Taria

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět

Co vás na Tarii zajímá nejvíc?

a) připravená dobrodružství
13
27%
b) návrhy zápletek a inspirace pro příběhy
14
29%
c) cizí postavy
1
2%
d) popis světa
11
22%
e) co za lidi to, proboha, píše a čte :-)
10
20%
 
Celkem hlasů: 49

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Taria

Příspěvek od Charles » 7. 10. 2009, 07:38

Obrázek
Neznáte Tarii a ptáte se, kde začít?
Stáhněte si zdarma některé dobrodružství. Ta vám umožní ochutnat zároveň náš svět i herní styl!

Dům Davida Bruna - modul Záhvozdí, konec 90. let, snažíme se hráče nenápadně dostávat z "jeskyní" na zemský povrch, do světa příběhů
Cidaris - modul Severní Taria, rok 2002, putování po moři, které balancuje na hranici mezi hororem a detektivkou
Gurdannach - modul Pohraničí, rok 2008, velmi volné městské dobrodružství o pátrání po členech zločineckého spolčení - taková dobrodružství děláme dnes

Nebo se podívejte do Tarie formou povídky...

Drak - příběh posledního draka a jeho kata - a nebo to bude opačně?

A pokud se vám bude v Tarii líbit, je čas začít poznávat svět (stále ještě zcela zdarma a nezávazně :wink: ).

Město Drogad- ukázka z modulu Záhvozdí, dodnes náš standard pro popis uměřeného fantasy města
Historie a pozoruhodná místa Severní Tarie - ukázka z modulu, která zejména v druhé části (pozoruhodná místa) dokazuje, že nabízíme Vypravěčům skutečnou inspiraci pro vlastní příběhy
Náboženství a magie - ukázka z modulu Pohraničí, v níž Taria dozrává a věci se začínají propojovat

A teď vlastními slovy tvůrce ...

Taria je fantasy svět pro RPG. Nemá tak vyhraněný styl jako Ravenloft ani obrovskou podporu jako Dragonlance a pro hráče indies musí být asi stejně atraktivní jako prašivka pro zkušeného houbaře. Dá se o ní vůbec říct něco dobrého?

Snad to, že na konci devadesátých let se snažila vytáhnout mladé hráče z podzemí, kam je zatlačil Bílý hrad, a ukázat jim, že na denním (či nočním) světle se dají zažívat opravdové příběhy - detektivky, horory, dramata. Ale koho to dneska ještě zajímá?

Snad to, že na tarijských příbězích vyrostl mezi jinými Erric, jedna ze současných nadějí české RPG scény a autor hry Střepy snů. Ovšem jak praví klasik, "čo bolo, bolo ..."

Pokud odložíme stranou sentiment, zůstává nám Pohraničí - nový modul, který vyšel na sklonku roku 2008. Nabízí poctivá dobrodružství, které stojí na zápletce a motivacích cizích postav. Nabízí svět inspirovaný českých středověkem. Svět, který "páchne hnojem" a nestydí se za to. Svět, který nestojí na statistikách a faktografii, ale na příbězích, které jsou do jeho těla vetkány.

Taria není žádný dechberoucí experiment. Ale snažím se, aby to byla poctivá česká ruční práce. A samozřejmě uvítám jakoukoliv zpětnou vazbu, nakolik se mi to daří.
Naposledy upravil(a) Charles dne 16. 4. 2010, 10:22, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Taria

Příspěvek od Markus » 7. 10. 2009, 11:09

Náhodou, na Tarii poslouchám zatím jenom samou chválu. Vždycky jsem české moduly k DrD ignoroval, ale tady mám dojem, že si to musím přečíst, abych byl v obraze. :wink:

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4111
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Taria

Příspěvek od Lemmy » 7. 10. 2009, 13:39

Markus píše:Náhodou, na Tarii poslouchám zatím jenom samou chválu.
Nápodobně.

O Tarii jsem slyšel a četl zatím pouze kladné názory a recenze a jelikož Asterion a Almir mi v některých ohledech nesedí (+ Almir je podle mnoha v některých záležitostech sporný a nepromyšlený), je to pro mě snad nejlepší svět, který pro DrD vyšel (alespoň podle toho mála, co jsem o Tarii četl).
Navíc se mi líbí celkem "jednoduchá" myšlenka a historie okolo osidlování Dračího poloostrova a cítím z Tarie jakési svobodnější pojetí pro dobrodružství hráčů (to druhé nevím přesně proč - nedokážu to vysvětlit...) při nějakém zachováním feelu o čem je hra v DrD.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Taria

Příspěvek od Charles » 7. 10. 2009, 14:35

Dobré reference jsou potěšující, i když je máte jen z druhé ruky. Pokud si chcete udělat svůj názor, není třeba se pouštět do žádných větších akcí. :wink: Úplně stačí ukázky na stránkách Tarie (http://www.taria.unas.cz) - je tam vždycky v pdf u každého modulu celá jedna kapitola reálií a jedno komplet dobrodružství - pro ty, co neví, jestli za to chtějí uvalit ty prachy. Mám rád hru s otevřenými kartami...

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4644
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Taria

Příspěvek od PetrH » 7. 10. 2009, 18:50

Podle meho Taria je nejlepsi cesky svet a to hned v jedne super veci:) nehraje si na tisic mil siroke kontinenty, ale je to vlastne kousek jakehokoliv sveta (berme tak jak byla nastinena v hlavni knize - ci jsme to pochopil ja tak:)), zasaditelny kamkoliv. Dalsi vec je, ze autori si dali praci s realiemi, ale zaroven to neni tisice stran dejepisu a zemepisu, pro me je Taria jednoznacnou inspiraci a taky ukazkou toho jak by se dle meho mel delat svet:) jen je velika skoda, ze kdyz jsem tarii nasel, jiz hlavni modul nebyl v podobe knihy a nemuzu jej nikde sehnat:( (ps nemate nekdo na prodej;) )cili pokud by byl dotisk beru si kus;)
co se tyka dalsich modulu, zatim jsme je necetl, protoze mi samotna kniha taria dava dost inspirace...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taria

Příspěvek od Jerson » 7. 10. 2009, 20:19

Jediné, co mi na Tarii vadilo byl ten obří levitující šutrák a na něm pevnost. Ve všem ostatním se mi líbil víc než Asterion (který jsem si s Tarií pletl, protože na něm pro změnu kontinent jménem Tara - vždycky mě zajímalo, který z těch dvou světů měl jméno Tar- použité dřív). Ale ta létající pevnost... byla sice cool, ale nevěděl jsem jak ji zkousnout.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4644
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Taria

Příspěvek od PetrH » 8. 10. 2009, 08:03

teda jersone a dke? je pravda, ze uz je to dele, co jsme to cetl, ale juknu se doma do pdf:D to jsme vazne prehledl, ale podle meho tato drobna piha nemuze kazit dojem ze sveta :) za me doporuceni kazdemu PJ, ktery chce zacinat a treba nema jeste ambice na vlastni kousek sveta:)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Taria

Příspěvek od Bouchi » 8. 10. 2009, 08:07

Jerson mysli Draci skalu, je dokonce vyobrazena na obalce Severni Tarie.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taria

Příspěvek od Jerson » 8. 10. 2009, 16:19

Jo, přesně. Bez toho by to byl hezký low magic svět. Pár dobrodružství jsem použil ve svém světě, přenést se dala snadno a byla fakt zajímavá.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4644
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Taria

Příspěvek od PetrH » 9. 10. 2009, 14:53

tak jeden levitujici budr se da lehce odstranit:) spis si myslim, ze ten svet je super svoji koncepci. nehraje si na desitky zemi, tri kontinenty atd... potrebujes pj solidni zaklad, dke si muzes postupne zakomponovat svuj dej, zde jej mas, stoji kilo online, super ne:)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Taria

Příspěvek od Charles » 10. 10. 2009, 18:06

Jerson píše:Jediné, co mi na Tarii vadilo byl ten obří levitující šutrák a na něm pevnost. Ve všem ostatním se mi líbil víc než Asterion (který jsem si s Tarií pletl, protože na něm pro změnu kontinent jménem Tara - vždycky mě zajímalo, který z těch dvou světů měl jméno Tar- použité dřív). Ale ta létající pevnost... byla sice cool, ale nevěděl jsem jak ji zkousnout.
Chápu. Dračí skála vznikla jako určitý návrat ke kořenům. Vysvětlím.

Dohráli jsme jeden běh dobrodružství Kejklíři, které je umístěno právě v modulu Severní Taria. Je už hodně staré, ale dodnes jsem na něj pyšný. Pěkně zamotaná zápletka, potenciál na několik zvratů v průběhu příběhu, přitom žádný nalinkovaný scénář. A hlavně žádná magie. Hráči byli nadšení, až na jednoho. Ten mi řekl: "Pěkný příběh, ale mohl se odehrát kdekoliv ve středověku. Nebylo tam nic fantasy."

Ten hráč nebyl žádný dětina. Bylo mu tehdy kolem 25 a věděl, co chce. Chtěl poetiku. A já jsem si uvědomil, že přece všichni v naší skupině máme rádi fantasy, vyrostli jsme na ní. Že to minimum magie, na kterém si tak zakládáme, má spočívat hlavně v tom, že se magií navysvětlují neobratnosti v přípravě dobrodružství, že se s její pomocí nelátají díry v zápletce. Ale že naproti tomu ty kulisy příběhu, jeho poetika a estetika, to všechno má být fantasy a ne nějaká iluze středověku. A protože krátce poté se uzavíral modul Sevcerní Taria a já měl napsat ještě povídku, zcela spontánně jsem se rozhodl, že ten krátký a vcelku civilní příběh o únosu vévodova syna se bude odehrávat ve stínu pořádného fantasy motivu - skály trčící ve vzduchu a s pevností na špici.

Druhá věc je, že v mé hlavě se ten vznášející se šutr nějak mlhavě propojuje s dalšími dračími záhadami, třeba s tím, že draci nikdy nelétali nad jezero Achar. Zatím to nemá jasné obrysy, je to jen tušení. Ale třeba ho jednou ještě vezmeš na milost. :wink:

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taria

Příspěvek od Jerson » 10. 10. 2009, 18:16

Ale jo, ta létající skála je strašně cool (i když nelogická, a už vůbec si nedovedu představit myšlení člověka, který na takovém šutráku bude stavět cokoliv jiného než poutnickou chajdu). Jen mi přávě přišlo, že jak je Taria hezky nemagická a i je to přesně jednou nohou v realitě a druhou ve fantasy, tak tak skála z toho ční jak ... no jak půl kilometru vysoký šutrák (: ) Notabene když nikde není vysvětleno, jak to že se vznáší. Nebo je?

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4644
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Taria

Příspěvek od PetrH » 10. 10. 2009, 19:39

Hej hola, Charlesi:) mam na tebe dotaz, co planujete obecne s Tarii, bude ted de facto jiz "hotova" nebo se planuje dasli modul ci knizky povidek etc.? a stane se tak z tohoto projektu dalsi asterion? podle meho by to byla skoda, ale asi to nezalezi na me:D ps:) pokud by vyslo "drd2" planujete vydani nejakeho pdf pro aplikaci?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4111
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Taria

Příspěvek od Lemmy » 11. 10. 2009, 07:44

Jerson píše:Ale jo, ta létající skála je strašně cool (i když nelogická, a už vůbec si nedovedu představit myšlení člověka, který na takovém šutráku bude stavět cokoliv jiného než poutnickou chajdu). Jen mi přávě přišlo, že jak je Taria hezky nemagická a i je to přesně jednou nohou v realitě a druhou ve fantasy, tak tak skála z toho ční jak ... no jak půl kilometru vysoký šutrák (: ) Notabene když nikde není vysvětleno, jak to že se vznáší. Nebo je?
Tarii neznám, ale tenhle prvek se mi naopak líbí.
(Ještě více by se mi líbil takový svět, kde by bylo takových létajících butráků mnoho... nejlépe svět, kde by byli pouze tyto létající ostrovy a lodě by plachtili ve vzduchu :)).

Celkem si dokážu představit, proč tam někdo staví něco významného - pokud je tenhle létající šutr ve světě jediný, je to ukázka moci a prestiže, něco takového "vlastnit" a mít na tom něco vystavěno.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Taria

Příspěvek od Charles » 12. 10. 2009, 14:32

PetrH píše:Hej hola, Charlesi:) mam na tebe dotaz, co planujete obecne s Tarii, bude ted de facto jiz "hotova" nebo se planuje dasli modul ci knizky povidek etc.? a stane se tak z tohoto projektu dalsi asterion? podle meho by to byla skoda, ale asi to nezalezi na me:D ps:) pokud by vyslo "drd2" planujete vydani nejakeho pdf pro aplikaci?
To je mnoho dotazů v jednom. :)

Především pokud vyjde DrD2, tak mě Bouchi asi přemluví, abych udělal aplikace na moduly Záhvozdí a Severní Taria, jako se to stalo s DrD+. U modulu Pohraničí už jsem byl moudřejší - čísla nesnáším, systémy mě nebaví, modul tudíž žádná pravidla neobsahuje a není co aplikovat. 8) Jsou tam jenom samé příběhy. :wink:

Pokud jde o budoucí plány, teď se věnuji jiným projektům. V Pevnosti vyjde v příštím roce velké dobrodružství z doby náboženských válek ve Francii "Bestie". Pro vydání chystám karetní hru s prvky diplomacie a RPG "Senát a lid římský". Na jaro cvičíme s naší šermířskou skupinou Revertar nové vystoupení "Suchý Čert". A k tomu teď překládám popisy boje mečem ve zbroji ze středověkých německých spisů o šermu. Vcelku dost nerozvážností na to, že ještě chodím do práce a starám se o dítě... :wink:

Na Tarii ale úplně nezapomínám. Je hotová tarijská povídka "Lesní spravedlnost" a druhou teď pomáhám dokončovat Pecanovi. Nebudeme vydávat vlastní sborník - ty povídky jsou psané pro sborník příběhů z českých RPG světů, který připravuje k vydání Gilgalad z asterionského týmu.

Je možné, že až tohle všechno dokončím, pustím se do modulu Jižní Taria. Ještě mám pár nápadů, které bych chtěl do Tarie dostat, především pokud jde o realistické zpracování jiných ras (trpaslíci, elfové ...). Ale pokud jsi četl jen základní modul, tak máš úplně jinou představu Tarie, než je ta současná. Hlavní modul je fajn, ale napsal ho v roce 1999 Agupi. Pak jsem Tarii převzal já se svými přáteli ze Zlína a dali jsme jí v dalších modulech poněkud jinou fazónu. Více je možné se o tom dočíst v článku, na který odkazuji i v článcích na RPGFóru.
Naposledy upravil(a) Charles dne 12. 10. 2009, 14:50, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti