Factum

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Factum

Příspěvek od Alef0 » 30. 1. 2010, 19:16

Obrázek

(anotace)
diskusia o vývoji hry (zrejme uzatvorená)

Hra Factum je univerzální systém čistě českého původu (v současnosti v beta verzi) určen pro příběhy plné soubojů v libovolném žánru. Inovativní tvorba postav založená na dotazníku a bodovém nákupu schopností doplňuje klasické mechaniky založené na míře úspěchu a poolovém hodu kostkami. Samozřejme, hra podporuje tažení, a zlepšování postav.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Factum

Příspěvek od Alef0 » 30. 1. 2010, 19:56

Dodal som anotáciu a komentár, v ktorom som tomu dosť naložil.

Zrejme najviac ma iritovalo to, že hra sa tvári ako niečo, čím nie je, a to hlavne vďaka buzzwordovým kľúčovým slovám, ktoré nemajú odraz v realite.

Ale možno som si ich nevšimol (chcelo by to diskusiu s autorom).

Napodiv, ak by sa vyhodili veci, ktoré mi vadili, dalo by sa s tým zrejme normálne hrať.

Zamyslel by som sa, či
a) zapol delenie slov vo Worde a zmenil font v príkladoch (písacostrojový font s premenlivými medzerami spôsobuje krv v mojich očiach).
b) vyhodil ten copyright na začiatku, už nemá zmysel.
c) dal príklad na Obtížnosť
d) oddelil striktnejšie základné pravidlá a pokročilé -- napr. už len nadpismi: pokročilé pravidlá. To je jedna z príčin, prečo ten systém nie je minimalistický.
e) zvážil niektoré humorné vložky. Ono stonožka Julie a jej strata ponožiek je síce humorné a odľahčujúce, ale zase mám pocit, že to v hráčoch vzbudí dojem uletenej hry. Napríklad ostatné príklady sú úplne v pohode, minimálne budia predstavu o hre.

Frflanie na bok:
Napríklad príklad výpočtu rýchlosti je pre mňa stelesnením ,,realistickosti za cenu tony pravidiel". Takmer celá strana je venovaná tomuto fenoménu, je tam tabuľka Terén vs úprava (úprava je neceločíselný násobok, velmi špatná cesta x 0,9!). Samozrejme, je tam poznámka, že pravidlo možno ignorovať, ale načo tam vôbec je? Ako často potrebujete zistiť, že temná elfka Daria na horskej túre so silným vetrom v chrbte môže prejsť až 17 kilometrov za deň?
Koľkokrát ste potrebovali zistiť kilometrický výkon postavy? (Typicky sa to riešilo v duchu ,,do vedľajšej dediny to budú tri dni, plusmínus.")

Možno mám inú predstavu o príbehových hrách, ale práve toto je podľa mňa vec, ktorá sa vyčítala klasickým hrám a zas a zas ich používať nie je práve spôsob, ktorý je dnes "in".

Koniec frflania.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od jonka » 31. 1. 2010, 04:37

je někde odkaz na stáhnutí pravidel? původní linky nefachají.

edit: už to mám, odkaz v anotaci
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od Erric » 31. 1. 2010, 10:04

Alef0: Tys mu to teda nandal:o)

Ale musim s tebou souhlasit, pribehova hra dneska uz znamena opravdu neco jineho.

bram
Příspěvky: 57
Registrován: 24. 3. 2009, 19:42

Re: Factum

Příspěvek od bram » 31. 1. 2010, 10:48

Já jsem to docela tak nák prolítnul a musím souhlasit, že některá pravidla by bylo dobrý vynechat. Počítání rychlosti a naložení se podle mě může nechat na hráčích. Naopak se mi líbila základní pravidla - atributy a dovednosti. Zajímavý je atribut štěstí, což je něco mezi FATE pointy a karmou v Shadowrunu.
Magie: Jsou popsané 2 možnosti, v první si hráč před dobrodružstvím vymyslí kouzla a naučí se je. Tento systém se mi zdá super, rád bych si ho někdy zahrál. Druhá možnost je vymýšlet kouzla přímo při hře. To bude podle mě jenom zdržovat a kouzelníci budou velmi silní oproti ostatním postavám.
Boj je v podstatě stejný jako v drd.
Jinak celý systém se mi dost líbil. Je jednoduchý a dají se s ním hrát klasické dračákovské dobrodružství, takže ve fantasy bych asi hrál právě Factum.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Factum

Příspěvek od Alef0 » 31. 1. 2010, 11:27

Erric píše:Alef0: Tys mu to teda nandal:o).
Ty si treti clovek, co to konstatuje :-)

Ale bolo by dobre, keby tu bol autor a vydebatil si to.

Ešte by stálo za to porovnať mechaniky s ČaroDejom, tuto Factum vyhráva, keďže je free.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6861
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od Bajo » 31. 1. 2010, 12:52

Alef0 píše:Ešte by stálo za to porovnať mechaniky s ČaroDejom, tuto Factum vyhráva, keďže je free.
Jestli jen kvuli tomu, tak je to hodne drasne.... $D
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16582
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od Jerson » 1. 2. 2010, 16:47

Taky jsem si pravidla přečetl, komentář byl stručnější, ale fakt nevím, k čemu Factum je. Nic nového, nic originálního, nic jednoduchého, nic komplexního, nic zajímavého.
A kvůli této radě
Hráči potřebují vzrušení a toho se dá docílit i tím, že začneš tzv. „házet na nečisto“. Hody na nečisto jsou tajné hody, které nic nezmění, ale hráč si může myslet, že se něco děje a on neví, o co přesně jde. No prostě hrůza!
jsem mu dal jen jednu hvězdičku a jen proto, že neexistuje nižší ohodnocení.

Prostě další tuctovka a z mého pohledu zbytečně vynaložená práce (i když jí nebylo málo)

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6861
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od Bajo » 1. 2. 2010, 17:13

Hráči potřebují vzrušení a toho se dá docílit i tím, že začneš tzv. „házet na nečisto“. Hody na nečisto jsou tajné hody, které nic nezmění, ale hráč si může myslet, že se něco děje a on neví, o co přesně jde. No prostě hrůza!
Tohle tam fakt je? Tak to si to asi prectu. Myslim ze me ocekavani bylo uplne jinde, nez kde hra patrne je. Cekal jsem odlisny typ "pribehove" hry. Neco jako WoD, nebo tak neco. Asi jsem se unahlil 8)
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Factum

Příspěvek od Alef0 » 1. 2. 2010, 18:10

Hej, je to tam.

V tejto faze to nie je viac pribehove nez CaroDej, ci D&D.

Napisal som autorovi, snad sa zastavi.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16582
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od Jerson » 1. 2. 2010, 18:17

No, doufám že jsi ho varoval, že mu to tu někteří (rozuměl minimálně Jerson (: ) dají sežrat i s navijákem a kýblem návnady.
Zrovna včera jsem dvanácti lidem vysvětloval, jak je myšlenka fake hodů neuvěřitelně špatná (podle mně).

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6861
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od Bajo » 1. 2. 2010, 18:41

Jerson píše:Zrovna včera jsem dvanácti lidem vysvětloval, jak je myšlenka fake hodů neuvěřitelně špatná (podle mně).
Hlavne je uplne zbytecna. Protoze napeti se da budovat uplne jinak a imho i lepe. Treba pomoci herniho obsahu :)
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Factum

Příspěvek od Alef0 » 1. 2. 2010, 21:57

Inak, seriózne, prečo je neuveriteľne zlá? (Okrem toho, že sa na to dá ísť aj inak.)

A áno, varoval som ho, že som mu naložil poriadne.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16582
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od Jerson » 2. 2. 2010, 00:07

Protože souvisí se stylem hry, kdy GM ... jak se to říká slušně ... ochcává hráče. Souvisí s tím ještě další techniky, vesměs vedoucí k ilusionismu - nebo z něj vyplývající. A to je podle mně hodně špatný herní styl. Rozhodně oporující tvrzení "GM není protivníkem hráčů."

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6861
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Factum

Příspěvek od Bajo » 2. 2. 2010, 12:36

Tak ja si dokazu zase predstavit rpg, kde to nebude na skodu. Ani to ze vypravec je protivnikem hracu, ani to, ze se snazi postavy obechcat (nikolivpodvadet, to je velky rozdil). Kdyby na ton principu bylo RPG vylozene postavene, mohlo bvy to byt naopak zajimave. Treba RPG, kde vypravec je ve skutecnosti dabel, ktery se snazi postavy obelhat a donutit k tezkemu hrichu a pote zabit, aby se nestihli ocistit a muze k tomu pouzivat lez a klam jako hlavni zbrane (ovsem nikoliv porusovat herni pravidla), by mohla byt urcite zajimava a originalni, kdyby si s tim dal autor praci a promyslel to. A to nezminujeme Paranoiu :). Obavam se ovsem, ze to bohuzel neni priklad tohoto RPF :(
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host