Za toto zase taham povraz jaAle musíme mať jasnú reflexiu voči minulosti, aby sme zistili, čo fungovalo (nebyť zbytočne konzervatívni)

Za toto zase taham povraz jaAle musíme mať jasnú reflexiu voči minulosti, aby sme zistili, čo fungovalo (nebyť zbytočne konzervatívni)
Patrim k tem, kterym se KaM vubec nelibi - ne tim, ze je nemoderni, ale tim, ze ac ma byt urcen mladym hracum, naprosto ignoruje, ze hladi lide maji mnohem vetsi moznosti skupinove zabavy nez pred dvaceti lety, ze existuji mnohem zajimavejsi deskove hry, ktere stejne tema zpracovavaji - a zajimave - ze system vypada jednoduse na papire, ale o to vic nevyslovenych potizi haze na hrace s roli GMma a ze pokud maji lide zacit hrat RPG takto, bude za dvacet let znamenat RPG opravdu jen hazeni kostkou a pobijeni potvor (nicmene podle me soucasnou verzi lide moc hrat nebudou).PetrH píše:jestli mohu rici ze sveho pohledu jak Kouzelem a Mecem vidim tak rozhodne ma na trhu misto uz jen tim, ze je fakt start pro mlade hrace a pdole emho radej 100 startupu pro mlade nez 1 dnd... tim nerikam, ze jendo je spatne ci druhe, ale tento produkt primarne cili na zacinajici segment, takze jednoduchost a srozumitelnost je jasne zadani a to dany produkt splnuje a ze na sebe bali i jine segemnty, jedine dobre...
Proti holkam nemam nic. Ale kdyz se je pokousim zaujmout s RPG, tak jakmile vyslovil "fantasy", ztraci zajem mnohem casteji nez kluci (byt jsem to jeste nezkousel s tim, ze bych Twilight zaradil do fantasy).Quentin píše:OT: Jerson: O KaM mi nejde, ale co máš proti holkám a fantasy? Myslíš, že Counterstrike hraje víc holek než WoW? Mě to nikdy nepřišlo. Když fantasy podáš správně, tak je stejně atraktivní jako každej jinej žánr.
Proč by to proboha někdo dělal? Kouzlo rpg tkví právě v tom, že chci hrát pro mě naprosto nereálnou postavu, která bude řešit problémy, se kterými se nikdy v životě nemám možnost setkat...Jerson píše:kolik je RPGcek, ve kterych hrajes postavu z realneho sveta resici realne potize
to stejné by se týkalo sporu pexeso vs. DrD nebo libovolná karetní hra (včertně Meggeln) vs. DrDskaven píše: Pokud bych měl hrát s mladšími hráči a volit mezi Dračím Doupětem nebo KaM, rozhodně zvolím KaM.
Kdyz ohlasovali novou serii supernatural, tak tam byl takovej piskot, ze slozeni publika bylo celkem jednoznacneA kolik je treba serialu zabyvajicich se takovym tematem a jaka je jejich oblibenost zenami a divkami v porovnani s ruznymi sci-fi a fantasy serialy?
skaven píše:Proč by to proboha někdo dělal? Kouzlo rpg tkví právě v tom, že chci hrát pro mě naprosto nereálnou postavu, která bude řešit problémy, se kterými se nikdy v životě nemám možnost setkat...
Timto nazorem presne potvrzujes to co rikam - lide hledajici unik z realneho sveta do vice ci mene fantasijnich svetu jsou mensinou, ale tvurci RPG na ne z vysoka kaslou prave kvuli vyse uvedene tezi. Mnozi tvurci i hraci si dokonce nedovedou predstavit, ze by se dalo hrat RPG z realneho zivota - pravdepodobne je to pro ne stejne nesmyslne, jako kdyby se nekdo chtel divat na filmy a serialy z realneho zivota. (Shodou okolnosti se na takoveto serialy divaji vice - i kdyz nikoliv vyhradne - zeny, coz nas vraci zpet na zacatek.) Na druhou stranu me takovyto omezeny nahled na RPg neprekvapuje, protoze v presne stejnem stylu jsem slysel rikat (hrace RPG) "hrat sci-fi? Co bys v nich asi chtel hrat? / Hrat predvalecne Nemecko? Co bys tam asi chtel hrat? Vzyt tam ani nejsou jine rasy nez clovek, na tom nemuze byt nic zajimaveho. / Hrat kruhy v plochem svete? Vzdyt je to nesmysl, kruhy nemuzou nic delat, nemuzou to byt postavy," a jine podobne kecy. Bez pardonu.Proc by proboha nekdo hral ve vymyslenem svete a resil situace, ktere v zivote nemuze zazit, misto toho aby hral neco z realneho zivota?
Neznam Dungeon Squad, ale rad bych upozornil, ze "jednoduchy system" neni ani zdaleka to same jako "jednoducha priprava hry" a uz vubec ne "jednoduche hrani a zejmena vedeni hry".Já osobně se domnívám, že ano, ale hru je potřeba podat tak, aby potenciální hráč nemusel dlouho studovat pravidla a aby se nemusel dlouho chystat na hru. Proto jsem vybral Dungeon Squad, jehož systém je geniálně jednoduchý a soustředí se opravdu jen na to, co je esencí old school hraní.
Popravde, to je jako rikat, ze pokud chci jet z Budejic do Stasburku, tak si radeji vezmu Skodu Favorit misto Trabanta. Dnesni mladsi lide maji treba radi upiry a Harryho Pottera. DrD nic podobneho nenabizi. KaM take ne. U holek bych ocekaval jeste Twilight a moznost mit vztah s upirem, potazmo s vlkodlakem. Mladsi lide maji take radi Kulhanka - mozna nejake to sci-fi. Urcite by se nasly i dalsi namety, ktere dnesni mlade lidi zajimaji mnohem vic nez fantasy vybijecka jeskyne a KaM je ignoruje strejne jako DrD. Krome toho stejne jednoducha pravidla pouzitelna pro jakykoliv zanr se daji vymyslet za deset minut.Pokud bych měl hrát s mladšími hráči a volit mezi Dračím Doupětem nebo KaM, rozhodně zvolím KaM, protože totéž, co s nimi mohu zahrát v DRD je možné odehrát s mnohem menšími nesnázemi a kratší přípravou.
To co je zvýrazněné tlustým podporuje to co je zvýrazněné kurzívou. Je to jedna z věcí kvůli kterým se určité hry hodí pro začínání s hraním, protože to vyhovuje určité skupině lidí, kteří mají šanci s RPG začít případně se k existující skupině přidat.Na letošní podzim chystáme vydání subtilní fantasy hry na hrdiny pro rolovými hrami nedotčené hráče a milovníky "old school" hraní. Naším cílem je vydat kompaktní až minimalistickou hru, která bude:
a) jednoduchá na pochopení
b) rychlá na přípravu
Herní systém vychází z minimalistického rpg Dungeon Squad, na jehož vydání se nám podařilo ujednat licenci. Systém je lehce rozšířený, ale zachovává si podobnou míru abstrakce jako předloha.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host