Jeskyně a Draci - starší projekt

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět

Náhoda při zvyšování životů a many (při přestupu na vyšší úroveň)

ano
6
15%
ne
22
54%
s mírou
13
32%
 
Celkem hlasů: 41

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8231
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od eerieBaatezu » 15. 4. 2014, 11:54

onge píše:eerieBaatezu: To není o obrodě, ale o tom, že posledních 10 let je trend dělat remaky starých věcí, protože značka. Krásně je to vidět na filmech.
Ne tak docela. Vem si Command and Conquer, velmi dobře zavedená značka, ale RTS už teď nejedou. Snažili se teď udělat zbrusu nový CaC a vývoj byl utnut a EA zase přemýšlí, jak to nakopnout. Moc se zatím nedaří. A žánr PC DnD taky už moc nejel. Spíš věci jako Elder Scrolls nebo Risen, first person nebo third person fantasy akce.
Ladislav.Karpianus píše:myslel jsem, že se bavíme o settingu
Jen jsem chtěl dát příklady, že i věci původním konceptem staré pořád táhnou. Vždyť MaM X má i chození po mřížce, to je ultra-old-school.

O čem se tu hlavně bavíme je ten herní feeling. Ne Savage Worlds, ne Fate, ale těšení se na nové dovednosti, nová kouzla, více many a pocit, že se věci dějí zásluhou postav a ne meta-principů jako fate pointy.
Aljen píše:OSR a nostalgia (...) U mladej generacie moze ist o vzburu voci sucasnemu - co je pravidlom kazdej generacie.
Právě pokud hrají nebo budou hrát věci jako Might and Magic X nebo Pillars of Eternity, tak budou mít stejný pocit z toho, co je staré dobré.

edit: gramatika
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 15. 4. 2014, 12:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 12:25

Ladislav.Karpianus píše:myslel jsem, že se bavíme o settingu
Jasný... Jenže to si nabíháte na nekonečnou hádku, protože je to otázka vkusu. Pokud mají být nové dovednosti a nová kouzla a triliarda skillů a měděný, stříbrný, zlatý a mana a já nevím co - vidím právě spásu v té interaktivitě - protože kombinuje ten feeling dračáku a šmahem hází ze stolu tabulky a podobně...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8645
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od OnGe » 15. 4. 2014, 12:37

eerieBaatezu píše:Ne tak docela. Vem si Command and Conquer, velmi dobře zavedená značka, ale RTS už teď nejedou...
Protože se blbě hrajou na konzolích :) Ale to už je zas jiná pohádka.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12652
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Pieta » 15. 4. 2014, 14:15

Já si celkem dovedu představit některé hry hrát na počítači. Zvlášť když jsou tablety čím dál tím častější, není zas takový problém je sesíťovat... Ale je to otázka hlavně těch deskovkovějších RPG (4e, WH3e), protože čím míň ta hra funguje podobně, jako tahání figurkama po mapě, tím hůř se to bude mapovat do jednoznačného zobrazení v počítači.

Třeba OSR jsou sice možná o prolézání dungeonů, ale vzhledem k tomu, jaký důraz se tam obvykle klade na upravování pravidel podle aktuální situace, na řešení problémů slovním popisem akcí ve hře, na domácí úpravy pravidel v každé skupině, je to do počítače prakticky nepřeveditelné. Dá se leda tak použít ta interaktivní mapa nebo sledování času, ale strašná část té hry se pořád bude odehrávat mimo dosah stroje; akorát leda ty výsledky (spotřebované zdroje, plynoucí čas) se pak musí zpátky do počítače naťukat. A je otázka, jestli pak ta příprava vůbec stojí zato.
Ladislav.Karpianus píše:A pokud půjdeme po rovnici: kdo vzal spousty hráčů z tabletop - počítačová MMO - jak je získat zpět - vytvořit prostředí pro ně známé z MMO, ale stále aby bylo tabletop RPG a neohýbal se hlavně obsah (což dělají wizardi a rozdělení na tanky, healery a podobně je podle mě opravdu nešťastné) - došel jsem právě k tomuto názoru.
Tady bych si dovolil nesouhlasit, rozdělení rolí v D&D4e je jedna z věcí, které přispívají k tomu, že ta hra spoustě lidí funguje. Ono nejde ani tak o převzetí myšlenek z MMO (které je, samozřejmě, braly hodně zase z RPG), jako spíš o jasné designové cíle při tvorbě povolání.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 14:24

Pieta píše:Tady bych si dovolil nesouhlasit, rozdělení rolí v D&D4e je jedna z věcí, které přispívají k tomu, že ta hra spoustě lidí funguje. Ono nejde ani tak o převzetí myšlenek z MMO (které je, samozřejmě, braly hodně zase z RPG), jako spíš o jasné designové cíle při tvorbě povolání.
Ano... Ale pak se jedná skutečně víc o převod MMO do tabletop RPG, než o snahu zkusit tabletop RPG zatraktivnit spíš formálně pro MMO hráče a nezprznit to, co je pro tabletop RPG nejcennější z mého pohledu a to právě rozmanitost (questů, povolání, skillů, NPCček, bojových "scénářů" atd.) a bezbřehá fantasie. Pokud chci hrát za tanka a jenom za něj (a nemám tendence se třeba ponořit více do hloubky a kombinovat skilly, zažívat různé průběhy boje, než jen být vepředu a doufat v další heal), nevím vlastně, proč bych měl odcházet od MMO... :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12652
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Pieta » 15. 4. 2014, 15:45

Ladislav.Karpianus píše:Ano... Ale pak se jedná skutečně víc o převod MMO do tabletop RPG, než o snahu zkusit tabletop RPG zatraktivnit spíš formálně pro MMO hráče a nezprznit to, co je pro tabletop RPG nejcennější z mého pohledu a to právě rozmanitost (questů, povolání, skillů, NPCček, bojových "scénářů" atd.) a bezbřehá fantasie. Pokud chci hrát za tanka a jenom za něj (a nemám tendence se třeba ponořit více do hloubky a kombinovat skilly, zažívat různé průběhy boje, než jen být vepředu a doufat v další heal), nevím vlastně, proč bych měl odcházet od MMO... :-D
Tak jestli vaše D&D4 vypadá tak, že tank stojí vepředu a doufá v heal, tak to děláte hodně špatně. (-:

Role ve 4e neodpovídají svým obsahem žádnému MMO, které znám. Defender nemá sbírat agro a chytat co nejvíc zranění, leader nemá stát a léčit tanka. Což je tak trochu argument proti tomu, že to je snaha o předělání RPG do MMO. Nebo MMO do RPG. Nebo jak.

Falešné dilema mezi rozmanitostí a hrou podobnou MMO je falešné. Není důvod, proč by hra nemohla být zároveň zajímavá a zároveň inspirovaná MMO. Zvlášť když aspoň v části těch vyjmenovaných hledisek je 4e imho o dost lepší, než třeba třetí edice.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 16:00

Pieta píše:
Ladislav.Karpianus píše:Role ve 4e neodpovídají svým obsahem žádnému MMO, které znám. Defender nemá sbírat agro a chytat co nejvíc zranění, leader nemá stát a léčit tanka. Což je tak trochu argument proti tomu, že to je snaha o předělání RPG do MMO. Nebo MMO do RPG. Nebo jak.
Já nevím, ale mně osobně ty role přišly hodně podobné MMO, čišelo z toho jasně dané, kdo má jaké pravomoce a kdy konkrétně má možnost účinkovat v příběhu. A to je podle mě špatně.

Zbytek trochu nechápu, je to vlastně dost podobné tomu, co jsem říkal a přijde mi, že bychom jen slovíčkařili a to mě trochu neba...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12652
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Pieta » 15. 4. 2014, 16:14

Ladislav.Karpianus píše:Já nevím, ale mně osobně ty role přišly hodně podobné MMO, čišelo z toho jasně dané, kdo má jaké pravomoce a kdy konkrétně má možnost účinkovat v příběhu. A to je podle mě špatně.
To je zvláštní, my to hrajeme a takové věci se nám tam nedějí. Ani nemáme problém s tím, že by nás to nějak extra omezovalo.

Ve skupince máme třeba člověka, který snědl Slunce, chrámového knihovníka nebo nesmrtelného bůžka svého kmene. Tipni si, kdo z nich má jakou roli a povolání. Pochybuju, že trefíš. Ony z toho totiž v praxi ty pravomoce a možnosti účinkovat v příběhu vůbec nečiší. (:

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8231
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od eerieBaatezu » 15. 4. 2014, 16:37

@ Pieta: Rozepiš se pls někam do DnD alespoň trochu o těch rolích, jak vám to ve 4e fungovalo.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Bifi » 15. 4. 2014, 17:05

Ten človek, čo všetko zožral, bude asi nejaký controller. Čo všetko ešte zožral?
A aké sú ďalšie postavy?
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 17:28

Pieta píše:To je zvláštní, my to hrajeme a takové věci se nám tam nedějí. Ani nemáme problém s tím, že by nás to nějak extra omezovalo.
To je sice super, že vám to funguje, ale já se tady nebavil jen o tom, kdo to dokáže nebo nedokáže dobře hrát. Bavil jsem se o tom, jak je to podané a tudíž kam to svádí většinu lidí, kteří třeba stolní RPG ještě nikdy nehráli...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Tadeas » 15. 4. 2014, 17:48

chvili jsem si myslel ze tohle je tema o JaD.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od PetrH » 15. 4. 2014, 18:03

jasne, cetl jsi, zkousel jsi, jaky je feedback ?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Pepa » 15. 4. 2014, 19:35

@EerieBaatezu: Zpráva o DrD+ 2 je k nalezení tady. Webové stránky jim už chvíli běžely, teď ale neběží.

@OnGe: Prostředky a možnosti tu prostě jsou. Pokud ti lidé nějakou implementaci udělají, bude to moc fajn, pokud ne, tak nutit je samozřejmě nikdo nemůže.

@Vallun: Co se mi na Fateu líbí, viz výše. Jenom bych chtěl upřesnit, že moje příspěvky nejsou ani tak o podpoře Fateu, ale spíš o nepodpoře tvorby x "stejných" systémů...
York píše:Nejblíž je asi DrD+, to se ale zase odklání opačným směrem.
Jakým opačným směrem? Vždyť to je gamistická fantasy kampaňovitá hra, nebo ne?

Kdybych byl na vašem místě, Yorku a Skavene, tak bych:

(a) Počkal na vydání Končiny. Protože co když bude dobrá a bude přesně o tom, co vy hledáte? Pak nebude třeba tvořit už cokoli dalšího se stejným tématem. Bude dobré Končinu podpořit a netříštit hráčskou pozornost.

(b) Nebude-li splňovat Končina vaše představy a budete-li stále cítit díru na trhu, tak se spolu dohodněte, co chcete vydat. Buďto Dakaru, nebo Jeskyně a draky. Vydat (a vyvíjet obojí) dle mého názoru není moc dobře.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od skaven » 15. 4. 2014, 22:29

Pepa píše: Kdybych byl na vašem místě, Yorku a Skavene, tak bych:

(a) Počkal na vydání Končiny. Protože co když bude dobrá a bude přesně o tom, co vy hledáte? Pak nebude třeba tvořit už cokoli dalšího se stejným tématem. Bude dobré Končinu podpořit a netříštit hráčskou pozornost.

(b) Nebude-li splňovat Končina vaše představy a budete-li stále cítit díru na trhu, tak se spolu dohodněte, co chcete vydat. Buďto Dakaru, nebo Jeskyně a draky. Vydat (a vyvíjet obojí) dle mého názoru není moc dobře.
Já se teď hodlám primárně zabývat Kouzlem a mečem - chystám už rok nové vydání. Chtěl bych se v rozšíření zaměřit na kamaňovitost a znovhratelnost. Budu teď porovnávat rozsahy Jad a Kam co do variability volby schopností a pokud se ukáže, že by se dalo dosáhnout podobné komplexity a přitom zbytečně hru nezabalastit, možná se podaří vytvořit pěknou alternativu k Drd pro začátečníky.
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host