Hrdinové fantasy a Hrdinové světů
Moc pěkná recenze. Přišlo mi, že se autoři od té rané verze (která se kdysi válela na netu) pohnuli docela dopředu. Na druhou stranu na spoustu věcí v HF bych (soudě z recenze) měl asi dost odlišný náhled než tvůrci (či recenzent).Sirien píše: ↑11. 8. 2006, 18:03 Toto je diskuse ke článku Hrdinové Fantasy - pravidla pro postavy. Těšíme se na vaše názory, postřehy a komentáře.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Na co třeba?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
No například ten souboj mi připadá stále příliš komplikovaný. Taky mne zaráží, to jak je u všech rámců to slovo výcvik. Navozuje to ve mně pocit, že nevycvičitelná charakteristika (rozumějte vrozná). Nebo kde jsou třeba smysly. Jak se v HF hází na smyslové vnímání? Nebo se nehází.
Navíc se mi zdá, že je to hodně soubojově orientované (ať už magicky) či normálně.
Navíc se mi zdá, že je to hodně soubojově orientované (ať už magicky) či normálně.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Trochu možná. Jenže já to hodnotil jako systém pro začátečníky, a ti, pokud se nedostanou hned na začátku do skupiny pokročilejších hráčů, která je nechá ten počáteční styl hry přeskočt, se obvykle tímhle směrem sami zaměřují. Pokud jim dáš systém, který není takto formován, sami si jej tak většinou doupravují.
To co my nazíváme story 1th system 2nd, do čehož spadá i ustoupení SS z popředí, k tomu se bez vedení pokročilejších dostávaj až po nějaký době
To co my nazíváme story 1th system 2nd, do čehož spadá i ustoupení SS z popředí, k tomu se bez vedení pokročilejších dostávaj až po nějaký době
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Základ 0+1d6, šotci a elfové +4, máš k dispozici dovednost Postřeh. Resp. dovednost Postřeh má tyhle parametry...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hele opravdu jsou tam šotci s podobnejma vlastnostma? Zajímalo by mě jestli to je žalovatelné
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
No ono je to intelektuální vlastnictví, nevím správný český výraz, pokud se nepletu Wizards museli přejmenovat svoji rasu Hobit na všeobecný výraz Halfling. Ale šotek je tak obecný výraz že tady by neuspěli.
Ale když někdo může žalovat meterologa o náhradu škody za špatné počasí a špatnou předpověď proč by nešlo tohle?
Ale když někdo může žalovat meterologa o náhradu škody za špatné počasí a špatnou předpověď proč by nešlo tohle?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Dalcor: Je tam přetáhlej základní profil, rozhodně nic žalovatelnýho. Šotci sou neoblíbení zmetci, kleptomani vyznávající sdílení majetku a mají schopnost (i s machanikou!) rozbíjet cizí křehké a cenné věci.
Gnómové jsou neskutečně ukecaní, neschopní zavřít hubu (+4 na smlouvání) a velice technicky nadaní menší příbuzní trpaslíků.
Gnómové jsou neskutečně ukecaní, neschopní zavřít hubu (+4 na smlouvání) a velice technicky nadaní menší příbuzní trpaslíků.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Na HF a zejména rámce mám sice úplně jiný názor, ale doplním něco jiného - příklad ze hry je naprosto strašný a bral bych ho jako ukázku, toho, jak se hrát nemá (jdeme na zlobra - zlobr spí - zaútočíme - přinesem hlavu, vesnice jásá). Podle toho příklady by družiny vybíjely jeskyně bez jakéhokoliv přemýšlení.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Hrdinové Fantasy- příručka hráče
Díky za recenzi, přidváám (za sebe jako tvůrce) pár komentářů a doplňujících informací.
Jinak dovednosti byly nově (viz dodatek) rozšířeny o systém odborností.
Ano, je to takový přežitek… Myslím, že mince tam ale nejsou, vše by mělo být v kg. U ostatních jeto jen pojmenování, jednotky korespondují s SI (míle = kg) ale beru to jako podnět, do budoucna předělám úplně.Tuk-Enek píše: Bohužel, stín DrD je v HF stále cítit. Ne přímo konkrétními mechanikami, ale kdo DrD zná, ten jej tam prostě vidí.
Hned na začátku mě zamrzelo, že se autoři nedokázali odtrhnout od poněkud... dost nepraktické jednotkové soustavy DrD. Vzdálenosti se měří v sázích a mílích, váha v mincích a až pak koligramech, čas na kola a směny, bytosti mají třídy velikostí A, B, C... . Ne, že by to přímo nějak překáželo, ale prostě nechápu, proč nepoužívat jednotkový systém SI (jediné, co má opravdu praktické uplatnění, jsou ty třídy velikostí)
Už nám to bylo vyčteno - v dodatku http://www.hrdinovefantasy.cz/clanek-hf-nova-pravidla doplněna možnost tvorby bez hodů a celkově volnější způsob tvorby.Začnu tím špatným - autoři se, pravděpodobně opět ve stínu DrD, nedokázali odtrhnout od již asi tak dvacet let přežitého konceptu nahazování atributů. Máte zákadní hodnotu a přihodíte 1d6.
To je samozřejmě dost destruktivní systém, protože vám vytrhává z rukou kontrolu nad tím, koho vlastně budete hrát. Chcete hrát inteligentního válečníka, ale na Int vám padne jedna. Smůla. Chcete hrát charismatického kněze a na charismu vám padne tři. Není to jednička, ale není to nic extra. Celý koncept postavy se vám tak může rozpadnout kvůli jednomu špatnému hodu. Naštěstí to lze snadno naprvit například tím, že GM řekne, že si máte místo házení rozdělit mezi atributy určitý počet bodů, přičemž nikam nesmíte dát víc, než šest, tato varianta ale není výslovně uvedena.
V DODATKU: Krása a nově i dojem postavy je plně volitelný jako povaha.Joa - aby toho zla s nahazovánim nebylo málo, nahazuje se i krása postavy. Takže až si vytvoříte koncept krásné elfky, tak doufejte, že je váš GM ujetej na ušatý kočky, protože jinak vám to neprojde a vy budete odsouzeni k tomu odevzdat existenci vašeho konceptu do rukou prachprosté náhody.
Ano, je to řešeno v erratech / a v dodatku (PH potvrzuje hodem a DALŠÍ 1 teprve znamená fatál)Co mi na HF trochu vadí je mechanika Fatálního neúspěchu - ten nastává, když neuspějete a hodíte na d6 1. To je na můj vkus trochu moc často...
Jinak únava a zdraví je v dodatku přímo stupněm kondice, což je mnohem jednodušší pro počítání zranění / léčení.
Docela dobře řešená je, v celých HF, únava. Co ji trochu kazí je její odstraňování, které mi přijde trochu přehnaně dlouhé (opět v tom trochu vidím stopy DrD)
Rámcové dovednosti (druhá skupina) jsou takové, kde nezáleží na hodech, ale jde říct umím / neumím / umím částečně. Jsou většinou dlouhodobé a náročné na čas. Hráči je dostávají jako prémii za zk, ale nemusí na ně zk vydávatNICMÉNÌ co nějak nechápu je klíč, podle kterého jsou dovednosti dělené, protože v druhé skupině skončily třeba i věci jako Jízda na koni, Etiketa, Tanec... Takové trochu divné.
Jinak dovednosti byly nově (viz dodatek) rozšířeny o systém odborností.
„Vitální“, tedy bezmanová magie bude v Hrdinech Techu (psionické schopnosti)Bohužel se HF drží manového způsobu magie, zatímco já preferuji systém vitální, nicméně to už je jen otázka osobní preference. Kouzla (zázraky) mají obdobnou sérii parametrů jako je ta v DrD, což myslím není nijak na škodu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů