Vendetta (Renesanční drama)

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10263
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Ecthelion » 29. 10. 2009, 09:42

Markus: Hrozně moc díky za všechny tvoje připomínky, postřehy a návrhy. Strašně moc si toho ceníme.
Myslím, že máš určitě pravdu a pokud by se hra nesnažila zničit ostatní hráče, ale umožnit naopak postavě budovat vlatní "velký cíl" (něco vlastního, co by hráč vnesl do hry a co by ho motivovalo pro hru)... určitě by jí to pomohlo. Musíme se nad tím zamyslet a asi to bude pro další verzi chtít docela dost překopat. S Charlesovými poznámkami a připomínky (na které jsme se ještě nestačili vrhnout, ale možná je to dobře, protože se nad oběma vstupy můžeme zamýšlet najednou) máme opravdu skvělý podklad pro úpravy a vylepšení celé hry.

Oběma vám ještě jednou moc děkujeme. :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Charles » 2. 11. 2009, 07:55

Přemýšlel jsem, čím to, že jsem k Vendettě mnohem méně kritický než Markus. Nejspíš je to tím, že zatím pokaždé, když jsem ji četl nebo hrál, jsem měl pocit malého kluka, který najde pod stromečkem přesně to, o co psal Ježíškovi. Vždycky mě bavily intrikánské zápletky a v RPG mi je na rozdíl od knížek zatím nikdo z Vypravěčů nedokázal dát, protože jsou zřejmě mimořádně těžké na přípravu. Vendetta je generuje sama a já si ji tím pádem užívám opravdu královsky. Líbí se mi i typ příběhů, které generuje – jsou to osudy nesympatických hrdinů, kteří ubližují jiným a jsou za to trestáni tím, že se v boji o moc utkávají s lidmi, kteří jsou stejní nebo horší než oni sami a také jim působí bolest a nepříjemnosti.

Druhá hra mi nicméně ukázala, že při první hře jsme na některá pravidla zapomínali a kupodivu jsme se tak lépe bavili. Například tentokrát jsme si snižovali hodnoty postav použitých v prohrané scéně na polovinu a bylo to mnohem víc frustrující než přicházet o anonymní body moci nebo prostě jen nezískat neutrální postavu.

Na druhou stranu je třeba uznat, že i mně připadala druhá hra ke konci už trochu dlouhá, ačkoliv jsem se v jejím průběhu celou dobu bavil. Přitom ještě nedošlo k vyřazení jediného hráče. Je taky pravda, že spoustu zápletek, zajímavostí a motivací (čili herního obsahu, jak by řekl Markus) jsme generovali z čiré rozpustilosti či vlastní chuti, aniž by nás k tomu hra vedla nebo nás za to nějak odměňovala. Sice nám v tom většinou nebránila, ale je pravda, že bez těchto věcí navíc by to byl onen kolotoč kradení postav a předmětů, na který upozorňuje Markus. Bavili jsme se o tom cestou domů trochu víc s Bubákem a vyplynulo mi z toho celého tohle.

Pokud byste chtěli udělat v systému pár kosmetických změn, doporučil bych zejména tyto:
- výslovně uvést, že vlastní postavy a rekvizity si hráč může vytvořit jen na začátku hry, v jejím průběhu už může na svou stranu pouze získávat cizí nebo neutrální – kluci si takové pravidlo pamatovali, ale v současné verzi pravidel jsem ho výslovně nenašel
- mechanicky zvýhodnit nebo podpořit převádění postav a rekvizit na svou stranu oproti jejich ničení – jednak to vrací do hry již jednou použité motivy, což pomáhá rozvíjet příběh a jednak to hru vede spíš směrem k intrikám a úskokům, které jsou IMHO zajímavější než pouliční bitky a vraždy (problém je v tom, že ničení je jeden z mála způsobů, jak získat body moci do banku, což je v současné verzi podmínka k útoku na věž a tedy cesta k vítězství)
- vyzvat hráče, aby nepřízeň dóžete řešili pestře a nápaditě (domácí vězení, nekonečná audience, úkol mimo město, hledání očišťujících důkazů v archivu, zmrzačení a upoutání na lůžko, strach vyjít na ulici apod.) a klidně k tomu zahráli i krátkou atmosférickou scénku se svou postavou
- za 2 body moci, jež lze utratit ve scéně, nevnášet dočasné rekvizity a postavy (těch je tam dost i tak, hra je pak monotónní, jen o předmětech a pomocnících), ale raději podmínit možnost jejich uplatnění tím, že hráč vnese do scény motiv či detail z některé předchozí scény, vloží nějakou odvolávku na předchozí scénu nebo nějak rozvine v předchozích scénách rozehraný příběh
EDIT: Myslím tím samozřejmě utracení "holých" dvou bodů, nemám nic proti tomu, že si za ně útočník může vnést do scény své stálé postavy či rekvizity.
- bourání věže klidně udělat rychlejší, tedy že se snižuje o 1 za každý bod rozdílu, nikoliv jen o ½

Pokud byste uvažovali o větším zásahu ve smyslu, který navrhoval Markus, tak především je jasné, že stavění věží nelze kombinovat s bouráním – hry by byla nekonečná. Nicméně napadl nás s Bubákem návrh, který zachovává poměrně hodně ze stávajících mechanismů. Já jsem ho ještě trochu rozvinul, aby produkoval některé věci, po kterých křičel Markus. I tak je to ale jen náčrt.

Na začátku by měl každý hráč věž o hodnotě např. 5 (aby i nadále mohl bouráním získat v nouzi body). Cílem by bylo mít věž např. 10. Scénu budování věže ale může hráč zahrát až tehdy, když vyvolal (nikoliv nutně vyhrál) alespoň jednu scénu od každého druhu (tedy 1 věžovou, 1 růžovou, 1 přátelskou) a zároveň odehrál své vlastní scény alespoň na třech různých lokacích. Nejdříve ve čtvrtém kole tedy může hráč zvolit scénu stavění věže (s kteroukoliv ze tří vlastností). Tuto scénu vede proti hodnotě lokace, na niž scénu umístí. Scéna by měla popisovat dosažení nějakého strategického cíle rodu, získání popularity, zostuzení konkurenta apod. Každý z ostatních hráčů může za 1 bod vložit do scény nějakou svou postavu či rekvizitu a bránit tak hráči v budování věže. Pokud hráč vyhraje, jeho věž vzroste o hodnotu lokace (a ta se určí znovu).

Myslím, že v kombinaci s některými výše uvedenými pravidly by to vneslo do hry větší pestrost (každý musí udělat všechny tři typy scény), odstranilo samoúčelnost (na scénu stavění věže potřebuje člověk více postav a rekvizit, aby překonal odpor ostatních hráčů), podpořilo nápaditost (stavění věže pojme mnohem širší paletu témat, i nebojových, než koncept vzájemného bourání věží – vejde se sem i Markusova lisovna na místě starého hřbitova) a dějovost (příběhy ze scén se rozvíjejí v dalších scénách, pokud chce člověk dvěma body posílit ve scéně své šance na úspěch).

Taky už by systém nevedl člověka tolik k tomu, aby si šetřil body v banku. To je teď špatné. Body v banku nerozvíjejí děj, ale současný systém trestá toho, kdo vytváří hodně obsahu tím, že si brzo vyčerpá body z banku a lze mu tím pádem bořit věž. Mně to sice nevadilo, já mám rád tragické osudy postav, ale leckoho to fakt může demotivovat. ;-)

P.S.: Abych nezapomněl, teď nestíhám kvůli jiným projektům. Ale jak to půjde, udělám alespoň stručný zápis.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Charles » 8. 11. 2009, 09:45

Zápis zatím stále není a hned tak nebude, ale neodolal jsem a ve volné chvilce sepsal alespoň Bubákovu postavu, protože v průběhu její tvorby jsme si dovolili takový malý fórek na adresu tvůrců hry. 8)

Biskup Giuseppe Paludi je vyhlášený prasák. Nejde ani tak o to, co přesně se ženami dělá, ale spíše o to, s kolika ženami a s jakými to – při svém ctihodném postavení – dělá. Herečky z divadla Picollini se mezi nimi ještě mohou považovat za dámy. Přitom episcopo je jinak kultivovaný a sečtělý muž a jeho obecně oblíbený synovec Alberto by mu mohl být vzorem, protože se s ženami takřka nestýká. Také biskupova péče o malomocného žebráka Enrica prozrazuje jeho dobré jádro. Přinejmenším těm, kteří netuší, že Enrico se vždy neodbytně domáhá vstupu do domu těch, kteří neplatí pravidelně desátky nebo dluhy církvi.

Největší biskupovou nectností je však nepochybně velikášství. Částky, které již utopil ve stavbě basiliky de San Cristoforo e San Giona (sv. Kryštoifa a sv. Jonáše), jsou astronomické. Neváhal sáhnout dokonce i do vlastní pokladnice a zaplatit hlavní oltářní obraz. Jeho nadřízení totiž odmítli financovat jeho nehorázný požadavek, aby malíř zpodobnil nikoliv pouze jednoho, ale oba svaté patrony chrámu s biskupovým obličejem. Dnes je tudíž biskup na mizině a po celém městě se vtipkuje o tom, že sv. Kryštof a sv. Jonáš vypadají na obraze jako dvojčata.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Markus » 10. 11. 2009, 12:49

Charles píše:Na začátku by měl každý hráč věž o hodnotě např. 5 (aby i nadále mohl bouráním získat v nouzi body). Cílem by bylo mít věž např. 10. Scénu budování věže ale může hráč zahrát až tehdy, když vyvolal alespoň jednu scénu od každého druhu (tedy 1 věžovou, 1 růžovou, 1 přátelskou) a zároveň odehrál své vlastní scény alespoň na třech různých lokacích.
Zvýrazněné se mi nelíbí. Je to straně arbitrární počítadlo, které nemá žádnou vazbu na samotný průběh hry. Nemám rád mechaniky, které jsou dělány čistě proto, aby "čísla vycházela", a tohle je jedna z nich. Druhá věc je, že to je účetnictví, které se musí nějakým způsobem evidovat. Musel by sis dělat čárky, kolik scén jakého typu a na kolika lokacích jsi odehrál. Já dělám čárky nerad.

Když už chceme zajistit, aby se střídaly scény různých typů, šel bych na to z jiné stran. V tuhle chvíli se scénou jakéhokoliv typu dá udělat cokoliv, možná by ale stálo za zvážení, zda by scény nemohly mít různé efekty... rychlý příklad: scény věže slouží k vyřazování herních prvků, scény přítele k převodu herních prvků na svou stranu, scény růže k... ehm... převodu herních prvků na svou stranu, ale jenom jednorázově s větším bonusem? :-?

EDIT: V zásadě jediný problém jsou scény přítele. Věž a růže jsou v pohodě, ty jsou omezeny příběhově a jako hráč je nemůžeš používat pořád, protože prostě násilí nebo svůdnost nenapasuješ na každou situaci, aniž by to působilo trapně. Ale přítel je problém... korupcí a penězmi se dá udělat cokoliv, kdykoliv, jakkoliv.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Markus » 10. 11. 2009, 12:57

Double post FTW

Ve hře jsme narazili ještě na problém sloušených záměrů, tolik typický pro conflict resolution. Charles utvořil scénu, kde balil nějakého poskoka s tím, že "pokud vyhraje, ten poskok půjde a ukradne něcí milostné dopisy". Vyřešili jsme to jako jednu scénu, Charles vyhrál a ten poskok mu skutečně přinesl milostné dopisy. Ale to je špatně.

Správně by to mělo být:
1. scéna - růže - vytvářím novou postavu poskoka a balím ho. Vyhraju a získám ho na svou stranu...
2. scéna - věž - nová scéna v nevěstinci, kam posílám své NPC poskoka, aby nenápadně ukradl dopisy...

Tohle není problém pravidel, jen by to chtělo možná uvést podobné příklady, aby hráči věděli, jak se to má odehrávat, a neslučovali dva konflikty do jednoho. Já teď dělám chytrého, ale tohle řešení mě napadlo taky až teď. Při hře mi to nedošlo.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10263
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Ecthelion » 11. 11. 2009, 14:28

Basilica de San Cristoforo e San Giona... $lol$ Vy jste srandisti... tohle nás opravdu pobavilo. $D

Charles a Markus: Opravdu moc díky za všechny vaše připomínky. Pomalu se chystáme, že se na Vendettu v blízké budoucnosti vrhneme, takže nám všechny připomínky, poznámky nebo návrhy moc pomohou.

Musíme asi souhlasit s Markusem - pravidlo nutnosti odehrání všech tří scén by hru posunulo blíž deskovce, což asi není ten směr, kam ji chceme dál tlačit. Navíc, pokud se některý druh scén nehraje, pak je chyba v ní a pravidlo to nespraví. Myslím, že Markus s problematičností použití Přítele uhodil hřebíček na hlavičku - pokud by bylo rozdělení Růže = svádění, láska, postel; Věž = souboje, rvačky, boje a Přítel = korupce, podplácení, vydírání... myslím, že by to mohlo fungovat.
Uvidíme - musíme si to projít všechno najednou a pak z toho uděláme nějaký závěr (a další verzi pravidel $D).

Ještě jednou moc díky!
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Charles » 13. 11. 2009, 19:14

Markus má asi pravdu, účetnictví opravdu nebývá zábavné. I když myslím, že by to většinou poběhlo tak, že každý by odehrál v prvních třech kolech své tři druhy scény (což se dá udržet v paměti) a ve čtvrtém by budoval věž. Což mi i přijde jako ideální délka hry (4, max. 5 kol), protože s Markusem a Bubákem jsme jich odehráli právě tolik a já jsem cítil, že konec by akorát sedl. Ale je zas pravda, že my s Bubákem se ve scénách rádi nimráme s detaily, a to i nepodstatnými, a hráči Markusova typu by asi za stejnou dobu odehráli víc kol...

Každopádně jedno je jisté. Pro mě osobně jedno z hlavních kouzel této hry je, že zachovává jednou dané herní prvky a tím vytváří příběh. Odstraňování herních prvků bych proto u ní rád viděl jako výjimečný postup, který má z taktického hlediska spíš nevýhody (postihy). Vydírání bych proto dal jednoznačně jako jednu z možností pro scénu Věže. Už jsem to jednou psal - zachovávání herních prvků vede spíš k intrikánskému stylu hry (pro mě osobně :clap: ), kdy každý herní prvek prochází hrou a nese svůj příběh a má vývoj. Jejich odstraňování vede spíše k pouličním bitkám a drobné válce (pro mě :think: ), které z toho pro mě dělá spíš jednoduchý přímočarý příběh sloužící jako přívěsek deskovky.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10263
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Ecthelion » 10. 12. 2009, 15:54

Pokud jste jej ještě neviděli, pak si vás dovolíme upozornit na perfektní video:

Assassin´s Creed: Lineage

Je to v podstatě trojice krátkých hraných filmů (v našem odkazu již jako kompletní video), které sloužily Ubisoftu k propagaci hry Assassin´s Creed 2. Pro insipirace a velice pěknou renesančně intrikářskou atmosféru můžeme jen doporučit. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Charles » 11. 12. 2009, 08:15

Výborné. Některé kostýmy jsou trochu sci-fi, ale atmosféra je skvělá.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12652
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Pieta » 11. 12. 2009, 10:40

Ecthelion píše:Pokud jste jej ještě neviděli, pak si vás dovolíme upozornit na perfektní video:

Assassin´s Creed: Lineage
Viděl jsem z něj před dobou kousek, myslím první třetinu, a rozhodně je to velmi dobře udělané, hlavně herci jsou extra dobře vybraní. Jestli to má pokračování, bude mít moje slečna radost, té se ta první část hrozně líbila. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od ValMor » 24. 1. 2010, 21:27

Zdravim. Přemýšlím že bych si s naší skupinou prubnul zahrát Vendettu (hlavne jako prezentaci hry bez vypravece) Pravidla jsem parkrat procetl a bohuzel me stale unika par veci.

a)V prikladu kdy kardinal utoci na bordel ... jakto ze je na konci relikvie prohravajiciho hrace znicena v plamenech ? Nikde jsem takove pravidlo nenasel.

b)Moc sem nepochopil jak se pristupuje k planu mesta na ktery je se odvolavano. Predpokladam ze posledni dvojstranka (tech cca 8 budov) je ten plan. Takhle by mel plan vypadat a nebo se pocita s tim ze by ho meli hraci doplnit o vic mist?

c)Takze sceny na strane utocnika se vzdy musi zucastnit hlavni postava? (Treba kdyz bych chtel pomoci sve vedlejsi divci postavy sbalit ciziho clena rodu tak tam musim zakamuflovat v ramci sceny vlastni postavu?) Nebo jsem to jen nepochopil?

