Jerson píše:
Tak nevím, ale přijde mi, že jsi snad žádný souboj s více protivníky nevedl. Nebo kam sis psal jejich zranění a jak jsi to vyhodnocoval?
Já s tím neměl žádný problém - zranění a iniciativy normálně na připravený papír, vyhodnocování standart (či pokud nebylo příběhově důležité a postava měla výborný hod, řekl jsem, že "skřet dostal zásah do krku, chroptí a kácí se na zem" či něco podobného).
Jerson píše:
Postava bez ruky nemůže dělat tři čtvrtiny věcí, o kterých v pravidlech není ani slovo, ale taky je dost podstatné, o jakou část ruky přijde, protože něco se dá nahradit, i kdyby jen hákem. K čemu jsou taková polovičatá pravidla pro zranění, když pak všechno závisí "na dohodě"?
Samozřejmě. Ta dohoda závisí všude, ve všech systémech - i v DrD. Pokud se vypravěč rozhodne, že hráč při nějakém úkonu přijde o ruku či jinou končetinu (aneb pamatujeme si na Jarikovo dobrodružství?) - i v DrD musíš řešit, jak že postihne postavu tato událost, stejně jako všude jinde. Dohoda, rozum, intuice a logika myslím stojí nad všemi pravidly.
Nebo jak jinak by si chtěl řešit - pravidly čítajícími 20 stránek o lidské anatomii a dopadech zranění na lidskou podstatu a úkony? ,-)
Jerson píše:
Jednodušší bylo zahodit Stín meče a vymyslet si vlastní pravidla.
No ano... jestliže ti to takto vyhovuje.
Myslím, že ti pořád uniká význam pravidel v RPG. Pravidla jsou tu od toho aby nám pomáhala a byla pro nás vodítka. A pokud jsou přítěží je třeba si je upravit, změnit, přehlížet či úplně odstranit, aby nám lépe vyhovovaly.
Toto není záležitostí jedné konkrétní hry, toto je záležitostí všech her a každý může mít na jinou hru jiný konkrétní pohled.
Jerson píše:
To bylo myšleno jinak - tvor třeba s ocasem má další část, která může být zasažena, a pokud je zranění malé, tak bojuje dál jako by se nic nestalo. Takže má o šestinu životů navíc.
Ano, pokud je u ještěrce uvedeno, že ocas mu dorůstá, stejně jako u ještěrek, bolest tam bude, ale nic co by vadilo dlouhodobě (pak tam bude ještě nepříjemné svědění při dorůstání či co - a nereaguj na toto prosím ve stylu - toto ale v pravidlech není ... jistě že to tam není, je to na tom, jak si to přebereš). Jak jsem psal, pokud je to uděláno rozumně, vůbec to nemusí vadit (aneb jaká je šance zasáhnout ocas při útoku zepředu?)
Jerson píše:
kentaur ... vyvažováno velkými nevýhodami (aneb šplháme, chodíme po křehkých mostech, sedíme v krčmě u jednoho stolu s přáteli, jdeme si lehnout do postele apod.)
Opět - ani jedno z toho neřeší pravidla. Dvě nohy a jedno tělo navíc jsou naproti tomu jasně dané životy k dobru.
Opět - a co by si v pravidlech chtěl - 20 stránek o tom, jak je kentaur postižen svou tělesnou stavbou při konání různých úkonů? ... Já myslím, že je snad každému v základu jasné, co s jeho tělem lze dělat a co jen těžko.
Jerson píše:
Ohledně cizích postav - záleží na tom, jak je chceš v příběhu využít. Pokud to má být soupeř přímo na boj, připravíš předem, vybereš jen důležité věci.
Jako třeba jen které? Jen seznam zbraní které můžou CPčka využívat vydal na stránku čísel, a vybrat mezi nimi tu, se kterou by alespoŇ chvíli vydržel bylo nemožné.
Například - obchodník... hm, co by asi mohl umět obchodník, vzhledem k tomu, že s ním postavy budou obchodovat... řekněme, že má Smlouvání (je znalý v goods), má nějakou Znalost lidí (zákazník je náš pán a je dobré vědět, komu prodáváme), dobrý postřeh (int 15), moudrost mít tak dobrou nemusí (mou 12) a průměrnou charismu řekněme (14). Úroveň řekněme první.
Zbraně - uděláme partu tří skřetů. Je to spíše průzkumný oddíl. Řekněme, že jeden z nich bude Stopař - bude mít slabší zbraň (tesák), ale bude umět Stopování. Jsou to průzkumníci, takže nějaká střelecká podpora se hodí - druhý bude mít Krátlý luk a nějaké ty šípy. Plus dejme tomu dlouhý nůž. Třetí je kápo, fasuje dobrou skřetí pokroucenou šavli. Pokud by byl čtvrtý, dáme mu buď taky šavli (bojovník) či nějaké krátké kopí (všestranný skřet) ... apod.
Nebo jakkoliv jinak.
Jerson píše:
Pravidlo říkající "tato pravidla vlastně nepotřebujete a můžete je zahodit" pro mě znamená, že pravidla zahazuju. Pak se už nebavíme o Stínu meče.
Jersone, viz výše: Žádná pravidla NEPOTŘEBUJEŠ.
Bavíme se i zároveň se nebaví o Stínu meče, ale i o jiných systémech - nikde totiž pravidla NEPOTŘEBUJEŠ.
Jerson píše:
Takových lidí bude už z principu dost málo, navíc na Stínu se dá začít, ale nedá se na něm pokračovat. Nicméně hrál jsem obojí dost dlouho, a kdybych si měl vybrat, tak raději DrD. Ostatně už jen fakt, že Stín samotný skoro nikdo nehraje je myslím dost vypovídající.
Já jsem hrál obojí taky dost dlouho (řekl bych, že jsem jeden z mála, co tu hrál Stín s přestávkami několik let), a právě pro tu nedodělanost bych volil DrD.
Pokud by byl Stín dodělaný je to hypotetická otázka, ale pravděpodobně bych hrát nejspíš Stín.
Ano, fakt, že Stín skoro nikdo nehraje souvisí ale i s tímto:
Kolik lidí slyšelo o DrD? Kolik lidí slyšelo i o nějakém Stínu meče?
Je Stín dokončenou hrou stejně jako třeba DnD nebo ne?