Jeskyně a Draci - starší projekt

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět

Náhoda při zvyšování životů a many (při přestupu na vyšší úroveň)

ano
6
15%
ne
22
54%
s mírou
13
32%
 
Celkem hlasů: 41

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8227
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od eerieBaatezu » 15. 4. 2014, 08:22

Vemte si, jak moc frčí OSR. Spousta lidí vůbec nejde po DnD 3, Pathfinderovi nebo DnD 4, ale po úplných old-school kořenech žánru. A vyrůstá z toho spousta komerčně udržitelných, ne-li rovnou úspěšných projektů, jako Castles & Crusaders.

A věci jako Savage Worlds nebo Fate jsou prostě mimo tenhle styl hraní.

Jinak já mám úplně jinou zkušenost než Aljen. Pro nás bylo DrD něco úplně nadpřirozeného. Hráli jsme Might and Magic a Baldur's Gate a najednou představa, že si můžeme vymyslet všechno sami, nikdy jsme nebyli dračákem frustrováni, spíš nám naopak umožňoval to, v čem nás počítačové hry omezovaly. A tvorba dobrodružství? Prostě se malovaly mapy, byl tam nějakej ten hřbitov, nekromant, opuštěný důl, hrad a les. To nám ke štěstí naprosto stačilo. $D Nikdy jsme necítili svázanost pravidly, prostě jsme se těšili na to, co psal skaven, dostanu úroveň, nová kouzla, více magů, atd.


Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8631
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od OnGe » 15. 4. 2014, 09:27

Pepa píše:(a) Když tito lidé sami a dobrovolně píší pro Drakkar (a někteří pravidelně), nevím, proč by si jednou nemohli sednout a sepsat něco o tom, jak by jejich oblíbený setting vypadal ve Fateu.
Protože napsat článek je něco jiného, než sourcebook, navíc pro systém, o který v zásadě nemáš zájem (ano, mluvím za sebe, ale jistě nejen).
Pepa píše:(b) K čemu máme soutěže kolem? Třeba by se v RPG Dílně dalo vyhlásit, že se má tvořit něco (postavy, nestvůry, settingy, zápletky, celá dobrodružství) pro Fate.
Tím vyřadíš přinejmenším část potenciálních zájemců a vlastně pořád nevíme, jestli se toho někdo vůbec zúčastní.

Nabízí se otázka - jestli je to opravdu tak jednoduché, proč se to už nedělá?
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24337
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Vallun » 15. 4. 2014, 09:40

eerieBaatezu píše:Jinak já mám úplně jinou zkušenost než Aljen. Pro nás bylo DrD něco úplně nadpřirozeného. Hráli jsme Might and Magic a Baldur's Gate a najednou představa, že si můžeme vymyslet všechno sami, nikdy jsme nebyli dračákem frustrováni, spíš nám naopak umožňoval to, v čem nás počítačové hry omezovaly. A tvorba dobrodružství? Prostě se malovaly mapy, byl tam nějakej ten hřbitov, nekromant, opuštěný důl, hrad a les. To nám ke štěstí naprosto stačilo. $D Nikdy jsme necítili svázanost pravidly, prostě jsme se těšili na to, co psal skaven, dostanu úroveň, nová kouzla, více magů, atd.
Tak, s tím, že já jsem šel obrácenou cestou, do dračáku k Baldurum a MightMagickum...což jsem bral jako náhradu za "pravé hraní" s kamarády protože s nimi je čím dál tím těžší dohodnout společné termíny...když se nějaké pravidlo jevilo špatné, tak od toho tam byl PJ a jím moderovaná dohoda celé družinky, aby se to pravidlo dalo přeřešit:)

Pepa - proč tolik podporuješ zrovna Fate? Sparklino Rozcestí vypadá docela dobře, ale necítím tma tne kánonický rozměr DrD...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od PetrH » 15. 4. 2014, 09:45

eerieBaatezu: s tim se da souhlasit, ted je otazkou, nestalo by treba za uvazu cz verze nejakeho klonu? asi ne, dokazeme udelat mi nejaky jednoduchy "klon"... ted uz to vazne nebude patrit sem ale jaky koskovy zakladni engine a zakladni pravidlo?
cislo x 2k6 +- bonus +- modifikator?
cislo x 3k6 +- bonus +- modifikator?
cislo x 1k10 +- bonus +- modifikator?
cislo x 2k10 +- bonus +- modifikator?
cislo k20 +- bonus +- modifikator?
pak uz to je o psania vytvareni atmosfery, otpimalne tka jak to planuje fate, zkladni mechaniky pravidla, 20 b5 a zbytek rosirujici veci aka povolani, schopnosti, urovne....
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 09:56

Jestli mohu taky přispět svou troškou do mlýna - dle mého názoru jsou tu diskuze o aktuálním stavu hráčů a skulinách na trhu docela časté a vůbec se tomu nedivím... Problém vidím v tom, že se nad tím zde vždy uvažuje v intencích hráčů stolních RPG. Vím, že je to možná trochu kontroverzní názor, ale časy stolních RPG tak, jak je známe, jsou pryč. Neustále slyším kolem sebe, že stolní RPG je mrtvé a vlastně s tím do jisté míry souhlasím.

Hráčů je méně, komunita je rozdrobená, není tu nic, co by mělo masivní podporu 24 hodin denně (setting, pravidla atd.) jako bylo za našich časů (Dech draka a miliarda otázek na pravidla, doplňující dobrodružství, předměty atd. - ach, to byly časy).

Myslím si, že je proto nutné nepočítat se stávajícími hráči u jakéhokoliv nového projektu. Pokud by totiž měl být takový projekt komerční, je odsouzen automaticky dle mého názoru k záhubě (nebo si na sebe vydělá, ale ne tolik, aby se výrazně rozvíjel). Nutné je vymyslet, jak oslovit nové lidi a jasně si stanovit cílovku. Podle mého názoru jsou skvělou cílovkou děti znudění z MMO, kde jsou neustále stejné questy a repetetivní (i když zábavné) PvP arény. To je zlatý důl a ví to i Wizardi, kteří se snaží tuhle cílovku (trochu nešikovně dle mého názoru - přizpůsobují se tomu moc) zasáhnout.

Proto si myslím, že pokud se zůstane u papíru, ale použijou se tablety, nabídne se lidem interaktivní mapa, interaktivní skill tree, který znají z MMO, případně i dvě frakce (na kterých jsou MMO také postavené), to drcnutí mezi jejich světem a světem stolního RPG tak, jak ho známe například z Fate systému, bude minimální a je větší šance tyhle lidi chytit. A nepustit... :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9554
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od York » 15. 4. 2014, 10:05

Ladislav.Karpianus píše:Pokud by totiž měl být takový projekt komerční, je odsouzen automaticky dle mého názoru k záhubě (nebo si na sebe vydělá, ale ne tolik, aby se výrazně rozvíjel).
Tradice vývoje RPG u nás je, že to autoři dotují vlastním volným časem. A co já vím, tak jak Mytágo tak Altar se shodují v názoru, že plně komerční model na našem trhu není příliš realistický. Takže pokud to zkusíte a prorazíte, budeme všichni rádi, ale já popravdě moc nevěřím v takový komerční úspěch, aby se skutečně daly zaplatit plnohodnotné mzdy vývojářům. Něco jiného je samozřejmě případný překlad a distribuce v anglicky mluvícím světě (což není úplně nereálné, pokud vznikne nějaký opravdu kvalitní produkt).

Každopádně pokud mám do projektu vkládat stovky hodin svého volného času, tak bych byl rád, aby byla prioritní kvalita a pocit, že dělám dobrou věc, než perfektní cílení na potenciálně nejtučnější cílovou skupinu. Což samozřejmě neznamená, že je na místě poptávku zcela ignorovat, jen že to není jediná a hlavní priorita.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24337
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Vallun » 15. 4. 2014, 10:09

Ladislav - nad něčím podobným jsem přemýšlel - zapojení tabletů a elektroniky, protože třeba já vůbec neumím kreslit a ručně psané poznámky po sobě častokrát nepřečtu ani sám...a pro zapojení mladých je samozřejmě grafická složka důležitá.

Dělení na dvě frakce nevím, má to své výhody, sám jsem tvořil svět, který ovládala dvojitá dualita - nejprve to vypadalo jako střet nemrtvých a lykantropů, aby se později zjevila jiná rovina střetu Draků a Entů jako představitelů rostlin a proti nim zvířat:) Jenže jindy to může být zbytečně svazující, pokud chceme hrát intrikánskou detektivku, tak je bipolarita příliš zjednodušující...nebo musí být hodně skrytá (typu spravedlivý proti nespravedlivým vládcům...).

Ještě méně souhlasím s tím, že je papírové RPG mrtvé...je stále těžíš si na něj udělat čas, pořád překonává mmočka a spol. na celé čáře:)

Komerční úspěšnost posuzovat nechci a nemohu...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 10:10

York píše:Každopádně pokud mám do projektu vkládat stovky hodin svého volného času, tak bych byl rád, aby byla prioritní kvalita a pocit, že dělám dobrou věc, než perfektní cílení na potenciálně nejtučnější cílovou skupinu. Což samozřejmě neznamená, že je na místě poptávku zcela ignorovat, jen že to není jediná a hlavní priorita.
Jenže to je právě problém chápání slova komerční, kde si za to každý dá rovnítko s odlfáknutým, nekvalitním. Dá se to přeci kombinovat... I my při vývoji balancujeme mezi naším vkusem a nechceme pustit do světa něco, s čím nesouhlasíme, zároveň ale po očku musíme počítat s cílovkou, od které se odvíjí i forma textu (nikoliv obsah), grafického zlomu, webu a dalších věcí...

Já nikoho nenabádám, aby do toho narval spousty peněz. Ano, je to riskantní. To, že se na tom nedá vydělat, si nemyslím, jen to chce trochu jiný business model, než je u nás běžné. Ale třeba se pletu.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8631
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od OnGe » 15. 4. 2014, 10:11

Ladislav.Karpianus píše:Myslím si, že je proto nutné nepočítat se stávajícími hráči u jakéhokoliv nového projektu.
K tomu bych doplnil, že stávající hráči už něco hrají, něco nového chtějí spíš jen vyzkoušet a tím pádem má člověk naději je konvertovat jen v případě, že jim dá něco (podle nich) o řád lepšího. Jinak jim nebude stát za to na něco nového pracně přecházet. Ano, neplatí to 100%, ale na 80% bych si klidně vsadil.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 10:13

Vallun píše: Ještě méně souhlasím s tím, že je papírové RPG mrtvé...je stále těžíš si na něj udělat čas, pořád překonává mmočka a spol. na celé čáře:)
Komerční úspěšnost posuzovat nechci a nemohu...
Omlouvám se, ale tohle trochu nechápu. Já myslel mrtvé ve smyslu, že je těžké strhnout velké množství hráčů. Ne,že to není zábavné a nebaví mě to a nerad to hraju... :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 10:14

onge píše:
Ladislav.Karpianus píše: K tomu bych doplnil, že stávající hráči už něco hrají, něco nového chtějí spíš jen vyzkoušet a tím pádem má člověk naději je konvertovat jen v případě, že jim dá něco (podle nich) o řád lepšího. Jinak jim nebude stát za to na něco nového pracně přecházet. Ano, neplatí to 100%, ale na 80% bych si klidně vsadil.
Přesně tak... Hráči RPG, navíc hardcore hráči RPG jsou namlsaní a zvyklí na určité konvence, ze kterých neuhnou. A já proti tomu nic nemám, jen si myslím, že ty konvence neodpovídají zase konvencím malých dětí, kteří paří World of Warcraft... Pokud to někoho nadchne, paráda... Jen by to neměl být primární cíl...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9554
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od York » 15. 4. 2014, 10:38

Ladislav.Karpianus píše:Jenže to je právě problém chápání slova komerční, kde si za to každý dá rovnítko s odlfáknutým, nekvalitním.
Takhle jsem to určitě nemyslel.

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 86
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 15. 4. 2014, 10:42

Tak to je dobře... Já totiž nevidím problém v tom mít komerční projekt, jehož prioritou je vyplodit kvalitní dílo... :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9554
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od York » 15. 4. 2014, 10:49

Příkladem toho, o čem mluvím, je Kingdom Come: Deliverance. Takový projekt by žádný standardní publisher nezafinancoval, protože je to prostě příliš riskantní. To studio by mohlo místo toho dělat třeba další hru z prostředí Star Wars, což je naopak z komerčního pohledu sázka na jistotu. Pak by sice nejspíš taky vytvořili kvalitní hru, ale pořád by to byla jen další tuctová starwarsovka.

Ok, co se našeho rpg trhu týče, tak to není úplně dobrý příklad, protože cokoliv se tu komukoliv povede, bude s výjimkou Dračího doupěte unikát, i kdyby to bylo Tabletop WoW RPG ;-) Ale vystihuje to, myslím, komerčně motivovaná rozhodnutí (respektive rozhodnutí, které naopak nemělo komerční aspekt jako hlavní prioritu).

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host