d)Behem jednoho kola se odehravaji vsechny udalosti soucasne? (V prikladu utoku na hrad mimo mesta se nasledne uvadi ze dane postavy jsou mimo mesto ..... Jde o to jestli tak muzu nekam schovat postavu aby byla hure dostatelna a nebo ne....obe reseni maji sve vyhody i nevyhody v globalnim planovani jen nevim jak jste si to predstavovali)

dalsi otazky dodam :) Jsem na tu hru celkem zvedav (ac si uvedomuju vyhrady co uz tu zaznely :) )

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10263
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Ecthelion » 25. 1. 2010, 13:36

ValMor: Moc díky za zájem. Jsme rádi, že tě Vendetta zaujala.

ad a) Tohle jse do aktuální verze upravili.
Pokud byla scéna proti dané relikvii nebo posatvě vedena, pak je vyřazena ze hry (a hráč získá ½ bodů moci, které tato postava měla do banku) nebo s polovinou bodu přejde pod kontrolu vítěze.

Scéna byla vedena proti osobě, nikoli proti meči, předpokládám proto, že ho později sluhové rodu vyhrabali ze žhavého popela (rod jej neztrácí). Nicméně, pokud se dohodnete, že bude vedlejší rekvizita zničena, je to jen na vás. :wink:

ad b) Plán města se pro každou hru vytvoří nový. Vzadu je uvden pouze příkladový (přestože jestli chcete, můžete hrát i na něm). Jak na to popisuje kapitola Lokace (strana 10).

Na herní plán (čistý papír) hráči postupně vloží lokace, se kterými se bude hrát.

ad c) Ano, tvé scény se vždy musí nějakým způsobem účastnit hlavní postava. Jakým způsobem, to už je samozřejmě na hráči. :wink:
(popíšeš například, jak tvá postava kráčí v družném rozhovoru s členem nepřátelského rodu, přičemž "náhodou" narazíte na dívku ve službách tvého rodu (což nepřítel třeba neví), hlavní postava je představí a pak se omluví, protože musí na naléhavou schůzku... a svým odchodem vytvoří prostor pro další kulminaci scény...)

ad d) Ze systémového hlediska jsou všechny postavy vždy dostupné (takže nezáleží na tom, jestli jsou postavy mimo město nebo ne). Jestli se odehrávají všechny události kola najednou nebo postupně záleží na vás - zda se vám bude zdát scéna dramatičtější, když se vrahové pokusí zabít bratrance vévody D´Carpi v polním ležení při obléhání hradu odbojného barona (když dýkou proříznou jeho stan a vtrhnou dovnitř) nebo až poté, co se výprava vrátí zpět do města.

Klidně se dál ptej, budeme jen rádi.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od ValMor » 25. 1. 2010, 13:58

Diky za odpoved zbytek me je relativne jasny takze se ukaze pristi tyden pri hre.
Jen me napadlo vlastni home-rule ktere asi zavedeme do hry a to.
a) Zamereni predmetu. Tzn kazdy trvaly predmet bude jiz od vytvoreni navazan na nejakou vedlejsi ci hlavni postavu (at jiz bude patrit hraci co predmet vytvoril a nebo na postavu jineho hrace dle prani autora predmetu) a pokud se pouzije v ramci sceny proti dane postave ziska hrac ktery predmet pouzil v ramci sceny bonus +1 navic k sile samotneho predmetu . Imho to privede nekolik pozitivnich efektu .... predmety budou mit vetsi vazbu na pribeh a urcitou svou historii (hrac co predmet vytvori samozrejme musi rict proc ma predmet danou vazbu ) a zvysi se taktizovani (hraci se budou snazit eliminovat ci ziskat predmety diky nimz jsou zranitelni od zbytku hracu) .

b) Kazda vedlejsi postava dostane domaci lokaci v niz dostane bonus +1 at uz pri braneni tak pri utoceni. Postavy tak dostanou navic jeden rys a pribude troska taktizovani navic :)

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Charles » 11. 2. 2010, 14:04

Tak co, jak dopadla hra, ValMore? Hořím nedočkavostí, Vendetta si mě dost získala. :)

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10263
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vendetta (Renesanční drama)

Příspěvek od Ecthelion » 11. 2. 2010, 15:27

ValMor: Připojujeme se k Charlesovu dotazu.

Zatím jsme dodělali Vendettě anotaci. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host