Legendy

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Legendy

Příspěvek od York »

Alef0 píše:A tie zdroje sú výhoda, lebo umožňujú aj sociálne konflikty a ich pretavenie do mechaník. Okrem toho fyzické zdroje sú životy.
Výhoda to je pouze za předpokladu, když chceš mechanickému řešení sociálních konfliktů dát výrazně větší váhu, než jejich odehrání. To ale imho jde proti old-school feelingu. Otázka je, co má hra být zač a jak se má hrát.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Aljen »

když chceš mechanickému řešení sociálních konfliktů dát výrazně větší váhu, než jejich odehrání. To ale imho jde proti old-school feelingu
Vyhoda je to v tom ze mas moznost naviac.
Nikto netvrdi ze vsetky socialne konflikty MUSIS vzdy riesit mechanicky. Ale ak je core mechanika univerzalna tak MOZES tak budes mat potrebu.
Moznost volby je podla mna vyhoda.
Tak ako v Drd2.

neviem neviem ci maju Legendy ambiciu byt OldSchool v zmysle minimalizacie pravidiel a v umyselnej ignoracii pribehovych mechanik (pretoze oldschool predpoklada ze "chybajuce" pravidla zastupi High-trust pristup). To vie Skaven kam pravidlami mieri.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Quentin »

Aljen: Ta moznost rozhodne vyhoda neni. Kdyz na charsheetu social skilly vubec nemas, tak jsou na tom vsichni stejne (just player skill). Jak ale jednou nutis lidi rozdelovat nejaky resources (napr skill pointy), tak uz se ve hre musi projevit. Hrac barda bude chtit, aby byla jeho investice videt a neresil kazde vyjednavani druzinovy barbar.

Mechaniky hry ovlivnuji, i kdyz se nepouzivaji.

Social skilly do oldschoolu nepatri.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Legendy

Příspěvek od Alef0 »

Podľa toho čo som videl, sú Legendy dosť ďaleko od oldschoolu: skôr v epsilon-okolí Solaru: teda veľa príbehových a charakterových elementov.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Legendy

Příspěvek od York »

Aljen píše:neviem neviem ci maju Legendy ambiciu byt OldSchool v zmysle minimalizacie pravidiel a v umyselnej ignoracii pribehovych mechanik (pretoze oldschool predpoklada ze "chybajuce" pravidla zastupi High-trust pristup).
Asi by chtělo upřesnit, co myslíš pod pojmem OldSchool, jeslti styl hry z dob počátků rpg, nebo současný styl her, které se jím snaží inspirovat. Pokud totiž to první, tak zní docela legračně předpokládat, že tehdy úmyslně ignorovali příběhové mechaniky, ať už z jakýchkoliv důvodů :)

Kromě toho používání "sociálních" hit pointů při vyhodnocování sociálních konfliktů imho nemá moc společného s příběhovými mechanikami (asi jsi to tak nemyslel, ale z té citace tohle spojení vyznívá).

Podstatná je ale jiná věc: Rozdíl v přístupu k vyhodnocování sociálních konfliktů v tomto případě imho nespočívá ani tak vom, že by high-trust zastupoval chybějící pravidla. Jde spíš o použití pravidla, že postava jedná tak dobře, jak dobře to hráč dokáže zahrát. Tohle ovšem neznamená, že to nutně musí být high-trust. Určitě by mohla existovat a fungovat pravidla, která budou určovat, jakým způsobem se ododnotí to "jak dobře to hráč zahrál" - například hlasováním všech hráčů u stolu.

Kromě toho je určitě možné oba přístupy spojit a metod, jak to udělat, je více. Jedna z nich může být, že použiješ "sociální hitpointy", ale nebudeš z nich odečítat na základě výsledku hodu kostkou, ale třeba na základě výsledku hlasování. Nebo místo sociálních hitpointů použiješ třeba Jersonovu metodu určení počtu argumentů, které je třeba předložit (a když je hráč nedokáže vymyslet a zahrát, postava neuspěje). Rozhodně to není tak, že by byly jen dva možné přístupy :)
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Aljen »

Kdyz na charsheetu social skilly vubec nemas,
Mozes mat system ktory nema rozdelovanie skillpointov a na konflikt sa dokaze pozerat vseobecne (nielen cez okuliare taktickeho fyzickeho kombatu) co ale isto vies.
Hrac barda bude chtit, aby byla jeho investice videt a neresil kazde vyjednavani druzinovy barbar
Obaja mozu tu istu situaciu riesit aj mechanicky aj cisto fikcne a obaja mozu byt uspesni aj neuspesni. Sanca na uspech sa v pripade mechanickej moznosti riesit hocijaky konflikt u barda evidentne zvysi. GM v pripade freeformu moze a nemusi zohladnit investiciu barda - vtedy je to ale uz o ich spoluhrani a dovere. Player-skill ale nie je jediny platny a pouzitelny pristup k hraniu.

To ze do OldSchoolu social skilly nepatria, to sa vobec nehadam. Ja len silne pochybujem ze Legendy su OldSchool (old-school pojem je strasne zavadzajuci, preto sa ho snazim rozlisit. Pre niekoho je to "tak ako sme hrali na zakladke za mladi" - neurcity feeling a pre ineho to je DnD0e a klony - presnejsie definovany)
Na tuto temu je tu uz par threadov.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Legendy

Příspěvek od Alef0 »

Ono oldschoolová debata: ako som písal, je to systém podobný Solaru a nikde v texte, ani v skavenových komentároch som nevidel, žeby systém ašpiroval práve na túto oblasť RPG.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Legendy

Příspěvek od PetrH »

no takto mam u sebe verze: nekde od roku tusim 2010 ? dokonce tam se jeste nektere texty nazyvali mistne LA ci pak Siluety a pod. navic nechci se hadat o slovickareni. kazdopadne pro me proste zdrojovy sistem aka drd2 neni. libila se mi originalita toho puvodniho, priznam se, ze i oriny, vzducholode, trpaslici s musketami styl hodne do LW se mi libil.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Legendy

Příspěvek od Alef0 »

Mne sa marí, že som nejakú verziu videl na kohosi počítačí v lete minulého roka a táto nová je prudko odlišná (smerom k lepšiemu.)

Prečo pre teba nie je zdrojový systém?

Reálne v D&D máš hitpointy, ktoré ožužlávaš, tu máš hitpointy (maskované pod iným názvom) + 2 ďalšie zdroje.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Legendy

Příspěvek od PetrH »

asi jsme clovek od prirody bud pohodlnej, linej, nebo proti proudu jdouci: ale ani v drd2 se mi moc tento system nezamlouva, mam proste radeji styl: sila k12 pokud chces sutr zvednout hod na k12 aspon 10 tohle je system, ktery se mi libi, stejne jako se mi liblla moznost mit proste dovednostni system.pak se zacalo s kostkama karmy, bohtstvi, aspekty, ty jsme nejak vypustili (pri ctenne diskuzi). takze pokud to mohu shrnout: zasadni problem jsme mel, ze tesne po vydani drd2 se tento system objevil i zde. byt treba blbou nahodou, ale me se to moc nezamlouva. radej bych opravdu kvalitni nahradu za drd1.6 ale prave s nejakou kontinuitou...
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Legendy

Příspěvek od Alef0 »

Javí sa mi, že Legendy sú už dosť ďaleko od "duchovný nástupca DrDo" mentality.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

PetrH píše:
Prečo pre teba nie je zdrojový systém?
asi jsme clovek od prirody bud pohodlnej, linej, nebo proti proudu jdouci: ale ani v drd2 se mi moc tento system nezamlouva, mam proste radeji styl: sila k12 pokud chces sutr zvednout hod na k12 aspon 10 tohle je system, ktery se mi libi, stejne jako se mi liblla moznost mit proste dovednostni system.pak se zacalo s kostkama karmy, bohtstvi, aspekty, ty jsme nejak vypustili (pri ctenne diskuzi). takze pokud to mohu shrnout: zasadni problem jsme mel, ze tesne po vydani drd2 se tento system objevil i zde. byt treba blbou nahodou, ale me se to moc nezamlouva. radej bych opravdu kvalitni nahradu za drd1.6 ale prave s nejakou kontinuitou...
Podle mě tady mícháš hrušky s jablkama.
Zdrojový systém nijak nezasahuje do házení na zvedání kamene - zdrojový systém je tady na určení poškození hráče, které se předtím řešilo tabulkou a primárně byl do hry zaveden právě kvůli zrušení oné tabulky (respektive tabulky pro fyzické zranění a tabulky pro psychická zranění). Zdrojový systém v DRD2 je postaven odlišně, spíše bych tady přirovnával k D&D.
Kostky bohatství byl do hry zavedeny jako experimentální záležitost, která by odbourala poměrně nepříběhové prvky neustálého počítání zlaťáků, stříbrňáků a měďáků a ukázalo se, že fungují dobře (tam, kde se dříve řešila návštěva hospody pěti minutami dohadováním o tom, kolik co stojí a gumováním v osobních denících se teď zkrátka nemusí řešit nic...)
Aspekty nahradily všechny balasty okolo tvorby postavy, čímž došlo k výraznému zjednodušení a karmické kostky jsou odměňovací mechanikou, která hru aspektů podporuje. Legendy byly vždy zaměřené příběhově a mechaniky se proto postupně orientovaly spíše k literárnímu prožití hry - jinými slovy, v Legendách se neodměňuje zabíjení nestvůr, ale vytváření zajímavých příběhových situací a konfliktů.

Chápu tvůj postoj - nelíbí se ti orientace Legend směrem k příběhu (ačkoli tam Legendy od svého vzniku směřovaly...) - mi ale nepřijde logické odsuzování Příběhově orientované hry za to, že obsahuje mechanismy podporující naraci...
Legendy jsou směřovány na hráče 15+ narozdíl od DRD 1.6 které je ideální spíše pro mladší hráče (můj odhad je 9-14 let) - neměl jsem ambice oslovit hráče DRD1.6 kteří jsou s tímto systémem spokojeni, ale ty, kterým ta hra už nenabízí dostatečné možnosti v oblasti příběhové, settingové či mechanické. Zjednodušeně řečeno mi šlo o starší hráče, kteří už v hraní začali hledat něco víc než jen vybíjení jeskyní od skřetů a zelených hlenů.

Pokud jde o náhradu DRD1.6 jako takovou (tedy o hru, která bude fungovat ve stejném duchu a bude orientována na stejné hráčské publikum) - Legendy rozhodně nejsou to pravé a nehodí se k tomu ani KaM (protože to je zase hra pro DRD nepolíbené, ideálně mladší 10 let případně pro rychlé hry s minimální přípravou). Pro tyto účely mám v rukávu hru stojící mezi Kam a Legendami, tedy tam, kde posledních 20 let spolehlivě trůnilo DRD1.6 (aktuální stav je cca 40 stran textu příručky pro hráče pro 1-5 úroveň, pracovní název Jeskyně a Draci). Třeba to bude právě tvoje gusto :wink:

Věkové kategorie, které tady uvádím, zahrnují majoritu hráčů - samozřejmě nevylučuju, že někomu je 40 let a DRD1.6 mu poskytuje plnohoddnotnou zábavu, je jasné, že každý má při hraní her jiné priority...
Colombo

Re: Legendy

Příspěvek od Colombo »

Je to mrtvé?
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Legendy

Příspěvek od PetrH »

bohuzle asi ano... i kdyz em s etreba starsi jadro libi stale :)
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Asi by se slušelo vložit sem nějaké oficiální prohlášení, na to již zřejmě pozdě, nicméně abych věc uzavřel - rozkutálel se nám autorský tým, já už jej bohužel nemám možnost koučovat (ne dříve, než dostavím dům 8)), bohužel jsem velice časově vytížený a tak jsem část svých projektů musel dát k ledu. Osobně věřím, že se ke hře v budoucnu ještě vrátím (byla by škoda nedotáhnout do konce tak pokročile rozpracovaný projekt), ale v tuto chvíli nedokážu říci kdy a v jaké podobě se tak stane.

Tímto bych rád poděkoval všem, kdo o hru měli zájem a pomohli s vývojem, nebo nás podpořili slovem či myšlenkou. Zdá se, že jsem si ukrojil příliš velké sousto, které jsem na nekomerční bázi nebyl schopen utáhnout. Díky za pochopení!
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů