Kouzlem a mečem

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi

Na letošní podzim chystáme vydání subtilní fantasy hry na hrdiny pro rolovými hrami nedotčené hráče a milovníky "old school" hraní. Naším cílem je vydat kompaktní až minimalistickou hru, která bude:

a) jednoduchá na pochopení
b) rychlá na přípravu

Herní systém vychází z minimalistického rpg Dungeon Squad, na jehož vydání se nám podařilo ujednat licenci. Systém je lehce rozšířený, ale zachovává si podobnou míru abstrakce jako předloha.

Aby hra byla dobře použitelná, vyjde jako boxík obsahující všechny důležité doplňky a vychytávky, včetně sady lehce zdobených kostek.

V současné chvíli probíhá testování pravidel, ladění výchozích dobrodružství a práce na grafice. Pakliže by se kdokoli měl zájem na vývoji podílet, rádi pomoc uvítáme. Název produktu momentálně není definitivně stanoven (pracovně tomu říkáme "Brutální řežba" 8) ), v záhlaví této diskuze je umístěna anketa současných nejzajímavějších návrhů. pokud máte jiný nápad, sem s ním!
Naposledy upravil(a) skaven dne 19. 10. 2010, 10:24, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od ShadoWWW »

Souhlasím s Aljenem. V čem je imho problém? Je to příliš mnoho značek/herních pojmů/matematiky nahuštěných tak, aby to bylo minimalistické, ale kvůli tomu je to dost nepřehledné a hodně hutné, jako kdybys četl technický manuál nebo chemii pro maturanty.

S tímto jsem měl problém už u původního KaM, ale tam se to ještě dalo, protože ta pravidla byla malá a přece jen tam toho fluffu taky něco bylo, takže to bylo tak na hraně. Tady ale žádný fluff není, čistý crunch, takže je to pro mě, který toho v KaM nemám zas tolik nahraného, prostě špatně.

Fluff je mimo jiné dobrý v tom, že je to odpočinková část pravidel, která čtenáři říká: teď můžeš snížit ostražitost, sedni si pohodlně do křesla a poslouchej, nech se inspirovat. A pak zas přichází mechanická část (crunch), kde člověk musí zapnout pozornost. Mrkni třeba na D&D, kde třeba 3. edice měla pravidel hafo, ale stejně tak hafo fluffu. 4E už byla za hranou - bez fluffu a se spoustou strukturovaných mechanik už působila jako technický manuál.

Má rada: chce to protkat třeba nějakým ukázkovým příběhem, jako byl např. v příručkách DrD+ nebo v příručkách Asterionu. Nebo ještě lépe příběhem + obecným fluffem, jako je např. v D&D nebo dost i v DrD2.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Kontroluju, sleduju, díky :) Zkusím ti kdyžtak poslat nějaký feedback, jen co se vrátím z cest.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH »

a kdy bude 2.0 ?
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Aljen »

Ta hra je uplne minimalisticka (Dungeon Squad) co znamena ze je hratelna kdekolvek z hlavy
NIc speci nemusis pocitat ci odpocitavat. Aj silne magicke predmety vo fikcii ti nedavaju +1 na dmg ale +1 die size

Cize vidis ze vsetko sa toci okolo velkosti kociek a ty zrazu do toho systemu chces vlozit
-1 vtedy ked X
porovnaj s cislom 4
Vynasob dvomi ked Z
Pokial je X o 2 vacsie ako W, tak scitaj dve kocky inak ber navyssiu

To mne pride ako hodne zly dizajn hacku iduci proti zameru povodnemu systemu
---
CHapem ze chcem viac gamistickych moznosti aby si podla seba lepsie vyjadril niektore situacie.
Ja by som sa na tvojom mieste skusil obmedzit na pouzitie existujucej mechaniky (zniz/zvys kocku) a mozno prinajhorsom pridal Hod dve kocky a vyber najnizsiu/najvysiu
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skew »

Díky za zpětnou vazbu.
Also, sorry za TL;DR. Zbroje a štíty na konci jsou spíš pro zájemce.

ShadoWWW: mno, co se týče fluffu nebo příběhu, neposloužím. Já to plánoval jako čistě hard mechaniky. Ostatně viz úvod, myšlenka je taková, že k tomu přijde člověk, co zná DxD a bez velkého vysvětlování odtuší, jak je ta která mechanika myšlena / jak se má přistupovat ke hře ("aha, prostě si hážeš proti statickému AC", "aha, hážeš si proti DCčku a v některých případech opposed check"). To není nevědomost z mé strany (alespoň doufám), spíš lenost / snaha nechat pravidla krátká, ať se jimi nemusí moc listovat v čajovně při špatném osvětlení. Ostatně proto používám bold font tak často, až to možná působí nepatřičně – aby přitahoval pozornost a člověk při případném hledání skákal od jednoho tučného slova k druhému.

Nicméně ta nahuštěnost mě taky trápí :think: .
U monster manuálu už budu mít ambice napsat něco alespoň trochu inspirativního, nestvůrám napsat motivace / jak bojují / nějaký drobný hook na boční quest, něco takového.


Aljen:
Ad jednoduchost: jo, jak říkáš, pointou bylo trochu víc gamistických voleb. Do toho jsem šel s vědomím, že to bude méně zapamatovatelné pro ostatní.
Ale beru výtku, že používám příliš mnoho různých mechanik, působí to pak hodně jako ad hoc řešení a pamatuje se to blbě, pravděpodobně zbytečně moc blbě.
Ve skutečnosti jich je tam ještě trochu víc. Přestože se pokusím udržet počet odlišných mechanik přijatelně malý, u schopností a kouzel budu ochoten přimhouřit oči*.
-1 vtedy ked X
porovnaj s cislom 4
Vynasob dvomi ked Z
Pokial je X o 2 vacsie ako W, tak scitaj dve kocky inak ber navyssiu
Jo, jak jsem psal výše, zbavit se té poslední varianty vlastně vůbec není problém (a děkuju za podnět, kdyby to bylo na mě, zůstalo by to zbytečně komplikované).

To "porovnaj s cislom 4" jsou v podstatě dva hody zabalené do jednoho pro rychlost. Nejdřív si hoď proti obtížnosti 4, pokud uspěješ, hoď si na snížení. Uznávám, že je to neintuitivní v kontextu zbývajících mechanik (zbroje a štíty v podstatě mají vlastní výjimku, která jinde v pravidlech není).


Zbroje a štíty
Alternativy, které jsem zvažoval:
  1. zbroj redukuje zranění přímo
    PROs:
    - imo jednoznačně nejintuitivnější
    CONs:
    - hodně otravné až frustrující; boje se vlečou jak sviň
  2. zbroj redukuje zranění přímo, ale jen na sudé hody, liché jsou ignorovány (=0)
    PROs:
    - pořád ještě relativně dobře zapamatovatelné
    CONs:
    - ad hoc výjimka nevyužitá nikde jinde v pravidlech
    - přestože zbroj s vyšší kostkou jednoznačně vyjde lépe než s nižší, vnitřně mě sžírá, že pláty i prošívanice jdou "prorazit / zasáhnout do nekrytého místa" stejně snadno...
  3. zbroj redukuje zranění přímo, ale nejnižší dvě hodynoty (ie. 1 a 2) jsou "přesunuty" do nejvyšších dvou - tedy k6 místo 1, 2, 3, 4, 5, 6 blokuje 0, 0, 3, 4, 6, 8
    PROs:
    - netrpí druhou nevýhodou předešlého (lepší zbroj jde hůře zasáhnout do slepého místa)
    - oproti 1 boj netrvá tak dlouho (ve fikci)
    - zbroje nejsou tak OP jako u 1), ale současně průměrná hodnota hodu zůstává stejná
    CONs:
    - extrémně neintuitivní
    - turbo ad hoc výjimka
    - komplikované, zpomaluje hru (u stolu)
  4. protihod: ⚄ zbroje proti ⚄ soupeřova hodu na útok; úspěch → útok je vykryt kompletně
    PROs:
    - opposed check je imo dostatečně intutitivní; nepůsobí to jako ad hoc záplata
    - porovnání je snazší než odčítání ⚄ zbroje od ⚄ zbraně
    CONs:
    - statistika hapruje, postavy se SIL k12 téměř mohou ignorovat zbroje k4 (<3% šance na blok) a i zbroje k6 a k8 nejsou příliš efektivní (~11% resp ~21%)
    - disconnect mechaniky a fikce v tom, že čím drsnější soupeř (s vyšší obtížností na zásah), tím méně relevantní se zbroj stává. Obr je stejně nebezpečný se zbrojí k4 jako bez ní (protože obtížnost obra je 6, tedy každý úspěšný hod na útok je 6+, což na k4 vykrýt nejde).
    - kompletní blok zranění je možná ok při normálním útoku, ale už nefunguje dobře při blokování silnějších kouzel (sesilatelných max. 1x/den případně i 1x/střet)
    - přišlo mi ok používat zbroj třeba při pádech a různých pastech; to by ale nutilo vypravěče používat "hod na útok" za pád, což nevim jak moc je košér
  5. ⚄ zbroje proti obtížnosti útočníka; úspěch → útok je vykryt kompletně
    PROs:
    - podobné jako 4)
    - oproti 4) si hráč nemusí pamatovat soupeřův hod na útok, obtížnost zůstává pořád stejná
    CONs:
    - některé štíty a zbroje lze kompletně ignorovat proti příliš obtížným soupeřům, což imo není košér
    - stejný disconnect mechanika x fikce jako u 4)
    - stejné nevýhody kompletního bloku jako u 4)
    - stejné nevýhody
* (v současnosti plánuju použít princip jakéhosi "úzkého hrdla" u některých schopností - např. Rozetnutí ti umožní zaútočit na soupeře v dosahu zbraně, ale maximální kostka tohoto hodu na útok je rovna kostce Rozetnutí... tedy pokud máš SIL k8 a Rozetnutí k6, bonusový útok povedeš hodem k6; totéž pokud máš SIL k6 a Rozetnuí k8)
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

PetrH píše:a kdy bude 2.0 ?
V tuto chvíli bohužel neumím říct. Pracuju na tom dost zřídkavě, ale podařilo se mi zajistit tři docela zajímavé dobrodružství od Ondřeje Netíka (myslím, že svého času s nimi vyhrál Spár zlatého draka) a máme je převedené na mechaniky KaM, teď už jen ozkoušet. Zatím jsem ve fázi mnoha poznámek a potřebuju na to v klidu sednout a zapracovat a pak samozřejmě testovat, což je problém - v okolí mám málo hráčů, takže to taky půjde pomalu...
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od ShadoWWW »

což je problém - v okolí mám málo hráčů
V takových případech se mi velmi osvědčilo hraní přes Google Hangouts s mikrofonem a web kamerou.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH »

posli udelam open test u sparkle:) co ty na to? ps mas moje house rulůes, ted pres cervenec zaslu update... myslim, ze tady kolegova ds hack bude taky zajimava vec...
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

PetrH píše:posli udelam open test u sparkle:) co ty na to? ps mas moje house rulůes, ted pres cervenec zaslu update... myslim, ze tady kolegova ds hack bude taky zajimava vec...
Určitě se tady s testovací verzí ozvu, třebas se někdo chytne...
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skew »

Oukej, nová varianta zbrojí a štítů:
  • Když je člověk zasažen, hodí si kostkou zbroje/štítu proti obtížnosti. Obtížnost = obdržené zranění.
  • Když uspěje, vyblokoval jednu kostku (což v 95% znamená, že není raněn vůbec; zbývajících 5% jsou kouzla typu fireball, která dávají dvojnásobek nebo i trojnásobek, tím pádem úspěšný blok vykryje pouze jednu polovinu/třetinu).
  • Zbroje
    - Můžou blokovat neustále, klidně i třeba ranění neočekávaných útoků / pádů.
    - Na druhou stranu mají –1 proti obouručním zbraním a kouzlům.
  • Štíty
    - K blokování je třeba využít svou reakci, tedy lze jednou za kolo.
    - Na druhou stranu mají +2 proti jednomu typu útoků (na blízko/na dálku), případně +1 proti oběma.
(když tedy mám štít k8 a dostanu dýkou za 4, hážu si k8, hod 4+ znamená, že nejsem raněn; pokud dostanu těžkým obouručním kyjem za 5 a mám k10 zbroj, hážu si s postihem -1, tedy k8, hod 5+ znamená že nejsem raněn; pokud dostanu fireballem, na jehož kostce padlo 7, hážu na zbroj/štít, hod 7+ znamená že dostanu 7, jinak plných 14)

Simple enough?
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skew »

novější update
Změny:
  • Nějaké úpravy v souboji, vrh používá kostku síly, u střelby a vrhu se # neřídí obtížností soupeře, je konstantní +postihy/bonusy za vzdálenost ap.
  • Víc příkladů u nebojových činností.
  • Víc a hezčích ikonek!
  • Další schopnosti, kouzla, zjednodušení alchymie.
Pár věcí mi ještě přijde nedodělaných nebo komplikovaných (vyznačené růžově).
[url=http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=433410#p433410]eerieBaatezu[/url] vedle o magii píše:
skew píše:Právě z eeriem jmenovaných důvodů (které mají mnoho společného s Jersonovými wtf momenty) míním magii ve svém DS hacku nechat jen v Aljenem zmíněné podobě odlišného skillsetu na řešení plus minus běžných věcí $D .
Jako že na bude jedno kouzlo na zametání a druhé na mytí nádobí? :D Nebo jak to má vypadat? :)
No, spíš že kouzla většinou řeší věci, které průměrný dobrodruh umí vyřešit i bez ní. Spíš jsou to různé bojové blbůstky, které jsou třeba trochu odlišnější/silnější než co by dokázal normální člověk, ale pořád neřeší nic moc jiného než boj.
Tedy není tam neviditelnost, teleporty, létání, jasnozřivost a podobné skopičiny.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jerson »

skew píše:novější update
Změny:
  • Nějaké úpravy v souboji, vrh používá kostku síly, u střelby a vrhu se # neřídí obtížností soupeře, je konstantní +postihy/bonusy za vzdálenost ap.
To mi přijde jako změna k horšímu. U střelby možná ani tak ne, ale u vrhu (zejména na větší vzdálenost) má cíl rozhodně šanci reagovat.
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skew »

Jerson píše:To mi přijde jako změna k horšímu. U střelby možná ani tak ne, ale u vrhu (zejména na větší vzdálenost) má cíl rozhodně šanci reagovat.
To je fakt. Nicméně obtížnost soupeře se neodvíjí od jeho obratnosti, je fixní jako v KaM nebo DS. Průměrný člověk/dobrodruh má #4, při vrhu a střelbě hážeš taky proti #4.
Soupeři mají vyšší obtížnost (#6 a #8) hlavně proto, že je těžké se k nim bezpečně přiblížit (různí obři a draci a tak).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Hráli jste někde KaM s dětmi? Pokud ano, s jak starými? Zajímaly by mě Vaše postřehy kvůli vývoji druhé edice.
Díky!
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH »

Nejmladsky s kym jsem hral byl 13 let a rikal, ze se nudi. Porad se do hry snazil vecpat wow a jine fujoviny
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti