Jeskyně a Draci - rasy

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.

Pátou rasou by měl být

ork
10
23%
půlork
3
7%
ještěrec
9
20%
horal
4
9%
minotaur
4
9%
kroll
5
11%
žádná pátá rasa
9
20%
 
Celkem hlasů: 44

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skaven » 15. 5. 2012, 19:35

Jeskyně a Draci by měly hráčům poskytnout do hry tyto fantasy rasy:

Hobit
Trpaslík

Člověk
Elf

Chybějící místo představuje rasu, jejíž dominantní vlastností je hbitost, tedy dynamická síla, mrštnost. Jakou rasou byste tedy doplnili čtveřici? Hlasujte v anketě, případně diskutujte, přidejte své nápady!
Možnosti jsou veskrze dvě - zaplnit místo rasou klasickou nebo oživit výběr něčím méně tradičním (např. ještěrec).

Aktuálně jsou ve hře:

ork
půlork
ještěrec (drakonián)
barbar
horal
půlelf
woss (tolkienovi divocí lidé z lesa, takoví neandrtálci)
minotaur
temný elf
troll
kroll
Naposledy upravil(a) skaven dne 17. 5. 2012, 11:11, celkem upraveno 1 x.
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9657
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od York » 15. 5. 2012, 19:46

Hbitost se obvykle přisuzuje elfům, do sestavy imho spíš chybí hrubá síla. Pak by tu ještě byla docela netradiční možnost považovat za hrubou sílu lidi a nechat jen tu uvedenou čtveřici :)

Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Belden » 15. 5. 2012, 20:04

Co se týče rasy zaměřené na hbitost, líbí se mi rasa šotků z Hrdinů fantasy — malí, optimističtí (až nesnesitelně) a od přírody vybavení talentem k jemným pracem (ano, krádežím též) a pořádnou dávkou štěstí...

Nebo to udělat tak, jak píše York
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od PetrH » 15. 5. 2012, 20:16

ani jedna v prvnich urovnich staci genericka 4ka;)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skew » 15. 5. 2012, 20:37

Belden píše:od přírody vybavení talentem k jemným pracem (ano, krádežím též) a pořádnou dávkou štěstí...
To ale IMO spadá pod Všímavost, kterou mají (předopkládám) hobiti, ne?

Volil bych ještěrany. 4 "tradiční" hráčské rasy imo stačí, tak bych tam dal něco exotičtějšího. Navíc se u nich nabízí rasová bohatost (PJ si může vymyslet podle různých ještěrek / hadů / draků). A hbitost se k nim hodí, jsou ohební a mrštní.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Aljen » 15. 5. 2012, 21:21

osobne sa mi vobec nepaci spajat gamesnicke vyhody s konkretnou rasou a tym vytvarat "nerozlucne dvojice".

Ako zaujimavu rasu by som dal Jastercov s kulturou podobnou Tri-Kreenom.
Ak vsak vsetko maju byt len prefarbeni ludia s bonusom na zelanu vlastnost (a tisicim omielanim rovnakych stereotypov) tak je to uplne jedno
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Jerson » 15. 5. 2012, 21:23

Ještěrci dělají z relativně normálního (tedy a la Tolkien) světa úplně jiný. Ke spojení vlastnosti a rasy jsem se už vyjádřil - lidé mohou v každé vlastnosti excelovat.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od PetrH » 15. 5. 2012, 21:43

pokud se nepletu psal jsme i dporuceni mit moznost dle volby hrace si dat bonus +1 k jakekoliv vybrane vlastnosti
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9657
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od York » 15. 5. 2012, 22:08

Aljen píše:osobne sa mi vobec nepaci spajat gamesnicke vyhody s konkretnou rasou a tym vytvarat "nerozlucne dvojice".

Ako zaujimavu rasu by som dal Jastercov s kulturou podobnou Tri-Kreenom.
Tohle je tak trochu protikladný post. Na jednu stranu ti vadí archetypizace ohledně kombinace rasy a classy, na druhou stranu ti nevadí kulturní archetypizace rasy. Na jednu stranu ti vadí přebarvení lidé s bonusem na nějaký atribut, na druhou stranu ti nevadí, že například všichni trpaslíci žijou v horách a nikdy nepotkáš trpaslického námořníka v přístavní putyce.

Přitom to, že se vhodně kombinují rasové predispozice s určitými typy činností je něco, s čím se konkrétní settingy mohou poprat různě, zatímco kulturní vymezení ras možnou množinu settingů velice striktně omezuje.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skew » 15. 5. 2012, 22:37

York píše:Přitom to, že se vhodně kombinují rasové predispozice s určitými typy činností je něco, s čím se konkrétní settingy mohou poprat různě
Ale tvorba postav se s tím popere těžko ;-).
Pokud je pravda co říká PetrH, tak to není tak krušné (za předpokladu, že si to +1 nemůžeš dát do vlastnosti tvé rasy, pak by to bylo prašť jak uhoď).
Pořád bych měl ale strach, aby pro povolání nebylo důležitých více vlastností a některé rasy pořád by vynikaly podstatně více (např. kdyby pro bojovníka byla nejdůležitější síla a hbitost, budou nejlepšími bojovníky hbitá a silná rasa, protože oproti jiné rase si dá +1 i do druhé důležité vlastnosti, kdežto např. bojovník inteligentní rasy je buď silný nebo hbitý).

Jsou to spíš spekulace, ale myslím že do určité míry jsou na místě.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skaven » 15. 5. 2012, 22:41

Napadá mě, že jsem měl ještě ujasnit, co hbitost v tomto kontextu vyjadřuje. V JaD budou tyto vlastnosti:

Konstituce (KON) – stavba těla, síla, fyzická výdrž a zdraví.
Hbitost (HBI), to jsou rychlé svaly, mrštnost a obratnost.
Všímavost (VŠI) zahrnuje všechny smysly a rychlost reakce.
Vůle (VOL): zahrnuje sílu mysli a schopnosti magické.
Charisma (CHA): představuje působení postavy na okolí, její vystupování a autoritu.

Moje výchozí představa byla ke každé vlastnosti poskytnout rasu, která by ji charakterizovala a pokrýt tak celou škálu různých národů, které mohou hráči ztvárnit. Mít někoho houževnatého (trpaslík), někoho bystrého (hobit), někoho velice společenského (člověk), někoho se silnou vůlí, magicky nadaného (elf) a nakonec někoho mrštného, rychlého.
Samozřejmě to nevylučuje, že by ve hře nemohl být magicky nadaný člověk nebo komunikativní hobit. Jde spíše o jakousi barevnost či pestrost, kterou by měl základní setting nabídnout.
Aljen píše:osobne sa mi vobec nepaci spajat gamesnicke vyhody s konkretnou rasou a tym vytvarat "nerozlucne dvojice".
Rozhodl jsem se každé rase poskytnout cca 7 výhod (dovednost nebo bonus k vlastnosti), z nichž si hráč na začátku hry dvě nalosuje. Na jednu stranu to zachovává pestrost jednotlivých národů, na druhou stranu je tam prvek náhody, který nedovolí říct "elf bude vždy nejlepší kouzelník". Nemusí to být definitivní řešení, ale zatím mi přišlo jako ideální, respektive nabízí se otázka, jak jinak do hry zakomponovat rasy tak, aby jasně nedeterminovaly kombinaci rasa-povolání a přesto do hry vnášely rozdílné prvky.
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od PetrH » 16. 5. 2012, 05:48

Skew: v mem reportu ke hre jsem zamyslel nad moznosti pridani +1 k libovolne vlastnosti podle preference hrace: proc by sam nemel mit +1 vsi, pipin +1hbi zatimco treba hromzelezo ma +1tel, smisek +1 hbi a frodo +1 char. Jo tohle by se mi libilo
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Jerson » 16. 5. 2012, 06:15

osobně bych na základě výběru rasy nedal ani +1 do čehokoliv, to zaprvé. s rozsahem náhody dvakrát větším než je počáteční rozsah vlastností a pravděpodobností s vrcholem to vytváří značný tlak na hráče, aby si zvýšili důležitou vlastnost jakýmkoliv způsobem. navíc to ještě podporuješ tím že určité činnosti mají vyhrazené vlastnosti, což je třetí tlak. Losování zvláštních schopností bude už jen finální nasírací třešnička na dortu, protože tím ukazuješ, že nechceš aby si hráči dávali bonusy na vlastnosti vždycky podle povolání, ale nevíš jak jim v tom zabránit.
Mimochodem tím porušuješ základní pravidlo game designu, které říká, že nesmí existovat vždy výhodné pravidlo.
Poslední věc - už zase síla (používaná pro boj) první a charisma poslední? Je snad nějaký kodex, který to pro RPG předepisuje?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9657
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od York » 16. 5. 2012, 08:24

Jerson píše:Je snad nějaký kodex, který to pro RPG předepisuje?
Kodex to není, máme to tak naučené. Když budu tvořit novou postavu do DrD, zcela automaticky napíšu vlastnosti v pořadí Sil, Obr, Odl, Int, Cha, protože jsem jich už vytvořil mraky a vždycky začínám stejně. Musel bych se cíleně hlídat, abych to udělal jinak.

Je pravda, že designér by se měl nad výsledným textem zamýšlet i do takové hloubky, kdy zvažuje dopady různého pořadí uvádění informací, na druhou stranu v diskusi se to snad i dá prominout :)

sq

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od sq » 16. 5. 2012, 08:51

skaven píše: Konstituce (KON) – stavba těla, síla, fyzická výdrž a zdraví.
Hbitost (HBI), to jsou rychlé svaly, mrštnost a obratnost.
Všímavost (VŠI) zahrnuje všechny smysly a rychlost reakce.
Vůle (VOL): zahrnuje sílu mysli a schopnosti magické.
Charisma (CHA): představuje působení postavy na okolí, její vystupování a autoritu.
Ach jo, jakmile tam bude nějaký bonus za rasu, tak zase dostaneme v nadprůměrných počtech kroly-barbary válečníky, elfy kouzelníky, hobity zloděje :-(
skaven píše: Nemusí to být definitivní řešení, ale zatím mi přišlo jako ideální, respektive nabízí se otázka, jak jinak do hry zakomponovat rasy tak, aby jasně nedeterminovaly kombinaci rasa-povolání a přesto do hry vnášely rozdílné prvky.
Prostě je vymyslet tak, aby rozdíly byly zajímavé, ale nedávaly žádné "číselné" bonusy. Já nevím, střelím brainstormingem rovnou od boku: ještěrec - nadprůměrný plavec, vydrží pod vodou několikrát déle než člověk, díky úspornému organismu dokáží vydržet bez jídla a vody několik dní, v případě extrémní nouze dokáží zpomalit svoje tělesné pochody a uvést se na delší časový úsek do stavu "hybernace"; záleží odkud konkrétní ještěrec přesně je, ale "pouštní" kmeny ještěrců zvládájí mnohem lépe než člověk velká horka ... nedostatek mimiky (nelze rozeznat jakékoliv emoce), naprosto cizí zvyky... "no věřili byste někomu, kdo dokáže hodiny a hodiny bez jediného mrknutí sledovat každým okem něco jiného?" .... atd. atd.

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host