Kouzlem a mečem

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 8. 9. 2019, 12:18

Jekyll píše:
13. 4. 2019, 17:14
Tak sme v stredu odohrali ďalšiu session a tak nejako mi opäť vyvstala otázka so streľbou:

Lukostrelec musí v aréne hodiť viac ako 2. V poriadku. Keď trafí, hádže na DMG a chce párne (sudé) číslo. V poriadku. Ale: hádže si potom protivník na brnenie? Lebo náš lukostrelec (a aj moje NPC) boli občas smutné, keď sa im KONEČNE podarilo hodiť párne číslo, no potom to znegovalo hod na brnenie.

PS: s 15 HP na úvod je vskutku jednoduché neprežiť viac ako dve session :D (aj keď tu je istá miera zodpovednosti na zlých hodoch a aj mne sťa GM).
Omlouvám se za hóóódně zpožděnou odpověď... Nejnovější pravidla se k tomu staví takto:

"Postava může použít vrhací zbraň na nepřítele, který se nachází ve stejné nebo sousední aréně. Střelná zbraň lze použít jak na sousední arénu tak na arénu za ní. K hodu na zasáhnutí cíle se používá kostka hbitosti. V rámci stejné arény stačí hodit 2, u sousedících arén 3 a pokud útočník střílí ob jednu arénu, musí hodit 4 a více. Pokud je cíl schovaný, obtížnost je o 2 vyšší. Při střeleckém útoku je potřeba jedno kolo vždy věnovat nabití/přípravě zbraně (očekává li postava souboj, může si zbraň připravit předem a použít ji již v prvním kole). Zranění si může zasažený snížit díky zbroji, stejně jako při útoku zblízka." přičemž "Zranění je dáno rozdílem mezi hodnotou hozenou na kostce a obtížností - výsledek představuje počet životů, o které nepřítel přijde. Pokud má zasažený zbroj, sníží se zranění o kvalitu zbroje (vždy je ale alespoň 1)."

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 8. 9. 2019, 12:19

Pokud tady je nějaký hráč Kam, měl bych dotaz - jak zásadní je pro vás na Kouzlem a mečem kostkový mechanismus? Pokud by se ve hře vyhodnocovalo kupříkladu pouze pomocí k6, byla by to pro vás pořád stejně zábavná hra, nebo kostkový systém vnímáte jako nedílnou součást Kam?

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1340
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Paul » 8. 9. 2019, 14:07

Vnímám.


Teda ne, že bych ho hrál, ale myslím, že právě to je to, čím se liší od mnoha jiných systémů.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 8. 9. 2019, 18:52

Paul píše:
8. 9. 2019, 14:07
Vnímám.
Teda ne, že bych ho hrál, ale myslím, že právě to je to, čím se liší od mnoha jiných systémů.
Záludná otázka - co by se na Kam muselo změnit, abys ho hrál? :)

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1340
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Paul » 8. 9. 2019, 18:59

Těžko říct...

Asi PetrH, se kterým jsem tady měl PbP a to nějak skončilo. A asi moje situace, kdy teď nic nehraju.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1064
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Hike » 9. 9. 2019, 08:48

Sekunduji, že kostkový systém je to přitažlivé, co bych rozhodně neměnil. Možná bych byl i přidat ještě poolovou variantu, tj. házet daným typem kostky, ale více kusy v případě nějakého vylepšení.

Ale taky teď nehraju. Mám v plánu rozjet hru s dětmi, až u mladšího syna první třída přinese nějaké ovoce v podobě čtení a psaní.
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3082
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od ShadoWWW » 9. 9. 2019, 09:02

Já jsem hrál KaM naposledy ten rok, co vyšel. Co si ale pamatuji (= dojmologie), tak:
  • vše se točilo kolem těch kostek
  • nic moc jiného tam nebylo
  • působilo to na mě jako light-DnD s tím (např. pro děti), že kdo chce víc, přejde na klasické DnD
  • ty kostky byly dobrý v tom, že si hráč zvykl, jak se používají kostky a že mají různý počet stěn, než přešel na DnD
:think:

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 9. 9. 2019, 09:46

Hike píše:
9. 9. 2019, 08:48
Sekunduji, že kostkový systém je to přitažlivé, co bych rozhodně neměnil. Možná bych byl i přidat ještě poolovou variantu, tj. házet daným typem kostky, ale více kusy v případě nějakého vylepšení.

Ale taky teď nehraju. Mám v plánu rozjet hru s dětmi, až u mladšího syna první třída přinese nějaké ovoce v podobě čtení a psaní.
Měl jsem nápad, kdy by se ve hře počítaly výhody formou přidané kostky stejné velikosti s tím, že by se vybíral lepší výsledek, ale záhy jsem to zavrhnul, myslím, že by to zbytečně komplikovalo elegantní mechaniku zvětšování a zmenšování kostky...

Jinak pokud chcete hrát s dětmi, mrkni na Arkánum, hrajeme s dětmi 4 a 6 let a funguje to krásně. Případně mám na Arkanum.cz aktuální pracovní verzi pravidel i včetně nějaké omáčky (není to ještě hotové, ale myslím, že se podle toho dá bez obtíží hrát).

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 9. 9. 2019, 09:48

ShadoWWW píše:
9. 9. 2019, 09:02
Já jsem hrál KaM naposledy ten rok, co vyšel. Co si ale pamatuji (= dojmologie), tak:
  • vše se točilo kolem těch kostek
  • nic moc jiného tam nebylo
  • působilo to na mě jako light-DnD s tím (např. pro děti), že kdo chce víc, přejde na klasické DnD
  • ty kostky byly dobrý v tom, že si hráč zvykl, jak se používají kostky a že mají různý počet stěn, než přešel na DnD
Díky za feedback. Já bych stávajícíma úpravama rád dosáhl toho, aby u hry mohli hráči vydržet delší dobu - více sezení - aby tam byl nějaký lákavý progress postav, který by umožnil i hraní kampaní (tedy aby tam byl jednoduchý, ale zajímavý vývoj postav). Samozřejmě nemám ambice konkurovat crunchy systémům, takže budu hodně balancovat a ladit, abych to zbytečně nenafouknul...

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8985
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od eerieBaatezu » 9. 9. 2019, 10:00

Různé kostky nechat. Velká výhoda totiž je, že se nic nemusí počítat. Jen se hodí a číslo na kostce se porovná s Obtížností. To je super.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3082
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od ShadoWWW » 9. 9. 2019, 10:06

Skaven: Co se zaměřit na potřeby streamerů? Včera jsem sledoval první díl druhé série Strangers and Dragons a z herních mechanismů Dračí hlídky tam za celou dobu nebylo ani fň. Z toho (ale i jiných streamů) usuzuji, že streamerům by nejvíc vyhovoval nějaký rules-light storytellingový systém.
:think:

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 9. 9. 2019, 10:35

ShadoWWW píše:
9. 9. 2019, 10:06
Skaven: Co se zaměřit na potřeby streamerů? Včera jsem sledoval první díl druhé série Strangers and Dragons a z herních mechanismů Dračí hlídky tam za celou dobu nebylo ani fň. Z toho (ale i jiných streamů) usuzuji, že streamerům by nejvíc vyhovoval nějaký rules-light storytellingový systém.
Přemýšlel jsem o tom uzpůsobit pravidla pro hraní přes Discord nebo play by post, streameři mě nenapadli... A z té DH od Strangers and Dragons jsem měl stejný pocit :D Schválně jsem se díval, kdy se tam objeví nějaké aplikovaní mechanismů hlídky a nic...

Otázka je, jaké jsou skutečně potřeby streamerů...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11648
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od York » 9. 9. 2019, 10:40

skaven píše:
9. 9. 2019, 10:35
Schválně jsem se díval, kdy se tam objeví nějaké aplikovaní mechanismů hlídky a nic...
Však takhle se Dračák hrával ;-)

skaven píše:
9. 9. 2019, 10:35
Otázka je, jaké jsou skutečně potřeby streamerů...
To asi záleží na tom, jakej herní styl preferujou.

Jekyll
Příspěvky: 13
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jekyll » 9. 9. 2019, 21:10

skaven píše:
8. 9. 2019, 12:19
Pokud tady je nějaký hráč Kam, měl bych dotaz - jak zásadní je pro vás na Kouzlem a mečem kostkový mechanismus? Pokud by se ve hře vyhodnocovalo kupříkladu pouze pomocí k6, byla by to pro vás pořád stejně zábavná hra, nebo kostkový systém vnímáte jako nedílnou součást Kam?
Tak práve na ten kockový mechanizmus som hráčov nalákal, aby sme to skúsili a prišlo mi, že ich to celkom baví. V stredu ešte overím ;-)
V rámci stejné arény stačí hodit 2, u sousedících arén 3 a pokud útočník střílí ob jednu arénu, musí hodit 4 a více. Pokud je cíl schovaný, obtížnost je o 2 vyšší. Při střeleckém útoku je potřeba jedno kolo vždy věnovat nabití/přípravě zbraně (očekává li postava souboj, může si zbraň připravit předem a použít ji již v prvním kole).
Čiže ak tomu správne rozumiem, vypadla mechanika "sudého" čísla, a teda lepších 50% v hrsti než 50% (a vlastne menej ak má protivník zbroj) na streche. Mimochodom, toto mi zrušilo jeden magický artefakt, ktorý hráč naposledy obdržal. Pri kriticky úspešnom hode na hbitost mu totiž luk umožnil ignorovať to sudé číslo :D

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven » 10. 9. 2019, 18:28

Jekyll píše:
9. 9. 2019, 21:10
Čiže ak tomu správne rozumiem, vypadla mechanika "sudého" čísla, a teda lepších 50% v hrsti než 50% (a vlastne menej ak má protivník zbroj) na streche. Mimochodom, toto mi zrušilo jeden magický artefakt, ktorý hráč naposledy obdržal. Pri kriticky úspešnom hode na hbitost mu totiž luk umožnil ignorovať to sudé číslo :D
Ano, tato mechanika jde pryč, místo toho bude potřeba věnovat čas nabíjení. Artefakt by třebas mohl zvýšit zranění nebo kostku útoku...

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host