[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
Upozornění: Tahle diskuze se týká jiného projektu, než je stejnojmenná česká adaptace páté edice D&D: Jeskyně a draci. Tenhle projekt mu předcházel, po jeho zrušení byl původní název použit pro úplně jiný projekt (asi protože je cool).
Naposledy upravil(a) skaven dne 20. 2. 2016, 22:43, celkem upraveno 10 x.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
A hlavně do DrD 1.9 (Dakara) jdou jednoduše konvertovat příšery a kouzla z DnD 3.5 a příšery z DrD II. Tzn. tuny settingů a dobrodružství.
Přesně jak píše Jerson
Přesně jak píše Jerson
Takže o co tu vlastně jde?každý dovednostní RPG systém vypadá v podstatě stejně, dovednosti plus vyhodnocovací mechanika, ale jde o zpracování věcí okolo.
Re: Jeskyně a Draci
@Eerie: Ano, když někomu ty fate pointy tak vadí, tak to prostě udělá. To je jako vyhodit "explozivní" kostku v hodu na útok v DrDu. (Jedni: Vždyť to je nelogické. Druzí: Vždyť to byla největší sranda na celé hře.)
@OnGe: Proč toho není možné dosáhnout?
@York: Tohle moc dobře vím a k tomu taky jistým způsobem směřuju. Však také svým hráčům říkám: "Fateu se nebojte. Budete tam mít skill list a souboják." Takže je-li v Dakaře totéž, co ve Fateu, tak ale zase neříkej, že ty hry vytvářejí nějaké extra odlišné feelingy. (Po omezení příběhových pravomocí fate pointů určitě ne.)
Podrobněji ještě napíšu odpoledne.
@OnGe: Proč toho není možné dosáhnout?
@York: Tohle moc dobře vím a k tomu taky jistým způsobem směřuju. Však také svým hráčům říkám: "Fateu se nebojte. Budete tam mít skill list a souboják." Takže je-li v Dakaře totéž, co ve Fateu, tak ale zase neříkej, že ty hry vytvářejí nějaké extra odlišné feelingy. (Po omezení příběhových pravomocí fate pointů určitě ne.)
Podrobněji ještě napíšu odpoledne.
Re: Jeskyně a Draci
Fate jsem poprvé četl někdy předminulý měsíc, když jsem Sirienovi komentoval překlad Core Spíš je vidět, že nezávislé úvahy vedou k podobným designovým vzorům.Jerson píše:Takže je vidět, odkud jsi popisoval?
Žádné plány tu ve skutečnosti nejsou, jen stavění vzdušných zámků. Plány mají navíc nepříjemnou tendenci hroutit se při kontaktu s realitou, takže bych jim moc významu beztak nepřikládal. Až něco skutečně vznikne a u hráčů se to chytí, tak bude možné na tom stavět. Do té doby...Jerson píše:Na druhou stranu musím říct, že když tu čtu o dalších plánech na rozvíjení jednoho systému, jsem k tomu skeptický. V minulosti tu (na fóru) takových projektů bylo víc a žádný se nepovedl, protože všichni sice táhnou za jeden provaz, ale každý jiným směrem.
Říkám. Však se podívej, jak si k tomu došel. Z Fatu jsi odřezal vše, co jej dělá Fatem. I ten souboják je ve Fatu postavený na práci s aspekty a fate pointy.Pepa píše:Takže je-li v Dakaře totéž, co ve Fateu, tak ale zase neříkej, že ty hry vytvářejí nějaké extra odlišné feelingy.
Naposledy upravil(a) York dne 14. 4. 2014, 13:28, celkem upraveno 2 x.
Re: Jeskyně a Draci
Ne všichni chtějí "lite vyprávěcí" RPG, což je trend, jakým se vývoj RPG ubírá... tedy asi jenom v ČR/SR, protože jinak by ve světě nebyl nehranější DnD a nevycházely věci jako W40K, MCh, SW: EotE...
Někteří prostě pořád chtějí "taktickou bojovku" jakou je první DrD. A jo, hrdě sem hlásím i Void:SF, ačkoliv i ten je jednodušší než první DrD Tyhle hry prostě mají něco, co všechny tyhlety fateismy nikdy mít nemůžou.
Někteří prostě pořád chtějí "taktickou bojovku" jakou je první DrD. A jo, hrdě sem hlásím i Void:SF, ačkoliv i ten je jednodušší než první DrD Tyhle hry prostě mají něco, co všechny tyhlety fateismy nikdy mít nemůžou.
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Re: Jeskyně a Draci
nechci byt rypavy, nechci.... Yorku: chci ukazat dakaru jako realnou nahradu drd.old. Mam cloveka bojovnika 3 uroven, siroky mec, stit, elfa kouzlenika 3 uroven, blesk, kratky mec a hobita zlodeje, 2 uroven., dyka+tesak. vzal jsme tento modely priklad z 90tych let tak nejak po precteni 50 stran lite dakary si s tim nevim rady.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
Proč na to nepoužiješ DrD 1.9?PetrH píše:tak nejak po precteni 50 stran lite dakary si s tim nevim rady.
Re: Jeskyně a Draci
A proč ne Void: Sci-Fantasy?
To je přesně to, o čem mluvím. PetrH tu má postavu z typické "taktické bojovky" a chce ji emulovat (potažmo i styl hraní, předpokládám) stejně i v "lite vyprávěcím" RPG. Nemá šanci.
To je přesně to, o čem mluvím. PetrH tu má postavu z typické "taktické bojovky" a chce ji emulovat (potažmo i styl hraní, předpokládám) stejně i v "lite vyprávěcím" RPG. Nemá šanci.
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Re: Jeskyně a Draci
Dakara není dračák, ani jeho náhrada. Předělávku dračáku do enginu Dakary najdeš tady. Případné další dotazy piš prosím tam, to už fakt do diskuse o JaD nepatří ani vzdáleněPetrH píše:nechci byt rypavy, nechci.... Yorku: chci ukazat dakaru jako realnou nahradu drd.old. Mam cloveka bojovnika 3 uroven, siroky mec, stit, elfa kouzlenika 3 uroven, blesk, kratky mec a hobita zlodeje, 2 uroven., dyka+tesak. vzal jsme tento modely priklad z 90tych let tak nejak po precteni 50 stran lite dakary si s tim nevim rady.
Re: Jeskyně a Draci
Pokud tě napadá nějaký recept, jak udělat nejlepší RPG na světě, případně jak přesvědčit 7 autorů, aby přepisovali svoje nebo cizí věci do Fate proto, že to bude prostě nejlepší, rád bych ten recept viděl. Já si to prostě nedokážu představit.Pepa píše:@OnGe: Proč toho není možné dosáhnout?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Jeskyně a Draci
tak ja tim chtel poukazat, ze JaD mi nabizi nejakou variantu. zde ruzne semlete hry zatim zadnou... a jelikoz posledni posty casto skonuji slovo dakara tak jsme se zeptal. ze odpovedi mi bude pokud chces z drd.old prejit jinam vyuzij drd.old.#somehack jsem jen malo cekal:)York píše:Dakara není dračák, ani jeho náhrada. Předělávku dračáku do enginu Dakary najdeš tady. Případné další dotazy piš prosím tam, to už fakt do diskuse o JaD nepatří ani vzdáleněPetrH píše:nechci byt rypavy, nechci.... Yorku: chci ukazat dakaru jako realnou nahradu drd.old. Mam cloveka bojovnika 3 uroven, siroky mec, stit, elfa kouzlenika 3 uroven, blesk, kratky mec a hobita zlodeje, 2 uroven., dyka+tesak. vzal jsme tento modely priklad z 90tych let tak nejak po precteni 50 stran lite dakary si s tim nevim rady.
Re: Jeskyně a Draci
Problém je v tom, co je herní engine a co je setting. Fate je obecný herní engine, tudíž v něm můžeš odehrát prakticky všechno, pokud si na to vytvoříš aplikaci (což v případě Fate obnáší vytvoření vhodných aspektů, stuntů a podobně). DrD obsahuje obojí, Dakara taky. Když vezmeš settingové věci z DrD (hobity, blesky), tak je pochopitelně v Dakaře nenajdeš, protože ta má vlastní settingově závislé prvky. V JaD najdeš něco podobného prostě proto, že JaD má podobné settingově závislé prvky jako DrD. Ve všech ostatních případech ale potřebuješ systémovou aplikaci na DrD setting. Což je přesně to, co se skrývá v tom mém linkuPetrH píše:tak ja tim chtel poukazat, ze JaD mi nabizi nejakou variantu. zde ruzne semlete hry zatim zadnou... a jelikoz posledni posty casto skonuji slovo dakara tak jsme se zeptal. ze odpovedi mi bude pokud chces z drd.old prejit jinam vyuzij drd.old.#somehack jsem jen malo cekal:)York píše:Dakara není dračák, ani jeho náhrada. Předělávku dračáku do enginu Dakary najdeš tady. Případné další dotazy piš prosím tam, to už fakt do diskuse o JaD nepatří ani vzdáleně
Naposledy upravil(a) York dne 14. 4. 2014, 13:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Jeskyně a Draci
Mám pocit, že nám ta diskuze trochu zabíhá... Rád bych tady zdůraznil jednu věc - bez nějakého komerčního plánu žádná hra nemá šanci proniknout k širší veřejnosti. Tady na fóru se prezentují různé autorské počiny, ať už původní nebo postavené na zahraničních systémech. Většina z nich nemá špatnou úroveň a mohou se směle řadit po bok jiných, ve světě prodávaných systémů. Problém je v tom, že drtivá většina nikdy neopustí písek rpg fóra a přilehlé dvorky, protože jejich autoři se nechtějí nebo nemohou pustit do jejich papírového vydání a masivní podpory formou reklamy apod. Jinými slovy - pokud hra nevyjde tiskem, nebude k mání v knihkupectví a nebude mít podporu formou vydávání modulů, pořádání herních ukázek apod.
Nemá tedy příliš smysl se dohadovat, co by bylo nejlepším nástupcem dračáku, protože by to mohla být defacto libovolná hra, jen kdyby ji autor dokázal dobře (nebo alespoň průměrně) prodat. Je ale třeba vědět, že dobře prodat rpg v českých luzích a hájích dnes rozhodně neznamená to, co svého času zvládlo Dračí doupě. Prodávat v ČR hru na hrdiny znamená neprodělat kalhoty.
Proto jsem přišel s konceptem Jeskyní a draků - volil jsem systém, který je konzistentní, orientovaný na jednoduché, ale napínavé souboje a který je od základu fantasy. Systém, který je už ozkoušený, tudiž jej nemusím od základu vyvíjet a znovu objevovat kolo. A abych neprodělal kalhoty (tedy abych do vydávání nemusel investovat desetitisíce korun), chtěl jsem do projektu vložit "jen" svou práci a hru distribuovat elektronicky zdarma (případně jako print on demand). Pokud by se hra ujala, dal bych prostor šikovným autorům doplňků, dobrodružství, settingů - co vás jen napadne. Tady už bych investovat nějaké ty peníze ochotný byl, protože bych věděl, že existuje nějaká hráčská základna. Díky jednotné platformě by jejich dílka našla uplatnění i mimo komunitu a dala by se prodávat, takže by se dostala k širšímu okruhu hráčů.
Já to beru jako svůj přínos rpg komunitě, díky obchodu a nakladatelství mám možnost vydávat i prodávat a jsem schopný své zdroje poskytnout i když vím, že projekt není vyloženě výdělečný (tedy když jej nebudu dotovat finančně, ale jen časově).
Nemá tedy příliš smysl se dohadovat, co by bylo nejlepším nástupcem dračáku, protože by to mohla být defacto libovolná hra, jen kdyby ji autor dokázal dobře (nebo alespoň průměrně) prodat. Je ale třeba vědět, že dobře prodat rpg v českých luzích a hájích dnes rozhodně neznamená to, co svého času zvládlo Dračí doupě. Prodávat v ČR hru na hrdiny znamená neprodělat kalhoty.
Proto jsem přišel s konceptem Jeskyní a draků - volil jsem systém, který je konzistentní, orientovaný na jednoduché, ale napínavé souboje a který je od základu fantasy. Systém, který je už ozkoušený, tudiž jej nemusím od základu vyvíjet a znovu objevovat kolo. A abych neprodělal kalhoty (tedy abych do vydávání nemusel investovat desetitisíce korun), chtěl jsem do projektu vložit "jen" svou práci a hru distribuovat elektronicky zdarma (případně jako print on demand). Pokud by se hra ujala, dal bych prostor šikovným autorům doplňků, dobrodružství, settingů - co vás jen napadne. Tady už bych investovat nějaké ty peníze ochotný byl, protože bych věděl, že existuje nějaká hráčská základna. Díky jednotné platformě by jejich dílka našla uplatnění i mimo komunitu a dala by se prodávat, takže by se dostala k širšímu okruhu hráčů.
Já to beru jako svůj přínos rpg komunitě, díky obchodu a nakladatelství mám možnost vydávat i prodávat a jsem schopný své zdroje poskytnout i když vím, že projekt není vyloženě výdělečný (tedy když jej nebudu dotovat finančně, ale jen časově).
Re: Jeskyně a Draci
Naprostý souhlas.skaven píše:Rád bych tady zdůraznil jednu věc - bez nějakého komerčního plánu žádná hra nemá šanci proniknout k širší veřejnosti. Tady na fóru se prezentují různé autorské počiny, ať už původní nebo postavené na zahraničních systémech. Většina z nich nemá špatnou úroveň a mohou se směle řadit po bok jiných, ve světě prodávaných systémů. Problém je v tom, že drtivá většina nikdy neopustí písek rpg fóra a přilehlé dvorky, protože jejich autoři se nechtějí nebo nemohou pustit do jejich papírového vydání a masivní podpory formou reklamy apod. Jinými slovy - pokud hra nevyjde tiskem, nebude k mání v knihkupectví a nebude mít podporu formou vydávání modulů, pořádání herních ukázek apod.
Nemá tedy příliš smysl se dohadovat, co by bylo nejlepším nástupcem dračáku, protože by to mohla být defacto libovolná hra, jen kdyby ji autor dokázal dobře (nebo alespoň průměrně) prodat. Je ale třeba vědět, že dobře prodat rpg v českých luzích a hájích dnes rozhodně neznamená to, co svého času zvládlo Dračí doupě. Prodávat v ČR hru na hrdiny znamená neprodělat kalhoty.
V tomhle je ale imho JaD ve stejné pozici, jako ostatní zdejší autorské počiny. Do nich jsme zatím také investovali pouze ten vlastní čas a úsilí.skaven píše:A abych neprodělal kalhoty (tedy abych do vydávání nemusel investovat desetitisíce korun), chtěl jsem do projektu vložit "jen" svou práci a hru distribuovat elektronicky zdarma (případně jako print on demand). Pokud by se hra ujala, dal bych prostor šikovným autorům doplňků, dobrodružství, settingů - co vás jen napadne.
V něco takového jsem tak trochu doufal a už delší dobu se snažím hráče oslovit. Zatím se mi to moc nedaří, ale ještě jsem nevyčerpal všechny možnosti. Tak uvidíme, nějaké zajímavé nápady mám a pracuju na nich. Pokud se mi podaří zaujmout a zapojit víc lidí, určitě se ozvu.skaven píše:Tady už bych investovat nějaké ty peníze ochotný byl, protože bych věděl, že existuje nějaká hráčská základna. Díky jednotné platformě by jejich dílka našla uplatnění i mimo komunitu a dala by se prodávat, takže by se dostala k širšímu okruhu hráčů.
Já to beru jako svůj přínos rpg komunitě, díky obchodu a nakladatelství mám možnost vydávat i prodávat a jsem schopný své zdroje poskytnout i když vím, že projekt není vyloženě výdělečný (tedy když jej nebudu dotovat finančně, ale jen časově).
Re: Jeskyně a Draci
Ze zvědavosti jsem si prošel DRD 1.9 a přiznám se, že jsem poněkud zklamaný, protože ta pravidla nenabízejí podobný feeling jako Dračí doupě. Je z toho bohužel cítit, že se jedná o setting naroubovaný na systém. Podle mě je to trochu slepá ulička, dojení už vydojené kravičky jménem Dračí doupě, protože ta kráva "co měla, už dala...". Ale třeba je to jen můj subjektivní pocit, já jsem měl Dračí doupě rád takové jako bylo a nemá podle mě smysl předělávat pravidla na nový engine, jako spíše přemýšlet, co hráče na Drd tolik bavilo a jak jim přinést ještě lepší zážitek ze hry - tedy jak zařídit, aby jednotlivé aspekty hry byly ještě zábavnější.York píše:Problém je v tom, co je herní engine a co je setting. Fate je obecný herní engine, tudíž v něm můžeš odehrát prakticky všechno, pokud si na to vytvoříš aplikaci (což v případě Fate obnáší vytvoření vhodných aspektů, stuntů a podobně). DrD obsahuje obojí, Dakara taky. Když vezmeš settingové věci z DrD (hobity, blesky), tak je pochopitelně v Dakaře nenajdeš, protože ta má vlastní settingově závislé prvky. V JaD najdeš něco podobného prostě proto, že JaD má podobné settingově závislé prvky jako DrD. Ve všech ostatních případech ale potřebuješ systémovou aplikaci na DrD setting. Což je přesně to, co se skrývá v tom mém linku
Rozdíl je v tom, že já mohu využít možností našeho nakladatelství a obchodu, takže mám možnost vydat papírovou knihu, mám možnosti ji dostat do distribuce (tedy k obchodníkům) a mám možnost prodávat maloobchodně v eshopu, který má aktualně nejširší nabídku rpg v ČR. Díky tomu se nám podařilo vydat Příběhy impéria, k ním dvě rozšíření a karetní hru, díky tomu vyšlo i Kouzlem a mečem. U JaD by byl průběh trochu jiný, ale pořád by se hra mohla opírat o kanály, kterými umíme dostat zboží k zákazníkům.York píše:V tomhle je ale imho JaD ve stejné pozici, jako ostatní zdejší autorské počiny. Do nich jsme zatím také investovali pouze ten vlastní čas a úsilí.Skaven píše:A abych neprodělal kalhoty (tedy abych do vydávání nemusel investovat desetitisíce korun), chtěl jsem do projektu vložit "jen" svou práci a hru distribuovat elektronicky zdarma (případně jako print on demand). Pokud by se hra ujala, dal bych prostor šikovným autorům doplňků, dobrodružství, settingů - co vás jen napadne.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
Tak DrD právě potřebovalo nový engine, aby se každá věc nevyhodnocovala jinak.
A to je přesně co?skaven píše:nemá podle mě smysl předělávat pravidla na nový engine, jako spíše přemýšlet, co hráče na Drd tolik bavilo a jak jim přinést ještě lepší zážitek ze hry - tedy jak zařídit, aby jednotlivé aspekty hry byly ještě zábavnější.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů