RPG trilogie Void

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe »

York píše:Pokud chceš, aby tvoji hru začal někdo hrát, tak musíš v prvé řadě začít dělat jiné věci, než tvořit hru.
Vdát se a založit rodinu?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17479
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od York »

OnGe píše:Vdát se
To se asi Gedimanovi nepovede ;-)
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Pokud chceš, aby tvoji hru začal někdo hrát, tak musíš v prvé řadě začít dělat jiné věci, než tvořit hru.
To se asi Gedimanovi nepovede
Rád si poslechnu, co máš tímhle na mysli :)
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Tadeas »

na mysli mel samozrejme to ze chlap se nevdava...
Uživatelský avatar
Zmok
Příspěvky: 458
Registrován: 10. 2. 2007, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Zmok »

Tak oni ty rules-heavy soubojový rgčka dneska docela dobře suplujou počítačový hry. Třeba by Void fungoval jako nějaká na pohled jednoduchá webová multiplayer taktická hra, kde všechno účetnictví obstará počítač.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Nekra »

Zmok: S tím nesouhlasím. Základ (rules-heavy, a křach bum pích boje) je sice stejný nebo hodně podobný, ale ten pocit bude prostě jiný (teda pokud už nejsou lidi opravdu vyčpělí a naprosto otupělí).

Je to jiný, jestli jsou hráči spolu u stolu a hází kostkama a křičí bojové pokřiky a vzájemně se v tom podporují, anebo jestli spoluhráče vidí nanejvýš na obrazovce, pokud se domlouvají, tak nějakým chatem a místo kostek mají počítačový náhodný simulátor.
Ta první (živá) varianta mi připadá taková víc emotivní, sdílení prožitků a možnost dosáhnout větší radosti při úspěchu (a případně hlubšího smutku při katastrofálním výsledku hry).
Samozřejmě to má taky nějaké nevýhody, jako třeba větší časovou náročnost (lidi se musí domluvit a sejít, u PC hry sednou za komp, zapnou hru a pařej).

Zánik papírových RPGček bych považoval za velkou škodu a připadá mi, že zdůraznění tohoto názoru souvisí s poslední částí diskuze.
Přesto si uvědomuju, že je třeba respektovat nakládání autora s jeho vlastní hrou.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe »

Jestli to někdo uděláte, tak si to rád zahraju :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Zmok
Příspěvky: 458
Registrován: 10. 2. 2007, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Zmok »

Nekra: Oni ty bojový pokřiky jsou ale o něco míň emotivní, když po dvacátý sčítáš sérii čísel, abys zjistil, že ten ubožák, co na tebe vyběhnul z chodby tentokrát, je už mrtvej, anebo až příští kolo. Kdyžto na pc prostě jdeš chodbou a všechno rozsekáváš.

Řekl bych, že "hraní wargamingu" je jednou z (ne základních a ne univerzálních) lidskejch potřeb :-) A můžeš jí naplňovat při hraní rpgčka (a některý zřejmě byly vymyšlený hlavně k tomuhle účelu), nebo nějak jinak a v rpg to brát jen jako lehký zpestření.

Asi tak nějak v době, když jsem objevil Jagged Alliance, jsem začal hrát víc příběhový rpg. Možná to nebyla náhoda :-)
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Nekra »

Zmok: Proč sérii čísel? Útok, Obrana, odečteme Životy a víme, jestli už chcípnul :).
Ale i se sčítáním má to stolní RPG takovej ten víc sociální (jako komunikace s lidma) rozměr.

Co bereš jako wargaming? Protože wargaming si představím spíš jako mnohajednotkovou bitvu (viz wargamingový hry Warhammer se spoustou figurek), než že tam prochází pár jedinců a kydlí co se pohne.
Prostě to neberu tak, že každé násilí resp. násilná hra je wargaming, takže se neztotožňuju ani s tvým tvrzením, že hraní wargamingu je jednou z lidskejch potřeb. "Násilí ze zabíjení" považuju za obecnější pojem.
Nějakou mnohajednotkovou taktickou bitvu jsem snad ani zatím nehrál a to si vybíjecí kydlení umím užít.

Gediman: Takže grafika černé siluety na pozadí s občas (resp. často) stříkající krví. Trochu mi to připomnělo Causality s těma vojákama, i když tu jsem nedal (i když Causality nemá tak propracovaný panáčky). Líbí.
Soundtrack nehodnotím, stejně mám většinou vypnutý repráky.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od OnGe »

Nekra píše:Zmok: Proč sérii čísel? Útok, Obrana, odečteme Životy a víme, jestli už chcípnul :).
Byla jsi u toho, když jsme hráli Void? :D
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Zmok
Příspěvky: 458
Registrován: 10. 2. 2007, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Zmok »

Né, do tohodle já se zatáhnout nenechám, nezačnu se vyjadřovat exaktně přesně :-D
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Nekra »

OnGe: Jo :D (teda vlastně záleží, kterou Misi myslíš). Vždycky to je Útok, Obrana, Životy. VOID boj pojímá dost realisticky (kde "realisticky" v mém podání znamená "detailně" ; uvažuje spoustu okolností, které boj ovlivňují). Čím víc věcí, které by ovlivnily skutečný (ve světě hráčů) boj mechanika zahrnuje, tím víc považuji souboje za realistické.

Útok - výběr zbraně (zjištění dosahu, a základního zranění při zásahu), výběr protivníka, hod na útok, vyhodnocení získání bonusu pro útočníka (jako třeba dvojitá střelba při nějaký tý zbrani a dobrým hodu).
Obrana - hod na úhyb, hod na odolnost (nebo jak to bylo, ale házelo se 2x). Případně absorbování zranění do brnění(armor).
Odečtení životů - pokud byl obránce zasažen a nevykrylo to brnění, podle ničivosti zbraně (+ případné modifikátory, jako třeba vlivy kouzel nebo tak něco) . Zjištění,jestli útok nemá další účinky a jejich aplikování (leptání kyselinou a další takové vymoženosti).

Zapomněl jsem na něco? Ale je to jednoduché - Útok, Obrana, Odečtení životů (při zásahu a neodolání obránce). :D

Pokud hráči neumí počítat, tak mohou použít karkulačku (v dnešní době je snad už jen málo mobilů, ve kterých by přinejmenším nějaká jednoduchá nebyla).

Jinak mi to připomíná jersonovské námitky, jakoby automaticky realistický boj musel být zdlouhavý, nudný a nedynamický. Jestli si to myslí téměř všichni, tak by to mohlo vysvětlovat, proč jsem zatím neviděl systém, který by popisoval úplně realistický boj. Realističnost boji dodává větší taktizovatelnost.
Ale určitě by to bylo krutodrsnopřísný, takový realistický bojový systém. Zahrnující sklon zbraní, odpor vzduchu, sílu a směr větrů, odrazování a pohlcování kulek a nábojů, dobíjení, střelbu rovně i bokem (jako že střelbou rovně asi spíš trefíš, ale zpětný ráz ti může vykloubit rameno nebo urvat paži :) (podle konstituce a odolnosti útočníka) ), rychlost letu střel, jejich znovupoužitelnost, závažnosti zranění a rychlosti krvácení (tepenné, žilní), klouzavost podlahy v kaluži krve a tak dál a tak dál, no nechal jsem se při těch brutálních představách trochu unést :)). Při představě nejrealističtějšího a nejbrutálnějšího systému vůbec.
Naposledy upravil(a) Nekra dne 22. 6. 2015, 20:26, celkem upraveno 1 x.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti