Legendy
Re: Legendy
tak jsme z archviu vytahnul svoj online gamebook na bazi enginu legent a kupodivu to funguje. ted udelat test pribeh:)
Re: Legendy
Protože nemám rád, když se věci nedotahujou do konce a tahle záležitost mi leží v šupleti dobrých dvacet let, rozhodl jsem se, že v rámci hesla "když už nemůžeš, tak přidej" si Legendy střihnu jako takový "side projekt" při práci na Jeskyních a dracích.
Popravdě mě pátá edice D&D v mnohém inspirovala a tak jsem si řekl - když už ty kýble textu všechny přepisuju a kompiluju, proč to ještě k něčemu nevyužít... Tak jsem vytáhl poslední soubor s pravidly Legend (pracovně ji říkám verze 2) - tam už byla pěkná struktura i pravidlový základ, zahodil jsem téměř celý návrh settingu, který byl v druhé verzi Legend takovou úlitbou směrem k širšímu publiku (no jo, trochu mě to mrzí, ale zas taková pecka to nebyla a co se mi líbilo, to si přetahuju do verze 3 ) a vrátil jsem se k návrhům z verze 1 - kde jsem měl vlastní smyšlené národy. Ale protože jsem měl ještě pěkný návrh na verzi 2.5 - postapo fantasy, tak jsem to celé skloubil a docela mi to dává smysl, pěkně se mi v tom píše a je to pro mě mnohem inspirativnější než generická fantasy.
Chtěl bych si tentokrát udělat hru vyloženě pro sebe (a pro svoje tři ogary, kteří budou za pár let v tom správném hráčském věku ), nemám v plánu ji komerčně šířit, takže se nemusím žinýrovat, když se někomu nebude třeba líbit, že krondirové mají chápavý ocas...
Nicméně dělám si teď při vývoji spousty poznámek a práce na textech pravidel jde docela od ruky, tak jsem to chtěl hodit v plén, jestli to třeba někoho nezajímá, protože já si o těch věcech docela rád povídám a někdy si třeba i nechám poradit... Takže kdyby to třeba někoho zajímalo, napište mi sem do diskuze a já to třeba začnu zveřejňovat a psát o tom, jak na tom makám. A když ne, nevadí, budu na tom makat i tak
Popravdě mě pátá edice D&D v mnohém inspirovala a tak jsem si řekl - když už ty kýble textu všechny přepisuju a kompiluju, proč to ještě k něčemu nevyužít... Tak jsem vytáhl poslední soubor s pravidly Legend (pracovně ji říkám verze 2) - tam už byla pěkná struktura i pravidlový základ, zahodil jsem téměř celý návrh settingu, který byl v druhé verzi Legend takovou úlitbou směrem k širšímu publiku (no jo, trochu mě to mrzí, ale zas taková pecka to nebyla a co se mi líbilo, to si přetahuju do verze 3 ) a vrátil jsem se k návrhům z verze 1 - kde jsem měl vlastní smyšlené národy. Ale protože jsem měl ještě pěkný návrh na verzi 2.5 - postapo fantasy, tak jsem to celé skloubil a docela mi to dává smysl, pěkně se mi v tom píše a je to pro mě mnohem inspirativnější než generická fantasy.
Chtěl bych si tentokrát udělat hru vyloženě pro sebe (a pro svoje tři ogary, kteří budou za pár let v tom správném hráčském věku ), nemám v plánu ji komerčně šířit, takže se nemusím žinýrovat, když se někomu nebude třeba líbit, že krondirové mají chápavý ocas...
Nicméně dělám si teď při vývoji spousty poznámek a práce na textech pravidel jde docela od ruky, tak jsem to chtěl hodit v plén, jestli to třeba někoho nezajímá, protože já si o těch věcech docela rád povídám a někdy si třeba i nechám poradit... Takže kdyby to třeba někoho zajímalo, napište mi sem do diskuze a já to třeba začnu zveřejňovat a psát o tom, jak na tom makám. A když ne, nevadí, budu na tom makat i tak
Naposledy upravil(a) skaven dne 22. 2. 2018, 20:44, celkem upraveno 1 x.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Legendy
Vychazel jsem z toho settingu, co jsem v prvni verzi hry pouzival, ale tenkrat jsme to hrali jako takovou low magic fantasy, ktera byla hodne o zkoumani sveta. Ted mam pocit, se se mi to podarilo posunout tak, ze archetypy, zapletky a situace, ktere pro me byly zabavne, se mi dari tvorit vice prirozene.eerieBaatezu píše: ↑22. 2. 2018, 06:48 Čili tohle je nějak aktuální? https://cs.wikibooks.org/wiki/Legendy_Armandie
- pietrovonholzkladde
- Příspěvky: 299
- Registrován: 26. 12. 2017, 10:57
Re: Legendy
Skavene vratme se do verze lone wolf, system zraneni lehka, stredni, tezka, smrt. To bylo zajimave. Nebo apocalypse world
Cítím to v krvi, cítím to ve vzduchu, cítím to všude...Bažina, smrad, vesničani...konečně se blíží osvěžující válka, to bude krve dost.
Deník postavy
Deník postavy
Re: Legendy
Do verze Lone Wolf se (alespoň co do Settingu) moc vracet nehodlám (ale můžu prozradit, že v Mytagu v tomto směru něco pečeme, brzy vydám nějaké oficiální oznámení...). Pravidlově se odrážím tam, kde se zařízly testovací materiály před těmi cca šesti lety, takže systém zranění je momentálně skutečně L, S, T, smrt Ale zvažuju, že to navážu na systém zdrojů a jejich čerpání (respektive by to bylo velmi logické...). AW je určitě jeden s mých inspiračních zdrojů (resp. studoval jsem zatím jen DW).pietrovonholzkladde píše: ↑22. 2. 2018, 20:39 Skavene vratme se do verze lone wolf, system zraneni lehka, stredni, tezka, smrt. To bylo zajimave. Nebo apocalypse world
Re: Legendy
LWAG česky?
To bych dal spíš stresoidní fateoidní mechaniku řízlou s hrstkoidním poškozením letadel a následnými postiy k hodu (jop, a baví mě vymýšlet nové slovoidy), lehké, střední, těžké pro všechny je takové... divné, neměl bych mít jako maník z vesnice stejné podmínky, jako Prastarý rudý drak.
V AW se mi líbí ta realističnost, dá-li se to tak nazvat, méně Harmu, pokud útočím na gang, jestli útočím na vzdálenost a to, že stačí čtyři zranění a můžu přemýšlet nad tím, kde se dám pohřbít. Alě těch tahů je tam... na mě moc.
Re: Legendy
Dneska už můžu, právě dorazila smlouva, takže ano, začínáme na tom makat
Můžeš ten nápad prosím rozvinout? Já momentálně pracuju s fyzickými zdroji což je na jednu stranu určité množství kostek, které lze přihazovat k hodům, ale zároveň taky stav postavy, když se vyčerpají, postava je vyřazená. Takže vlstně taková obdoba životů, která má ale další využití ve hře...skaven píše: ↑22. 2. 2018, 20:53 To bych dal spíš stresoidní fateoidní mechaniku řízlou s hrstkoidním poškozením letadel a následnými postiy k hodu (jop, a baví mě vymýšlet nové slovoidy), lehké, střední, těžké pro všechny je takové... divné, neměl bych mít jako maník z vesnice stejné podmínky, jako Prastarý rudý drak.
Já spíše koketuju s myšlenkou vůbec nedávat zkušenosti za zabíjení nepřátel. Chtěl bych to zkusit směřovat tak, aby se postavy snažily nepřátele nějak přelstít, schovávat se před nima, plížit se, likvidovat je ze zálohy apod...
Re: Legendy
Budou i ty doplňující příručky, jako Magnamund Menagarie, Heroes of Magnamund a tak?
Tak každá postava by měla jiný počet životů v malém čísle (řekněme, že já bych měl 5), lépe se to pak i počítá. Pokud bych dostal dvě poškození, byl bych skoro na polovině- bylo by to střední zranění a já bych měl nějaký postih, dokud se nevyléčím. Pokud bych dostal tři, postih by byl větší, takřka nepřekonatelný. Pokud čtyři, byl bych skoro mrtvý se vším všudy- pohyb nee, pokud bych nebyl stabilizovaný, umřel bych. Pokud tam chceš kostky u zranění, posunul bych to až na nějakých 20-30 u normálního člověka. Pokud bych klesl na 10-15 (na polovinu), měl bych zase ten nepřekonatelný postih. Plus by nemělla být devalvace jednoho životu- na první úrovni rozdíl mezi životem a smrtí, na desátém jen nic, co ale musím škrtat.skaven píše: ↑22. 2. 2018, 20:53 Můžeš ten nápad prosím rozvinout? Já momentálně pracuju s fyzickými zdroji což je na jednu stranu určité množství kostek, které lze přihazovat k hodům, ale zároveň taky stav postavy, když se vyčerpají, postava je vyřazená. Takže vlstně taková obdoba životů, která má ale další využití ve hře...
Dobrý nápad. Možná by to šlo udělat cestou hajlajtlých statů (ale když mi někdo dá stat, co nechci, nebo se mi nehodí, či ho nepoužívám, mám to blbé). Do toho méně životů a bylo by.
Re: Legendy
zatím máme práva na Heroes of Magnamund, pokud se bude dařit, zařídíme i ty další
Aktuálně je systém postaven na počtech hozených úspěchů. 1-2 úspěchy jsou lehké zranění, 3-4 úspěchy střední (postih -1 ke všem hodům na celou scénu), 5 a více úspěchů je těžké zranění, to je trvalý postih -1 (dá se léčit, ale stojí to prachy...). Každý úspěch znamená jeden zdroj dolů (momentálně jich má postava v průměru 5-6). Když se vyčerpají zdroje, postava je vyčerpaná a odpadne. Pokud má přitom nějaké těžké zranění, může mu podlehnout, ale obecně je systém navržený tak, že se neumírá - zranění jen přináší komplikace.skaven píše: ↑22. 2. 2018, 20:53 Tak každá postava by měla jiný počet životů v malém čísle (řekněme, že já bych měl 5), lépe se to pak i počítá. Pokud bych dostal dvě poškození, byl bych skoro na polovině- bylo by to střední zranění a já bych měl nějaký postih, dokud se nevyléčím. Pokud bych dostal tři, postih by byl větší, takřka nepřekonatelný. Pokud čtyři, byl bych skoro mrtvý se vším všudy- pohyb nee, pokud bych nebyl stabilizovaný, umřel bych. Pokud tam chceš kostky u zranění, posunul bych to až na nějakých 20-30 u normálního člověka. Pokud bych klesl na 10-15 (na polovinu), měl bych zase ten nepřekonatelný postih. Plus by nemělla být devalvace jednoho životu- na první úrovni rozdíl mezi životem a smrtí, na desátém jen nic, co ale musím škrtat.
Když to tak po sobě čtu, měl jsem to pěkně vymyšlené
Re: Legendy
Přičemž všichni budou mít stejně životů (jakože u všech stačí těch pšt úspěchů na těžké zranění)?
Re: Legendy
Zdrojů může mít postava různě - počítá se s tím, že silný nepřítel bude mít větší zásobu, takže vydrží více zásahů. Takže některá postava odpadne při prvním těžkém zranění, jiná jich vydrží několik... Průměrně má postava 6 fyzických zdrojů, takže i nepřítel, který jich bude mít 2x nebo 3x tolik se dá porazit. Ale tohle jsem tuším ještě netestoval.
Re: Legendy
To zní dobře.
Jen tomu neříkej zdroje. Vyvolává to ve mně... nemilé vzpomínky.
Jak to teda bude s kostkami?
Jen tomu neříkej zdroje. Vyvolává to ve mně... nemilé vzpomínky.
Jak to teda bude s kostkami?
Re: Legendy
Zdroje docela dobře vystihují podstatu věci, takže u toho zůstanu. Nicméně co se týče kostek, dnes jsem nad tím dumal, mám tři systémy, které se mi líbí, ale každý má své pro a proti a svá úskalí. S největší pravděpodobností půjdu do d6 poolu, přičemž ještě zkoumám původní systém, pool kostek s hodnotou 0,0,1,1,2,2 což je docela zajímavá záležitost, ale hůře se mi tam interpretují výsledky než u poolu, kde šestka je úspěch. A pak mám v rukávu ještě úplně jednoduchý d12 systém, ale ten se mi momentálně líbí ze všeho nejméně.
Re: Legendy
Shadowrun 4e má úspěch při 5 a 6 na d6 a strašně to haluzí. Běžně se nám stávalo, že někdo na osmi kostkách nehodil žádný úspěch, takže selhal v něčem naprosto triviálním.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů