Stín meče - obecná diskuze

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Aljen » 14. 9. 2009, 12:26

Snažím se většinu mých příběhů tvořit s "detektivními" zápletkami, takže by to takový problém zase být nemusel. Prostě se udělá patřičný quest, nejlépe one shot, nahodí se patřičná atmosféra, pošlou se patřičné lístečky se skutečnými i falešnými informacemi atd...
Uz len ten maly detail ze ako som pisal v Dirty Secrets nevie nikto kto je vrah. Chapes?
Uz systemovo je to urcene. Predsalen hra kde mas 1 hraca a zvysni su GMovia ... asi naozaj bude fungovat INAK ako klasicky pristup trebars v SM. A to je ten systemovy rozdiel ... ktory generuje uplne iny herny vystup (zi uz s tym suhlasis alebo nie).
Ak to cele zjednodusis iba na logiku:
Bavil som sa pri Hre X? (Ano/nie)
Bavil som sa pri Hre Y? (Ano/nie)
Ak som sa bavil pri oboch => oba systemy su rovnake.
---
Mozem len odporucit hry ako je Dread, Dirty Secrets, Labyrints & Lycanthropes, 3:16
Pri kazdej sa pravedepodobne budes zabavat ale druh zabavy je uplne iny.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4972
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Bifi » 14. 9. 2009, 12:29

Ja si myslím, že na rozlišovaní vkusu a kvality stojí veľmi veľa vecí.

Každopádne kvalita niečoho je ľahko určiteľná účelom, na ktorý je to niečo určené. Identifikovať objektívne parametre kvality u noža určeného na krájanie chleba nie je problém. (Subjektívnym parametrom je napríklad farba, lebo farba v zásade neovplyvňuje výkon noža pri krájaní chleba, a je preto skôr otázkou vkusu.)

Problém je to pri väčších, komplikovanejších a menej hmotných veciach ako je nôž - autá, učebnice, vládne programy na znižovanie nezamestnanosti a trebárs aj RPG. Máš pravdu, že rôzni ľudia môžu vidieť rôzne účely ako dominantné. Vtedy môžeme pozbierať tieto subjektívne určené účely a ku každému objektívne ohodnotiť výkon (kvalitu vo vzťahu k danému účelu) veci, ktorú hodnotíme. Potom môžeme povedať, nakoľko (objektívne) užitočný je pre jednotlivých ľudí daný objekt. Či si ho naozaj zvolia, alebo vyberú niečo iné, to už je otázkou vkusu.

(Pracujem čiastočne ako evalvátor a robím aj súvisiaci výskum, takže mojím džobom je práve zaoberať sa hodnotením "objektívnej" kvality.)
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Lemmy » 14. 9. 2009, 12:34

Aljen píše: Uz len ten maly detail ze ako som pisal v Dirty Secrets nevie nikto kto je vrah. Chapes?
Uz systemovo je to urcene. Predsalen hra kde mas 1 hraca a zvysni su GMovia ... asi naozaj bude fungovat INAK ako klasicky pristup trebars v SM. A to je ten systemovy rozdiel ... ktory generuje uplne iny herny vystup (zi uz s tym suhlasis alebo nie).
Jasně, chápu. I v tom bych problém neviděl - prostě se udělá příběh, který na této bázi bude pracovat
(postavy se prubudí po nějaké pitce, jedna z nich je určitě vrah, nikdo neví která, neví to ani ona sama)...
Pravidla Dirty Secrets neznám, ale řekl bych že návazat tak nebo udělat hru tak v SM, aby z ní byl stejný či podobný pocit by šlo.
A pokud jde o pravidlech atd... tak to se klidně může discussion killer řešit dohodou.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16609
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 14. 9. 2009, 12:47

Lemmy píše:OK, jdeme na to:
Jaký je pak ale přínos, když si stejný setting můžeš zahrát stejně dobře třeba v GURPS?
Je to stejné, jako by ses ptal, jaký je přínos velmi kvalitního vína, když ho stejně dobře můžeš pít z půllitru nebo speciální vinné sklínky. Jednak i tvar a materiál nádoby má na požitek vliv (ergo jsem zastánce názoru, že systém nikoliv nezanedbatelný vliv na výslednou podobu hry, příběhu i postav), a pak WoD je prostě hlavně setting.
Jaký je pak ale přínos, když hra může i ve FATE i ve Window vypadat stejně?
Viz výše. Malba a fotka můžou vypadat stejně, když se budeš snažit, ale stejné nejsou a většinou ani nebudou. Hra ve FATE a Window se bude lišit. Bude se lišit příprava na hru, Window je v tomto mnohem stručnější, a zase náročnější na zkušnosti s vedením hry.
A proč ne? ... Ještě se zeptám. Jaký to má přínos, že jsou hry rozšířenější, když samotná hra bude vypadat stejně?
$D
"Hej, náhodní kluci lidé na conu, pojťe hrát DnD - Jasně, já si beru elfího klerika na 8. levelu" versus "Hej, náhodní lidé, pojďte si zahrát Stín meče - Co to je, jaká to má pravidla, a jak si udělám zkušeného elfího klerika? Cože, žádní klerici?"
Výhodou rozšířenosti je, že snáze najdeš hráče a můžeš si z nich i vybírat. Plus hormady doplňků, pokud je chceš používat. U nerozšířených systémů se jednak musíš zdržovat s vysvětlováním pravidel většině lidí, a pak když chceš hrát, musíš brát lidi jaké jsou, pokud je jich málo.
"= Mrkni na to co, jsem psal výše. Přináší Stín něco jiného, co by ti nedala hra v DnD nebo DrD+?
Osobní odpověď: NE."
A výše ve zprávě:
"...Pokud řeknu, že NE, dodám:
Tak proč se jí zabývat (a moje odpověď v mém předchozím postu - "zábava")"
Jestli považuje slovo "zábava" nebo větu obsahující slova "zábava" nebo "zábavné" za vysvětlení, jak pro mě to vysvětlení není. Čtu tvoje postavy celé, ale občas nevím co si z nich má vzít. Kdybys svou tezi shrnul do jednoho odstavce a napsal, CO je na Stínu meče tak zábavného, možná by mi to došlo. Na druhou stranu ani to stačit nebude - některým lidem přijde zábavné házet kamínky do vody, ale to je jen těžko důvod, proč by se tím měl zabývat někjdo jiný, kdo háže třeba šipky do terče. "Je to zábava" je odpověď, která v tomto případě také nic neřekne.

Takže když napíšeš
Víš, co se snažím naznačit. Každá hra může být v něčem původní, ale není to tolik důležité, stejně jako její rozšířenost, protože ve výsledku může každá hra vypadat stejně a bavit stejně dobře.
Je to pořád dokola to samé - Stín meče baví tebe. Fajn, to ti nikdo brát nebude. Ale tady jsi na veřejném foru. Lidé tu propagují ty či ony hry z toho či onoho důvodu, a obvykle taky píšou, v čem je ta nebo ona hra dobrá. Občas se jim podaří i nějaké hráče nalákat. Třeba na slezinách je občas jasně vidět, kdo chce hrát kterou hru víc. Někdy se stane, že všichni hráči dají přednost jiným hrám před tou jednou - pak je zřejné, že ona hra představuje dostatečnou zábavu asi jen pro člověka, který ji nabídl a bych ochoten vést.

Můžeš klidně zkusit, jak by dopadl Stín meče, samotného by mě to zajímalo.
To je snad ale vcelku moje věc. Ať člověk dělá co ho baví a jakým způsobem to chce dělat, pokud ho to tak baví.
Je to, jako kdybych ti napsal, že nemusíš číst knihy a studovat jiné materiály o WW2, když hra ve fantasy může být stejně zábavná a můžeš toho dosáhnout stejným úsilím... prostě je to věta zbytečná :P
Klidně to napsat můžeš - ale když se na FF sejdou lidé k hraní RPG a jednotliví Vypravěči nabízí hry, a já řeknu "Hraju druhou světovou říznutou okultismem", tak se mi hlásí dost lidí na jednu skupinu, a občas i víc než jsem schopný nabrat. S tímto settingem a pravidly nemám problém sehnat hráče, které tahle hra baví i po letech - na rozdíl od Stínu meče, který nás bavit přestal.
Pokud bych věděl, že o moje pravidla a svět nemá téměř nikdo další zájem, tak bych si je dělal sám a nerozebíral je na foru. (Přesněji já pravidla (už) nerozebírám na foru, a svět většinou také ne, protože lidé co zájem měli je nepotřebují řešit a ti co zájem neměli je také nepotřebují řešit)
Opět se mrkni co jsem napsal výše - zajímat se o Stín meče může být stejně zbytečné jako zajímat se o WW2. Člověka to prostě ale může bavit a v tom to je. :)
Mrkni se, kolik lidí se vyjadřuje v druhoválečných tématech. Až do tohoto tématu přestanu psát já a oponovat ti, můžeš zkusit, jestli dosáhneš alespoň částečného počtu reakcí.

Tedy tvůj názor je mi vcelku jasný. Není mi jasný přístup k řešení. (Kdybys třeba řekl, že máš další dva lidi se kterými to tu budeš řešit, stejně jako řešíš Symbol, tak nebudu mít co dodat. A samozřejmě že se tím dál nebudu zabývat. Ale zatím jsem měl dojem, že nikoho tkaového nemáš a chtěl bys takové lidi tady najít a proto mě zajímá, co tím mohou (případně mohu) získat. Ale třeba se ve tvých záměrech pletu, takže mi je můžeš osvětlit.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Lemmy » 14. 9. 2009, 12:48

Bifi píše:Ja si myslím, že na rozlišovaní vkusu a kvality stojí veľmi veľa vecí.
Díky, jak teď uvažuji nad tímto postem, napadla mě taková myšlenka o tom, že hra je jako film, systém kamera (přičemž každý může považovat za kvalitnější kameru jinou) - s různými kamerami mohou vzniknout různé záběry, ale ve výsledku bude kvalita kamer stejná, protože to, o co tu jde je příběh ve filmu.
Je to jen vlastně doplněk, k tomu co jsem napsal.

Co se týká té kvality - částečně bych souhlasil s tím, že hudba je stejně jako hraní samotné tak abstraktní pojem, že lze jen těžko nějakou kvalitu určovat:

Je to jako, když porovnáš: "AC/DC jsou naprd, protože hrajou pořád jedny a ty samé akordy"
A: "AC/DC" jsou skvělí, protože dělají parádní skladby.
Oba faktory mají v něčem pravdu a určit, který z těchto faktorů představuje kvalitnější názor na určení kvality samotné je jediný správný ani nezle. Můžeš se pouze k některému z nich přiklonit, což opět souvisí s vkusem.
(aneb já bych se přiklonil k tomu druhému názoru, dalo by se to vztáhnout i na můj názor na hry).

Možná jsem našel správná slova: "Obsah (je to na lidech) / Způsob (záleží na pravidlech)"

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 14. 9. 2009, 12:53

Jerson píše: Tedy tvůj názor je mi vcelku jasný. Není mi jasný přístup k řešení. (Kdybys třeba řekl, že máš další dva lidi se kterými to tu budeš řešit, stejně jako řešíš Symbol, tak nebudu mít co dodat. A samozřejmě že se tím dál nebudu zabývat. Ale zatím jsem měl dojem, že nikoho tkaového nemáš a chtěl bys takové lidi tady najít a proto mě zajímá, co tím mohou (případně mohu) získat. Ale třeba se ve tvých záměrech pletu, takže mi je můžeš osvětlit.
Paráda.
Víš, trochu se pleteš - já tu nikoho na žádnou tvorbu nehledám a žádnou tvorbu neplánuji.
Já jsem tu totiž jenom jako normální diskutující... bohužel jak to vypadá tak z mojí frekvence účasti v některých místnostech a z mého ne vždy vhodně zvoleného způsobu interpretace názorů dost lidí usuzuje, že se místnost točí okolo mě, že potřebuji poradit, že hledám spoluautory či podporu.
Není to tak. Jsem tu skutečně jako obyčejný diskutující a jako diskutujícího mě samozřejmě zajímají názory ostatních, ale postavím se za názory svoje, pokud mi jiný diskutující naznačí, že se pletu a mám vysvětlení k tomu, že se zase tak plést nemusím.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4972
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Bifi » 14. 9. 2009, 13:05

Lemmy píše:Co se týká té kvality - částečně bych souhlasil s tím, že hudba je stejně jako hraní samotné tak abstraktní pojem, že lze jen těžko nějakou kvalitu určovat:
Je veľa ľudí, ktorí veria, že aj kvalita hudby (či filmu a umenia všeobecne) je objektívne hodnotiteľná. Napríklad tým, nakoľko interpret dodržuje a zároveň kreatívne využíva či porušuje pravidlá žánru. Nakoľko je inovatívny/originálny. Alebo tým, či sa mu podarilo naplniť svoj autorský zámer.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Peekay » 14. 9. 2009, 13:21

Lemmy píše: Dovolil bych si tvrdit, že toto všechno lze zahrát v libovolné hře a výsledek může být stejný.
Opět je to na dohodě mezi vypravěčem a hráči.
Ahem... nie, fakt nie je.
Peekay píše: Dirty Secrets = detektivne RPG, kde nikto z ludi pri stole az do posledneho momentu nevie, kto bol vrahom
Toto "na dohode medzi rozpravacom a hracmi" jednoducho neuhras - ona vedomost "pozadia" je dost potrebna pre fungovanie klasickeho modelu.
Peekay píše: Universalis = RPG, kde sa socialny kontrakt hracov pri stole stava rovnako zavaznym pravidlom ako cokolvek napisane v knizke
Fakt nie, uz len preto, ze toto vyzaduje uplnu rovnopravnost ludi sediacich okolo stola. Koncept "dohoda medzi rozpravacom a hracmi" samotny definuje, ze existuje rozpravac, ktory je nieco ine ako hrac.
Peekay píše: Polaris = autorita jedneho GMa nahradena formalizovanou "hadkou" medzi hracmi
To iste ako pri Universalise, len tentokrat aj v tvrdej pravidlovej rovine.

----------------------------------------------------------------------------------------

Celkovo mam dojem, ze v skutocnosti ani len netusis, cim su vyssie spominane hry charakteristicke, ale radsej ako by si pripustil co i len moznost, ze mozes (trebars aj z nevedomosti) zastavat nepravdive stanovisko, budes sa hadat az do zozelenania.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Peekay » 14. 9. 2009, 13:30

Lemmy píše: Jasně, chápu. I v tom bych problém neviděl - prostě se udělá příběh, který na této bázi bude pracovat
(postavy se prubudí po nějaké pitce, jedna z nich je určitě vrah, nikdo neví která, neví to ani ona sama)...
Pravidla Dirty Secrets neznám, ale řekl bych že návazat tak nebo udělat hru tak v SM, aby z ní byl stejný či podobný pocit by šlo.
Fakt nie. Hrubo zvyraznene veci si zadefinoval dopredu, co v DS nerobis. Nejaka informacia toho druhu tam moze a nemusi figurovat a hra bude fungovat - toto nie je pravda trebars o "detektivnej" hre v SM.

Pri SM takuto nejaku informaciu potrebujes, aby si mal na com stavat hru, v DS informacia tohto druhu vobec nemusi byt celu hru relevantna, ale pritom moze. Moze sa ukazat v retrospektive, etc...

(zaraza ma sebaistota kalibru "nepoznam to, neviem vobec ako to funguje, ale som si isty, ze to iste viem dosiahnut v tomto")
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Lemmy » 14. 9. 2009, 13:47

Peekay píše:Celkovo mam dojem, ze v skutocnosti ani len netusis, cim su vyssie spominane hry charakteristicke, ale radsej ako by si pripustil co i len moznost, ze mozes (trebars aj z nevedomosti) zastavat nepravdive stanovisko, budes sa hadat az do zozelenania.
Tvůj dojem je v tomto správný, aneb jak jsem napsal:
"Pravidla Dirty Secrets neznám, ale řekl bych že návazat tak nebo udělat hru tak v SM, aby z ní byl stejný či podobný pocit by šlo.
A pokud jde o pravidlech atd... tak to se klidně může discussion killer řešit dohodou."

Reagoval jsem na popis, který mi byl dán v této diskuzi. A výraz "řekl bych" neznamená "je to takto", ale "osobně si myslím, že"... proto tak rád tyto a podobné výrazy (- řekl bych, myslím si, asi, snad...) rád v diskuzích používám - protože nerad beru názor někomu jinému. Radši se snažím vysvětlit své stanovisko.
A své stanovisko a proč ho zastávám jsem myslím vysvětlil docela dostatečně. Pokud ne ještě jednou zaměřím na tento příklad:
Peekay píše: radsej ako by si pripustil co i len moznost, ze mozes (trebars aj z nevedomosti) zastavat nepravdive stanovisko, budes sa hadat az do zozelenania
Lemmy:
"Možná jsem našel správná slova: "Obsah (je to na lidech) / Způsob (záleží na pravidlech)"

Obsah je pro mě daleko nad Formou, co se týká hraní.
Proto si dovoluji posuzovat i to, co jsem nehrál. Protože možnost imaginace, příběhů a snění je téměř nekonečná kdekoliv a liší se pouze forma, jak tohoto dosáhneš a jaká vodítka k tomu použiješ. Opět - výsledek může být podle mě totiž úplně stejný.

Klidně přiznám že se pletu, nemám s tím žádný problém.
V případě, že mi někdo nenapíše, že je to jeho názor, ale bude mi moje názory jenom vyvracet, je to pro mě skutečný ukazatel toho, že tomuto člověku to prostě musím vysvětlit, to je celé :)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Lemmy » 14. 9. 2009, 13:55

Jen dodám:

(zaraza ma sebaistota kalibru "nepoznam to, neviem vobec ako to funguje, ale som si isty, ze to iste viem dosiahnut v tomto")

Omlouvám se pokud to tak působí, podívej se na můj předchozí post (aneb "řekl bych, myslím si"... "asi máš pravdu, ale možná se i pleteš") - jsou to mé osobní názory, nikomu nic nevnucuji, ale ukazuji, proč si za nimi stojím.

Mě naopak například zařází to, že někteří uživatelé něco takového jako "je to můj názor, řekl bych..." vůbec neuvádí a rovnou vyvrací ostatním názory a interpretují ten svůj jako jediný možný ("fakt ne... omyl" atd)
:wink: Takovéto příspěvky jsou podle mě více sebejisté a více se snaží diskutujícího oponenta někam směřovat

OT:
HAWK.
Toto je diskuze myslím o Stínu meče. Ne o mém stylu diskuze. Pokud chce někdo se mnou něco ohledně mého stylu diskuze probrat, může my kdykoliv napsat.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Alef0 » 14. 9. 2009, 16:17

Uteseny flamewar, napodiv sa mi paci.

Lemmy, podla mna zakladna tragedia tvojich prispevkov v tom, co vystihol Peekay. Je tazke argumentovat s niekym, kto vypozoroval v hrani realny pozitivny vplyv konkretnej hry stavanej na konkretny ucel, stylom "ostatne typy aut nepoznam, ale podla mna s mojim univerzalnym autom prejdem aj dialnicu, aj offroad, aj oriem pole, aj vyhram formulu jedna, ved preco by sa to s autom nedalo, ked ma 4 kolesa a motor?"

Tvoj pocit chapem, ibaze mam neodbytny pocit, ze je nevyvratitelny prave preto, ze stavia na absolutnej vode a vysnivanych ocakavaniach -- a preto ma irituje (a sudim, ze ostatnych diskuterov tiez). Vyskusaj si Dread, vyskusaj si ine systemy zamerane zanrovo a potom sa da porovnat (ale nechcem zniet patronizujuco, zial neviem to vyjadrit inak)

Tvrdis, ze zalezi na ludoch. Vidim dve cesty: cesta jedna, kde sami prejdete trnistou cestou hladania svojskeho stylu, ktory vam vyhovuje... alebo vezmete text, ktory vam ukaze a podpori vas vo vhodnom sposobe.

Uz bajny Ronik (Ron Edwards, pozn. sadzaca) to brilantne vyjadril vo svojom clanku Na systeme zalezi
Už takmer dvadsať rokov je možné v oblasti rolových hier počuť nasledovný názor: „Na systéme, ktorý sa používa, vonkoncom nezáleží. Hra je taká dobrá, ako sú dobrí ľudia, ktorí ju hrajú a v prípade dobrých hráčov a rozprávača bude fungovať ktorýkoľvek systém.“ S týmto názorom však absolútne nesúhlasím.
„No počkať!“ poviete si „môj kamoš Jožo nemá problém s vedením akejkoľvek hry. Ak je to hra, ktorej pravidlá sú o ničom, vyhodí veci, ktoré sa mu nepáčia, a tým z nej spraví úžasnú vec.“ Dobre, v poriadku, Jožo má talent. Ale predstavte si, aký by bol dobrý, ak by nemusel stráviť kopu času pižlikaním sa s pravidlami. (Opakujem, že tu stále hovorím o systéme, teda pravidlách a nie o látke týkajúcej sa príbehu.) Dovolím si tvrdiť, že systém je taký dobrý, ako (okrem iných vecí) neoberá zbytočne Joža o čas.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16609
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 14. 9. 2009, 18:01

Nakonec jsem se rozhodl poslat svůj post jako PMku, protože se už Stínu meče vůbec netýká.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 9. 10. 2009, 12:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od BasilisK » 23. 9. 2009, 11:16

zeptam se - ma tedy vyjit nejake OFICIALNI pokracovani. U povolani co jsou jen vzajemnou kombinaci bylo v minulosti (asi kolem r 1999) oznameno, ze se pry maji lisit ve vyssi verzi pravidel. tak jsem docela zvedav jak to dopadlo. pravidla by pak byla asi hodne tlusta kniha - (tak aby bylo kazde povolani unikatni). :lol:
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Stín meče - obecná diskuze

Příspěvek od Lemmy » 23. 9. 2009, 11:33

BasilisK píše:zeptam se - ma tedy vyjit nejake OFICIALNI pokracovani. U povolani co jsou jen vzajemnou kombinaci bylo v minulosti (asi kolem r 1999) oznameno, ze se pry maji lisit ve vyssi verzi pravidel. tak jsem docela zvedav jak to dopadlo. pravidla by pak byla asi hodne tlusta kniha - (tak aby bylo kazde povolani unikatni). :lol:
Krátká odpověď: NE.

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů