RPG trilogie Void

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

To s penězi jsem už řešil. Jednotná měna v galaxii neexistuje a udávat cenu v X měnách je nesmysl, zvlášť když to jsou vesměs "generické" předměty a služby, které nemají konkrétní původ v konkrétní říši. Ve výsledku tedy na měně nezáleží, ne z pohledu pravidel. Je to v podstatě bodová hodnota. Pokud GM řekne, že předmět si nelze koupit, dokud si postavy nevymění své peníze za lokální měnu, je to jeho věc. Může to být malá komplikace pro misi, to jo.

Jestli je život jen v této galaxii či i jinde, je jedna z mnoha záhad tohoto světa.
Já na tom jménu nevidím vůbec nic zvláštního, nechápu, že někdo jo :)
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Paul »

Hezký popis prostředí... ale čte se to jako můj starý zápis z češtiny z období, kdy jsme brali věty hlavní a vedlejší. Kdybych nevěděl, o co jde, byl bych asi hodně ztracený.

První stránka je docela povedená, jan ta galaxie je trošku moc souměrná podle krhu (ale nejsme moc velký expert na galaxie, jen mi to tak připadá).

Číslování sektorů (typu 2.16) jsem pochopil až poté, co jsem zjistil, že to druhé číslo není číslo podkapitoly, ale číslo sektoru. A notnou chvíli mi to trvalo.

Některé sektory by si zasloužily více popisu, ne větu: "rozkládá se zde většina jejich říší". Pokud tohle má být popis settingu, ve kterém se to celé odehrává a ne jen DMův tahák, tak je na tom ještě hodně práce, hlavně pak na lepších popisech.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

No, JE to číslování podkapitol. Sektory žádná čísla podle fluffu nemají.

Samozřejmě tuto příručku budu postupně rozšiřovat, až naberu inspiraci. Určitě budu odkazovat na další fluff z ostatních příruček, hlavně musím stanovit pozice Božských planet, protože ty jsou také docela důležité (nebo přinejmenším unikátní).
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Tak co na to říkáte? Už to někdo četl, alespoň zběžně? Či dokonce hrál? :)

Vím, že kdysi někdo psal, abych udělal nějaké ukázkové mise, že to pomůže v pochopení toho, jak se ta hra vlastně hraje (což pomůže propagaci). Připravil jsem je v podstatě tak, jak normálně připravuju mise já.

Případně bych mohl udělat další mise, třeba nějak tematicky zaměřené, nebo třeba propojené do tažení. U nich by mohl být na pozadí i nějaký příběh.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Ok, fajn! Šesté výročí je tu a tak jsem se rozhodl, že už nebudu dál čekat na inspiraci a vypustím nekompletní verzi hry
Void: Fantasy
Můžete stahovat zde: http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... tasy-je-tu

Jak už jsem tu kdysi psal, je tam spousta fluffového bílého místa. Budu se ale snažit to časem nějak celé zaplnit. Současně plánuji zahájit práci na Void: Sci-Fantasy 2.0, což bude "odlehčená" verze s lepší grafikou. Ve stejném duchu se pak ponese i Fantasy (a Sci-Fi taky). Verzi 2.0 však zkusím prodávat přes e-shop, takže to bude jakási exkluzivní verze, zatímco verze 1 bude spíš "pracovní" a zdarma, jako doteď.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe »

Všechno nejlepší!
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Nebyl by příští týden čas a nálada na Void? :)

Co se týče příběhu, vím jen to, že se to posune o dost let dopředu. Což by dávalo smysl, protože Inferilagus doteď žil spokojeně na té velké stanici.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Původně jsem hledal nějaký obecnější téma, ale nakonec se zeptám přímo tady, protože to vlastně s Voidem souvisí.

Máte v RPG raději, když jsou zvláštní pravidla popisována u každé bytosti (itemu, kouzla...) zvlášť, nebo jen na jednom místě (někde v obecných pravidlech) a u bytostí (itemů, kouzel) uvedena jen klíčová slova?

Například:
Zvlášť: Bytost má schopnost zkamenit cíl pohledem, efekt je u ní popsán. Kouzlo má tutéž schopnost, efekt je u něj popsán. Artefakt má tutéž schopnost, efekt je u něj znovu popsán.

Klíčové slovo: V pravidlech je popsána schopnost Zkamenění a u bytosti, kouzla i artefaktu je uvedeno jen "Zkamenění".


Oboje má svoje výhody i nevýhody... U prvního případu je všechno uvedeno na místě, člověk nemusí listovat. U druhého je text zase kratší a když se dělají nějaké úpravy v pravidlech, stačí upravit vlastně jen jeden text.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od York »

Určitě používej klíčová slova - už jen proto, že ti to pomůže o hře přemýšlet strukturovaně, a že se s tím mnohem snáz pracuje.

Rozkopírovat to je pak případně otázka trochy mechanické práce, kdyby po tom náhodou někdo toužil.
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů