Kouzlem a mečem

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 13. 8. 2018, 23:12

PetrH píše: Obecně nemám rád, když se něco co má historicky navozovat dojem jmenuje pak II. Ano dá se využít jádro KaM, pak je ale otázka vlastně, zda třeba tato úprava ještě dělá z malé tenké KaM to co bylo, nebo už to hackuje a roubuje dál. Dokážu si to představit možná spíše jako pojení v originále: pokročilé KaM.
To je ale přeci důvod, proč se do té nové verze pouštím - aby pro hráče mělo smysl si ji pořizovat, musí přinést nějakou přidanou hodnotu. Jasně, "Kam pro pokročilé" by pravděpodobně vyřešily část problémů plynoucí z toho, že hra není určena na delší kampaně, tzn. nové kouzla, případně pravidla pro nějaké zvláštní schopnosti (obojí nicméně pro Kam II chystám), to mi ale přijde málo, tak jsem se rozhodl přidat pár velice lightweight pravidel pro nějaké další situace (např. řešení consumables) a věci trochu více zkonsolidovat. Výsledkem je minimální nárust počtu znaků (aktuálně 60199 vs 52829), nicméně je třeba brát v potaz, že text obsahuje nové nestvůry, lektvary a schopnosti...
PetrH píše: Takže pokud řešíme postupy a peníze, osobně bych spíše než nejaké kostky a hody na zlepšení, nechal klidne jednotný systém peněz a klidne řekl, každý další slot, rozvijiš se tě stojí 50 zlatek. ano peníze neleží na každém místě, takže klidne měj někde truhličku a šetři, nebo naopak chceš hrát kampaň s lepšíma borcema, jasně už mají za sebou historii třeba za 300 zlatek, tak ať si ji navolí.
To ale neřeší problematiku, kterou jsem tady naťuknul - jednak hrabivou motivaci, která zejména začínajícím hráčům může dost zdeformovat hru, druhak složitější a nudnější ekonomiku hry.
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 13. 8. 2018, 23:13

York píše:
13. 8. 2018, 11:56
PetrH píše:
13. 8. 2018, 11:43
je ale otázka vlastně, zda třeba tato úprava ještě dělá z malé tenké KaM to co bylo
To je velmi dobrá poznámka.
Já si myslím, že to z Kam může udělat ještě tenčí hru a třebas to uvolní prostor na jiné, zábavnější činnosti v rámci hry :)
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 13. 8. 2018, 23:31

Jerson píše:
13. 8. 2018, 12:23
Počítání jednotlivých peněz je vopruz a baví to jen pár hráčů. Když by se z kostek na peníze odstranila tak velká náhodnost, jaká v nich je, bude to bohatě stačit.
Proč myslíš, že je v tom velká náhodnost?
PetrH píše: No jen je otázkou jak kostka dokáže říct meč dobrý ostrý, k8 stojí 75 zlatých, víme, že třeba za 150 zlatých se dokážu vytrénovat že si dokážu zvednout kostku síly z k6 na k8. takže když budu chtít být barbar conan musím někde nachrastit 225 zltaek, na meč a učitele. Jak tohle člověk udělá kostkou bohatství? tady jsou dva směry: to jak se najíš, zda máš na hočimina či polreicha je jedna věc, ale čím zaplatíš svůj rozvoj a pracovní nástroj, aby ses najedl druhá.
To jsem popsal v návrhu toho pravidla - stejně jako v jiných ohledech hra používá škálu obtížnosti 2,4,6,8, fungovalo by to i tady. Udělal bych ceník, vpodstatě by kopíroval ten stávající, takže by bylo jasně dané, která věc je levná (2), běžná (4), drahá (6) a exkluzivní (8). Meč kupříkladu bude drahý a zvednutí kostky síly exkluzivní. Řekněme, že mám kostku bohatství k8 (s k6 bych na exkluzivní nemohl házet), hodím, padne mi 6, tak si řeknu ok, spálím kostku (sníží se na k6) a získám lepší sílu. Pak si hodím na meč, padne mi 5 a můžu se zase rozhodnout, buď si ho nekoupím nebo si snížím kostku na k4 a budu už úplný looser co se týče zdrojů...
PetrH píše: budou pak u drobnějších investic např. do zlatého prstenu, abych svedl čarodějku a ta mi prozdradila jakým klíčem se dá otevřít ta magická truhla co svírá ten zlý pavouk v jeskyni? bude to 1.33333336 kostky bohatství? Takže klidně se může udělat volitelný systém, že např, každých 50 ks zlatek je jedna kostka proč ne zvyšuje se tím riziko lapky, okradení vraždy atd atd ale nerušil bych peníze úplně.
není třeba to přepočítávat, od toho tady mám ty škatulky - prsten může být levný, běžný, drahý i exkluzivní. Konec konců, v tvém případě by se to dalo ještě dál mechanicky použít :) Koupím exkluzivní prsten a čarodějka bude muset přehodit osmičku, aby mi dodlala informace :clap:

Když to škálování funguje třeba u zbraní nebo nestvůr, proč by nemělo fungovat u peňez?
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15693
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jerson » 14. 8. 2018, 06:47

skaven píše:
13. 8. 2018, 23:31
Proč myslíš, že je v tom velká náhodnost?
Protože můžu mít velkou kostku a přitom si s ní nehodit ani při nákupu nějaké drobnosti, a pokud tu drobnost chci, musím si snížit kostku bohatství. Stačí dva neúspěchy při koupi levní věci a z relativního boháče jsem najednou chudák. To samé při nalézání pokladů, přičemž jsem úplně nepochopil, jakou schopností nebo čím si vlastně hráči hážou.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH » 14. 8. 2018, 07:48

Tak snad to bude fungovat, jeste jedna stourava, jak se budou kostky scitat ? mamv pokladnicce kostku k4 a nasel jsem v truhle poklad za k4, mame tedy 2x k4 nebo 1x k8, nebo 1x k6 ? Legendarni draci poklad bude mit 20x k20?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 14. 8. 2018, 07:53

Jerson píše:
14. 8. 2018, 06:47
skaven píše:
13. 8. 2018, 23:31
Proč myslíš, že je v tom velká náhodnost?
Protože můžu mít velkou kostku a přitom si s ní nehodit ani při nákupu nějaké drobnosti, a pokud tu drobnost chci, musím si snížit kostku bohatství. Stačí dva neúspěchy při koupi levní věci a z relativního boháče jsem najednou chudák. To samé při nalézání pokladů, přičemž jsem úplně nepochopil, jakou schopností nebo čím si vlastně hráči hážou.
Tak ta vyhoda velke kostky je v tom, ze dosahnes na exkluzivni veci. Ono by asi pomohlo zavedeni kategorie “cetky a bezne vydaje”, kdy by se vubec nehazelo, takze by clovek nevyplytvaval kostky na zbytecnosti.

Umim si predstavit treba dovednost smlouvani, ktera pri hodech na nakup zvysi docasne kostku bohatstvi...
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 14. 8. 2018, 08:06

PetrH píše:
14. 8. 2018, 07:48
Tak snad to bude fungovat, jeste jedna stourava, jak se budou kostky scitat ? mamv pokladnicce kostku k4 a nasel jsem v truhle poklad za k4, mame tedy 2x k4 nebo 1x k8, nebo 1x k6 ? Legendarni draci poklad bude mit 20x k20?
:arrow? Aby se nenarusilo herni jadro, poklad by mel svou “obtiznost”, ktera by se ale podhazovala kostkou bohatstvi (no dobre, trochu ho tim narusim :)), to proto, aby nalezeny poklad pomahal hlavne hracum s nizsi kostkou a zvysovani na vyssi kostky uz by slo hure.

:arrow? Poklad by tedy byl definovan pouze obtiznosti, kterou by si hraci mohli rozdelit, napr poklad 6 muze dopadnout tak, ze jeden hrac podhazuje 6, dva hraci 3 nebo tri hraci apod.

:arrow? Další varianta je, ze se nebudeme bavit o pokladu, ale o prestizi. Prestiz dane prekonane prekazky je 2, 4, 6 nebo 8 pro kazdeho, kdo ji prekona, zadne deleni zde neni.

:arrow? Další možnost je definovat obtiznosti podle zpusobu prekonani prekazky. Lehka 2 by byla nejake dumyslne reseni bez pomoci nahody, bezna 4 vyreseni za pomoci hodu, 6 kdyz se pri reseni pouzije nasili a 8 kdyz se podari jen diky nahode. Narocnost ukolu/velikost pokladu by pak vyjadroval pocet zvyseni kostky (bezne o 1, nebezne o 2 a ultimatni o 3).
Naposledy upravil(a) skaven dne 14. 8. 2018, 22:36, celkem upraveno 1 x.
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15693
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jerson » 14. 8. 2018, 08:16

skaven píše:
14. 8. 2018, 07:53
Tak ta vyhoda velke kostky je v tom, ze dosahnes na exkluzivni veci. Ono by asi pomohlo zavedeni kategorie “cetky a bezne vydaje”, kdy by se vubec nehazelo, takze by clovek nevyplytvaval kostky na zbytecnosti.
To jsem pochopil, ale nejde o zbytečnosti. Spíše že mám bohatství k12,tedy jsem prachatý, potřebuju koupit nějakou levnou věc, padne mi jednička, a buď si nemůžu koupit nic, nebo musím obětovat velkou část bohatství, snížit si ho na k10 a tu věc si pořídit.

Ne že by se to nedalo vysvětlit fikcí "Tři pochodně a jídlo za stříbrný - máte zpátky na zlatou cihlu? Nic menšího s sebou nenosím. Nemáte? Tak si tedy drobné nechte," ale nepůsobí to úplně uvěřitelně. Asi by to chtělo nějaké pravidlo, že od určitého bohatství není třeba si házet na levné kategorie věcí, třeba když mám k10, nemusím si házet na k4 výbavu, s k12 nehážu i na k6, nebo tak něco.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od York » 14. 8. 2018, 10:56

Napadla mě k tomu ještě jedna věc: Máš to udělané tak, že každý za sebe si platí postupy, každý za sebe si počítá kostku majetku (prestiže), každý za sebe si kupuje předměty.

To není moc přívětivé nastavení k tomu, aby hráči mohli loot a finance řešit společně jako skupina.

edit: A pokud tam bude pravidlo ve stylu: Když máš bohatství k12, tak tě nákupy za k8 a níž nic nestojí, tak to bude motivovat k tomu, aby si "nejbohatší" hráč držel co největší kostku a nikdy s ní neházel, aby mohl pro všechny ostatní ty levné věci nakupovat "zadarmo".

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 14. 8. 2018, 11:10

Jerson píše:
14. 8. 2018, 08:16
skaven píše:
14. 8. 2018, 07:53
Tak ta vyhoda velke kostky je v tom, ze dosahnes na exkluzivni veci. Ono by asi pomohlo zavedeni kategorie “cetky a bezne vydaje”, kdy by se vubec nehazelo, takze by clovek nevyplytvaval kostky na zbytecnosti.
To jsem pochopil, ale nejde o zbytečnosti. Spíše že mám bohatství k12,tedy jsem prachatý, potřebuju koupit nějakou levnou věc, padne mi jednička, a buď si nemůžu koupit nic, nebo musím obětovat velkou část bohatství, snížit si ho na k10 a tu věc si pořídit.

Ne že by se to nedalo vysvětlit fikcí "Tři pochodně a jídlo za stříbrný - máte zpátky na zlatou cihlu? Nic menšího s sebou nenosím. Nemáte? Tak si tedy drobné nechte," ale nepůsobí to úplně uvěřitelně. Asi by to chtělo nějaké pravidlo, že od určitého bohatství není třeba si házet na levné kategorie věcí, třeba když mám k10, nemusím si házet na k4 výbavu, s k12 nehážu i na k6, nebo tak něco.
Mám trochu obavy, že když nastavím třeba bohatství k10 ignoruje cenu 2, bohatství k12 ignoruje 4, pak by se to dalo zneužít tak, že třeba jeden z družiny bude mít k12 a vybaví komplet celou družinu grátis. Taky mám obavu, že by to častěji "vydojovalo" postavy s menším bohatstvím, zatímco postavy s větším bohatstvím by měly "imunitu".

Já bych to spíš zkusil zaobalit do té prestiže, kde by ten mechanismus prostě simluvoal to, že prestiž prostě časem vyčichne a je třeba ji neustále přiživovat...
York píše: Napadla mě k tomu ještě jedna věc: Máš to udělané tak, že každý za sebe si platí postupy, každý za sebe si počítá kostku majetku (prestiže), každý za sebe si kupuje předměty.
To není moc přívětivé nastavení k tomu, aby hráči mohli loot a finance řešit společně jako skupina.
I to by se asi dalo ošetřit, třeba nějakým předáváním prestiže - např. půjčováním kostky včetně rizika ztráty (taková investice prestiže :)).

Nebo neřešit prestiž jednotlivce, ale mít pro celou skupinu jednu prestiž...
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH » 14. 8. 2018, 11:16

nebo se na to vykaslat.... nejsem priznivcem ani extra ucetnictvi, ani extra toho, ze si hrajeme na monopoly...
dejme tomu kostka prestize jako vlastnost muze byt neco jako "vazenost v okoli, bohatstvi, ucta ostatnich a pod". ale nevim, zda by nemelo byt tohle stale jen alternativni. Mozna budu vypadat zatvrzele, ale prijde vam fakt "cool" chci koupit prste, je to hod na 2 na kostku prestize?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od York » 14. 8. 2018, 11:17

Ještě jsem trochu zapátral, co je vlastně ten problém, který se snažíš adresovat. Našel jsem tohle:
skaven píše:
11. 8. 2018, 21:32
Když řeknu, že za zlaťáky se postava vylepšuje, bude to hráče svádět k tomu, že se budou snažit prošňupat každý kout a obrátit kapsy každému pocestnému, kterého potkají - protože tak je nastaven systém...
skaven píše:
11. 8. 2018, 21:32
Já bych chtěl, aby to škudlení bylo spíše na vedlejší koleji a nezabíralo ve hře příliš prostoru...
:arrow? Pokud je problém se zlepšováním za zlaťáky, tak mi přijde zdaleka nejjednodušší zrušit zlepšování za zlaťáky.


:arrow? "Tendenci obrátit kapsy každému pocestnému", předpokládám, chceš řešit tak, že obrání pocestného ti nedá ani šanci si hodit na zvednutí kostky, tj. nebude důvod to dělat.

Popravdě nevím, jestli to je potřeba, tohle imho zajistí měřítko, ve kterém se postavy pohybují. Když má pocestný pár měďáků a postavy počítají v desítkách zlaťáků, tak obírat pocestné jim imho nebude stát za námahu tak jako tak.


:arrow? Pokud nechceš, aby bylo ve hře škudlení, tak zase stačí vůbec tam nedávat cennosti jako poklady a nemít ve hře ceník. Takhle funguje to zmiňované Diablo (když si odmyslíš sbírání zlaťáků): Padnout ti můžou jen zbraně, zbroje, magické prsteny a amulety, svitky s kouzly, lektvary a takové věci. Když bys ve městě neměl obchodníky, tak bys vůbec neřešil nákupy, všechen loot bys prostě buď rovnou použil nebo zahodil.

(A vlastně, když tak nad tím přemýšlím, nad tímhle bych měl možná taky zauvažovat, protože cpát do krátkých dungeonů kdesi hluboko v Divočině obchodníky je problém. Ale o tom kdyžtak jinde.)

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 14. 8. 2018, 12:02

PetrH píše: nebo se na to vykaslat.... nejsem priznivcem ani extra ucetnictvi, ani extra toho, ze si hrajeme na monopoly...
dejme tomu kostka prestize jako vlastnost muze byt neco jako "vazenost v okoli, bohatstvi, ucta ostatnich a pod". ale nevim, zda by nemelo byt tohle stale jen alternativni. Mozna budu vypadat zatvrzele, ale prijde vam fakt "cool" chci koupit prste, je to hod na 2 na kostku prestize?
Minimálně je to věc, kterou stojí za to otestovat a když se to dobře nastaví, může to být dostatečně cool, např. v tom smyslu, že se vynechají nudné scény s placením či s nákupy, s prohledáváním každého čtverečního metru dungeonu, s obíráním mrtvol nebo s vražděním všeho, co by mohlo mít na kalhotách kapsu (klokany nevyjímaje)... Naopak mohou přibýt nové zajímavé momenty, třeba konečně efektivní využití dovednosti smlouvání
york píše: :arrow? Pokud je problém se zlepšováním za zlaťáky, tak mi přijde zdaleka nejjednodušší zrušit zlepšování za zlaťáky.
Přemýšlel jsem samozřejmě i nad tím - např. vrátit se ke starým dobrým zkušenostem, ale to mi zas přišlo, že se trochu vytratí ta elegance a jednoduchost v pravidlech, kdy je rozvoj postavy reprezentován jen jednou veličinou a to bych rád zachoval.
york píše: :arrow? "Tendenci obrátit kapsy každému pocestnému", předpokládám, chceš řešit tak, že obrání pocestného ti nedá ani šanci si hodit na zvednutí kostky, tj. nebude důvod to dělat.

Popravdě nevím, jestli to je potřeba, tohle imho zajistí měřítko, ve kterém se postavy pohybují. Když má pocestný pár měďáků a postavy počítají v desítkách zlaťáků, tak obírat pocestné jim imho nebude stát za námahu tak jako tak.
Bavme se raději o nějakých výzvách pro hráče než o pocestných. Řekněme, že šotek kapsář někde šlohnul klíč, který postavy potřebují. Nabízí se několik možností - ta první, mechanicky nejpřínosnější ve stávajícím systému, je vzít šotka po hlavě a spolu s klíčem si vzít i jeho naditý vak.
Šotek by se možná ale dal ukecat nebo by se s ním dalo obchodovat. Majstrštyk by bylo šotka kapsáře obrat, aniž by si toho všimnul. Dalo by se ho prásknout strážným a nalákat ho do léčky výměnou. Ale k ničemu z toho hráči nejsou motivováni. Pokud bych řekl, že násilné řešení má obtížnost hodu na prestiž 6 a nenásilné/důmyslné třeba 2 (jasně, je třeba nastavit ta kritéria pevně a blbuvzdorně, ale bavíme se teď hypoteticky...), tak hráči půjdou do toho důmyslnějšího, protože to pro ně bude výhodnější.
york píše: :arrow? Pokud nechceš, aby bylo ve hře škudlení, tak zase stačí vůbec tam nedávat cennosti jako poklady a nemít ve hře ceník. Takhle funguje to zmiňované Diablo (když si odmyslíš sbírání zlaťáků): Padnout ti můžou jen zbraně, zbroje, magické prsteny a amulety, svitky s kouzly, lektvary a takové věci. Když bys ve městě neměl obchodníky, tak bys vůbec neřešil nákupy, všechen loot bys prostě buď rovnou použil nebo zahodil.
Hele, tohle není úplně špatný nápad, jen by PJ musel do hry umísťovat dostatečné množství zajímavých předmětů. Tohle by se hodilo skvěle do nějakého survival žánru (mám nějaké v rukávu :D takže už si dělám poznámku...). Tohle řešení by ale vyžadovalo mít ještě tu motivační stránku, tedy zavést zpátky zkušenosti...
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Quentin » 14. 8. 2018, 12:11

Pokud opravdu musíme vyhodit zlaťáčky, tak bych hlasoval za nějakou jednodušší abstraktní měnu jako je barter v AW. Třeba měšec nebo tak něco. Bylo by to dost na to, aby nemělo smysl tím platit za drobnosti jako jídlo a nocleh v hostinci, protože dokud máš aspoň jeden měšec, tak máš určitě i na pivo. Ale zase to není tolik, aby se za to dalo koupit všechno, plátová zbroj nebo kůň budou pořád jeden nebo dva měšce. Snadno se to i rozdává - všechny ty cetky od goblinů, včetně těch šavlí, dají dohromady měšec, ale ten prsten od nekromanta je určitě další celý měšec. Navíc je to jednoduchá měna na mechanické používání - nechci házet přesvědčování, uplatím ho měšcem...
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od York » 14. 8. 2018, 12:19

Quentin: To na jednu stranu zní strašně super, na druhou stranu pokud se měna bude jmenovat měšec, tak jakmile ho PJ zmíní v popisu NPCčka, tak je celkem jasný, co budou chtít hráči udělat...

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti