Stín meče - obecná diskuze

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Sosacek » 6. 9. 2009, 15:17

Jerson píše:Ok, dohoda - já jen nevím jak by se rozhodlo, když se dvě postavy hráčů pustí do rvačky o nějakou podstatnou věc - poklad, čest dámy, cokoliv, pro co budou chtít oba vyhrát.
GM fiat.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Fritzs » 6. 9. 2009, 16:01

Jerson píše:Ok, dohoda - já jen nevím jak by se rozhodlo, když se dvě postavy hráčů pustí do rvačky o nějakou podstatnou věc - poklad, čest dámy, cokoliv, pro co budou chtít oba vyhrát.
Ať se vzájemně dohodnou, nebo ať se třeba hlasuje...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 7. 9. 2009, 08:27

Fritzs píše:
Jerson píše:Ok, dohoda - já jen nevím jak by se rozhodlo, když se dvě postavy hráčů pustí do rvačky o nějakou podstatnou věc - poklad, čest dámy, cokoliv, pro co budou chtít oba vyhrát.
Ať se vzájemně dohodnou, nebo ať se třeba hlasuje...
Ono tady záleží na konkrétním příkladě (konkrétní situaci a její podobě), podobě postav.

Pokud soupeří dvě hráčské postavy např. v klasickém souboji na meče vůči sobě, ani jeden z nich nemá nějakou výhodu danou prostředím nebo něčím jiným, přičemž jeden z nich je bývalý gladiátor, který bojoval prakticky celý svůj život a druhý z nich je řekněme lovec, který má s bojem vůči lidskému soupeři pouze malé zkušenosti, větší šanci na výhru má logicky první - gladiátor.

V případě soupeření o to, kdo déle přežije ve hvozdu nebo kdo uloví pro družinu lepší večeři bude mít logicky vyšší šance naopak lovec, pro nějž je lov způsobem života, profesí i výdělkem... gladiátor byl vždy dobře živen od otrokáře a s lovem a přežití v divočině nebude mít tolik zkušeností (pokud tak neříká jeho historie).

Máš ale pravdu, že občas nastávají situace, které je lepší nechat na náhodě a na štěstí (pokud to nechceš nechat vyloženě na vypravěči) - pokud jsou strany při zkoušce tak vyrovnané, že to jinak nejde, nám se osvědčilo toho - hodit si mincí nebo šestistěnkou (vyšší číslo vyhrává).

A pokud do toho chceš vnést jiný rozměr, dáš něco jako dobře známé Zkušenostní body (Štěstí, Body Osudu... jak to nazveš, je prakticky jedno), které dostává hráč za hraní postavy a díky jejich "spálení" získává výhodu nebo rovnou vítězství v dané zkoušce.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16609
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 7. 9. 2009, 09:38

Jinak řečeno se ve hře bez pravidel dostaneš k tomu, že si dříve či později hodíš kostkou nebo zavedeš nějaké zdroje, které lze spotřebovávat a doplňovat ... vidíš ten kyselý úsměv? :-)

Dovedu si představit i jiné způsoby, ale pokaždé prostě vzniknou pravidla pro řešení sporných (nebo "uzlových" či jakýchkoliv jiných) situací, protože tyto situace jsou v každé - nebo tedy většině - her klíčové. A to jak jsou zpracované má na zajímavost hry dost velký vliv (pro slovní puritány "může mít na hru velký vliv".)

Ještě jedna věc:
Akorát hra "bez pravidel" je o něco svobodnější nebo tvárnější, pokud jde o možnosti a podobu postav. A nejsi "omezován" systémovými a jinými psanými mechanikami.
ano, když pravidla Stínu meče vynecháš, tak dostaneš mnohem větší možnosti pro tvorbu postav. Ale pak jsou pravidla, kde takové možnosti máš zahrnuty v pravidlech a postavy jsou omezovány spíše představou o podobě hry, nikoliv přímo pravidly. Lze sice říct, že omezující pravidla jsou návodnější pro začínající hráče, ale to lze podle mě obejít předpřipravenými a modifikovatelnými postavami.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 7. 9. 2009, 09:58

Jerson píše:Jinak řečeno se ve hře bez pravidel dostaneš k tomu, že si dříve či později hodíš kostkou nebo zavedeš nějaké zdroje, které lze spotřebovávat a doplňovat ... vidíš ten kyselý úsměv? :-)
Ne. Jinak řečeno: Pokud tam ty zdroje či hody potřebuješ, zaveď si je. Pokud dokážeš přijmout kompromis, dohodu a vypravěčovo slovo, nepotřebuješ.
Jerson píše: Ještě jedna věc:
Akorát hra "bez pravidel" je o něco svobodnější nebo tvárnější, pokud jde o možnosti a podobu postav. A nejsi "omezován" systémovými a jinými psanými mechanikami.
ano, když pravidla Stínu meče vynecháš, tak dostaneš mnohem větší možnosti pro tvorbu postav. Ale pak jsou pravidla, kde takové možnosti máš zahrnuty v pravidlech a postavy jsou omezovány spíše představou o podobě hry, nikoliv přímo pravidly. Lze sice říct, že omezující pravidla jsou návodnější pro začínající hráče, ale to lze podle mě obejít předpřipravenými a modifikovatelnými postavami.
Částečně souhlasím (když porovnám takový FATE nebo např. WoD se Stínem meče), částečně ne - Stín meče je osobitá hra s osobitým světem (rozuměj zaměřená hra se zaměřeným světem) - není to hra "generická" - je zaměřena určitým způsobem (+ je to class and level) a toto ji už samo o sobě ve svobodě hráčských postav limituje.
Pokud by se mělo takto porovnávat, měli bychom se držet her s podobným zaměřením a podobnou stavbou systému (tedy např. Dračí doupě, (A)DnD..).
Jestliže se chystáš hrát Stín meče, patrně počítáš s tím, že budeš hrát určitým stylem s nápomocí určitého systému - tedy opět mi z toho vychází, že je to prioritně o lidech, ne o systému (pokud ti vyloženě nějaký systém nebo styl hry nesedí a vadí ti určité věci + nechceš upravovat, najdi si systém, který ti bude sedět ... toto není chyba ve vašem systému, toto je chyba ve vašem výběru ,-)).

A taky - pravidla jsou tak omezená, jak omezená je vidíš.
Vidíš ten sladký úsměv $D

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16609
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 7. 9. 2009, 11:56

Lemmy píše:Jestliže se chystáš hrát Stín meče, patrně počítáš s tím, že budeš hrát určitým stylem s nápomocí určitého systému - tedy opět mi z toho vychází, že je to prioritně o lidech, ne o systému (pokud ti vyloženě nějaký systém nebo styl hry nesedí a vadí ti určité věci + nechceš upravovat, najdi si systém, který ti bude sedět ... toto není chyba ve vašem systému, toto je chyba ve vašem výběru ,-)).

A taky - pravidla jsou tak omezená, jak omezená je vidíš.
Vidíš ten sladký úsměv $D
Ty asi opravdu nikdy nepřipustíš, že některé systémy mají zcela evidentní omezení,co? Včetně faktu, že je to vlastnost systému (tedy výhoda nebo chyba, jak kdo chce), ale prostě tam je.
Když to vezmu jednoduše - ve Stínu jsem chtěl hrát rytíře s jedenapůlručákem. To nejde. Takže jsem si musel vzít vojevůdce, protože jsem chtěl mít postavu, co umí používat tenhle meč a zároveň umí nosit pláty.
Pak jsem chtěl hrát svého oblíbeného městského zvěda - stejně jako snad všude musí mít kradení, tedy vybírání kapes. Přitom se mi tenkrát ten svět vcelku zamlouval, ale ve chvíli kdy bych řekl, že chci tuhle zbraň nebo nechci tuhle natvrdo danou dovednost, tak bych začal rozhazovat pravidla a GM do toho nechtěl jít, protože nevěděl co by to udělalo.

Když bych ti řekl, že v dámě se nedá odehrát velká bitva s množstvím přestřelek, na rozdíl třeba od Warzony, tak se se mnou nebudeš hádat a si mi nebudeš tvrdit, že "je to o lidech" a podobně. (A nebo jo, ale pak nemám z čeho vycházet.) Proč je problém připustit, že RPGčka se můžou lišit stejnou měrou jako Dáma a Warzone, a že omezení pravidlem můžu sem tam překročit, ale čím víc to udělám, tím méně se těch pravidel držím?
pokud ti vyloženě nějaký systém nebo styl hry nesedí a vadí ti určité věci + nechceš upravovat, najdi si systém, který ti bude sedět ... toto není chyba ve vašem systému, toto je chyba ve vašem výběru ,-)).
Takhle chytrý jsem teď taky - před dvanácti lety jsem měl na výběr DrD nebo Stín meče, případně Pána Prstenů. Toť vše. Kdybych věděl o FATE, asi moje herní dráha vypadala úplně jinak.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 7. 9. 2009, 12:38

Jerson píše: Ty asi opravdu nikdy nepřipustíš, že některé systémy mají zcela evidentní omezení,co? Včetně faktu, že je to vlastnost systému (tedy výhoda nebo chyba, jak kdo chce), ale prostě tam je.
Ale ano, já připouštím, že některé systémy mají omezení dané svým zaměřením a svou stavbou mechanik. Jde ale o to, že pro někoho to omezení být nemusí, protože konkrétní systém může splňovat požadavky, které od něj člověk očekává. A jak jsem naznačil, když očekává něco jiného, upraví si nebo si vezme jiný soubor vodítek (=systém), který je pro něj přijatelnější.
Jerson píše: Když to vezmu jednoduše - ve Stínu jsem chtěl hrát rytíře s jedenapůlručákem. To nejde. Takže jsem si musel vzít vojevůdce, protože jsem chtěl mít postavu, co umí používat tenhle meč a zároveň umí nosit pláty.
A proč by to nešlo?
Pokud ti vadí postih za nenaučenou zbraň (není to zbraň vyloženě pro jezdce - tedy alespoň ne ve Stínu meče, ve zbraních se tolik osobně nevyznám), jednoduše se domluvíš s vypravěčem (a pokud chce být vypravěč hodně pravidlový, stačí mu navrhnout že si z výčtu cvičených zbraní rytíře jednu zbraň odmažeš, aby sis mohl přidat jedenapůlku).
Jerson píše: Pak jsem chtěl hrát svého oblíbeného městského zvěda - stejně jako snad všude musí mít kradení, tedy vybírání kapes. Přitom se mi tenkrát ten svět vcelku zamlouval, ale ve chvíli kdy bych řekl, že chci tuhle zbraň nebo nechci tuhle natvrdo danou dovednost, tak bych začal rozhazovat pravidla a GM do toho nechtěl jít, protože nevěděl co by to udělalo.
Tady je problém, že zvěd má kradení? Vadí? - Jednoduše z výčtu odmaž, dohodni se s vypravěčem a nahraď ho jinou dovedností. A kdo říká, že zvěd má být nutně zloděj? Postavu dělá to, jak za ni hraješ, ne to, jaké má staty a schopnosti (to jsou spíš taky vodítka, která ti napomáhají ke hře za postavu).

Ad zvýrazněná věta: ... Takže to je zas a znovu prioritně na dohodě mezi lidmi (v tomto případě mezi Tebou a zmiňovaným Nejvyšším), jak píšeš :).
Jerson píše: Když bych ti řekl, že v dámě se nedá odehrát velká bitva s množstvím přestřelek, na rozdíl třeba od Warzony, tak se se mnou nebudeš hádat a si mi nebudeš tvrdit, že "je to o lidech" a podobně. (A nebo jo, ale pak nemám z čeho vycházet.) Proč je problém připustit, že RPGčka se můžou lišit stejnou měrou jako Dáma a Warzone, a že omezení pravidlem můžu sem tam překročit, ale čím víc to udělám, tím méně se těch pravidel držím?
Opět se pleteš - uznal bych, že Dáma je hra postavená určitým způsobem s určitým zaměřením (jak jsem napsal - Stín je postaven jinak než třeba WoD a lidé od něj očekávají taky něco jiného).
Nehádal bych se, ovšem stále bych tvrdil, že je to o lidech: (každá hra je přece o lidech a o zábavě) - pokud by někdo chtěl udělat v dámě variaci na souboj korporačních jednotek v daleké budoucnosti, neviděl bych v tom žádnou potíž.

aneb HRAJ, JAK TĚ BAVÍ HRÁT; HRAJ, CO TĚ BAVÍ HRÁT
(píšeš, že nemáš z čeho vycházet - zkus vycházet z tohoto)
Jerson píše:
pokud ti vyloženě nějaký systém nebo styl hry nesedí a vadí ti určité věci + nechceš upravovat, najdi si systém, který ti bude sedět ... toto není chyba ve vašem systému, toto je chyba ve vašem výběru ,-)).
Takhle chytrý jsem teď taky - před dvanácti lety jsem měl na výběr DrD nebo Stín meče, případně Pána Prstenů. Toť vše. Kdybych věděl o FATE, asi moje herní dráha vypadala úplně jinak.
Pominu to, že jsme i v začátcích hráli hry bez pravidel (aneb výběr je neomezený, pokud ho neomezeným vidíš)...
Pokud bych prošel jinými hrami, moje herní dráha vypadá asi taky jinak.

Ale to nic nemění na tom, že by pro mě v těchto hrát byla prioritní ZÁBAVA, stejně jako doposud. A systém není v zábavě překážkou, ať už je jakýkoliv. Měl by být pouze vodítky pro ZÁBAVU. A pokud se pro tebe konkrétní systém nepředstavuje VODÍTKA, ale ZÁTĚŽ je nejlepší něco ze ZÁTĚŽE shodit nebo se od ní úplně oprostit.

Snad je jasné, jak to myslím. :)

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3501
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Bouchi » 7. 9. 2009, 13:41

Jerson píše:Pak jsem chtěl hrát svého oblíbeného městského zvěda - stejně jako snad všude musí mít kradení, tedy vybírání kapes.
Jen bych decentne k tomu "stejne jako snad vsude" pripomnel, ze napr. v DrD+ nic takoveho mit nemusi.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16609
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 7. 9. 2009, 17:50

Lemmy píše:Jde ale o to, že pro někoho to omezení být nemusí, protože konkrétní systém může splňovat požadavky, které od něj člověk očekává. A jak jsem naznačil, když očekává něco jiného, upraví si nebo si vezme jiný soubor vodítek (=systém), který je pro něj přijatelnější.
Ano, k tomu jsem vždy došel - pokud se vkus hráče shoduje s představami tvůrce hry, pak mu bude vyhovovat i relativně dost omezený výběr možností. Bohužel můj vkus je v tomto poměrně specifický, takže se do škatulek obvykle nevejdu.
Pokud ti vadí postih za nenaučenou zbraň (není to zbraň vyloženě pro jezdce - tedy alespoň ne ve Stínu meče, ve zbraních se tolik osobně nevyznám), jednoduše se domluvíš s vypravěčem (a pokud chce být vypravěč hodně pravidlový, stačí mu navrhnout že si z výčtu cvičených zbraní rytíře jednu zbraň odmažeš, aby sis mohl přidat jedenapůlku).
Tak jsem se podíval do pravidel - postava nesmí používat zbraň, kterou nemá povolenou, ať naučenou nebo ne. Btw. já na pravidla - zejména psaná - docela dám, protože předpokládám, že mají nějaký účel. V případě RPG třeba vyváženost, i když zpětně je mi jasné, že vyváženost Stínu meče byla vycucána z prstu a možná při výběru zbraní ani nehraje roli. Nicméně jsou dvě možnosti - hrát podle pravidel nebo pravidla měnit. To druhé nás zpočátku nenapadlo, nebo přesněji změna pravidel byla něco jako změna pravidel v šachu - prostě takové věci se nedělají, jinak by pravidla neměla smysl. Formulace typu "nesmí (používat jiné zbraně)" jsou vcelku jasné.
Tady je problém, že zvěd má kradení? Vadí? - Jednoduše z výčtu odmaž, dohodni se s vypravěčem a nahraď ho jinou dovedností. A kdo říká, že zvěd má být nutně zloděj? Postavu dělá to, jak za ni hraješ, ne to, jaké má staty a schopnosti (to jsou spíš taky vodítka, která ti napomáhají ke hře za postavu).
Tohle je pořád dokola - jestliže je systém class and level a má daný doubor dovedností, navíc ještě dělený na povinné, povinně volitelné a volitelné, mělo by to mít nějaký smysl, ne? Pokud by bylo v pořádku měnit dovednosti, proč to není možnost napsaná v pravidlech? Proč má potom Stín meče dvacet odlišných povolání se striktním rozdělením schopností (byť jsou pro různé povolání stejné)? Mě to prostě naznačuje nevyslovený názor autorů "když to děláte jinak, neděláte do dobře".
Ad zvýrazněná věta: ... Takže to je zas a znovu prioritně na dohodě mezi lidmi (v tomto případě mezi Tebou a zmiňovaným Nejvyšším), jak píšeš :).
Nickoliv. Co ostatní hráči? Proč když já si můžu změnit dovednost, proč si jí nemůže změnit někdo další? A když může, opět se vracím k tomu, proč hrajeme hru s dvaceti povoláními, jejichž popisy schopností se opakují a u nichž bylo záměrem, aby je neznali hráči, kteří si dané povolání nevyberou?
Nehádal bych se, ovšem stále bych tvrdil, že je to o lidech: (každá hra je přece o lidech a o zábavě) - pokud by někdo chtěl udělat v dámě variaci na souboj korporačních jednotek v daleké budoucnosti, neviděl bych v tom žádnou potíž.
Já jsem to zkusil - ne v dámě, v jiné hře, která vypadala vhodnější, ale to je jedno - a problém v tom vidím. Je to jako brouzit šroubovák, aby se dal použít místo nože.
aneb HRAJ, JAK TĚ BAVÍ HRÁT; HRAJ, CO TĚ BAVÍ HRÁT
(píšeš, že nemáš z čeho vycházet - zkus vycházet z tohoto)
Tuhle větu asi brzy přestanu mít rád. Ono totiž není snadné si uvědomit, že tě hra vlastně nebaví. A vědět dopředu, jaká hra tě baví. Zejména u RPG, u kterého se střídají různé činnosti a které se značně rozvíjí právě dlouhodobým hraním (takže někteří lidé používají pravidla, i kterých vědí že jsou vcelku na houby a vlastně je ani neopužívají, ale nechtějí je měnit, protože jsou "tradiční". A dokud si nevyzkouší jiná pravidla, která by jim sedla lépe, nemusí nikdy zjistit, že taková pravidla můžou existovat. Samozřejmě to neplatí pro všechny, ani zdaleka ne. Odhadem tak pro třetinu hráčů, které jsem potkal.
Pominu to, že jsme i v začátcích hráli hry bez pravidel (aneb výběr je neomezený, pokud ho neomezeným vidíš)...
Taky jsem na začátku hrál hru skoro bez pravidel. Ale někdo mi řekl, že používat napsaná pravidla je lepší, a když jsem si chtěl zahrát postavu a ne vést hru, hrál jsem podle těch pravidel. Tedy je vcelku jedno, co vidíš ty - RPG je společenská hra a potřebujeě další tři až pět lidí, kteří to budou vidět dost podobně.
A systém není v zábavě překážkou, ať už je jakýkoliv.
S tím budu souhlasit leda v případě, že nepíšeš, ale přimýšlíš s i tam "protože pokud ti systém nevyhovuje, tak ho změníš." Pak to beru. Jenže taky byl měl říct, že zvládnout některé systémy tak, aby byly zábavné je dost obtížné, někdy to vyžaduje dost velké přizpůsobení představ i dost času. Znám dost systémů, RPG i deskovek, ze kterých zábavu nevymačkám, i když se o to budu snažit.
A systém je spíše zábradní než zátěž / vodítko. Když ho budeš ignorovat, může se ti snadno stát, že spadneš a rozbiješ si nos. Nebo taky můžeš skákat s padákem a užívat si absenci zábradlí. Nicméně jsem raději, když se tohle dozvím předtím než se rozhodnu to zábradlí přelézat.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16609
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 7. 9. 2009, 17:52

Bouchi píše:Jen bych decentne k tomu "stejne jako snad vsude" pripomnel, ze napr. v DrD+ nic takoveho mit nemusi.
Přiznám se, že v DrD jsem si zvěda na vyšší úrovni dělat nezkoušel. Jen na první, a tam se mi zase moc nelíbilo, že nemůžu umět ani všechny dovednosti co bych rád na nějaké minimální úrovni.

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Oživení Stínu meče - revolucni system

Příspěvek od BasilisK » 10. 9. 2009, 11:27

pokud by neco jako dalsi verze STINU vysla mel bych revolucni myslenku. Proc hazet kostkami (klasicky), kdyz je mohou hraci hazet PO SOBE. fungovalo by to jako shadowrun - pocet kostek proti CC. Jen v tomto pripade by se pocitali jako uspechy kostky, ktere zasahnou protihrace. $lol$

Obtiznost se urci vzdalenosti hracu (nejblizsi, trochu dal...) :D
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 11. 9. 2009, 07:48

Basilisk:
Kostky jsou v tomto případě opravdu zbytečná komplikace a je lepší hrát bez nich. Kameny jsou mnohem účinnější... navíc se dají house-rulenout i do současných pravidel (tedy nejsou potřeba vyšší levely, takový damage by hráči nevydrželi ani do té 9. úrovně) :)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16609
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 11. 9. 2009, 08:47

Hm, to je vlastnost Stínu meče, že se debata dostane k vrhání kamenů po jiných hráčích nebo jejich fyzické insiltaci, nebo je to vlastnost hráčů Stínu meče? (: )

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od BasilisK » 11. 9. 2009, 11:06

Stin jsem hral asi jen 2x, pred nejakymi 5 lety. Nekdo tu psal, ze nebyl v nicem puvodni. tak si myslim ze by to znacne pridalo na originalite. nicmene jsem psal o kostkach, kameny bych po prumernych hracich ZATIM nevrhal. :D
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 11. 9. 2009, 13:42

Jerson píše:Hm, to je vlastnost Stínu meče, že se debata dostane k vrhání kamenů po jiných hráčích nebo jejich fyzické insiltaci, nebo je to vlastnost hráčů Stínu meče? (: )
Ne, to je vlastnost diskuze, ve které se sejdou určití lidé. $D

Basilisk:
... A propo - co je vlastně původní? Všechno je už tak nějak inspirováno tím, co už tu někdy bylo.
Stín je původní asi tak jako každá jiná hra podobného ražení. Nadhazuje ale některé docela zajímavé myšlenky (nebo spíš řešení či zpracování), které nejsou u většiny takovýchto RPG tak obvyklé :P

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů