Hrstka

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7476
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hrstka

Příspěvek od York » 6. 10. 2015, 09:50

Ecthelion píše:ale inspirace na Hrstku mě přepadla a přitlačila ke zdi. $D
No jo, inspirace je občas neskutečně záludná a nebezpečná potvora. Často bývá lepší nebránit se a udělat, co říká, v naději, že se vybouří a dá zas na chvíli pokoj ;)

Každopádně to vypadá dost dobře!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 6. 10. 2015, 17:54

York píše:Každopádně to vypadá dost dobře!
Moc díky, Yorku!
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hrstka

Příspěvek od Pepa » 6. 10. 2015, 21:16

Jerson píše:Kde berete tak kvalitní obrázky plakátů?
Jsou pravé! (Ecthelioni mají stroj času a tají to.)

(A jo. Vypadá to moc dobře :) )

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 7. 10. 2015, 08:33

Pepa píše:Jsou pravé! (Ecthelioni mají stroj času a tají to.)
Pššššššššt! :>;o)
Pepa píše:(A jo. Vypadá to moc dobře :) )
Díky. :wink:

Tak přemýšlím, že bychom mohli zase někdy dát nějakou misi, co? :think:

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15320
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Jerson » 7. 10. 2015, 09:20

Už před časem jsem začal přemýšlet, že kdybyste odehráli nějakou zajímavou misi, zkusil bych vzít pár kamarádů a nasimulovali bychom ji ve War Thunderu, aby se z toho dalo natočit video.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hrstka

Příspěvek od Pepa » 26. 10. 2015, 19:06

Mise se mi moc líbila a všem zúčastněným tleskám :clap: (A doufám, že co nejdříve bude další :))

Když jsem si ale tuto (a minulou) misi procházel, přemýšlel jsem o pár věcech...

:arrow? Dluh - Témeř nikdy (nebo málokdy) se použil. A když už se použil, tak do příští mise je na něj zapomenuto. Měl by se tedy tvrději vyžadovat. (Ano, to mluvím hlavně sám o sobě :))

:arrow? Fotografie dívky - Téměř nikdy (nebo málokdy) se použije. A když už, tak to je repetitivní. Ono se totiž není čemu divit - ty fotky bude měnit jenom letec holkař...

:arrow? List na rozloučenou - Téměř nikdy (nebo málokdy) se použije. Tohle je vlastně jistým způsobem dobře. Znamená to, že na nás Němci nemají a nemáme žádné ztráty. Ale ve skutečnosti vlastně jakoby "bylo slíbeno", že mise budou smrtelné (což se neděje). A kdyby někdo z letců opravdu zahynul, měl by po něm být dopis vyžadován. (Ačkoli, když budu úplně striktní, tak ta mechanika má fungovat tak, že letec začne psát dopis po své první misi a po každé další do něj doplní odstavec. A kde máme ty dopisy...?)

Tím chci říci, že tři ze základních mechanik, na kterých byla Hrstka postavena vlastně příliš nefungují. (Nebo fungují?) :think:

:arrow? Levelení za sestřely - O tom jsme se již bavili. Mohou být i akce, kde se nepříliš střílí, ale povýšení by za ni stálo. Nebo může někdo "jenom" wingmanovat či jinak odvádět pozornost a povýšení nedostane. Dále to příliš podporuje to, aby všichni všechno investovali do Střelby a byli sobečtí (jak zmínil Vallun), což bych pak u reálného herního stolu viděl poněkud nerad...

Na závěr dodám, že Hrstku hraji moc rád, ale tohle je prostě takový feedback, který mě při minulé misi napadl...

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 26. 10. 2015, 20:25

Pepa píše:Tím chci říci, že tři ze základních mechanik, na kterých byla Hrstka postavena vlastně příliš nefungují. (Nebo fungují?) :think:
Je třeba si uvědomit, že naše "hraní" není normální hraní, takže usuzovat na to, co funguje a nefunguje moc nejde. Ono to vzniklo jako testování misí a zda to vůbec funguje (takže jsem neřešil nějaké přesouvání dluhu z mise do mise) a tak nějak to pokračovalo, ale skutečné hraní kampaně to není. :wink:
Pepa píše::arrow? Levelení za sestřely
To musím promyslet... ono už je víc věcí, které bych rád upravil a překopal (počty munice, levelení a podobně) a pomalu už by to bylo na další verzi. Kdo ví ale, kdy se k další verzi dostanu. :roll:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hrstka

Příspěvek od Pepa » 26. 10. 2015, 23:35

Ecthelion píše:Je třeba si uvědomit, že naše "hraní" není normální hraní, takže usuzovat na to, co funguje a nefunguje moc nejde. Ono to vzniklo jako testování misí a zda to vůbec funguje (takže jsem neřešil nějaké přesouvání dluhu z mise do mise) a tak nějak to pokračovalo, ale skutečné hraní kampaně to není. :wink:
Jakoby ano, ale opravdu by se při hraní u stolu postupovalo o tolik jinak? Tam si myslím, že by ta fotografie také byla repetitivní a dopis by nikdo nepsal... Ale nevím...
Ecthelion píše:To musím promyslet... ono už je víc věcí, které bych rád upravil a překopal (počty munice, levelení a podobně) a pomalu už by to bylo na další verzi. Kdo ví ale, kdy se k další verzi dostanu. :roll:
Hrstka 3 volá :)

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 22184
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Vallun » 27. 10. 2015, 00:18

Dluhy a obrázky jsme myslím dříve používali docela přiměřeně - a přijde mi, že je vcelku jedno, zda má někdo jednu kočku nebo je střídá - pokud dodá hezkou storku o tom, jak obrázek nabije:) Lze si připomenout jednu z nich (pardon za sebepropagaci...ale mne se líbí:)

Dopisy na rozloučenou jsou pro prostředí fora příliš intimní...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hrstka

Příspěvek od Pepa » 22. 2. 2016, 19:36


Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hrstka

Příspěvek od Pepa » 10. 3. 2016, 20:18

Unboxing hry Wing Leader - letecké žetonkové wargame. A jsou tam obrázky z Hrstky!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 10. 3. 2016, 21:44

Pepa: Jojo, toho Wing Leadera už jsem zahlídl, ale trochu mi tam nesedí ten "pohled z boku" a to, že jedno letadýlko představuje neurčitou skupinu letadel. Ale jinak to vypadá hodně zajímavě. :wink:

A Wir Kampfen gegen den Feind je samozřejmě luxusní. $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 20. 3. 2016, 17:19

Obrázek

Jen si sem uložím pro pozdější použití myšlenku, která mi trochu hlodá v hlavě. Částečně v reakci na Wing Leadera (ale spíš nepřímo) jsem přemýšlel, jestli nezkusit trochu jinak pojmout kulomety bombardérů - v současné chvíli je to prostě další výstřel navíc, ale s tak mizernými čísly, že to chce prakticky tři šestky, aby zasáhly... a při našich testovacích hrách se to prakticky nijak neprojevilo.

Zvažoval jsem, jestli by nebylo lepší, aby kulomety bombardérů vytvářely palebnou clonu (jakožto pasivní schopnost), kterou by stíhače musely proniknout, aby je mohly napadnout... přičemž s vzrůstajícím počtem bombardérů, které by letěly ve formaci by se palebná clona citelně zlepšovala (jak si bombardéry vzájemně poskytují podporu) a byla nebezpečnější. Pak by se do hry dalo dostat i rozbíjení sevřených formací bombardérů (a snahu je rozehnat a izolovat od sebe), které na nebi nad Anglií hrálo zásadní roli. Uvidíme, zatím je to jen myšlenka.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15320
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Jerson » 20. 3. 2016, 20:48

V době bitvy o Británie neměly obranné kulomety německých bombardérů primárně obrannou funkci, ale "rušivou". To znamenalo, že nikdo nepočítal s tím, že by jedním 7,92mm kulometem dokázal sestřelit Hurricane nebo Spitfire, ale že když pilotovi začnou o plechy na motoru bubnovat střely, sem tam půjde nějaká do chladiče nebo čelního skla, tak ho to poněkud rozhodí a nebude útočit v klidu, ale ve stresu. A samozřejmě je šance, že nějaká střela do chladící nebo palivové soustavy ji protrhne, a když pilot zjistí, že za sebou táhne kouř, tak místo dalších útoků poletí domů.

Soustředěná obranná palba se uplatnila až už bombardovacích boxů B-17 a Liberátorů, které bylo vhodné rozehnat, aby se daly napadnout s rozumným rizikem vlastního zničení.

Jinak šanci na zásah obranným střelcem máte dost malou, na to že tihle střelci mohli střílet při různých úhlech, zatímco útočící pilot musel do směru útoku natočit celé letadlo. Ale rozhodně bych spíše zavedl featuru, kdy obranná palba bombardéru snižuje šanci na zásah pilotovi útočící stíhačky, na kterého je palba vedená.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9680
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrstka

Příspěvek od Ecthelion » 21. 3. 2016, 11:35

Jerson píše:V době bitvy o Británie neměly obranné kulomety německých bombardérů primárně obrannou funkci, ale "rušivou". To znamenalo, že nikdo nepočítal s tím, že by jedním 7,92mm kulometem dokázal sestřelit Hurricane nebo Spitfire, ale že když pilotovi začnou o plechy na motoru bubnovat střely, sem tam půjde nějaká do chladiče nebo čelního skla, tak ho to poněkud rozhodí a nebude útočit v klidu, ale ve stresu. A samozřejmě je šance, že nějaká střela do chladící nebo palivové soustavy ji protrhne, a když pilot zjistí, že za sebou táhne kouř, tak místo dalších útoků poletí domů.

Soustředěná obranná palba se uplatnila až už bombardovacích boxů B-17 a Liberátorů, které bylo vhodné rozehnat, aby se daly napadnout s rozumným rizikem vlastního zničení.
Primární funkcí obranné výzbroje byla vždy ochrana bombardérů, nějaké ničení útočících strojů je až na druhém nebo třetím místě. Respektive, pokud se podaří nepřítele zničit, tím lépe, ale je to jen vítaný efekt, ne cíl. Cílem je, aby bombardér dorazil do cíle a zase vcelku doletěl zpátky. Kvůli tomu se také obranná výzbroj německých bombardérů rychle navyšovala, protože jediný kulomet nestačil na odstrašení ani poškození útočícího stroje a německé stroje tak končily bitvu s třemi až pěti kulomety a střelci. To bohužel znamenalo, že stroje byly těžší a tím i pomalejší. Uspokojivě se to Němcům nepodařilo vyřešit vlastně nikdy, protože jim chyběly těžké bombardéry, které by mohly dostatečnou obrannou výzbroj nést bez snížení výkonu (prakticky všechny bombardéry, které Luftwaffe používala, byly střední bombardéry).

Bloky létajících pevností ke konci války dokázaly vytvořit skutečně smrtící kombinovanou palbu, ale bloky bombardérů, které letěly pohromadě a kryly se navzájem se používaly už mnohem dřív. Během bitvy o Británii se rozbíjení bloků bombardérů (aby nemohly bombardovat přesně a nemohly se vzájemně bránit střelbou) už řešilo hodně.
Jerson píše:Ale rozhodně bych spíše zavedl featuru, kdy obranná palba bombardéru snižuje šanci na zásah pilotovi útočící stíhačky, na kterého je palba vedená.
Tohle zní zajímavě, díky za nápad. :wink:

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host