Hrstka

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 10. 9. 2017, 14:54

Paul píše:
9. 9. 2017, 17:11
Mám v plánu udělat PbP hraní Hrstky v prostředí Pražského povstání. Nějaké nápady na úpravy pravidel, zdroje (mapy, vhodné obrázky na battlemapy a informace) a styl hraní?
Nápad je super! Jako základ bych určitě vzal Antharonovu úpravu pravidel Hrstky pro pozemní boj a zkusil to trochu adaptovat na druhou světovou. Teď nemám moc mentální kapacity, ale zkusím se taky zamyslet.
Paul píše:
9. 9. 2017, 17:11
A hlavně dobrovolníci?
Pokud se bude hrát, tak si určitě rád zahraju. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 10. 9. 2017, 15:00

Ecthelion píše:
10. 9. 2017, 14:54
Nápad je super! Jako základ bych určitě vzal Antharonovu úpravu pravidel Hrstky pro pozemní boj a zkusil to trochu adaptovat na druhou světovou. Teď nemám moc mentální kapacity, ale zkusím se taky zamyslet.
S Antharonovými pravidly jsem přímo počítal, co se zbraní týče, vidím to tak, že udělám aplikace pro nějaké základní typy (Mauser 98k, puška vz. 24, MP 38,...) a asi i pro větší ráže (Panzerfaust! A Panzerschreck!! Ať je sranda $D A taky tanky.) Plus nějaká pravidla pro krytí a podobné. Jediný větší problém pro mě představují battlemapy. Mám přítup ke GIMPu, ale nevím, jak udělat bojiště. 2D zobrazení z boku je dobré pro letecké bitvy, ale tady asi fungovat nebude. :( Tak asi jediné, co mi zbývá, je vyhrabat starý sešit z technického kreslení a zabrousit na stránky s perspektivou.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 10. 9. 2017, 16:14

Paul píše:
10. 9. 2017, 15:00
S Antharonovými pravidly jsem přímo počítal, co se zbraní týče, vidím to tak, že udělám aplikace pro nějaké základní typy (Mauser 98k, puška vz. 24, MP 38,...) a asi i pro větší ráže (Panzerfaust! A Panzerschreck!! Ať je sranda $D A taky tanky.) Plus nějaká pravidla pro krytí a podobné.
Hned jsem si vzpomněl na obrázek od Jakuba Rozalského k Varšavskému povstání. $D Zbraně bude třeba asi udělat na druhy (puška, samopal, útočná puška, pistole) s tím, že tam budou příklady, které zbraně spadají do které kategorie. Nejsem si jistý, jestli bude smysluplné, aby se dělala každá zbraň samostatně (a jestli by to mělo smysl). Nad krytím, krycí palbou a podobně bych se určitě zamyslel.
Paul píše:
10. 9. 2017, 15:00
Jediný větší problém pro mě představují battlemapy. Mám přítup ke GIMPu, ale nevím, jak udělat bojiště. 2D zobrazení z boku je dobré pro letecké bitvy, ale tady asi fungovat nebude. :( Tak asi jediné, co mi zbývá, je vyhrabat starý sešit z technického kreslení a zabrousit na stránky s perspektivou.
Antharon tady kdysi rozjel misi, kterou jsme bohužel nedohráli, ale používal tam trochu jiné zobrazení bojiště, které by podle mě mohlo pro tebe fungovat taky. Je třeba se rozhodnout, jaký detail bojiště chceš použít, ale v zásadě podle mě potřebuješ najít nějakou fotku pro pozadí (něco jako tohle nebo tohle) a pak zobrazení jednotlivých bojovníků symbolické.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 10. 9. 2017, 16:48

Zbraně bude třeba asi udělat na druhy (puška, samopal, útočná puška, pistole) s tím, že tam budou příklady, které zbraně spadají do které kategorie. Nejsem si jistý, jestli bude smysluplné, aby se dělala každá zbraň samostatně (a jestli by to mělo smysl). Nad krytím, krycí palbou a podobně bych se určitě zamyslel.
Jo, máš pravdu. Profil by se skládal ze dvou částí: typu a munice v zásobníku plus nějaké zvláštní schopnosti (např: "kumulativní"). Krytí bych viěl asi podobně jako v D&S (3/4 kryt, 1/2 kryt) jenom by se tomu říkalo jinak a byl by to postih pro hod nepřítele na střelbu.
Antharon tady kdysi rozjel misi, kterou jsme bohužel nedohráli, ale používal tam trochu jiné zobrazení bojiště, které by podle mě mohlo pro tebe fungovat taky.
Ta mapa... mi vyrazila dech. Mise musela být opravdu něco (soudě podle mapy a obrázků pilotů na okrajích). Zajímavý způsob zobrazení, asi použiju ty ikonky pro sledování stavu(ů) hráčů. Jen bude trošku dřina to udělat na začátek. Před chvílí jsem zkoušel perspektivní zobrazení, ale tak nějak tam budou překážet domy okolo. Při zobrazení z vrchu nevyniknou detaily. Takže si asi udělám několik pozadí, která budu střídat podle pohybu postav a pohled bude z jejich urovně (možná s minimapou v levém horním rohu).

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 11. 9. 2017, 07:47

Paul píše:
10. 9. 2017, 16:48
Ta mapa... mi vyrazila dech. Mise musela být opravdu něco (soudě podle mapy a obrázků pilotů na okrajích).
Můžeš se na ni podívat tady, ale bohužel se nakonec nedohrála.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

MarkyParky
Příspěvky: 5048
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Hrstka

Příspěvek od MarkyParky » 11. 9. 2017, 10:17

Jinak pokud bys šel cestou té ortofotomapy (což by se mě třeba líbilo), tak doporučuji sáhnout po té z roku 1945. Leží třeba tady:

http://app.iprpraha.cz/js-api/app/OrtofotoArchiv/
(je potřeba se proklikat - první čudl vlevo nahoře a pak pozapínat/povypínat správně vrstvy).


Je už celkém ostrá a zachycuje město i s dobovými škodami.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 11. 9. 2017, 15:03

Marky: Díky za nápad. Zatím to vidím minimapou v pravém horním rohu a perspektivní zobrazení ulice z pohledu postav, nebo něco ve stylu panoramatické fotky (tady ale nevím, jak to udělat, aby to bylo hezké a hlavně použitelné). Ta mapa v dkazu je super, jen pro mě nemá dostatečné rozlišení, ale díky za snahu. Vykládám si správně "(což by se mě třeba líbilo)", že se přidáš?

MarkyParky
Příspěvky: 5048
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Hrstka

Příspěvek od MarkyParky » 11. 9. 2017, 16:50

Nojo, ta ortofotomapa byl byla asi fajn, kdybyse neřešili jednotlivé panáky, ale spíš se naháněli v ukořistěných Hetzerech a čelili nastraženým PaKům a Panzerům.
Vykládám si správně "(což by se mě třeba líbilo)", že se přidáš?
Rád bych, "Němá barikáda" mě láká. Ale zatím neslibuju, volný čas je prevít.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 11. 9. 2017, 18:15

Jo, jo. Mám v knihovničce titul Prahou pod pancířem povstalců a hledání hetzerů npor. Neubaera mi dělá problém.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 12. 9. 2017, 17:29

Díval jsem se tak na ta pravidla pro pozemní boj a napadlo mě několik změn:
  • Wingman by se přejmenoval na "Krycí palba". Ta by dávala krytému kráči výhodu. Přemýšlel jsem, že by byla dostupná jen pro amopaly a automaty, s puškou to snad ani nejde (i když, australská šílencova minuta s jejími 55 ranami za minutu...)
  • Získání výhody by vyžadovalo hod a popis akce. Mělo by tedy ja fikční, tak mechanický následek (např. vystrčím hlavu z krytu, abych přehlédl situaci na bojišti.
  • Kryt by poskytoval výhodu.
  • Výhoda by se dala použít i jako modifikátor pro soupeřův hod (tzn. v postu by se oběvila věta: výhodu velikosti 2 použiju pokud na mě někdo vystřelí).
  • Zavěšení by bylo míření s tím, že by na jednu postavu mohlo mířit více postav najednou.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 15. 9. 2017, 09:20

Dámy a pánové, dnes je 77. výročí Dne Bitvy o Británii, mohutného leteckého střetnutí, které se odehrálo 15. září 1940 během Bitvy o Británii. Toho dne zahájila Luftwaffe mohutný útok na Londýn a jižní pobřeží Anglie, proti kterému musela RAF nasadit všechny své dostupné síly. Bojů, které trvaly až do západu slunce se zúčastnilo na 1 500 letounů, ale RAF se podařilo odrazit většinu německých útoků – letecké střetnutí skončilo důležitým britským vítězstvím, které zvrátilo vývoj bitvy v jejich prospěch. V reakci na neúspech odložila německá armáda operaci Seelöwe (vylodění do Británie).

Obrázek

Při tomto významném výročí je nám ctí oznámit, že naše hra Hrstka vyjde tiskem v nakladatelství Mytago! Hra vznikla před nějakou dobou pro RPG Kuchyni a od té doby jsme ji dost testovali, vznikly pro ni další opravené verze, anglický překlad, dvě oficiální rozšíření („Mezi mnoha“ a „Africké nebe“) a několik neoficiálních od různých autorů, které ji upravují pro hraní v jiných prostředích. K rozšíření „Africké nebe“ vznikla i polská verze "Cyrk Skalskiego" (s částečně polským překladem). Pravidla hry jsme tak rozšířili a doplnili na základě rozsáhlé zpětné vazby a dlouhodobého testování, takže věříme, že vám nabídnou autentický a atmosférický zážitek druhé světové války a Bitvy o Británii!

Celá hra je věnována památce účastníků Bitvy o Británii. Mezi nimi bylo celkem 88 Československých pilotů (86 Čechů a 2 Slováci). Drtivá číst z nich byla soustředěna do dvou československých perutí (No. 310 (Czechoslovak) Squadron RAF a No. 312 (Czechoslovak) Squadron RAF), ale další létali i v jiných perutích RAF (příkladem může být nejúspěšnější pilot celé Bitvy o Británii, Josef František, který létal jako „host“ polské 303. Squadron).

Text pravidel ještě prochází korekturami a chystáme sazbu, takže zatím nemůžeme slíbit, kdy hra vyjde... ale pracujeme na tom a rádi bychom to dokončili co nejdříve. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3201
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od crowen » 15. 9. 2017, 12:20

Juuuu!!!

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: Hrstka

Příspěvek od Paul » 15. 9. 2017, 18:06

Konečně, Hrstka v tisku! Mé úspory v ohrožení.
Jak to máte v plánu s formátem? Ta základní pravidla jsou taková tenká brožurka...

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 18. 9. 2017, 06:33

crowen, Paul: Díky, chlapi!
Paul píše:
15. 9. 2017, 18:06
Jak to máte v plánu s formátem? Ta základní pravidla jsou taková tenká brožurka...
Formát předpokládáme klasicky B5ku, ale ještě to není napevno rozhodnuté. Nebude to šílená bichle (což je dobře, protože i cenu udržíme v rozumných mezích), ale docela mě překvapilo, jak ten obsah nabobtnal, když jsme to rozšířili o zápletky z Amongst the Many a trochu to doplnili. Ještě uvidíme, jak přesně to vyjde v sazbě.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4540
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od PetrH » 19. 9. 2017, 21:19

Tak a ja se dozaduji realizace ze svych pm a na 3d tiskarnach chci mala letadylka;) a chci i japonskou misi...
Gratulace hosi;) jsem rad, ze jste do toho sli...
Kouzlem a mečem PbP (hledáme hráče!) | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host