[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
Upozornění: Tahle diskuze se týká jiného projektu, než je stejnojmenná česká adaptace páté edice D&D: Jeskyně a draci. Tenhle projekt mu předcházel, po jeho zrušení byl původní název použit pro úplně jiný projekt (asi protože je cool).
Naposledy upravil(a) skaven dne 20. 2. 2016, 22:43, celkem upraveno 10 x.
Re: Jeskyně a Draci
odpoved na tvoji otazku ze to sice koncoveho zakaznika nezajima, ale pokud chces kvalitni produkt musis mit silnou spolecnost a tu v cz nemas (a muzeme rovnou vynechat diskuze na tema a ltar a spol, neb to neni silna spolecnost a na produktu je to rovnez videt...)eerieBaatezu píše:A z toho vyplývá co?PetrH píše:podle meho bohuzle sice malokoho zajimaji, ale pokud tym nedela nic jineho, nez, ze pul roku je dotovan a jen s ehrabe v rpg a vymysli a ma volnou ruku a zkousi, netizi je nic jineho je to na produktu znat, coz si zadna ceska spolecnost nedovoli protoze by ji to nikdo nezaplatil v produktu, pochybuji, ze bys platil za JaD treba 1999 Kc za 100 stran....
Re: Jeskyně a Draci
Nabírání nových hráčů.Aljen píše:??HowSo??tahoun celé rpg komunity
Zpracování (grafika, sazba, atd.) je určitě podstatné a je to věc, kterou momentálně z volného času není moc jak utáhnout, prostě proto, že mezi aktivními přispěvateli na kostce a RPG fóru vím jen o dvou graficích a ti mají dost práce s vlastními projekty. Nemáme tu žádnou galerii s představováním vlastní grafické tvorby, žádné diskuse na toto téma.skaven píše:Srovnání s Pathfinderem nebo DnD není podle mě na místě - u těchto her vychází perfektní doplňky, hráči mají vše naservírováno v nádherných barvách - vydat u nás něco podobného na komerční (tedy nefanouškovské) bázi je bohužel utopie. Proto jsem měl vizi vytvořit Jeskyně a draky jako komunitní záležitost a komerčně pak zkoušet vydávat doplňky - dobrodružství, světy, aplikace... Ale jak jsem už psal, mám pocit, že se vytrácí zájem, vydávat knihy v nákladech okolo 100 ks je finančně a časově strašně náročné a skutečně se to nedá dělat jinak než ve volném čase...
Zafinancování kvalitního komerčního ilustrátora je sice věc, kterou by pravděpodobně šlo úspěšně crowdsourcnout, ale na to musí být o projekt zájem. Vzniká tak trochu začarovaný kruh - bez grafiky se těžko lákají zájemci a bez zájemců se těžko financuje grafika.
Řešení to samozřejmě má, ať už ve formě vlastní investice do ukázkových ilustrací, nebo předběžnou domluvou s ilustrátorem a prezentací jeho stávajícího portfólia. Ale tohle si já netroufnu dělat, dokud nebudu mít přiměřeně kvalitní, dotažený a otestovaný text, čímž se opět dostáváme na začátek kruhu.
Co se týče vydávání světů: V tomhle ohledu je asi na místě opatrnost. TSR tuším v tomhle ohledu svého času dost znatelně narazilo, protože vydáním mnoha různých světů pro DnD roztříštili bázi zákazníků (hráči už pak například neměli zájem o doplňky k jiným světům než k tomu, ve kterém hráli) a museli jich většinu odstřihnout. Dobrodružství, ideálně snadno portovatelná do různých systémů a světů, v tomhle ohledu vychází výrazně lépe.
Re: Jeskyně a Draci
Nabírání nových hráčů.Aljen píše:??HowSo??tahoun celé rpg komunity
Zpracování (grafika, sazba, atd.) je určitě podstatné a je to věc, kterou momentálně z volného času není moc jak utáhnout, prostě proto, že mezi aktivními přispěvateli na kostce a RPG fóru vím jen o dvou graficích a ti mají dost práce s vlastními projekty. Nemáme tu žádnou galerii s představováním vlastní grafické tvorby, žádné diskuse na toto téma.skaven píše:Srovnání s Pathfinderem nebo DnD není podle mě na místě - u těchto her vychází perfektní doplňky, hráči mají vše naservírováno v nádherných barvách - vydat u nás něco podobného na komerční (tedy nefanouškovské) bázi je bohužel utopie. Proto jsem měl vizi vytvořit Jeskyně a draky jako komunitní záležitost a komerčně pak zkoušet vydávat doplňky - dobrodružství, světy, aplikace... Ale jak jsem už psal, mám pocit, že se vytrácí zájem, vydávat knihy v nákladech okolo 100 ks je finančně a časově strašně náročné a skutečně se to nedá dělat jinak než ve volném čase...
Zafinancování kvalitního komerčního ilustrátora je sice věc, kterou by pravděpodobně šlo úspěšně crowdsourcnout, ale na to musí být o projekt zájem. Vzniká tak trochu začarovaný kruh - bez grafiky se těžko lákají zájemci a bez zájemců se těžko financuje grafika.
Řešení to samozřejmě má, ať už ve formě vlastní investice do ukázkových ilustrací, nebo předběžnou domluvou s ilustrátorem a prezentací jeho stávajícího portfólia. Ale tohle si já netroufnu dělat, dokud nebudu mít přiměřeně kvalitní, dotažený a otestovaný text, čímž se opět dostáváme na začátek kruhu.
Co se týče vydávání světů: V tomhle ohledu je asi na místě opatrnost. TSR tuším v tomhle ohledu svého času dost znatelně narazilo, protože vydáním mnoha různých světů pro DnD roztříštili bázi zákazníků (hráči už pak například neměli zájem o doplňky k jiným světům než k tomu, ve kterém hráli) a museli jich většinu odstřihnout. Dobrodružství, ideálně snadno portovatelná do různých systémů a světů, v tomhle ohledu vychází výrazně lépe.
Re: Jeskyně a Draci
neda se nez s Yorkem souhlasit ted se pojdme tedy zpetat, zkusime to s JaD? mame pravidla na 5 urovni, hlasi se nekdo na OG ? na test ve sve skupince ?
Re: Jeskyně a Draci
Takže tvým cílem není jenom vydat hru, která by plošně zaujala a přilákala hodně nových hráčů. Tvým cílem ještě navíc je, pravidelně ji rozvíjet. K tomu snad jen...York píše:Podstatný faktor ale imho je, že už u nás herní styl reprezentovaný dračákem nikdo nerozvíjí.
(a) Ke starému DrDu (a vlastně i DrD+) vycházely moduly pro Asterion. Sice to poslední dobou trochu drhne, ale nějakého dalšího bychom se v dohledné době dočkat měli. (Navíc má Asterion svoji vlastní knižní řadu.)
(b) DrD 2 vydalo dvě rozšiřující příručky (Bestiář a Hry mocných). K tomu mi řekneš, že to vytváří jiný herní feeling, ale pokud jde o to, vzít si z toho jenom nestvůry, nápady a zápletky, tak se to určitě počítá.
(c) Ke Končině budou (nejspíš) vycházet nějaké pravidelné updaty na internetových stránkách.
Tím chci říci, že k rozvíjení docházelo, dochází a pravděpodobně i docházet bude. Hlavně ale chci říct, že když spojíme síly, tak i ten Fate: Rozcestí se dá velice dobře rozvíjet.
Gediman napíše, jak hrát jeho svět sci-fantasy (Mutant Chronicles?) ve Fateu
Jerson napíše, jak hrát svět Omegy ve Fateu
Ecthelioni napíšou, jak hrát viktoriánskou Anglii ve Fateu (to už v podstatě napsali)
Ecthelioni napíšou, jak hrát leteckou bitvu o Londýn (viz Hrstka) ve Fateu
York napíše, jak hrát dunegoncrawling ve Fateu
Někdo překonvertuje DrD 2 (slovanskou fantasy) do Fateu
Někdo napíše, jak hrát Star Wars (či jiná sci-fi) ve Fateu (což už v podstatě také je - viz Dark Stars)
Tohle, kdyby se zrealizovalo, byl bych moc rád a naprosto nadšen. Protože pak by po vydání Fate: Rozcestí měli všichni hráči (berte, prosím, s rezervou) jednotný systém a jednotný rámec s tím, že jednotlivé družinky by pak sáhli po tom svém "modulu" a sledovali ten. Co víc prostě chtít?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
Tak proč nevyužijete volnou licenci na d20 systém, když chcete za každou cenu něco bez fate pointů?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Jeskyně a Draci
Pepa: Tohle všechno už ve Fatu hrát jde. Fate core je celý o tom, jak vzít tvůj oblíbený setting a postavit na něm Fate hru. Nic z toho ale nepomůže hráčům, kteří nechtějí hrát tímhle stylem.
Jedna hra, která osloví všechny hráče, už pravděpodobně nikdy nevznikne. Hráči prostě mají různé preference a tím, jak pro ně vznikají specializované hry, se od sebe stále více vzdalují.
Jedna hra, která osloví všechny hráče, už pravděpodobně nikdy nevznikne. Hráči prostě mají různé preference a tím, jak pro ně vznikají specializované hry, se od sebe stále více vzdalují.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
Protože 3d6 je lepší než 1d20.Sparkle píše:Tak proč nevyužijete volnou licenci na d20 systém, když chcete za každou cenu něco bez fate pointů?
Re: Jeskyně a Draci
Taky si ty fate pointy omezte. Nebo třeba úplně zrušte. Zůstane vám listina skillů na vyhodnocování nejrůznějších akcí a souboják. Což (jak se domnívám) hráčům v podstatě úplně stačí.eerieBaatezu píše:Systém bez fate pointů. /pseudo-troll-mode off
Mimoto, je-li pravda, že každá družina si DrD zhouseruleovala podle svého, tak s Rozcestím se to stane taky tak. Tomu se stejně zabránit nedá a možná, že to ani není chyba.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
Z této debaty si beru poznání, co místní v skrytu duše chtějí a že není reálně možné toho dosáhnout. Cituji zvlášť štěpné části:
Quentin píše:a) Kdybych tušil, že to budem hrát jako hlavní systém,pochybuji, ze bys platil za JaD treba 1999 Kc za 100 stran....
b) Kdyby autoři slíbili, že budou vydávat doplňky, takže ty peníze na něco jdou i do budoucna,
tak určitě
Je holt musí odpovídat kvalita. Muselo by to být lepší než SW, DW, Dnd...
Tak jasněěěPepa píše: Gediman napíše, jak hrát jeho svět sci-fantasy (Mutant Chronicles?) ve Fateu
Jerson napíše, jak hrát svět Omegy ve Fateu
Ecthelioni napíšou, jak hrát viktoriánskou Anglii ve Fateu (to už v podstatě napsali)
Ecthelioni napíšou, jak hrát leteckou bitvu o Londýn (viz Hrstka) ve Fateu
York napíše, jak hrát dunegoncrawling ve Fateu
Někdo překonvertuje DrD 2 (slovanskou fantasy) do Fateu
Někdo napíše, jak hrát Star Wars (či jiná sci-fi) ve Fateu (což už v podstatě také je - viz Dark Stars)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Jeskyně a Draci
Právě jsi jednou větou shrnul DakaruPepa píše:Taky si ty fate pointy omezte. Nebo třeba úplně zrušte. Zůstane vám listina skillů na vyhodnocování nejrůznějších akcí a souboják. Což (jak se domnívám) hráčům v podstatě úplně stačí.
Což je mimochodem zajímavá shoda okolností (ne úplně náhodná). Fate a Dakara mají prakticky stejný význam dovedností, podobně se určují obtížnosti, hodně podobně se hází (1d6-1d6 se od dFate moc neliší).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeskyně a Draci
Takže je vidět, odkud jsi popisoval?
Ale vážně - každý dovednostní RPG systém vypadá v podstatě stejně, dovednosti plus vyhodnocovací mechanika, ale jde o zpracování věcí okolo.
Na druhou stranu musím říct, že když tu čtu o dalších plánech na rozvíjení jednoho systému, jsem k tomu skeptický. V minulosti tu (na fóru) takových projektů bylo víc a žádný se nepovedl, protože všichni sice táhnou za jeden provaz, ale každý jiným směrem.
Ale vážně - každý dovednostní RPG systém vypadá v podstatě stejně, dovednosti plus vyhodnocovací mechanika, ale jde o zpracování věcí okolo.
Na druhou stranu musím říct, že když tu čtu o dalších plánech na rozvíjení jednoho systému, jsem k tomu skeptický. V minulosti tu (na fóru) takových projektů bylo víc a žádný se nepovedl, protože všichni sice táhnou za jeden provaz, ale každý jiným směrem.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů