Kouzlem a mečem

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi

Na letošní podzim chystáme vydání subtilní fantasy hry na hrdiny pro rolovými hrami nedotčené hráče a milovníky "old school" hraní. Naším cílem je vydat kompaktní až minimalistickou hru, která bude:

a) jednoduchá na pochopení
b) rychlá na přípravu

Herní systém vychází z minimalistického rpg Dungeon Squad, na jehož vydání se nám podařilo ujednat licenci. Systém je lehce rozšířený, ale zachovává si podobnou míru abstrakce jako předloha.

Aby hra byla dobře použitelná, vyjde jako boxík obsahující všechny důležité doplňky a vychytávky, včetně sady lehce zdobených kostek.

V současné chvíli probíhá testování pravidel, ladění výchozích dobrodružství a práce na grafice. Pakliže by se kdokoli měl zájem na vývoji podílet, rádi pomoc uvítáme. Název produktu momentálně není definitivně stanoven (pracovně tomu říkáme "Brutální řežba" 8) ), v záhlaví této diskuze je umístěna anketa současných nejzajímavějších návrhů. pokud máte jiný nápad, sem s ním!
Naposledy upravil(a) skaven dne 19. 10. 2010, 10:24, celkem upraveno 2 x.
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od jonka »

tak samozřejmě problém je v tomto
Corvus píše:figurky zabijaju predstavivost.
protože toto
Corvus píše:to je o inom. uz som to niekde vysvetloval ze ked pozeram na figurky a mapku tak vidim len figurky a mapku a nie bojisko, hrdinov a protivnikov.
a najzaujimavejsie suboje som zazil v opisovacom systeme a naopak najnudnejsie na stvorcekovom papieri. to taktizovanie s rohmi, vzdialenostami, AoO, flankovanim a podobnym bullshitom je pre mna zabijak, pretoze je to totalne vzdialene mojej predstave dynamickeho boja.
je Corvusův problém s d20 soubojovým systémem, ale vůbec to nepotvrzuje předchozí (chybnou)* hypotézu.


podle mě figurky nebudou vadit.

* :D
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od Jarilo »

Jonka: +1 :wink:
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od Corvus »

je Corvusův problém s d20 soubojovým systémem, ale vůbec to nepotvrzuje předchozí (chybnou)* hypotézu.
ha! len ciastocne mas pravdu. :D mam problem s hocijakym bojovym systemom, co nadradzuje mapkove taktizovanie nad ingame taktizovanim, pretoze ma nuti rozmyslat v rovine mapky a nie v rovine fikcie a tym od nej odvadza pozornost.

ok zoberme to tak ze v KaMe nebude mapkove taktizovanie ala d20. naco potom ale figurky, ak okolo nich nebude nejaky takticky mechanizmus? by ma zaujimalo jak ich pouzivat v systeme, ktory s nimi vobec nerata (DS k takym radim). jedina funkcia je potom naozaj len to, ze vidis kto je pri kom...ci je to este na nieco dobre?
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od Jarilo »

Corvus: Ale všimni si, že o přítomnosti figurkách v box setu nepadlo ze strany Mytaga ani slovo (nebo se pletu?) =).

Místo figurek můžeš klidně použít žetony, zátky, atd - jde pouze o znázornění situace na bojišti.

Já osobně mám třebas taky raději taktizování v rámci fikce a ne na battlegridu, ale figurky (rozuměj v mém podání miniatury) jsou hezkým zpestřením a také pomocí při větších nepřehledných soubojích, vůbec to dle mě nepodmiňuje přítomnost battlegridu (ale třebas jen hrubého náčrtku scény) a taktizování v rámci systému - mechanik.

Ale to už zase odbočuji, sorry =).
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od jonka »

Corvus píše:naco potom ale figurky, ak okolo nich nebude nejaky takticky mechanizmus? by ma zaujimalo jak ich pouzivat v systeme, ktory s nimi vobec nerata (DS k takym radim).
To je dobrá otázka pro člověka, který si bere si zápisník s tužkou i do hospody aby tam mohl při vysvětlování čehokoliv kreslit názorné čmáranice.
Odpověď bych položil asi tak: jsou chvíle, kdy figurky (a nákresy) nevyužiju. :D
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od skaven »

Rád bych se vyjádřil stran figurek: figurky v boxíku budou, ale budou to papírové figurky s podstavci (podobné jako byly v Pánovi prstenů od MF), takže cenu setíku to zvedne minimálně. V současné chvíli se figurky používají na tři věci:

a) znázorní se jimi pořadí, ve kterém jdou postavy dungeonem
b) znázorní se jimi pořadí iniciativy
c) znázorní se jimi bojová situace

Ve hře nebude battle grid a s největší pravděpodobností bude finální verze používat abstraktní pohyb (tedy žádné přesné metry, čtverečky, hexy)...

Jinak v současné chvíli pečlivě testujeme a přepisujeme, sbíráme zpětnou vazbu... ohlasy jsou veskrze dvojí, jedni jsou nadšeni, druzí znechucení :P Co víc si můžeme přát! Pokud byste někdo měli zájem pomoci s vývojem, budeme moc rádi, přivítáme zejména hráče - testery.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od Corvus »

V současné chvíli se figurky používají na tři věci:

a) znázorní se jimi pořadí, ve kterém jdou postavy dungeonem
b) znázorní se jimi pořadí iniciativy
c) znázorní se jimi bojová situace

Ve hře nebude battle grid a s největší pravděpodobností bude finální verze používat abstraktní pohyb (tedy žádné přesné metry, čtverečky, hexy)...
:clap:

ohlasy jsou veskrze dvojí, jedni jsou nadšeni, druzí znechucení
skus napisat dovody pre oba stavy...
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od PetrH »

ja osobne jsme nadsen jednoduchosti a tou moznosti rozlozit hru vsude
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od skaven »

Corvus píše:skus napisat dovody pre oba stavy...
Pokud to shrnu, jedněm se líbí, že pravidla jsou rozsahem krátká, srozumitelná a jsou esencí "old school hraní", druhým se nelíbí, že hra nepřináší nic převratného ani nového a není "moderní".
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od Lemmy »

skaven píše:
Corvus píše:skus napisat dovody pre oba stavy...
Pokud to shrnu, jedněm se líbí, že pravidla jsou rozsahem krátká, srozumitelná a jsou esencí "old school hraní"
Super :)
skaven píše: druhým se nelíbí, že hra nepřináší nic převratného ani nového a není "moderní".
$lol$
To je celkem častý názor v poslední době na všechno.
Zase použiju oblíbený příměr s hudbou:
Motorhead opět nahráli další desku. Co k ní napsat, je stejná, jako ty předchozí. A je sakra dobrá.

... Tedy, kvalita se podle mě nedá poměřit moderností a novodobou převratností.
I to, co je těžce nemoderní, může být hodně kvalitní.

Nevím, jak je to u RPG, ale u takového příkladu hudby (v něčem to bude asi podobné) - těžko vymyslet něco nového. Všechno tu už v nějaké formě bylo.
Proč nepoužít něco, co osvědčeně funguje pořád. :)
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od Aljen »

Proč nepoužít něco, co osvědčeně funguje pořád.
Nikdy by sme nezisli zo stromov ... pcha, nevyliezli z oceanov!
a není "moderní".
Co tym myslis??

Mne pride Dungeon Squad dost moderny svojim focusom na urcity herny output napriklad.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od PetrH »

jestli mohu rici ze sveho pohledu jak Kouzelem a Mecem vidim tak rozhodne ma na trhu misto uz jen tim, ze je fakt start pro mlade hrace a pdole emho radej 100 startupu pro mlade nez 1 dnd... tim nerikam, ze jendo je spatne ci druhe, ale tento produkt primarne cili na zacinajici segment, takze jednoduchost a srozumitelnost je jasne zadani a to dany produkt splnuje a ze na sebe bali i jine segemnty, jedine dobre...
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od Lemmy »

Aljen píše:
Proč nepoužít něco, co osvědčeně funguje pořád.
Nikdy by sme nezisli zo stromov ... pcha, nevyliezli z oceanov!
Dezinterpretace ;)
Mohli bychom se dohadovat, zda to osvědčeně fungovalo, pokud se slezlo ze stromů a vylezlo z oceánů.
Nebo zda to skutečně nefungovalo, když některé druhy stále neslezli/nevylezli.
Jasně, že se vždy budou hledat nové směry, ale to není podle mě to, co by mělo být pro RPG hru tak zásadní v příměru kvality.
Aljen píše:
a není "moderní".
Co tym myslis??
Moderní není jasně daný ekvivalent kvality (alespoň pro mě).
Mnoho moderních věcí se těm starým nevyrovná (ano, platí to i naopak ... ale opět, o kvalitě hry to říkat nic nemusí).
EDIT: Ale ta otázka nebyla pro mě, omlouvám se... i tak na ní za sebe odpovídám.
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od BasilisK »

k té hudbě: je celkem rozdíl jestli album poslechneš za (zhruba) hodinu nebo máš domlouvat a organizovat hraní hry, která ve výsledku přijde půlce hráčů nezajímavá/neoriginální... :D
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Nový projekt nakladatelství Mytago

Příspěvek od Bifi »

Tu ťahám za jeden povraz s Lemmym - hipsterský nu-metal a metal-core je proste na 99% sračka a napriek tomu to kopa ľudí počúva, len preto že to je "moderné" a "in" (hype marketing a pod.) a "pozrite, je tam aj saxofón! hú!".

Musíme rozumieť svojej minulosti. Ale musíme mať jasnú reflexiu voči minulosti, aby sme zistili, čo fungovalo (nebyť zbytočne konzervatívni). A neochudobňovať sa o možnosť vyvíjať sa inováciou a rôznymi experimentmi. Ale nebyť zaslepený v zmysle "to je 5 rokov staré, to už nikomu nič nepovie a nemôže to fungovať, potrebujeme niečo nové, lebo nemôžeme dokola predávať henten produkt z 1987, už ho všetci majú". Výsledkom bude a) postupné vylepšovanie starých dizajnov do úplnej dokonalosti, a b) objavovanie nových smerov, ktoré na veci nahliadajú z úplne iného uhla (a zdanlivo anulujú všetko, čo sme si dovtedy mysleli, ale treba IMHO len pár rokov počkať).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů