Hrstka
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Wingman = vlčí smečka v rámci hry to je uvěřitelné...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Hrstka
hmmm.... mad max hrstka.... mmmm....
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Modří už vědí, ale přeci jen to ještě napíšu i sem, abyste věděli, na čem postupně pracujeme pro Hrstku.
Létající tygři / 飛虎隊
„Byl to začátek největšího podniku, jakého jsem se kdy doufal zúčastnit. Teprve o mnoho let později jsem si uvědomil rozsah a význam toho prvního kroku na cestě k celoživotnímu dobrodružství na mystickém Dálném východě.“
Erik Shilling, 3. letka AVG
Toto rozšíření pro hru Hrstka přináší možnost sloužit v řadách jednotky Létajících tygrů bojujících na nebi Dálného východu proti japonské invazní armádě. Představuje nového nepřítele v podobě japonského letectva, nové letouny, které létaly nad Barmou a jižní Čínou, nové mise uspořádané v ucelené příběhové tažení, prostředí mystického Orientu a nové příběhy, které můžete se svými piloty prožít.
1. Americká dobrovolnická skupina (AVG), známá také pod jménem „Létající tygři“ (čínsky „fēi hu duì“) byla složena z amerických stíhacích letců, kteří s tichým souhlasem americké vlády bojovali v řadách čínského letectva proti japonské agresi. Stovka amerických pilotů rozdělených do tří letek (1. letka „Adam & Eves“, 2. letka „Panda Bears“ a 3. letka „Hell's Angels“) létala na amerických strojích P-40 s namalovanými žraločími tlamami na přídi. Do boje se zapojili čtrnáct dní po japonském útoku na Pearl Harbor 7. prosince 1942, a pod velením plukovníka Chennaulta se proslavili při obraně Barmy a Číny. Létající tygři létali téměř vždy proti nepřátelské přesile, ale přesto se jim během sedmi měsíců bojového nasazení podařilo zničit 296 nepřátelských letounů za cenu vlastní ztráty 14 pilotů v boji. Skupina byla rozpuštěna 4. července 1942 po vypršení jejich roční smlouvy. Byla nahrazena 23. stíhací skupinou amerického letectva, která si na počest svých předchůdců ponechala žraločí nátěr na přídi letounů.
Příběhové tažení v této knize vám umožní postupně projít bojové nasazení v řadách 2. letky „Panda Bears“, přičemž piloti mohou projít významné mise (všechny jsou založeny na skutečných) a důležité momenty bojového nasazení jednotky.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Tentokrát se to od Afrického nebe bude trochu lišit tím, že jde o poměrně dlouhou kampaň o nějakých třiceti misích (všechny založené na skutečných, dopředu připravené včetně nepřátel, zvratů a okolností), kterou můžou hráči společně odehrát a provede je bojovým nasazením Létajících tygrů na Dálném východě. Samozřejmě se objeví Japonci jako nová strana s vlastními letouny (postavenými na jiné filozofii než britské a německé), jinou taktickou strukturou (Japonci třeba létali většinu války nikoli ve dvojicích (leader-wingman), ale ve trojicích (leader-wingman-wingman)) a zvláštními pravidly (dostanou třeba možnost po vyčerpání munice taranovat protivníkovo letadlo a zničit ho za cenu ztráty vlastního stroje a života ("Tenno heika banzaaaaaj!!!")).Pepa píše:Pěkné, pěkné...
Rád bych to měl společně s novou verzí pravidel hotové před únorem (kdy bude páté výročí vydání Hrstky, to to letí), ale nerad bych to sliboval napevno. Uvidíme, jak se to povede - zkusím sem brzy dát nějaké ukázky.
Re: Hrstka
Vyzerá to skutočne zaujímavo .
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Skenderax: Moc díky!
Pepa: Během nasazení měla AVG celkem 19 padlých (4 zahynuli v leteckém boji, 7 sestřelila protiletaldová palba nepřítele, 6 zahynulo při výcviku a nehodách a 2 zahynuli na zemi při náletech), 3 zajaté a 1 pohřešovaného pilota (byl viděn naživu poté, co úspěšně vyskočil z hořícího letadla, ale o jeho odsudu nejsou další zprávy) z původních 99 (později rozšířených o dalších 11). Při náletech zahynulo také několik mechaniků a členů pozemního personálu.
Tím pádem byly ztráty jednotky někde nad 20% původního stavu pilotů, ale jen málo z nich zahynulo přímo v boji. Z velké části to bylo způsobeno pancéřovanou kabinou P-40, která chránila piloty před střelami a střepinami (v kombinaci se slabší výzbrojí japonských letadel a menší řáží jejich kulometů, která nebyla schopna toto pancéřování zničit). Američtí piloti tak přicházeli o hodně letadel, ale pilot se často zachránil - to bude reflektováno větší šancí na záchranu v případě sestřelení. Vím, že 30 je dost, ale přijde mi to jako zajímavá výzva... bude to třeba vyladit, aby to trochu fungovalo, ale kdyby se to povedlo...
Zvažoval jsem, že tam také zařadím "lehkou/pulp obtížnost" pro hráče, kteří si chtějí zahrát a nechtějí se strachovat o své piloty... případně několik stupňů obtížnosti, ale to by bylo dost složité na výrobu. Zvažoval jsem, že to udělám stejně jako ve starých počítačových X-Wing - tedy, že by byla k dispozici superverze P-40, která bude mít tři čtverečky poškození, kanony a ještě lepší šance na přežití pilota (případně automatické přežití). Pokud budou hráči chtít hrát "casual", budou létat na superiorních strojích a projdou si kampaň bez strachu o piloty.
Pepa: Během nasazení měla AVG celkem 19 padlých (4 zahynuli v leteckém boji, 7 sestřelila protiletaldová palba nepřítele, 6 zahynulo při výcviku a nehodách a 2 zahynuli na zemi při náletech), 3 zajaté a 1 pohřešovaného pilota (byl viděn naživu poté, co úspěšně vyskočil z hořícího letadla, ale o jeho odsudu nejsou další zprávy) z původních 99 (později rozšířených o dalších 11). Při náletech zahynulo také několik mechaniků a členů pozemního personálu.
Tím pádem byly ztráty jednotky někde nad 20% původního stavu pilotů, ale jen málo z nich zahynulo přímo v boji. Z velké části to bylo způsobeno pancéřovanou kabinou P-40, která chránila piloty před střelami a střepinami (v kombinaci se slabší výzbrojí japonských letadel a menší řáží jejich kulometů, která nebyla schopna toto pancéřování zničit). Američtí piloti tak přicházeli o hodně letadel, ale pilot se často zachránil - to bude reflektováno větší šancí na záchranu v případě sestřelení. Vím, že 30 je dost, ale přijde mi to jako zajímavá výzva... bude to třeba vyladit, aby to trochu fungovalo, ale kdyby se to povedlo...
Zvažoval jsem, že tam také zařadím "lehkou/pulp obtížnost" pro hráče, kteří si chtějí zahrát a nechtějí se strachovat o své piloty... případně několik stupňů obtížnosti, ale to by bylo dost složité na výrobu. Zvažoval jsem, že to udělám stejně jako ve starých počítačových X-Wing - tedy, že by byla k dispozici superverze P-40, která bude mít tři čtverečky poškození, kanony a ještě lepší šance na přežití pilota (případně automatické přežití). Pokud budou hráči chtít hrát "casual", budou létat na superiorních strojích a projdou si kampaň bez strachu o piloty.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Pár poznámek - máte překlep v datu, útok na Pearl Harbor byl v prosinci 1941, nikoliv 1942.
Bude nějak zohledněno, že Japonci neměli v letadlech vysílačky a bojovali víceméně každý na vlastní pěst?
V čem se liší ráže japonských a třeba britských kulometů?
A proč můžou Japonci provést taran, nebo přesněji proč to nemůže normálně udělat jakýkoliv jiný pilot? či proč se nedá nepřátelské letadlo zkoušet poškodit i jinak, třeba vrtulí rozsekat ocasní plochy, nebo je urazit křídlem a pak odletět bez toho, aby pilot o letadlo přišel (byť zrovna tohle nebyla Japonská taktika, ale nevím o tom, že by v té době nějak více používali taranování).
Pepa - ono třicet misí je hodně ve hře, ve které víš, že pokaždé narazíš na nepřítele, což se Američanům v reálném boji stávat nemuselo.
Bude nějak zohledněno, že Japonci neměli v letadlech vysílačky a bojovali víceméně každý na vlastní pěst?
V čem se liší ráže japonských a třeba britských kulometů?
A proč můžou Japonci provést taran, nebo přesněji proč to nemůže normálně udělat jakýkoliv jiný pilot? či proč se nedá nepřátelské letadlo zkoušet poškodit i jinak, třeba vrtulí rozsekat ocasní plochy, nebo je urazit křídlem a pak odletět bez toho, aby pilot o letadlo přišel (byť zrovna tohle nebyla Japonská taktika, ale nevím o tom, že by v té době nějak více používali taranování).
Pepa - ono třicet misí je hodně ve hře, ve které víš, že pokaždé narazíš na nepřítele, což se Američanům v reálném boji stávat nemuselo.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Hrstka
Já jsem se ale (samozřejmě?) ptal na herní životnost, kterou bych odhadl na takových pět misí. (Možná trochu víc.) Takže pak mám pocit, že ta hra bude trpět "krizí identity". Na jednu stranu se snaží být bezútěšná a drsná a na stranu druhou vyjde třicet kampaní... Ono jako může být. Ale v takovém případě těch třicet kampaní dohraje druhá (či spíše až třetí) "generace" pilotů, oproti těm, kteří tu kampaň začínali.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Jejda, moc díky za upozornění. Opravím.Jerson píše:Pár poznámek - máte překlep v datu, útok na Pearl Harbor byl v prosinci 1941, nikoliv 1942.
Japonská císařská armádní letadla, která byla protivníky Létajících tygrů (ve hře třeba nebude Zero, protože se s ním prostě nepotkali, jakkoli jsem si ho pro sebe pravidlově navrhl), rádia měla už od třicátých let. Ale byly brutálně poruchové. Byla to standardní součást výbavy i pro námořní letouny, ale některé jednotky je kvůli poruchovosti demontovaly, aby odlehčily stroj (především jednotky používající Zera, které startovaly z pozemních základen). Piloti se postupně museli stát mistry v doruzumívání za pomoci ručních signálů, kývání křídly a dopředu domluvenými významy z kokpitu vystřelených různobarevných světlic. Někteří dokonce tvrdíli, že si vyvinuji išin denšin (šestý smysl) pro to, co udělají ostatní piloti a dokázali létat s mistrovskou synchronizací. Taková souhra ale vyžadovala dlouhý trénink a zkušenost, který na začátku války piloti ještě měli.Jerson píše:Bude nějak zohledněno, že Japonci neměli v letadlech vysílačky a bojovali víceméně každý na vlastní pěst?
Většina japonských stíhačů měla jen dva kulomety - ještě nad Čínou to byly často jen třicítky (.30 in) a ne později standardní padesátky (.50)), podobně jako italské letadla. Filozofie japonských a italských letadl jsou si překvapivě blízko - obě letectva vsadily vše na manévrovatelnost a vyšla jim z toho špatná výzbroj a pancéřování... přičemž to až do konce války nedokázali napravit. V porovnání se spojeneckými stíhačkami, které měly často osm padesátek v křídlech, to vyznívá dost nepříznivě. Japonci měli se svými dvěma kulomety často problém ohrozit spojenecké dobře pancéřované stíhačky a museli víc manévrovat a dostat se blíž, než spojenečtí piloti.Jerson píše:V čem se liší ráže japonských a třeba britských kulometů?
Od japonských pilotů se očekávalo, že pilot s poškozeným strojem dokončí misi a zemře ve stylu stylu samurajské tradice - když narazí s vlastním strojem do nepřátelského letounu, lodi nebo jiného cíle a vezme s sebou tolik nepřátel, kolik jen může. Říkalo se tomu džibaku (angl. jibaku) a piloti se při výcviku věnovali nácviku takového sebevražedného manévru stejně jako tréniku střelby. I ze začátku války japonští piloti neváhali obětovat svůj život a letoun, když mohli obětí zničit cíl (při náletu na přístav v Trincomalee 9. dubna 1942 třeba japonské letadlo s posádkou tří letců úmyslně naletělo do ohromného zásobníku paliva, který exploze zapálila a hořel sedm dní). Přišlo mi fajn (mohlo by to být zajímavé pro hru) jim za určitých podmínek nabídnout možnost se pokusit vzít nepřítele s sebou.Jerson píše:A proč můžou Japonci provést taran, nebo přesněji proč to nemůže normálně udělat jakýkoliv jiný pilot? či proč se nedá nepřátelské letadlo zkoušet poškodit i jinak, třeba vrtulí rozsekat ocasní plochy, nebo je urazit křídlem a pak odletět bez toho, aby pilot o letadlo přišel (byť zrovna tohle nebyla Japonská taktika, ale nevím o tom, že by v té době nějak více používali taranování).
Pepa: Jak jsem psal, bude to trochu méně smrtelnější v tom, že piloti budou mít větší šanci přežít havárii/sestřelení letadla... ale i tak nepřežijí všichni, což je v pořádku. Doufám, že se to podaří nějak vybalancovat, aby jich přežilo dost na to, aby to bylo zábavné, ale i nějak odpovídalo... chce to zkusit. A to jsem ještě počet misí seškrtal na půlku (původně jsem jich zvažoval šedesát ).
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrstka
Do herního tématu jsem přidal nějaké nové letouny, které létají v jihovýchodní Asii. Můžete na ně nakouknout.
Re: Hrstka
Mám v plánu udělat PbP hraní Hrstky v prostředí Pražského povstání. Nějaké nápady na úpravy pravidel, zdroje (mapy, vhodné obrázky na battlemapy a informace) a styl hraní? A hlavně dobrovolníci?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti