Hrstka
Re: Hrstka
Uz by to malo fungovat
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Hrstka
Našiel som na gdrive po asi troch rokoch tento nikdy nepoužítý dokument, tak som ho učesal a preložil. Chceli by ste si to zahrať?
https://docs.google.com/document/d/1Sny ... sp=sharing
https://docs.google.com/document/d/1Sny ... sp=sharing
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Hrstka
Ahoj, jen se chci ujistit, ale narazil jsem na rozdíly mezi tištěnou a PDF verzí hry. Mám se tedy řídit PDFkem (předpokládám, že je novější)? A bude někdy dotisk na aktuální verzi? Nebo to neudělá takový rozdíl ty změny co jsou v PDF?
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Omlouvám se za zpožděnou odpověď. Tištěná verze je určitě novější a měla by to být poslední verze (pro tisk jsme ty pravidla zpřesňovali a trochu dolaďovali, aby v tisku byly správně). PDF, které tady visí, je už docela zastaralé. Chtěli jsme ho nahradit aktuálním, ale nikdy jsme se k tomu nedostali. Musím se k tomu zase dostat.
Jinak, hrajete nebo se chystáte? Docela by mě zajímalo, jak vám pravidla sedí, kdybys měl chvilku se rozepsat.
Re: Hrstka
Ahoj, moc děkuji, když vezmu v úvahu v kolik hodin jsem napsal, tak se jedná o rychlou odpoveď. Aha takže tištěnou se budeme řídit moc děkuji.Ecthelion píše: ↑5. 1. 2023, 11:47 Omlouvám se za zpožděnou odpověď. Tištěná verze je určitě novější a měla by to být poslední verze (pro tisk jsme ty pravidla zpřesňovali a trochu dolaďovali, aby v tisku byly správně). PDF, které tady visí, je už docela zastaralé. Chtěli jsme ho nahradit aktuálním, ale nikdy jsme se k tomu nedostali. Musím se k tomu zase dostat.
Jinak, hrajete nebo se chystáte? Docela by mě zajímalo, jak vám pravidla sedí, kdybys měl chvilku se rozepsat.
Zatím jsme ještě nehráli, teprve se chystáme, moc nás zuajalo téma a náš PH se velmi zajímá o letectví a historii.
Takže zatím nemám moc co předat. Líbí se nám jak je to napsané, ale víc zatím nepovím. Ale až v brzké době odehrajeme něco tak rád napíšu jak se to hraje.
Jsem docela zvědavý na to jak dlouho postavy vydrží, vypdadá to, že budou padat velmi rychle.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Není za co, kdyby bylo cokoli nejasného, nebo jste se chtěli na něco zeptat, klidně piš.
Pro konzultace jsme tu normálně k dispozici.
Super, budu se těšit a držím palce, ať se vám daří!
Jo, piloti mají tendence docela umírat. Byl to záměr od začátku, kdy málokterý pilot vydrží dlouho a nahrazují ho na základně nové tváře. Snažili jsme se do toho dát tu atmosféru třeba z Velkého cirkusu od Pierra Clostermanna, syrovou nepřikrášlenou válku, ve které piloti odstartují a nevrátí se, rozbijí se a uhoří na přistávací dráze, havarují v autě při opušťáku... a jen málokterý z nich přežije do konce války.
Kdybyste chtěli víc "hrdinské pojetí", zkuste mrknout třeba na naši úpravu Hrstky pro Star Wars. Tam jsou postavy vážně hrdinové a umírají jen málo. Dalo by se z toho třeba inspirovat.
Re: Hrstka
Díky, kdyby něco, tak to určitě napíšu. Zatím to musíme ještě parkát přečíst a dostat pod kůži.
Rozumím, zatím to chceme vyzkoušet, tak jak to je. Třeba nám ta pomíjivost bude vyhovovat, ale je pravda, že takhle to dostává tu amtosféru. Ten záměr se mi líbí. Holt si nemsíme moc zvykat na postay a případně to upravíme jak radíš, díky moc.Ecthelion píše: ↑5. 1. 2023, 14:53 Jo, piloti mají tendence docela umírat. Byl to záměr od začátku, kdy málokterý pilot vydrží dlouho a nahrazují ho na základně nové tváře. Snažili jsme se do toho dát tu atmosféru třeba z Velkého cirkusu od Pierra Clostermanna, syrovou nepřikrášlenou válku, ve které piloti odstartují a nevrátí se, rozbijí se a uhoří na přistávací dráze, havarují v autě při opušťáku... a jen málokterý z nich přežije do konce války.
Kdybyste chtěli víc "hrdinské pojetí", zkuste mrknout třeba na naši úpravu Hrstky pro Star Wars. Tam jsou postavy vážně hrdinové a umírají jen málo. Dalo by se z toho třeba inspirovat.
Re: Hrstka
Tak máme za sebou tři sezení a už dva piloti mrtví. První uhořel v letadle při pokusu přistát a druhý byl sestřelen a neotevřel se mu padák. Smrtelnost postav tomu opravdu dává amtosféru, že člověk nikdy neví, která mise bude ta poslední.
Hra se nám všem zatím líbí i když jsme narazili na věci, která nám v pravidlech tak trochu nesedí.
Hlavně to jsou věci kolem wingmana, nedává nám tak trochu smysl proč neztrácí výšku když winguje někoho kdo provádí palebný průlet.
A taky že wingman neztrácí munici. To jsme si upravili.
Poslední je střleba u BF 110, která by podle PH měla být stejná jako BF109F z rozšíření afrických nebes, kvůlu tomu, že nemá kanóny na křídlech.
Jinak, ale vzhledem k jednoduchosti pravidel se to hraje hezky a i rychle. Máme v plánu vyzkoušet i ten mód na pozemní bitvu, která se v podstatě hraje stejně.
Hra se nám všem zatím líbí i když jsme narazili na věci, která nám v pravidlech tak trochu nesedí.
Hlavně to jsou věci kolem wingmana, nedává nám tak trochu smysl proč neztrácí výšku když winguje někoho kdo provádí palebný průlet.
A taky že wingman neztrácí munici. To jsme si upravili.
Poslední je střleba u BF 110, která by podle PH měla být stejná jako BF109F z rozšíření afrických nebes, kvůlu tomu, že nemá kanóny na křídlech.
Jinak, ale vzhledem k jednoduchosti pravidel se to hraje hezky a i rychle. Máme v plánu vyzkoušet i ten mód na pozemní bitvu, která se v podstatě hraje stejně.
Re: Hrstka
Wingman tam je hlavne od toho, ze kryje vlastnym strojom strelca aby sa mohol sustredit
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Hrozně nás těší, že se vám Hrstka líbí, a moc díky za rychlou zprávu a zpětnou vazbu!Agros píše: ↑26. 4. 2023, 10:42Tak máme za sebou tři sezení a už dva piloti mrtví. První uhořel v letadle při pokusu přistát a druhý byl sestřelen a neotevřel se mu padák. Smrtelnost postav tomu opravdu dává amtosféru, že člověk nikdy neví, která mise bude ta poslední.
Hra se nám všem zatím líbí i když jsme narazili na věci, která nám v pravidlech tak trochu nesedí.
Hrstka má díky svojí jednoduchosti hrozně velkou výhodu v modifikovatelnosti/modovatelnosti (viz mody na Star Wars, Wh 40k nebo Battlestar Galactica), takže pokud se vám nějaká pravidla nezdají, není nejmenší problém je houserulovat a je to naprosto v pořádku.
Je to zamýšleno tak, jak píše Antharon - wingman hlídá vedoucímu stroji záda a umožňuje mu plně se soustředit na nepřítele před sebou, namísto toho, aby se pořád ohlížel do zrcátek a kolem sebe, kdo se na něj pověsil. Wingman hlídá nebe a umožňuje vedoucímu pilotovi soustředit se na práci. Ale jestli chcete, klidně můžete pravidla upravit tak, aby taky pálil.
S tím je spojen i ten rozdíl výšek. Pokud se wingman podílí na útoku, měl by ztrácet výšky také, pokud jen hlídá vedoucí stroj, může si teoreticky výšku ponechat.
Africké nebe je později vytvořené než originální Hrstka, takže má lépe "napasovaná" pravidla. Pro Bf 110 bych používal určitě ty pravidla pro Bf 110C (z Afrického nebe), tím pádem stejná jako Bf 109F.
Ještě jednou moc díky! Určitě budeme moc rádi, když se podělíte i o dojmy z pozemní bitvy. Nám to fungovalo překvapivě dobře.
Re: Hrstka
Rozumím, jsme to upravili z toho důvodu, aby bylo více atraktivní používat wingmana, protože u nás ztrácí munici, ale společně se střelcem se dělí o polovinu sestřelu. Tak uvidím, můžeme to hrát i tak, že si pilot vybere jak chce wingovat.
Pak se zase ozvu až trochu pokročíme, hrajeme to hodně víkendově
Pak se zase ozvu až trochu pokročíme, hrajeme to hodně víkendově
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6651
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Rozmyslete si ale dobře, jak s tou výškou u wingmana. Teď je to nastavené tak, že wingman ji neztrácí, ale ani nenabírá (ale prostě hlásí akci wingman). Ale jinak by to taky mohlo znamenat, že letoun bez výšky nemůže wingmanovat letounu, který výšku má (a může ji využít).
Samozřejmě záleží na vaší domluvě, ale snaha o logiku by pak mohla vést k moc složitému nastavení.
Samozřejmě záleží na vaší domluvě, ale snaha o logiku by pak mohla vést k moc složitému nastavení.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Dnes vysli Masters of the air na Apple TV https://www.theguardian.com/tv-and-radi ... bing-raids
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti