
ted nevim jaky projekt myslis, nejsem autorAlef0 píše:...zbytočne diskvalifikuješ aj projekt, ktorého si Autorom...
Pieta: dekuji, chapes velice dobre
To je otazkou priorit, nemuzes umet od zacatku vse. pokud sis postatavu vytvoril tak ze nejsi moc platny v primem boji, pomuzes druzine jinak a po splneni ukolu si pridelene expy doinvestujes.onge píše:pro samé učení theuregských dovedností mi už nezbyly body na to, abych se tou sekerou naučil mávat
Melo by se pridelovat 500-5000 bodu entuziasmu (expu) do kazde skupiny (vlastnosti/dovednosti), podle zavaznosti dobrodruzstvi a zpusobu reseni. Kazdy den straveny odpocinkem zvysuje entuziasmus i 1 v kazde skupine (treba kdyz nekdo vynecha hru, muze si pricist tolik bodu, kolik skupina odehrala dni bez jeho pritomnosti "in game" v pripade, ze byl "zaparkovany treba u alchymistu na sene"). Opravdu zalezi na schopnosti hrace, delce sezeni a stedrosti PJ (na skameneni dosahnes treba za 20-1000 her, nejde to pausalizovat).onge píše:Pokud si vytvořím k tomu účelu ideálně vybalancovanou postavu, jak dlouho mi bude trvat, než z ní udělám mistra schopného zkameňovat nebo tvořit božstva? Kolik sezení bude třeba odehrát? Jsi ty ten mág, co zapaloval táborák pětimetrovým ohnivým dechem?
Ano sem ten mag co zapalil ohen 5timetrovym plamenym dechem... nevsiml sem si ze by mel nekdo treba zapalovac. Mohl si treba Sparkle do tesaku zaklit demona ovladajiciho plaminek (5ta sfera), nebo pyrokinezi (9ta sfera), ale usoudil sem ze tohle bude rychlejsi. Ja se tyto kouzla neucil z duvodu uspory bodu a investoval je do ucinejsich kouzel ktere pomuzou v boji.
1. a 2. Ver ze to bylo nejdelsi a nejvycerpavajici zasvecovani novacku do pravidel co sem zazil.Cor píše:1. Ano. Na většině "přijďte si vyzkoušet systém" to funguje tak, že systém zná vlastně jen PJ a v průběhu tvorby postav (pokud je nemá pro hráče předpřipravené jen k výběru) a samotného hraní hráčům vysvětlí...
2. Zatím mi to připadá spíše tak, že autor tuhle rovinu podcenil a nebo vysvětlování čehokoliv prostě není jeho silná stránka a podle toho vypadají jak pravidla, tak prezentace. Nechce se mi věřit, že by zástupci RPGfóra byli zas až tak tupí. (:lol:)
3. Mimochodem, docela by mně i jako nezúčastněného zajímalo, kolik systémů autor opravdu znal a vyzkoušel předtím, než se rozhodl sepsat "Astrální doupě" (a proč vlastně "doupě"? Podle vzoru "dračí"?)
3. Na to neumim odpovedet.
Nejsem si vedom ze bych neco z toho tvrdil, krom toho muzes poridit treba "heal flasky" u alchymistu.Sparkle píše:Rozhodně není automatické, že zranění v RPG hrách se přirozeně regeneruje "dle reálu"... rozhodně není automatické, že každá družinka musí mít léčitele.
Re: [recenzia] Astrální doupě
Pardón s tým autorom, v každom prípade je to do budúcna ujasnené.
Lebo samozrejme si viem predstaviť, že ľudia, čo RPG nikdy nehrali, nevedia porovnať + keď sú odtienení od systému ("tu máš a toto si hoď") tak mnoho vecí neriešia. Na druhej strane na sedení sme boli ľudia, čo videli veľa systémov, a preto nás zaujímali ich mechaniky a pravidlá (lebo ako bolo povedané, text hry nie je v tomto žiadna veľká sláva), čo sa mohlo zdať ako dlhé a vyčerpávajúce.
Z toho vyplývala aj otázka na Autora a jeho znalosť systémov a z toho vyplývalo moje konštatovanie, že AD je zatiaľ systém, ktorý funguje len v dvojmetrovej aure okolo autora.
Tretí krát sa pýtam: koľko ich predtým bolo a čo to boli predtým za nováčikovia?1. a 2. Ver ze to bylo nejdelsi a nejvycerpavajici zasvecovani novacku do pravidel co sem zazil.
Lebo samozrejme si viem predstaviť, že ľudia, čo RPG nikdy nehrali, nevedia porovnať + keď sú odtienení od systému ("tu máš a toto si hoď") tak mnoho vecí neriešia. Na druhej strane na sedení sme boli ľudia, čo videli veľa systémov, a preto nás zaujímali ich mechaniky a pravidlá (lebo ako bolo povedané, text hry nie je v tomto žiadna veľká sláva), čo sa mohlo zdať ako dlhé a vyčerpávajúce.
Z toho vyplývala aj otázka na Autora a jeho znalosť systémov a z toho vyplývalo moje konštatovanie, že AD je zatiaľ systém, ktorý funguje len v dvojmetrovej aure okolo autora.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [recenzia] Astrální doupě
a já bych doplnil otázku Kolik lidí vedlo Astrální doupě na základě přečtení pravidel, aniž by ho předtím hráli?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [recenzia] Astrální doupě
Alef0 píše:Tretí krát sa pýtam: koľko ich predtým bolo a čo to boli predtým za nováčikovia?1. a 2. Ver ze to bylo nejdelsi a nejvycerpavajici zasvecovani novacku do pravidel co sem zazil.
Alef0 píše:môže to autor porovnať s inými sedeniami s inými hráčmi? Z tvrdení tiež vyplýva, že to viedli aj nejakí iní hráči: ako to prebiehalo?
Alef0 píše:* Hore som sa pýtal na iné skúsenosti z iných družín, môžeš to elaborovať?
Alasin píše:Hned z kraje pisu ze jsem pouze pomocna ruka, co vam mela pomoct v pripade potizi...
dekujiAlef0 píše:Pardón s tým autorom, v každom prípade je to do budúcna ujasnené.
Predpokladam ze ta otazka tedy nepatrila me. Ja osobne sem zazil cca 8 novacku s ruznejma skusenostma, ale opravdu si nepamatuju kdo ma co za sebou, nedelal sem si poznamky (uprimne jestli sem se jich ptal, tak obecne). Nevim jestli to uz vedl nekdo jiny, za me pritomnosti ne.
nevimJerson píše:a já bych doplnil otázku Kolik lidí vedlo Astrální doupě na základě přečtení pravidel, aniž by ho předtím hráli?
pokracovat v odpovidani na drive polozene otazky budu pozdeji, nesedim u toho furt
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [recenzia] Astrální doupě
a co tedy kontakt na autora? Zeptal bych se ho sám.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [recenzia] Astrální doupě
To je přesně to, o čem mluvím. Když hráči chtějí hrát, hrají. Když chtějí rozebírat systém, místo toho rozebírají systém. Je pak jasné, že z pohledu vysvětlujícího je mnohem náročnější je uvést do hry.Alef0 píše:Lebo samozrejme si viem predstaviť, že ľudia, čo RPG nikdy nehrali, nevedia porovnať + keď sú odtienení od systému ("tu máš a toto si hoď") tak mnoho vecí neriešia. Na druhej strane na sedení sme boli ľudia, čo videli veľa systémov, a preto nás zaujímali ich mechaniky a pravidlá (lebo ako bolo povedané, text hry nie je v tomto žiadna veľká sláva), čo sa mohlo zdať ako dlhé a vyčerpávajúce.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [recenzia] Astrální doupě
hej, pieta, akurát som sa tiež chcel spýtať, že či je toto dobre, alebo zle, podľa nehoAlasin píše:1. a 2. Ver ze to bylo nejdelsi a nejvycerpavajici zasvecovani novacku do pravidel co sem zazil.
Alasin - že ma pravidlá zavalili a neurčité bľabotanie z vašej strany o tom, ako jednoducho sa to všetko nahadzuje spôsobilo to všetko, čo mi vyčítaš. ty si už musíš prebrať, či je to viac moja chyba, lebo som lama a nepochopil som systém, alebo chyba systému, lebo som nepochopil systém. (pomôcka: pri väčšine systémov mi stačí jedno prečítanie, na to, aby som si vedel predstaviť, ako to budem hrať. tentokrát mi nepomohlo ani čítať systém [nie, žeby bola príručka napísaná tak, že by som ju celú zvládol...], ani výklad od ostatných pri stole
ale ak chceš nechať problém na mne, zas tak mi to nevadí, že nie som nejak extrémne skúsený som si priznal sám vyššie )
Re: [recenzia] Astrální doupě
Ale áno, to bola otázka na teba: dôvodom boli tie nahnevané vyhlásenia, ako keby sme boli tá najhlúpejšia družina ever, ktorej treba pomáhať, vodiť ju za ručičku a podobne. Lebo dosť ľahko sa určuje poradie, keď sú družiny dve a ešte ľahšie, keď jedna boli nováčikovia, o ktorých som hovoril vyššie.Ja osobne sem zazil cca 8 novacku s ruznejma skusenostma, ale opravdu si nepamatuju kdo ma co za sebou, nedelal sem si poznamky (uprimne jestli sem se jich ptal, tak obecne). Nevim jestli to uz vedl nekdo jiny, za me pritomnosti ne.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [recenzia] Astrální doupě
Alasin: Člověče, klídek... chováš se, jakoby ti spadly hračky do kanálu. To chce klid a nohy v teple.
Chtěl bych se zeptat - vy máte (jako družina nebo ty osobně) zkušenosti s hraním jiných systémů?
My moc děkujeme všem, kteří se hraní zúčastnili za jejich zápisy a názory. Velmi pěkně to doplnilo obrázek, který jsme si udělali z nahlédnutí do příručky samotné... a bohužel to pro Astrální doupě nedopadlo vůbec dobře. Podle všeho je to hra, která bude vyhovovat právě jednomu člověku, ale bohužel pro zbytek RPG populace je absolutně nepoužitelný. :>:o/ Generátor postavy pod DOSem, absolutně přílišná komplexnost, mocniny v RPG (!), podivná esoterika... a další prvky to prostě srážejí právě jen do pozice "hry pro jednu družinu". Škoda, škoda.
Chtěl bych se zeptat - vy máte (jako družina nebo ty osobně) zkušenosti s hraním jiných systémů?
My moc děkujeme všem, kteří se hraní zúčastnili za jejich zápisy a názory. Velmi pěkně to doplnilo obrázek, který jsme si udělali z nahlédnutí do příručky samotné... a bohužel to pro Astrální doupě nedopadlo vůbec dobře. Podle všeho je to hra, která bude vyhovovat právě jednomu člověku, ale bohužel pro zbytek RPG populace je absolutně nepoužitelný. :>:o/ Generátor postavy pod DOSem, absolutně přílišná komplexnost, mocniny v RPG (!), podivná esoterika... a další prvky to prostě srážejí právě jen do pozice "hry pro jednu družinu". Škoda, škoda.
Re: [recenzia] Astrální doupě
A ještě obcování s ďáblem jsi zapomělEcthelion píše:mocniny v RPG (!)
Mocniny tu tvořili exponenciální číselnou řadu, což je věc, která se vyskytuje celkem běžně. Třeba že první level je za 100xp, druhý za 400 a tak. Tady místo tabulky byla použita druhá třetí mocnina. Tedy, ona v příručce je i tabulka, kdyby to někdo nechtěl počítat. Zrovna na tomhle nevidím nic špatného...rozhodně né nic, co by stálo za závorkovaný vykřičník / emotikonu zadku (nehodící se škrtněte)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: [recenzia] Astrální doupě
Kromě toho se vyskytla i při výpočtu ceny kontaktu se sférou (nebo možná zaplacení démonovi, prostě něco kolem toho). Někdo to tam počítal na kalkulačce na mobilu.onge píše: Mocniny tu tvořili exponenciální číselnou řadu, což je věc, která se vyskytuje celkem běžně. Třeba že první level je za 100xp, druhý za 400 a tak. Tady místo tabulky byla použita druhá třetí mocnina.
Re: [recenzia] Astrální doupě
To jo, ale tam byl spíš problém v tom, že se pak muselo sečíst 5 (velkých a velmi nekulatých) výsledků Jo a vydělit dvěma
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: [recenzia] Astrální doupě
Nechapem co sa stazujete.
Vyvolanie demona musi byt predsa v RPG aspon take zlozite ako v realite.
A kedze v realite su mocniny je jasne ze RPG nemoze byt pozadu
edit:
Ak by ma tu niekto chcel obvinit zo zaujatosti voci AD aj ked som tu hru nehral, tak nech len obvinuje.
Cital som zatial jednu kapitolu a kedze kazda informacia je v knihe prave raz - podla autora, tak ju povazujem za vynimocne neuplnu, zle napisanu a obcas dokonca pouzivaju obskocmy rym petrzalskeho kalibru (nerymuje sa ale obskakuje poriadne)
Samozrejme ze recenziu a anotaciu po precitani mozem napisat az ked mi pride AD v papierovej podobe. Preview podla kapitoly combat vsak nevyzera dobre... pre AD
AD pritom bude za tie roky v poradi v druhej stovke RPG systemov co som cital popri neviemkolkej desiatke systemov co som hral ci mastroval. Nepovazujem sa za expert, ale myslim si ze aspon viem posudit co je napisane dobre a co zle. Hlavne preto ze som zly hrac so slabou pamatou a potrebujem zrozumitelny text aby som sa dokazal zamysliet nad hernymi mechanizmami.
Vyvolanie demona musi byt predsa v RPG aspon take zlozite ako v realite.
A kedze v realite su mocniny je jasne ze RPG nemoze byt pozadu
edit:
Ak by ma tu niekto chcel obvinit zo zaujatosti voci AD aj ked som tu hru nehral, tak nech len obvinuje.
Cital som zatial jednu kapitolu a kedze kazda informacia je v knihe prave raz - podla autora, tak ju povazujem za vynimocne neuplnu, zle napisanu a obcas dokonca pouzivaju obskocmy rym petrzalskeho kalibru (nerymuje sa ale obskakuje poriadne)
Samozrejme ze recenziu a anotaciu po precitani mozem napisat az ked mi pride AD v papierovej podobe. Preview podla kapitoly combat vsak nevyzera dobre... pre AD
AD pritom bude za tie roky v poradi v druhej stovke RPG systemov co som cital popri neviemkolkej desiatke systemov co som hral ci mastroval. Nepovazujem sa za expert, ale myslim si ze aspon viem posudit co je napisane dobre a co zle. Hlavne preto ze som zly hrac so slabou pamatou a potrebujem zrozumitelny text aby som sa dokazal zamysliet nad hernymi mechanizmami.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů