Hrstka

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Jerson » 7. 3. 2018, 16:54

V úplně první fázi války naopak nebyl důvod k žádnému zasekávání a nekvalitě. V létě roku 1941 byla všechna letadla, výzbroj a náboje vyrobená v klidu a tím, že do začátku války zbývá ještě rok nebo dva. A když není pravidlo pro vynechání motoru u Spitfirů při manévrech s negativním přetížením, nevidím důvod pro pravidlo o vynechání motoru nebo zaseknutí kulonetu u sovětských letadel. Jejich výzbroj byls naopak navržená taky aby se dala vyrábět i v malých dílnách a byla dostatečně odolná - proto také měli jednotnou ráži všech pěchotních zbraní, stačilo dodat polotovar na hlaveň nařezaný na patřičnou délku a ten se dal použít jak pro pistole, tak pro samopaly, pušky i kulomety. Dokonce zbraně větších ráží byly dělané tak, aby byly o trochu větší než odpovídající zbraně Němců, aby mohla postupující Rudá armáda využívat ukořistěnou munici nepřítele ve svých zbraních i na úkor přesnosti, ale Němci ve svých zbraních sovětskou munici nemohli používat. To jen tak na okraj. V první fázi války nemůže být o nekvalitě vůbec řeč. A to že se u některých Jaků odlepoval potah je záležitost spíše polní údržby než poškození při boji. Naopak by sovětská letadla měla mít výhodu, že většina zbraní u nich byla jen v trupu nebo jeho blízkosti, takže konvergence u nich neměla vliv na účinnost při měnící se vzdálenosti střelby, což byl ťebs u Spitfirů dost zásadní efekt.

Pokud jde o to zasekávání zbraní v křídlech, cetl jsem to v několika publikacích, kdy se britští a také američtí piloti pokoušeli po manévrech zaseklé zbraně uvolňovat pomocí prudkého mávání křídly, a museli si dávat pozor, aby nestříleli při příliš prudkých manévrech. Na druhou stranu při šesti nebo osmi kulometech není jedna či s e zaseklé zbraně až tak zásadní problém.

Btw s že zásobou min ve do kanónů v Jaku se dalo sestřelit až pět letadel, tak by to pravidla mohla umožňovat alespoň teoreticky. Jak-9 s 37mm kanónem nesl asi 30 nábojů, což je teoreticky až 30 zničených letadel. Na druhou stranu u I-15 při tuším třetí utažené zatáčce celkem spolehlivě vysadil motor a už se nedal nahodit, ale to bylo dané konstrukcí a nikoliv nekvalitou.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 996
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 26. 10. 2018, 17:10

Jak byste přejmenovali fotku dívky do post apo verze?

Napdlo mě něco jako "Hloupý krám!", ale nejsem si tím moc jistý.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 525
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Hrstka

Příspěvek od Lorwyn » 26. 10. 2018, 19:43

Paul píše:
26. 10. 2018, 17:10
Jak byste přejmenovali fotku dívky do post apo verze?

Napdlo mě něco jako "Hloupý krám!", ale nejsem si tím moc jistý.
Bych to klidně pojala trochu abstraktněji, něco jako "Lpím na tom, co zbývá" (ideálně formulovat trochu jinak). Prostě jako takovou tu zuřivost, když ti někdo bere to málo, co je ještě tvé (hned se mi vybaví ta scéna z Mad Maxe "to je moje auto").
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 996
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 27. 10. 2018, 18:49

Lorwyn píše:
26. 10. 2018, 19:43
Bych to klidně pojala trochu abstraktněji, něco jako "Lpím na tom, co zbývá" (ideálně formulovat trochu jinak). Prostě jako takovou tu zuřivost, když ti někdo bere to málo, co je ještě tvé (hned se mi vybaví ta scéna z Mad Maxe "to je moje auto").
To mi zase nezní tak úderně (je-li to to pravé slovo).

A co když jsi to ty, která bere? :think:


To "hloupý" bych nahradil "zatracený".
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10285
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 31. 10. 2018, 11:15

Paul píše:
26. 10. 2018, 17:10
Jak byste přejmenovali fotku dívky do post apo verze?
Jak píše Lorwyn, můžeš se držet podobnou atmosféru (a "fotka" bude něco, co dodá postavě naději, připomene jí proč bojuje a dodá jí důvod jít dál a sáhnout na dno svých schopností)... v tom případě by to bylo něco, co jim zůstalo z doby po apokalypse (takový ten moment, kdy se dotknou staré fotky a jede krátký flashback s nějakou scénou, která trochu osvětli jejich život předtím... což by ve skutečnosti byla docela dobrá mechanika $D )... a mohl by to být "Poslední střípek minulosti", "Střípek ztracené minulosti", "Střípek toho co bylo a mohlo být"... nebo něco takového.

Nebo můžeš změnit trochu význam toho hodu (jako Síla ve SW) a bude to prostě nějaká zvířecká zuřivost nebo něco takového... "Chcípni! Chcípni! Chcípni!" ("Používám troj-chcípni a házím kostkama!" $lol$ ). O-)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 996
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 31. 10. 2018, 16:38

což by ve skutečnosti byla docela dobrá mechanika
Jo, to byla. :think:
Něco jako AW tah (máš cos chtěl, Marky! :D ):

Střípek z minulosti
Když držíš předmět, který má něco společného s tvou minulostí před tím, hoď+něco:

Když X+, tak máš bonus
Když Y-Z, tak se ti vybavila vzpomínka, máš o čem přemýšlet
Když méně než Z, máš postih

Nevím, jestli je to funkční, ale nápad se mi líbí.
"Chcípni! Chcípni! Chcípni!"
Nebo něco jako "Dělej, cype," jazykem mého rodiště. :D

Spíš se přidržím této varianty. Díky za nápady.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 996
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 5. 11. 2018, 17:31

Co si myslíte o statech pro post apo verzi?

Osobnost zůstane, Střelbu bych přejmenoval na Boj, Pilotáž na něco jako "Pohyblivost". Nevím, jak s Vojákem, jestli ho po vzoru Malevilu zanechat jako Dovednost, nebo ho rozdělit pod Osobnost a Boj.

A ještě mě napadla "Technika", i když by se dala hodit pod Osobnost. A nějak vyřešit řízení vozidel.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host