Jeskyně a Draci - rasy

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.

Pátou rasou by měl být

ork
10
23%
půlork
3
7%
ještěrec
9
20%
horal
4
9%
minotaur
4
9%
kroll
5
11%
žádná pátá rasa
9
20%
 
Celkem hlasů: 44

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Aljen » 16. 5. 2012, 09:05

Tohle je tak trochu protikladný post. Na jednu stranu ti vadí archetypizace ohledně kombinace rasy a classy
Ano vadi mi "elf bude vždy nejlepší kouzelník", "Obor bude vzdy najlepsi bojovnik", "plysova huba bude vzdy najlepsi zlodej"
na druhou stranu ti nevadí kulturní archetypizace rasy.
What? To kde citas. Trpazlici co sa ryju iba pod horou a su opiti ale hrdi, elfovia co su dobrucki, namysleni a ziju v lesnych zvoncekoch ... to mi vadi, ale to je uz dost vec coloru a settingu. V DrD2 mas na vyber aspon viacero kultur + ked si lubovolnu domyslis alebo vytvoris krizencov alebo prihodis rasovu schopnost trpazlika speci elfovi nic sa nestane. V pohode bude fungovat.

Jastercov tj uplne NOVU a monsteracku rasu tu by som prave riesil ako Trikreenov, prave preto aby ine rasy neboli len prefarbeni ludia. Elfovia, trpazlici su dost zavedeni a tazko ich menit tak aby si citatel pravidiel nepovedal ... Toto je trpazlik??!

TriKreeni su odlisni celkovo. A hra za nich nie je hrou za prefarbeneho cloveka s dlhymi usami ci nosom a jednou vyraznou povahovou vlastnostou alebo zavislostou. Pisal som to ako radu Skavenovi nech Jasterci nie su len dalsou rasou ... do poctu, pretoze mi chyba bonus Y.

Priame previazanie ako Trpazlik je Silny a Odolny je pre mna este ok ak to ma len minimalny vplyv na uspesnost postavy a tak si bez obav z neskor loozerskej postavy mozem spravit obratneho trpazlika bojujuceho lukom alebo dvomi dykami (a nie silovou sekerov ci mlatom).
Ak Silny trpazlik bude nad obratnym trpazlikom (vdaka rasovemu bonusu) rulovat vo vacsine silovych disciplin tak by som bol blby aby som v gamesnicky orientovanej hre nesiel za maximalnym bonusom.

Nahodny vyber bonusu je aspon pokus vyhnut sa tomuto skatulkovaniu aj ked bacha aby neskoncil ako Stin Mece wtf, kde si sa len mohol modlit aby si si dobre hodil vlastnosti ked si chcel hrat povolanie X (a samozrejme autori radili GMovi ze ziadny reroll postavy nepovolit). Samozrejme frustracia ked mi padne Bonus ktory moj koncept postavy nijak nevyuzije sa mi tiez moc nepaci - vysledok oslabena postava ktora je v gamesnickej hre slabsia ako ina ktorej zelany Bonus padol.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9480
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od York » 16. 5. 2012, 09:10

sq píše:
skaven píše: Prostě je vymyslet tak, aby rozdíly byly zajímavé, ale nedávaly žádné "číselné" bonusy.
Problém je, když máš ve hře hratelnou rasu typu hobit (výška kolem metru, hmotnost max 50 kg) a vedle ní krolla nebo trolla (2,5m, 300 kg a víc).

Pokud to má být klasický gamistický systém, má obsahovat atributy a má půsopbit alespoň trochu uvěřitelně, tak by prostě mezi příslušníky takhle diametrálně odlišných ras měl být hodně znatelný rozdíl vyjádřený hodnotou příslušného atributu.

Kromě toho se imho najde nemálo hráčů, kteří tyhle výhodné kombinace ve hře chtějí ("Chci hrt toho nejdrsnějšího možného drsoně a rozsekávat hobity vejpůl").

Pokud by bylo cílem takovým hráčům vyhovět a současně se držet toho, že by stále měla existovat volba, tak by asi mělo být hratelných ras k dispozici více, aby byly řekněme alespoň 3 na výběr v silové/hbitostní kategorii (válečnické obory), 3 v mentální kategorii (kouzelnické obory) a 3 v oblasti zručnosti a výřečnosti (jak že tomu chcete říkat, dobrodruh? :)).

V class&level systému ostatně takový přístup asi dává smysl, taková hra je od základů vystavěna na archetypálnosti a jednoduchých (ale omezených) volbách.

sq

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od sq » 16. 5. 2012, 09:23

York píše: Pokud to má být klasický gamistický systém, má obsahovat atributy a má půsopbit alespoň trochu uvěřitelně, tak by prostě mezi příslušníky takhle diametrálně odlišných ras měl být hodně znatelný rozdíl vyjádřený hodnotou příslušného atributu.
Souhlasím, kroll je prostě průměrně daleko silnější než hobit. S tím není problém. Ale v okamžiku kdy se např. "boj" defaultně počítá ze "síly"/"těla", "kouzlení" z "inteligence"/"vůle" ... toto je problém ... nikdy nebudeš mít vynikajícího hobitího bojovníka šermíře, protože je výhodnější si vzít krolla; téměř nikdy nenarazíš na hráčského vynikajícího kouzelníka trpaslíka, protože je hodně výhodnější si vzít elfa. Řekněme, že v gamistickém systému je kladen na boj/magii velký důraz - tím, že některé rasy budou mít na klíčové věci systému bonusy se prostě chca nechca :P dostaneš ke stereotypům (hele, kudůk, rád tě vidím chlape mizerná, moc vás už není co? jsem nevěděl, že ve městě je alchymistická gilda)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9480
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od York » 16. 5. 2012, 09:29

Aljen píše: Jastercov tj uplne NOVU a monsteracku rasu tu by som prave riesil ako Trikreenov, prave preto aby ine rasy neboli len prefarbeni ludia. Elfovia, trpazlici su dost zavedeni a tazko ich menit tak aby si citatel pravidiel nepovedal ... Toto je trpazlik??!
S tímhle jsem zápasil před mnoha lety. Prostě jsem se nějak nemohl smířit s tím, že by Tolkienovi elfové měli být slabí a málo odolní (v podání DrD) a pravděpodobně dokonce ani nežít věčně. Dneska už mám na výběr elfy z Warhammeru, Warcraftu, Shadowrunu, DrD, DnD a desítek dalších více či méně známých světů a prostředí a pokaždé jsou podaní úplně jinak.
Aljen píše: TriKreeni su odlisni celkovo. A hra za nich nie je hrou za prefarbeneho cloveka s dlhymi usami ci nosom a jednou vyraznou povahovou vlastnostou alebo zavislostou. Pisal som to ako radu Skavenovi nech Jasterci nie su len dalsou rasou ... do poctu, pretoze mi chyba bonus Y.
"Thri-kreen are formidable nomadic hunters who respect the land and hate creatures that despoil it. They will attack anyone who disturbs their home."

"The thri-kreen society is very organized, and they have a strong hive mentality when in groups. Not much more is known since they have a difficult time associating with the humanoid races."

Tohle mi přijde jako popis kulturně vymezeného (a navíc uzavřeného) národa. Jako proč ne, určitě mohou existovat settingy, kde to bude dávat smysl, ale pořád je to omezení a násilná archetypizace.
Aljen píše: Priame previazanie ako Trpazlik je Silny a Odolny je pre mna este ok ak to ma len minimalny vplyv na uspesnost postavy a tak si bez obav z neskor loozerskej postavy mozem spravit obratneho trpazlika bojujuceho lukom alebo dvomi dykami (a nie silovou sekerov ci mlatom).
Ak Silny trpazlik bude nad obratnym trpazlikom (vdaka rasovemu bonusu) rulovat vo vacsine silovych disciplin tak by som bol blby aby som v gamesnicky orientovanej hre nesiel za maximalnym bonusom.

Nahodny vyber bonusu je aspon pokus vyhnut sa tomuto skatulkovaniu aj ked bacha aby neskoncil ako Stin Mece wtf, kde si sa len mohol modlit aby si si dobre hodil vlastnosti ked si chcel hrat povolanie X (a samozrejme autori radili GMovi ze ziadny reroll postavy nepovolit). Samozrejme frustracia ked mi padne Bonus ktory moj koncept postavy nijak nevyuzije sa mi tiez moc nepaci - vysledok oslabena postava ktora je v gamesnickej hre slabsia ako ina ktorej zelany Bonus padol.
Tohle je určitě relevantní komentář a v zásadě s ním souhlasím. Jen bych rád ještě jednou zdůraznil, že to, že by neměly existovat jednoznačně výhodné (nejvýhodnější) volby, ještě neznamená, že všechny myslitelné kombinace musí být srovnatelně výhodné. V class&level systémech je to dokonce právě naopak, když si chci udělat postavu dobrou v boji na blízko, tak si na to nevezmu kouzelníka, ale nějakou variantu válečníka - a tenhle přístup nikoho nepřekvapuje a nepohoršuje (ti, komu nevyhovuje, totiž nehrají class&level systémy).

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Aljen » 16. 5. 2012, 09:37

The thri-kreen society is very organized, and they have a strong hive mentality when in groups. Not much more is known since they have a difficult time associating with the humanoid races.
Vie sa o nich cela jedna prirucka pre ADnD kde je toho podstatne viac :D
když si chci udělat postavu dobrou v boji na blízko, tak si na to nevezmu kouzelníka, ale nějakou variantu válečníka - a tenhle přístup nikoho nepřekvapuje a nepohoršuje
To problem nie je. Zle je to vtedy ked existuje prave jedna cesta ako si namaxovaneho bojovnika urobit.

Ak bude kazdy bojovnik kroll a kazdy kuzelnik elf (pretoze ine kombinacie nemaju z pohladu optimalizacie zmysel) tak to povazujem za desiatky rokov staru a dnes prekonanu zlobu.
4e zavalilo hraca moznostami a tak u nas bol trebars najlepsi kydlic carodej ktory bojoval s Mecom (proste vdaka neviemakemu featu pouzival svoj vysoky INT).
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od PetrH » 16. 5. 2012, 09:42

ja vam nevim, znam hry a skupiny (tahnou se i nekolik let), kde funguje bud jen lidska rasa a/nebo genericka 4. uz se to tu nekde diskutovalo, ale stejne je to jen clovek s usima, ci chlupama na nohach, nebo kyjem v ruce, kdy hraci maji pocit, ze kroll je drson tim, ze se snazi mluvit ako debil*...
* brano jako diagnoza
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skaven » 16. 5. 2012, 11:48

Jerson píše:Losování zvláštních schopností bude už jen finální nasírací třešnička na dortu, protože tím ukazuješ, že nechceš aby si hráči dávali bonusy na vlastnosti vždycky podle povolání, ale nevíš jak jim v tom zabránit. ?
Důvod je zcela jiný - vzhledem k tomu, že hru orientuju na začínající hráče, nechci je hned ze startu nutit pročítat a studovat všechny možnosti rozvoje dovedností. Je pro ně jednodušší hodit si dvakrát kostkami a přiřadit si výhody, které padnou, zkrátí se tím i čas přípravy postav a v neposlední řadě si hráč "zahází kostkou", prostě už při tvorbě postavy je jaksi zatažen do hry, což považuju za poměrně opomíjený fakt.
Aljen píše:Samozrejme frustracia ked mi padne Bonus ktory moj koncept postavy nijak nevyuzije sa mi tiez moc nepaci - vysledok oslabena postava ktora je v gamesnickej hre slabsia ako ina ktorej zelany Bonus padol.
To je bohužel druhá strana mince :(
sq píše:Ach jo, jakmile tam bude nějaký bonus za rasu, tak zase dostaneme v nadprůměrných počtech kroly-barbary válečníky, elfy kouzelníky, hobity zloděje
Otázka je, jak moc chceme hobity válečníky, stejně silné jako krolly a krolly zloděje stejně mrštné jako hobity...
sq píše:Prostě je vymyslet tak, aby rozdíly byly zajímavé, ale nedávaly žádné "číselné" bonusy. Já nevím, střelím brainstormingem rovnou od boku: ještěrec - nadprůměrný plavec, vydrží pod vodou několikrát déle než člověk, díky úspornému organismu dokáží vydržet bez jídla a vody několik dní, v případě extrémní nouze dokáží zpomalit svoje tělesné pochody a uvést se na delší časový úsek do stavu "hybernace"; záleží odkud konkrétní ještěrec přesně je, ale "pouštní" kmeny ještěrců zvládájí mnohem lépe než člověk velká horka ... nedostatek mimiky (nelze rozeznat jakékoliv emoce), naprosto cizí zvyky... "no věřili byste někomu, kdo dokáže hodiny a hodiny bez jediného mrknutí sledovat každým okem něco jiného?" .... atd. atd.
Ano, také mě to napadlo. Ale potíž je vybrat opravdu vyrovnaně a zajímavě a navíc taky, aby to nekolidovalo s nějakými dovednostmi/schopnostmi...
Aljen píše:TriKreeni su odlisni celkovo. A hra za nich nie je hrou za prefarbeneho cloveka s dlhymi usami ci nosom a jednou vyraznou povahovou vlastnostou alebo zavislostou. Pisal som to ako radu Skavenovi nech Jasterci nie su len dalsou rasou ... do poctu, pretoze mi chyba bonus Y.
To je určitě dobrá a podstatná připomínka.
Aljen píše:Ak bude kazdy bojovnik kroll a kazdy kuzelnik elf (pretoze ine kombinacie nemaju z pohladu optimalizacie zmysel) tak to povazujem za desiatky rokov staru a dnes prekonanu zlobu.
První náčrt nahazovací tabulky rasy vypadá takto:

Hobit
-------
hod | výhoda
2 | +1 KOM
3-4 | KOM(herectví)
5-6 | HBI(plížení)
7 | +1 VOL
8-9 | VOL(kuráž)
10-11 | VŠI(čich)
12 | +1 VŠI

Hráč by si měl hodit 2x 2k6 a podle tabulky získat dva bonusy (bonusy musí být různé). Dovednost dává v hodu bonus +2 (ale na specifický hod), bonus +1 k vlastnosti je univerzální.
Případně je ve hře varianta vůbec do tabulky nedávat bonusy za vlastnosti a pouze dát náhodný výběr dovedností, které by byly po jedné od každé vlastnosti s tím, že křivka výsledků by zvýhodňovala ty vlastnosti, které jsou pro rasu klíčovější.
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15757
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Jerson » 16. 5. 2012, 13:26

Skavene, nepsal jsi, že chceš mít co nabízet lidem, kterým nestačí Kouzlem a Mečem? Kromě toho i začátečník velmi rychle zjistí, že některý hod je pro něj lepší než jiný a zkusí fixlovat už na začátku hry. v dračáku to bylo taky tak.
Kromě toho pokud nechceš aby hráči procházeli pravidla a hledali jakou schopnost si vybrat, tak udělej úplně jiná pravidla - třeba taková, kdy si hráč může schopnosti postavy určit až během hry. nebo tvorbu schopností už zahrnout do hry. (tady bych zase musel opakovat CPH a Omega, kde začátečníci nemusí procházet nic, přitom nemají problém vytvořit si postavu a přitom se postavy od sebe dost liší - nejvíce podobné postavy si dělají hráči dračáku zvyklí na šablony a minmaxování. a jsem si jist, že pro začátečníka v RPG to není dobrý přístup.

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 519
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Lorwyn » 16. 5. 2012, 14:08

Já bych byla za exotičtější rasy, ještěrce, drakoniana, minotaura...anebo za už zmíněné šotky či skřítky.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skaven » 16. 5. 2012, 14:16

Jerson píše:Skavene, nepsal jsi, že chceš mít co nabízet lidem, kterým nestačí Kouzlem a Mečem? Kromě toho i začátečník velmi rychle zjistí, že některý hod je pro něj lepší než jiný a zkusí fixlovat už na začátku hry. v dračáku to bylo taky tak.
Chtěl bych hru nabídnout hráčům, kteří nejsou cílová skupina KaM, nejde o to, že musí nutně KaM znát a přejít od této hry...
Kdybych se měl bát fixlování, můžu rovnou zrušit všechny hody ve hře...
Jerson píše:Kromě toho pokud nechceš aby hráči procházeli pravidla a hledali jakou schopnost si vybrat, tak udělej úplně jiná pravidla - třeba taková, kdy si hráč může schopnosti postavy určit až během hry nebo tvorbu schopností už zahrnout do hry.
Chtěl bych, aby postavy do hry vstoupily už s nějakými dovednostmi, první dobrodružství je pro začínajícího hráče stejně vždycky taková otrkávačka. Vpodstatě si ošahá herní mechanismy, vyzkouší si používání vlastností a dovedností a v další hře už si nové dovednosti a směřování postavy může volit díky přestupům po úrovních.
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9480
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od York » 16. 5. 2012, 15:04

skaven píše: Chtěl bych, aby postavy do hry vstoupily už s nějakými dovednostmi, první dobrodružství je pro začínajícího hráče stejně vždycky taková otrkávačka. Vpodstatě si ošahá herní mechanismy, vyzkouší si používání vlastností a dovedností a v další hře už si nové dovednosti a směřování postavy může volit díky přestupům po úrovních.
K tomu mohou sloužit quickstart rules. Pokročilí hráči, kteří si tvoří už několikátou postavu, to ale už asi nepotřebují.

Kromě toho souhlasím s Jersonem v tom, že jsou pravidla a způsoby jejich zápisu, které hodně svádí k tomu chtít podvádět (a muset tomu nutkání odolávat) a naopak pravidla a způsoby podání, které vedou třeba k tomu, že si hráč užívá, když se jeho postava dostává do potíží a tudíž nemá k podvádění vůbec žádný důvod.

Kdo při vytváření postavy v DrD nikdy ani nepomyslel na to, že by bylo fajn, kdyby mu ta šestka na hlavní vlastnost padla, tak je buď Mirek Dušín, nebo kecá :)

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2719
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od ShadoWWW » 16. 5. 2012, 15:13

Já bych klidně začal napřed v malém - představil bych třeba jen člověka, elfa, hobita a trpaslíka a další rasy klidně až v nějakém rozšíření nebo další verzi pravidel. Málo ras, ale zato každé z nich bych dal nejen nějaké (možná spíš nepatrné) bonusy/postihy k vlastnostem, ale i zvláštní schopnosti. Nemusí jít o tak zásadní schopnosti jako ultrasluch, ale i třeba něco menšího, jako že třeba trpaslíci budou mít bonus k pasti proti jedům, hobiti zas třeba bonus k tichému pohybu a elfové bonus k naslouchání nebo k objevení tajných dveří. Klidně každé rase třeba dvě zvláštní schopnosti opředené poutavým popisem. Prostě spíš než obecný bonus k vlastnosti raději bonus ke konkrétní činnosti.
:think:

Cor

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Cor » 16. 5. 2012, 15:48

Rasy a classy budou takové jak si to postavíš...

To, že Kroll bude vždycky nejsilnější válečník neznamená, že musí být "nejlepší válečník"...bude silný jako silnice, jistě, ale taky bude asi neohrabaný jako hrábě oproti méně silnému, ale velmi agilnímu elfímu swordmasterovi a ve výsledku může být několik cest "jak vymaxovat válečníka", přičemž na každou "cestu" se bude lépe hodit jiná rasa. (a je možné že některá rasa prostě nebude vhodná na válečníka - viz půlčík. Boj u nic nemá tradici (pokud to není nějaký vlastní extra odlišný fluff od generic fantasy), jsou sice hbití, ale mají krátké nožky a ručky a mizernou konstituci...takže sice vytrénovaný hobití válečník může být lepší než méně vytrénovaný lidský, ale v "klubu elitních válečníků" ho jen tak nenajdete).

Problém nastává pokud se snažíš o minimalizaci počtu atributů - to pak i redukuješ počet atributů, které mohou mít vliv v combatu...

Např. ve své tweaknuté a překopané verzi storyteller (WoD) systému ovlivňují bojové statistiky tyto atributy: síla (použitelnost zbraní/zbrojí, výše uděleného zranění), obratnost (šance na úhyb a zásah zbraněmi na blízko), odolnost (redukce zranění), postřeh (iniciativa), důvtip (používaný pokud chce postava provést nějaký "dirty trick" -nebudu spamovat popisem mechaniky)

Pokud bych chtěl hrát v settingu alá DrD, tak by to vypadalo najspíš nějak takto (bez většího přemýšlení, samo že kdybych chtěl, tak to ještě líp vybalancuju):
kroll: ++ síla, +odolnost, - důvtip, - obratnost, -postřeh
barbar: +síla, +postřeh
trpaslík: ++odolnost, -obratnost
elf: -odolnost, +obratnost, + postřeh, + důvtip
člověk: +důvtip, + postřeh
hobit: ++ důvtip, + postřeh, + obratnost --síla, -- odolnost

z čehož mi vyleze, že stejně smrtící válečník může být stejně tak obří kroll s kyjem, divoký barbar, elfí blademaster se stovkami let dokonalé techniky a nebo trpasličí zakovaný minitank. Člověk a hobit asi budou hrát spíše druhé housle, ale i ti mohou překvapit zákeřnou fintou nebo vysokou iniciativou...

A to byl příklad jen pro boj, ale u nás i mág musí rozdělovat pozornost do víc vlastností - kouzlení ovlivňuje odolnost (výdrž = "mana"), postřeh (iniciativa, "střelba" kouzel...), důvtip (omezuje jak vysoké můžeš mít jednotlivé magické dovednosti -> síla kouzel)...a nutno dodat že i kouzelníkovi se může hodit být silný jako silnice, nosit zbroj a zvýšit svou survivabilitu...a nebo investovat bodíky do obratnosti a doufat že se zranění vyhneš...

****************************************

Zkrátka...základ je, aby nebyl okruh čiností spjatý jen s jedním/dvěma atributy, ale pokud možno jich využíval co nejvíc - potom můžeš mít rasy s různými bonusy ke statistikám a přitom se vyhneš "nejlepší kombinaci". (resp. bude "nejsilnější válečník je kroll...ale nejpřesnější je elf...a trpajzlík toho zase snese nejvíc...a člověk je něco mezi tím...a hobit je dobrej jenom když umíš finty a dobře je použiješ, to pak může být svině a zmáknout toho krolla jako nic...")

Tuším, že máš čtyři vlastnosti - Tělo, Hbitost, Všímavost a Vůle - co jsem naposledy četl.

Tak proč by to nemohlo být nějak takto:

"Válečnické věci"
- tělo = výše zranění, redukce zranění
- hbitost = šance na zásah/úhyb
- všímavost = iniciativa, vlastnost pro provádění fint (odolávat se dá tělem/obratností/všímavostí podle druhu)
- vůle = schopnost potlačit postihy ze zranění (máte-li, nemáte-li, tak třeba i odolávání magii apod....)

"Mágické věci"
- tělo = výše magických rezerv (mana)
- hbitost = postřebná na zvládnutí některých kouzel "na blízko" ("Plamenný bič", "Řetězový blesk"...já nevím co..)
- všímavost = zásah kouzly z dálky
- vůle = síla kouzel

"Zlodějské věci"
- tělo = ? (možná potřebné pro nějaké dovednosti? + samozřejmě "bojová výhoda", kondice pro útěk apod.
- obratnost = na všelijaké triky, akrobacii, skrývání, tichý pohyb...
- všímavost = střelba, některé dovednosti,
- vůle = ? (fakt mě nic nenapadá krom "válečnických věcí"...nebojový zloděj vůli využije asi jen při odolávání výslechu :-/ )

Potom elfí blademaster může mít nízké tělo, ale vynahradí to obratností a postřehem zatímco trpasličí minitank bude mít hlavně tělo a vůli. Nebo elfí spellweaver bude mít spíš vůli/hbitost/všímavost aby byla síla/přesnost/preciznost tak naopak trpasličí runemaster půjde do tělo/vůle aby byla "max power" a "max rezervy", na techniku a přesnost kašlat.
A přitom můžou mít porovnatelnou účinnost a žádný z nich nebude "lepší" - obojí budou dobří válečníci/mágové, ale každý používá jiné metody...a dává to prostor pro různá hybridní povolání nebo odlišné specializace povolání...

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Aljen » 16. 5. 2012, 15:50

Jo aj mne by sa to tak zdalo zaujimave

Minimalny ciselny bonus na vlastnosti/dovednosti (tj nieje nutne si vybrat spravnu kombinaciu aby bola postava vyrazne uspesna v cinnosti X)
minimalne fluff bonusy/featurky na vlastnosti/dovednosti
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skaven » 17. 5. 2012, 11:08

Cor píše: "Mágické věci"
- tělo = výše magických rezerv (mana)
- hbitost = potřebná na zvládnutí některých kouzel "na blízko" ("Plamenný bič", "Řetězový blesk"...já nevím co..)
- všímavost = zásah kouzly z dálky
- vůle = síla kouzel
Příjde mi, že vzhledem k tomu, že ve hře může kouzlit jen kouzelník, by byl kvůli nutnosti mít tolik vymakaných vlastností docela marný. Oproti tomu v boji by mohl vynikat každý, ne jen válečník... Vlastně by tak mohlo dojít k paradoxu, kdy je kouzelník lepší v boji než válečník (nebo stejně dobrý) a navíc ještě umí kouzlit. Samozřejmě se to dá ošéfovat doplněním dovedností u válečníka, ale i tak...
Cor píše: "Zlodějské věci"
Tady už to podle mě drhne. Zloděj využije ve hře hlavně HBI a VŠI, ostatní jen málo...

Obecně si myslím, že mít u každého povolání 6 způsobů, jak jej boostrovat je příliš. V konečném důsledku to ani nemusí napomáhat tomu, aby povolání zvládla každá rasa jiným způsobem, ale spíš se mohou objevovat všelijaké paradoxy.

Já jsem spíše pro to, aby hráč mohl postavu rozvíjet prakticky v jakékoli vlastnosti a povolání nechat hratelné prostřednictvím cca dvou vlastností, na které je možné se soustředit (tedy udělat bojovníka víc šermíře (HBI) nebo víc drtiče (TEL), tuláka víc lovce(HBI) nebo víc zloděje(VŠI)), případně výběrem dovedností či kouzel (kouzelník víc bojový nebo víc obranný, obojí závislé na VOL).
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host