RPG trilogie Void

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Nekra »

Fakt? Fakt tam mají zahrnutou klouzavost na krvi a směr a sílu větrů? (Což mimochodem přinese do hry i novou taktiku, kdy budou útočníci podle zamýšleného útoku a požadovaného větru dávkovat fazole k jídlu.)
Každopádně jsem někde myslím čet, že GURPS jsou pěkně švihlý (jako crazy), takže si myslím, že by se mi mohly líbit.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe »

Nekro, opravdu jsme hráli stejnou hru? V tom Voidu, co jsem hrál já, byl celý trik v tom zasáhnout protivníka tak, aby mu nepadl save (tj. snížit armor, nebo vyměnit za jinou vlastnost, ideálně obojí, jistit se rerollem a pokud možno co nejvíc zásahů na kolo) dřív, než se ti zbraň rozpadne v ruce a to ideálně trefit za několik stovek životů, aby ten souboj netrval ukrutně dlouho, případně metodou kámen-nůžky-papír použít nějaký prostředek, co funguje na cíl, na který normálně nemůžeš (kanón na velké cíle, větší kanón na ještě větší cíla, atomovku, když už nevíš coby)...

Takže se dá říct, že nesouhlasím z ničím z toho, co píšeš :)

Stran GURPSu, ten se dá hrát normálně (vyzobeš si z toho mechaniky, které chceš řešit a ono to funguje), nerdsky (vybereš si alespoň půlku pravidel ze sourcebooku, co sedí do žánru tvojí hry, hraješ podle nich a i když je to docela záhul, tak to funguje), ultra-nerdsky (jedeš několik málo sourcebooků až na několik málo pravidel kompletně. Hra stále funguje, ale připomíná spíš účetní uzávěrku) nebo sebemrskačsky (hraješ úplně všechny pravidla! Některá se dublují, je to vlastně docela naprd a hra moc neodsýpá, protože hážete na zavazování každé tkaničky zvlášť). Klouzavost tratoliště krve však, pokud vím (ono to třeba mohlo být v některém z 50 sourcebooků, co jsem ani neviděl, ale myslím že no) neřešil ani v 2. edici (která byla dost založená na filosofii "čím víc spešl pravidel, tím víc hra").
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Nekra »

Ono to není o tom, že bychom hráli jinou hru, jen že jsme zrovna na jiných myšlenkových vlnách a jiném vnímání (mám zrovna takovou rozdováděnou náladu a ty to bereš asi moc vážně). Ve VOIDu je útok, obrana a ty životy se taky odčítají.
Možná jsou nějaký systémy, kde se neodčítají životy a místo toho se řeší něco jinýho, třeba kam to protivník schytal a čeho je ještě schopen, aniž by to používalo životy. A třeba je i nějakej divnej bojovej systém bez útoku a obrany. Ale ptok, obrana, životy mi připadá dost jako tradiční základ bojových systémů.
Zlepšování svého útoku je snad taky normální. To mi nepřijde jako něco novýho, vylepšování útoku bylo i v dračáku (zbraně s útočnými démony, zrychlující nebo paralyzující kouzla (aby v RSS byl oponent zabit, než bude podle iniciativy na tahu; rychlost na útočníka a paralýzu na obránce)...

Co mi jako nový přijde, že VOID je dost víc zaměřen na útok - že velká část strategie je o tom, jaký si vzít vybavení, aby soupeř byl rychle zabit - protože při obraně toho moc dělat nejde, doufat, že to dobře padne a netrefí se.

Jo a taky to může být tím, že o tom VOIDu víš víc a proto tam od tradičního modelu útok-obrana-životy vidíš pořádný rzdíly už na první pohled.

Jinak šíleně se dá hrát asi v jakémkoliv systému, stačí mít šílené hráče :DD.

Ale rozhodně mi nepřišlo, že by se ve VOIDu počítala spousta čísel - spíš hody a jejich porovnávání s atributama.
Holt ve sčítání čísel nevidím zlo, jako někteří lidi tady (na RPGF).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
Zmok
Příspěvky: 458
Registrován: 10. 2. 2007, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Zmok »

Když proti sobě stojej elitní soupeři, tak se háže dlouho. Konkrétně dokud někomu nepadnou dvě dvacítky za sebou. To je docela dost hodů. A když přijde hromada mooků, tak je zas nejůčinější stát na místě, nechat střely odrážet o svůj pancíř, a střílet/mlátit do nich. Jakejkoli pokus o nějaký manévry akorát bitku protáhne.

Ale jinak jo. V tomhle void neni zas nějak extrémní. To je spíš tim, že si za pár babek koupíš takový vybavení, že jsi téměř nezabitelnej.

Hele, jestli máš rozdováděnou náladu a chceš realistickej systém (jakože možnost kombinování v rámci pravidel)... co takhle si zahrát FATAL? :-)
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Nekra:
Je to Void, ne VOID. A že je to psáno velkými nic neznamená. To by se pak Star Trek musel vždy psát jako STAR TREK, protože http://www.todowallpapers.net/wp-conten ... trek-1.jpg, which is not the case, ffs.

Tak jasně, ono se tam moc s moc čísli nepočítá. Systém je inspirován wargamingem, kde fakt nelze mít mnoho čísel, protože při tom množství vojáků by všechno trvalo dlouho a člověk by se v tom ztrácel.

Dá se argumentovat tím, že ve Voidu je zase hromada bonusů a postihů, ale málokdy se jich použije tolik. Maximálně tak dva tři najednou. Tím myslím různé modifikátory za prostředí a tak. Bonusy za vybavení a schopnosti by měly být zapsané v deníku, takže jsou pořád na očích.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Nekra »

Zmok: Ta rozdováděná nálada platila pro včerejšek odpoledne/večer. Je FATAL free? (myslím ve smyslu volně stáhnutelný pravidla). Jak moc vážně to myslíš? Doporučuješ mi četbu? Anebo mne rovnou lákáš na nějakou hru v tom? (To taky záleží kde a s kým :), ale poznávání nového systému se nebráním.)

Gediman:Jo, vím, že jsi mne na to už upozorňoval, že je to jenom velkým vysázený na příručce, ale stejně už mám zafixováno to psát VOID. U Star Treku by to vypadalo hůř, protože má delší název než Void, u čtyř písmen to kapitálkama i v běžným textu vypadá pořád dost dobře.

A co je teda nosnými prvky wargamingu? Spousta bojovníků a hodů kostkami? Protože když tam tu "bojovou plastičnost" nedělá spousta čísel, tak to musí být něco jiného. Spousta různých druhů jednotek? Nebo ty kostky?

Jinak mi přijde, že i když ve Voidu je spousta ras a schopností a různých druhů zbraní, tak to vyhodnocení boje je dost omezeno omezenými sloty na zbraně (dvě jednoruční, jedna obouruční, jedna na házení, těžká jen pro nějaký to bojový povolání), a počtem položek vybavení, kam patří speciální munice, zaměřovače a podobné věci, takže když se to vytuní bojově, pak postavě nezbydou sloty na jiné důležité věci, jako opravovací soustavu, čističku vody, termoregulační spacák, nebo podpůrný vybavení pro její povolání (pokud zrovna nemá bojový). Myslím, že omezení množství zbraní a doplňků k nim (z nichž některý ani nejde kombinovat spolu) to vyhodnocování taky nějak zjednodušuje - že by to bylo složitější, kdyby měly postavy k dispozici zbraní u sebe na misi víc.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Jinak mi přijde, že i když ve Voidu je spousta ras a schopností a různých druhů zbraní...
To je vlastně pravda. Vojáci ve wargame hrách taky nesou maximálně dvě zbraně + jeden kus vybavení, nebo tak. Takže ano, i tohle je v podstatě zjednodušení. Hlavní důvod, proč jsem to ale takhle udělal, bylo zbavit se nosnosti a určování toho, kolik co váží.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe »

Nekra píše:Z Je FATAL free? (myslím ve smyslu volně stáhnutelný pravidla). Jak moc vážně to myslíš? Doporučuješ mi četbu?
Zapomeň na to. FATAL nikdy neexistoval. Je to mýtus. Něco jako Nekronomikon.

...ale jestli tě to fakt zajímá, máme tu na to téma:
viewtopic.php?f=89&t=7460
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Zmok
Příspěvky: 458
Registrován: 10. 2. 2007, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Zmok »

Myslim to zcela vážně. Už když jsem se o něm dozvěděl, tak jsem věděl, že můj život nebude kompletní, jestli si nikdy nezahraju Fatal. Co je to za systém ilustuje fakt, že si při vytváření postavy hážeš na obvod řitního otvoru. Zcela vážně.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

+++ Void: Fantasy +++
Ok, takže situace se má takhle:

Void: Fantasy se pomalu blíží svému dokončení - tedy po stránce hry. Po stránce sekundárního fluffu (tedy hlavně ty šedé rámečky, citáty, frakce atd.) dokončený zdaleka není. Primární fluff dokončen je, téměř - tedy popis vesmíru a základního timeline.

Počkáte si na kompletní rulebook se vším všudy, nebo by stačilo vydat to bez těch sekundárních věcí s tím, že bych je tam doplňoval průběžně?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od York »

Pokud na to máš sílu, dotáhni to celé. První release je velmi silný motivační faktor.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe »

Gediman píše:... aby šlo snadno porovnat ty nejzákladnější rozdíly.
Opravdu zrovna tohle chceš?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Ano. Prostě úvod do historie - tedy přesně ten text, který je v úvodu příručky (Sci-Fantasy, Fantasy a bude i u Sci-Fi).
Jak už jsem kdysi dávno psal, všechny tři světy budou mít stejnou základní zápletku, v některých případech i průběh některých událostí.
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 8 hostů