Void: Sci-Fantasy

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 10. 2. 2020, 18:27

Letošní rok bych rád vytvořil alespoň jeden záznam z hraní Voidu, pro účely propagace. Bylo by to přes Skype nebo Discord, pouze audio, které bych nahrál na youtube... s nějakým obrazovým doprovodem, tohle budu muset ještě promyslet.

Pro tento účel by klidně stačili jen dva hráči. Jednoho hráče bych už měl, ale druhého se mi zatím nedaří sehnat. Byl by někdo ochoten do toho jít? Pravidla není nutné znát - možná by byla i výhoda, kdyby je hráč neznal, protože bych je mohl alespoň vysvětlovat během hry.

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 20. 2. 2020, 20:30

Void 2.0, Základní kniha: Tvorba postavy



Druhá část Základní knihy Void 2.0 je tady - tentokrát se jedná o pravidla pro tvorbu postavy.


Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... ba-postavy

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11386
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe » 21. 2. 2020, 10:59

Změnilo se něco kromě sazby?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 21. 2. 2020, 15:49

Jo, změny si tentokrát nepoznamenávám, takže je ani nikde psát nebudu. Hlásit klasicky budu až s dalšími pod-verzemi, které budou přímo nahrazovat předchozí verzi. Tzn. nebudu kvůli dalším verzím zakládat nové články a nová počítadla stažení (bude jen poznamenáno, kolikrát byla stažena předchozí verze z celkového počtu - pro moji orientaci).

Ale tedy dobře.

Knězova schopnost Inspirace je limitována na 5 minut - podobně budou limitované další schopnosti, kouzla a rituály.

Zloděj už nepoužívá speciální sloty pro nakradené věci - tentokrát krade jen do standardních slotů, ovšem vybavení může použít rovnou. Ostatně tak jako všichni, co něco vylootují.

Technik a Lékař nemohou schopnosti použít na jakoukoliv neznámou technologii/biologii. Limitovat to na vyhynulé rasy bylo zvláštní.

Služebníci Titánů nevydělávají prachy - logicky.

Kobold má nově Ostrý čich. Studenokrevnost jsem vyhodil.

Kontakty mají novu featuru, nebo spíš radu pro GMa. Takovou tu věc s tím, že kontakt z cizí říše má cenu dvou, jsem vyhodil.


A to by mělo být prozatím vše. Snad jsem nic nepřehlédl. Další změny budou následovat na základě zpětné vazby či dalších zkušeností ze hry. Jak jsem řekl, vývoj teď bude mnohem flexibilnější :)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11386
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe » 21. 2. 2020, 22:07

Mě šlo o to, jestli jsou ve verzi 2.0 i nějaké zásadní změny, kompletní výčet netřeba. Ale čekal jsem popravdě něco radikálnější.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 21. 2. 2020, 22:56

Ono jak kde. Některé části Základní knihy budou mít změny velké, některé menší. Další mohou přijít dodatečně.

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 3. 3. 2020, 21:15

Void 2.0, Základní kniha: Dovednosti a vybavení



Třetí část Základní knihy Void 2.0 je tady - tentokrát se jedná o obecné dovednosti a vybavení.

Upravil jsem ceny některých předmětů (ještě možná budu měnit) a hlavně také bonusy přidávané brněním. Např. těžké brnění dává nově +12, těžká přilba klasicky +3, takže celkem 15. To je hodnota, která by měla být už dost dobrá. Je tedy fakt, že třeba talismany a implantáty to budou schopny ještě navýšit...


Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... a-vybaveni

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 30. 3. 2020, 06:53

Void 2.0, Základní kniha: Specializace



Další části Základní knihy Void 2.0 jsou tady - každé specializaci jsem udělal jednu samostatnou "příručku", která obsahuje i tři základní schopnosti, takže hráč nemusí hledat v části Tvorba postavy.

Především jsem Médiu konečně udělal odlišné seance, takže nyní umí jiné věci než Kněz.



Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... a-zapasnik
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... ha-strelec
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... ha-technik
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... niha-lekar
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... -kouzelnik
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... kniha-knez
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... nfiltrator

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 13. 4. 2020, 13:42

Void 2.0, Základní kniha: Víra a korupce



Další část Základní knihy Void 2.0 je tady.

Trochu jsem přeházel text, aby byl přehlednější. Upravil jsem také modlitby Lugony a Uliuna (a jejich sci-fi ekvivalentů), takže nejsou tak moc OP. Uvažuji také, že zpřísním pravidla pro korupci... ale zatím ještě nevím, jak moc. Mno, uvidím.


Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... -a-korupce

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 20. 4. 2020, 21:10

Mimochodem, na d20.cz mám takový stručný popis a úvod pro zájemce:
http://www.d20.cz/clanky/5355.html

Jestli máte nějaké připomínky nebo nápady, tak fakt hlaste :)

Teď se například dost peru se zbraněmi. Třeba chladné zbraně se ve verzi 1.0 lišily de facto jen ničivostí (byla to jediná zásadní věc), takže hráči neměli moc důvod kupovat ty slabší zbraně. Teď přemýšlím, jak ty chladné zbraně víc odlišit. Třeba jim přidat nějaké speciální chvaty... třeba pro každou zbraň/sadu zbraní nějaký další "chvat" kromě toho základního (přeseknutí, probodnutí, odhození). To přinese víc variability.

U střelných zbraní je to snadné, ty mají dost velkou variabilitu díky více statům. Ještě je ale budu víc balancovat, protože teď bude moci postava kupovat zbraně bez ohledu na rasu...

Jak říkám, uvítám nápady. Klidně i nějakou inspiraci z jiných RPG.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11386
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe » 21. 4. 2020, 09:46

Co se týká těch speciálních chvatů, tak teď v podstatě dávají smysl akorát úderné zbraně, protože omračování a odhazování. Buď bych se na ně vykašlal úplně, nebo ten efekt dal automaticky. Třeba že sečná zbraň má vždycky postih na úhyb, úderná vždycky odhazuje atd. Omračování by stálo za to umožnit s jakoukoliv zbraní, protože takhle prostě potřebuješ mít něco úderného, pokud možno z adamantia a ty ostatní vlastně ani moc nepotřebuješ.

Pokud chceš nějak posílit význam jednotlivých typů, udělal bych z toho kámen/nůžky/papír. Třeba že pokud se střetne bodná/sečná zbraň, tak jedna strana má výhodu.

Já bych chladné zbraně udělal čistě generické, tj. sečná/bodná/úderná/kombinace předchozích a jednoruční/obouruční/dřevcová. Speciality jako že řemdih se nedá krýt a podobně bych přidával v dalším kroku. A pak jestli je to dvojité a dá se dělat reroll. Tím pádem by si mohl každý sestavit zbraň jakou by chtěl a ve fikci si jí popsat taky jak by chtěl, což by tomu dávalo tak nějak osobnější rozměr. Pak by se ještě dalo vymyslet, že obouruční zbraň nelze vykrýt zbraní jednoruční, nebo s nějakým postihem. Tím by se omezily scény, kdy válečník vletí do oddílu nepřátel jak mastnej papír do průjezdu, švihne do nich multidrtičem s potenciálem smáznout celý oddíl třikrát, ale jeden z těch zmetků mu to prostě vykryje dýkou a nic.

Což mě oklikou přivádí k tomu trojitému savování a patových soubojových situací a napadá mě, že by se to dalo pojmout úplně jinak a zajímavěji:

Zbraň má nějakou ničivost (která by měla být výrazně nižší, než v současnosti) a pokud se trefím, způsobím takové zranění. Pokud protivník neuhne/nekryje, zranění se dvojnásobí. Pokud nehodí armor/nemá brnění, tak se dvojnásobí ještě jednou. Výhoda tohohle přístupu je, že souboj nezamrzne v savovacím pekle (jak je nyní u obrněných protivníků obvyklé) ale průběžně se vyvíjí a každý hod má význam. Pokud se trefím, tak to něco znamená, ne že mi to pak vypne některý ze záchranných hodů. Taky to klade větší důraz na bojový atribut, protože nejdůležitější je se vůbec trefit. A taky to dává herojům výhodu proti mookům, což vede k epickým masakrovým scénám. Taky to klade větší důraz na léčení, protože prostě během mise ty HP budeš ztrácet. Tím pádem bych asi vyhodil XP za misi bez zranění, protože to není něco, o co by se měl člověk snažit.

Takže třeba obušek s ničivostí 2 a bonusem za sílu +3 dá při zásahu zranění 5 - 20 v závislosti na tom, jak padnou savy. Halapartna s ničivosti 20 a bonusem +15 dá 35 - 140.

Pokud jde o to zachovat nějakou míru nezranitelnosti, dalo by se dát snižování zranění o fixní hodnotu třeba při krytí štítem (což by dalo štítům i nějaký význam). Takže třeba úspěšný kryt štítem, co snižuje DAM o -10 by spolehlivě ochránil před obuškem, ale halapartnu by pouze oslabil na 25-50. Případně by na to mohl být i amulet nebo něco, pak je tu ale riziko, že nositel bude slabími protivníky nedotknutelný. Otázku, jestli je to problém, nechávám otevřenou.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 21. 4. 2020, 16:26

Hm... zajímavé nápady. Budu o tom přemýšlet.

Pokud protivník neuhne/nekryje, zranění se dvojnásobí.
Tohle by ovšem znamenalo, že protivník utrpí zranění, i když úspěšně uhne...

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11386
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe » 21. 4. 2020, 16:29

Ano. Prostě tím kleckem nedostane do hlavy, ale třeba do ramene. Současně to znamená, že když hodím zásah, tak opravdu zasáhnu.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 26. 4. 2020, 11:22

Void 2.0, Základní kniha: Mise



Ok, další část Základní knihy Void 2.0 je tady.

Trochu jsem upravil některé mise. V předchozí verzi například chybělo zničení objektu (třeba budovy), což by se mezi možnými akcemi žoldáků tak nějak dalo čekat... Mno, upravil jsem taky např. Vesmírný/éterický přístav, aby cestování nebylo tak rychlé.
Tím pádem bych asi vyhodil XP za misi bez zranění, protože to není něco, o co by se měl člověk snažit.
Rozhodl jsem se to tam nechat, protože utrpět zranění je teď jednodušší, takže pokud se někomu podaří přežít bez škrábance... tak klobouk dolů.


Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... kniha-mise

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti