[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
Upozornění: Tahle diskuze se týká jiného projektu, než je stejnojmenná česká adaptace páté edice D&D: Jeskyně a draci. Tenhle projekt mu předcházel, po jeho zrušení byl původní název použit pro úplně jiný projekt (asi protože je cool).
Naposledy upravil(a) skaven dne 20. 2. 2016, 22:43, celkem upraveno 10 x.
Re: Jeskyně a Draci
KaM nema zmysel prevadzat ale na LW feeling Fate som zvedavyPetrH píše:osobne klidne napisu prevod LW ci KaM do fate....
To je pravdepodobne, ale nie iste. Z tohoto pohladu rovnako tahunom moze byt aj Fate alebo Fiasco ... Patrhfinder mozu hlavne kupovat (ak sa orientujes poctom predanych cisel) archaicki zberatelia a dlhodobi zazranciNabírání nových hráčů.
a nasledne ho sirit jedom.
Ktory system vo svete pritahuje novych ludi to je tazka otazka
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
@ skaven: Ten kompilační přístup je rozumný. Jde pak o to, co tam umístit.
Například ten systém fines mi přijde dost diskutabilní. Stejnou věc má třeba Dragon Age RPG a dost lidí si stěžovalo, že mají pocit, že aby se něco zábavného stalo, musí počkat, až jim to padne. Na old-school je super právě to, že tam nejsou featy a podobně, ale hráč si při každé akci vymýšlí co dělá a hod mu jen vyhodnocuje, zda se mu daří nebo ne a nediktuje mu co konkrétně udělal, tedy že třeba vyrazil zbraň nebo někoho odstrčil.
Například ten systém fines mi přijde dost diskutabilní. Stejnou věc má třeba Dragon Age RPG a dost lidí si stěžovalo, že mají pocit, že aby se něco zábavného stalo, musí počkat, až jim to padne. Na old-school je super právě to, že tam nejsou featy a podobně, ale hráč si při každé akci vymýšlí co dělá a hod mu jen vyhodnocuje, zda se mu daří nebo ne a nediktuje mu co konkrétně udělal, tedy že třeba vyrazil zbraň nebo někoho odstrčil.
Re: Jeskyně a Draci
Já si myslím, že nepřitahuje ani tak systém jako takový jako setting, resp, správná kombinace atraktivního prostředí a dobře hratelné hry. U Drd je ta výhoda, že pořád ještě existuje nějaká množina lidí, co někdy hrála "dračák" a kdyby měli k ruce pravidla, znovu si nováčkama zahrají (ideální líheň jsou Domy dětí a mládeže, různé turistické oddíly nebo herní kluby...).Aljen píše:PetrH píše:Ktory system vo svete pritahuje novych ludi to je tazka otazka
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeskyně a Draci
Když se tu opět a znovu nadhazují systémy a tužby současných i potenciálních hráčů, nedá mi to se nezeptat - kolik lidí tyhle navrhované systémy chce hrát, kolik lidí je chce hrát po vyzkoušení, kolik lidí u nich zůstane?
Popravdě, v letech 1997 - 2005 mi k tomuto stačil Čas pro hrdiny. A žádný z těchto oslovených hráčů se už k DrD nevrátil (nebo jinak - o nikom nevím.) Navíc je to poměrně rozšířený systém, i když nikdy neprošel přes klasické distribuční kanály, a nemá žádnou reklamu kromě té, kterou mu dělají aktivní hráči.Důvod pro osmou hru je ten, že zde není vhodná alternativa. Vidím to hlavně zpoza pultu fantasyobchodu - když příjde rodič řekněme třináctiletého chlapce a řekne: "kluk hrál ve skautu Dračí doupě, můžete mi doporučit něco jiného, když staré DRD už nejde koupit?", nevím, co mu doporučit.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Jeskyně a Draci
KaM nema zmysel prevadzat ale na LW feeling Fate som zvedavyPetrH píše:osobne klidne napisu prevod LW ci KaM do fate....
To je pravdepodobne, ale nie iste. Z tohoto pohladu rovnako tahunom moze byt aj Fate alebo Fiasco ... Pathfinder mozu hlavne kupovat (ak sa orientujes poctom predanych cisel) archaicki zberatelia a dlhodobi zazranciNabírání nových hráčů.
a nasledne ho sirit jedom.
Ktory system vo svete pritahuje novych ludi to je tazka otazka
Whot? Tak to si spominam na jednu debatu a tvoje dakkarovanie o socialnom konflikte knaza a bojovnika pred hrobkou ...prakticky stejný význam dovedností, podobně se určují obtížnosti,
a BTW vo FAte su skily kdesi na tretom mieste za Aspektami a ekonomikou fatepointov. Bez skilov to bude stale Fate, bez aspektov ani nahodou.
Veru tak a naviac od explicitne aplikacie tvrdych pravidiel malokedy vyraba WTF momenty (typu Hobiti na rebrikoch )Gediman: Já myslel, že tohle Fate zvládá bez problémů, když chceš.
Porblem je ze prave toto mnohi ludia odmietaju opustit. Teda problem pre ich akceptaciu Fate. Ich lokalna druzina s tym samozrejme problem mat numusi mat (alebo proste nema inu moznost)"PJ má vždy pravdu. Já jsem pán světa, vy mi do něj nemluvte."
Moze to aj znamenat ze DrD sa mu nepacilo ale nieco ineho ako Fate by hral hnedkdyž příjde rodič řekněme třináctiletého chlapce a řekne: "kluk hrál ve skautu Dračí doupě, můžete mi doporučit něco jiného, když staré DRD už nejde koupit?
A Moze to znamenat ze chce prave DrD ... je to dost tazke ked sa nedojde spytat sam chlapec
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Jeskyně a Draci
Nechci tu z toho dělat vlákno o Dakaře, takže jen stručně (ok, přiznám se, že tak úplně neodolám, tak aspoň s mírou ):skaven píše:Nemyslím si, že ani jedno z tebou jmenovaného je plnohodnotnou náhradou za to, čím bylo pro hráče Dračí Doupě. Drd+ je velice komplexní systém, který nevyhovuje dnešnímu trendu take and play. Dakara je na tom obdobně, navíc je pouze elektronická.
Takže abych to shrnul, myslím si, že ani jeden ze jmenovaných systémů nedokáže nabídnout českému hráči plnohodnotnou alternativu v žánru rpg hrdinské fantasy.
Na rozdíl od DrD+ je Dakara stavebnice. Plná verze je relativně heavy, ale má úplně stejné jádro jako třeba ta předělávka dračáku (což je složitostí řádově srovnatelné s DrD old). Teď mám rozepsanou Hru bez přípravy, což bude take&go verze na pár stránek - opět plně kompatibilní se vším ostatním, postavy vytvořené přidělením sedmi hodnot budou zcela funkční i v plné verzi hry.
Je ale pravda, že Dakara, tak jak je prmárně zamýšlená, není hrdinská fantasy. Můj záměr se přibližně dá vyjádřit jako "Shadowrun na přelomu středověku a renezance". Osobně si myslím, že to je docela hodně silné téma, ale pochopitelně to nebude fungovat jako 1:1 náhrada Dračího doupěte.
Předělávka dračku není úplně optimální, je to ostatně stále jen druhá alfaverze, ale podle mě už teď celkem dobře splňuje to, co jsem tím zamýšlel. Není to čistá evoluce, ve smyslu přechodu z druhé edice Shadowrunu na třetí. Spíš by se to dalo přirovnat k přechodu z DnD 2e na 3e (nemyslím tím doslovně konkrétními změnami, spíš jejich rozsahem a závažností). Předělávka dračáku každopádně ale už celkem s jistotou není na pořadu dne - Bouchi o ni zjevně zájem nemá a hráči možná ano, ale ne tolik, aby se o to aktivně zajímali a zkoušeli to.
Co se týče heroické fantasy obecně, otázka je jaká heroická fantasy. Dračák je třeba dost jiná heroická fantasy než DnD 4e. Každopádně ale tohle momentálně sepsané nemám, takže ano, bez hromady další hráče nic takového nemůžu momentálně nabídnout.
Naposledy upravil(a) York dne 14. 4. 2014, 23:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Jeskyně a Draci
Být váma opravdu počkám, až začnou vycházet pořádný settingový implementace Fate Core. Už vyšel ten Freeport, teďka bude The Day after Ragnarok, a jelikož Fate už je momentálně 3. nejprodávanější RPG v USA, pofrčí toho imho ještě víc. Já věřím tomu, že se z toho dá vytechovat něco, co by se mohlo líbit i hráčům odkojeným klasikou. Aspekty se odstranit úplně nedají, ale dají se z nich udělat třeba nějaký předdefinovaný "clustery", který nahážete do classovýho systému.
Ne že bych to takhle já osobně chtěla hrát (mám radši skillový systémy s velkou volností, proto hraju Fate), ale věřím že by se s tím fakt dalo hrát až takhle.
Ne že bych to takhle já osobně chtěla hrát (mám radši skillový systémy s velkou volností, proto hraju Fate), ale věřím že by se s tím fakt dalo hrát až takhle.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Jeskyně a Draci
Ber to tak, že kluci si zahráli Dračí doupě a chtějí si to zkusit zahrát i spolu, mimo skautský oddíl. Tedy hra se jim líbila, ale nemají pravidla, podle kterých by mohli hrát. Setkávám se s tím poměrně často...Aljen píše: Moze to aj znamenat ze DrD sa mu nepacilo ale nieco ineho ako Fate by hral hned
A Moze to znamenat ze chce prave DrD ... je to dost tazke ked sa nedojde spytat sam chlapec
Re: Jeskyně a Draci
Na českém trhu v prvé řadě aktuálně chybí rpg cílené na hráče s gamistickými preferencemi. Jestli to bude heroická fantasy nebo ne, je už relativně jedno.Pepa píše: Díra na trhu: York vidí po DrD díru na trhu. Myslím si, že jeho tvrzení je následující (kdyžtak mě oprav): "Na českém trhu chybí fantasy kampaňovité stolní RPG."
Void, Dakara a podobně se moc počítat nedají. Sice patří do této kategorie, ale nejsou "na trhu" a nejsou adekvátně dopracované (odladění hry, sazba, grafické zpracování, ilustrace, atd.). Nejblíž je asi DrD+, to se ale zase odklání opačným směrem. A možná Hrdinové fantasy, o tom ale nic moc nevím. Jo a samozřejmě KaM, ovšem to má zase svá specifika.
Jak moc velká skulina to je, asi nezjistíme, dokud to někdo nezkusí.skaven píše:Já bych to nenazýval zrovna dírou na trhu. Možná skulinkou pro pár desítek výtisků/nějaká ta stovka, ale i pro to, alespoň podle mě, stojí za to hru tvořit... Samozřejmě aby jich bylo prodaných více, chce to přizpůsobit tvorbu současným trendům - co nejkratší příprava, rychlá tvorba postav/předpřipravené postavy, předpřipravené dobrodružství. Přiblížit se deskovkám tím, čím jsou atraktivní - herní čas, pkné komponenty, úzké žánrové zaměření.
Co se těch současných trendů týče: Nepochybně je to cesta, která se sama nabízí a pravděpodobně nebude úplně slepá. Na druhou stranu si ale nemyslím, že je dobrý nápad všechny vlastnosti middlechoolového hraní odsoudit jako přežité. Ty hry udržely statisíce hráčů po celém světě po několik desítek let. Některé věci se samozřejmě dají pojmout moderněji - dneska už by taky asi Anarchy online, což je dnes už dost archaické MMOčko, které začínajícího hráče zahltilo ultra složitým herním systémem s minimem vysvětlování a vodítek, co se v té hře vlastně dá dělat, oproti moderněji zpracovaným hrám neobstálo, protože by se málokdo prokousal přes tu počáteční bariéru. Na druhou stranu současné hry mají sice intuitivní start s pozvolnou learning curve, ale jedna za druhou selhávají v dlouhodobě udržitelné zábavnosti - v tom je Anarchy Online drtivě převyšuje. Design stolních RPG má s MMOčky až překvapivě hodně styčných bodů, tohle je jeden z nich.
Re: Jeskyně a Draci
Pokud by se našel autor/autoři libovolné hry zapadající do daného paradigmatu, jsem ochoten věc podpořit/vydat, nemusí jít nutně o JaD. Pokud máte kdokoli ambice vykročit se svým projektem ze stínu rpgfóra, ozvěte seJak moc velká skulina to je, asi nezjistíme, dokud to někdo nezkusí.
Re: Jeskyně a Draci
No, to bych samozřejmě rád. Na druhou stranu musím realisticky přiznat, že zatím nejsem příliš úspěšný s oslovováním potenciálních testerů a bez nich hru odladím jen velmi obtížně (a to i ve smyslu udržitelnosti základního konceptu, nejen co se týče konkrétní implementace). Na druhou stranu už se tomu věnuju docela dlouho, pořád ještě jsem to nevzdal a nějaké dílčí úspěchy se přece jen objevily: například cenné komentáře od Piety, OnGeho, nedávno Argonanta - hlavně jazykového rázu, Siriena a drobné průběžné připomínky hromady dalších lidí a k tomu navíc průběžně sbírané poznatky z jiných, ale souvisejících diskusí.skaven píše:Pokud máte kdokoli ambice vykročit se svým projektem ze stínu rpgfóra
V poslední době hodně dumám nad strukturou, formátem a obsahem případné první příručky. Dvousetstránková plná verze, která je navíc momentálně psaná pro zkušené hráče, takže například vůbec nevysvětluje obecně známou metologii hraní, asi není úplně dobrý nápad. Na druhou stranu je asi fajn mít představu, jak a kam se je případně možné rozšiřovat.
Nemůžu tedy říct, že bych na takovou spolupráci byl momentálně zcela připraven, ale zájem určitě mám
Re: Jeskyně a Draci
Nechcete zkusit Savage Worlds? Volná licence na to není, ale má to ofiko polskou verzi, takže vydavatel je podle všeho rozumný.
Já jsem to bohužel nehrála, ale můj gamisticky založený muž nad tím uslintává. Prý to mají být elegantnější gurpsy. A knížka je vcelku levná.
Já jsem to bohužel nehrála, ale můj gamisticky založený muž nad tím uslintává. Prý to mají být elegantnější gurpsy. A knížka je vcelku levná.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Vallun
- Příspěvky: 32272
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeskyně a Draci
Z tohoto hlediska si myslím, že by se nejlépe chytlo pořádné pokračování DrD...Dvojka má něco do sebe, ale pro klasickou kampaň (alespoň mne) nefunguje...je to výborný edukativní a atmosférický text, o tom žádná, ale ten engine...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeskyně a Draci
Už na ní pracujuskaven píše:
Pokud by se našel autor/autoři libovolné hry zapadající do daného paradigmatu, jsem ochoten věc podpořit/vydat, nemusí jít nutně o JaD. Pokud máte kdokoli ambice vykročit se svým projektem ze stínu rpgfóra, ozvěte se
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů