Hrdinové fantasy a Hrdinové světů
Re: Hrdinové fantasy
HF jsem nehrál, takže nemůžu soudit, ale co si pamatuji, pokud jde o uchopení pravidel:
SM přečteš jednou, dvakrát a stačí Ti to k tomu, aby ses dobře orientoval v pravidlech a začal hrát (možná je to i tím, že jsem původně hrál dlouho DrD, takže tenhle způsob pravidel se hodně dobře vstřebával).
Na případné maličkosti mrkneš průběhem hry.
Snad jediné, co markantně chybí k začátku hry je nějaké porovnání síly NPC vůči postavám.
Betu HF jsem otevřel několikrát, chvíli jsem měl i papírovou verzi a nikdy jsem se přes vrstvu informací nedostal k tomu, že bych se pročetl detailně přes vytváření postav dál. Další pravidla jsem četl jen v rychlosti. Pamatuji, že to na mě působilo jako systém, u kterého by mi trvalo delší dobu, než bych ho uchopil a tak, že bych se musel překecávat i tomu, abych pravidla přečetl (tipuji ale, že přes stavbu postavy a pár dalších pravidel je to po uchopení o něco málo složitější než SM, jak tady už padlo).
SM přečteš jednou, dvakrát a stačí Ti to k tomu, aby ses dobře orientoval v pravidlech a začal hrát (možná je to i tím, že jsem původně hrál dlouho DrD, takže tenhle způsob pravidel se hodně dobře vstřebával).
Na případné maličkosti mrkneš průběhem hry.
Snad jediné, co markantně chybí k začátku hry je nějaké porovnání síly NPC vůči postavám.
Betu HF jsem otevřel několikrát, chvíli jsem měl i papírovou verzi a nikdy jsem se přes vrstvu informací nedostal k tomu, že bych se pročetl detailně přes vytváření postav dál. Další pravidla jsem četl jen v rychlosti. Pamatuji, že to na mě působilo jako systém, u kterého by mi trvalo delší dobu, než bych ho uchopil a tak, že bych se musel překecávat i tomu, abych pravidla přečetl (tipuji ale, že přes stavbu postavy a pár dalších pravidel je to po uchopení o něco málo složitější než SM, jak tady už padlo).
Re: Hrdinové fantasy
Se stínem meče moc porovnávat nemůžu... protože si jej nepamatuji. Jsou to už čtyři roky a pravidla samotná skončila někde v salátovém vydání. Ovšem z přechou na HF jsme byli celkem nadšení (po počátečním zorientování), ale nevzpomenu si, co nám vadilo.
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
George Orwell – 1984
Re: Hrdinové fantasy
Ha, nalezl jsem je... pravidla SM se dochovala v přesně stejném salátovém vydání, v jakém si je pamatuji. Tak jdu srovnávat:
Při tvorbě postavy SM nabízí mnohem více ras, ale klasický jednotvárný systém povolání. Výběr povolání je omezen naházenými vlastostmi - tenkrát mi to přišlo realistické, ale omezovat tvorbu postavy tím, co hodím na kostce... Navíc tabulky pro zvyšování úrovně jsou pouze do úrovně 8, ačkoliv na několika místech v pravidlech je odkazováno i na úroveň 20. Oproti tomu HF nabízí "pouze" 8 ras (a další dvě v bestiáři), ale systém výcviků a volného zlepšování postavy bodovým nákupem za zk se mi prostě zalíbil.
O soubojovém systému ve SM vám toho moc neřeknu, dlouho jsem jej nehrál, takže je nemůžu porovnat. Co se mi líbilo a HF nemá je tabulka improvizovaných zbraní, ale i ty jsem si jednoduše převedl pro potřeby HF. Souboje v HF jsou na dlouho, ale nabízí dost taktických možností a relativní reálnosti - pokud to postava bez brnění koupí válečným kladivem, tak máte dozajista po ní. Problém nastane, pokud budete chtít používat potvory z bestiáře proti začínajícím postavám. Buď se omezíte pouze na ty nejslabší, nebo se připravte na to, že budete dost falšovat statistiky ve prospěch postav.
Magie je v HF nejméně o řád výše, výběr z více než tisíce kouzel, modliteb a alchymistických výrobků je vskutku úchvatný. Kouzelníci jsou ze začátku slabí (jako většina postav), ale po čase se stanou největšími ničiteli z družiny. O magii ve SM vám toho také moc neřeknu, jen mi příjde že systémů kouzlení je zde až moc.
SM je možná jednoduší na naučení, ale komplexnosti HF se nevyrovná. Navíc hledat něco v pravidlech SM mi přišlo jako očistec. Co se týče chybovosti, tak jeden druhému nemají moc co vyčítat.
Z mého srovnání vychází HF jednoznačně lépe a tak doufám, že to nevypadá, jako bych byl vůči SM zaujatý. Ptal jsem se dalších spoluhráčů a ani oni si nevzpomněli na něco, v čem byl by byl SM výrazně lepší.
PetrH: posledních pár let celkem pravidelně každý víkend. Družina se skládá z darga (obdoba krolla z DrD) ohnivého kouzelníka; kněze boha Karvose, který při magické nehodě, kterou zapříčinil sám, ve snaze zachránit si život se upsal na 200 let posmrtné služby; kentu, který je hraničářem (ačkoliv rasa kentu hraničáři dle pravidel být nemůžou - ale na to jsme tenkrát zapomněli) a šotka zloděje, který se vždy nacpe do první linie boje a tak dost času tráví ve vyřazení (a já tomu všemu jako PH šéfuju)
Při tvorbě postavy SM nabízí mnohem více ras, ale klasický jednotvárný systém povolání. Výběr povolání je omezen naházenými vlastostmi - tenkrát mi to přišlo realistické, ale omezovat tvorbu postavy tím, co hodím na kostce... Navíc tabulky pro zvyšování úrovně jsou pouze do úrovně 8, ačkoliv na několika místech v pravidlech je odkazováno i na úroveň 20. Oproti tomu HF nabízí "pouze" 8 ras (a další dvě v bestiáři), ale systém výcviků a volného zlepšování postavy bodovým nákupem za zk se mi prostě zalíbil.
O soubojovém systému ve SM vám toho moc neřeknu, dlouho jsem jej nehrál, takže je nemůžu porovnat. Co se mi líbilo a HF nemá je tabulka improvizovaných zbraní, ale i ty jsem si jednoduše převedl pro potřeby HF. Souboje v HF jsou na dlouho, ale nabízí dost taktických možností a relativní reálnosti - pokud to postava bez brnění koupí válečným kladivem, tak máte dozajista po ní. Problém nastane, pokud budete chtít používat potvory z bestiáře proti začínajícím postavám. Buď se omezíte pouze na ty nejslabší, nebo se připravte na to, že budete dost falšovat statistiky ve prospěch postav.
Magie je v HF nejméně o řád výše, výběr z více než tisíce kouzel, modliteb a alchymistických výrobků je vskutku úchvatný. Kouzelníci jsou ze začátku slabí (jako většina postav), ale po čase se stanou největšími ničiteli z družiny. O magii ve SM vám toho také moc neřeknu, jen mi příjde že systémů kouzlení je zde až moc.
SM je možná jednoduší na naučení, ale komplexnosti HF se nevyrovná. Navíc hledat něco v pravidlech SM mi přišlo jako očistec. Co se týče chybovosti, tak jeden druhému nemají moc co vyčítat.
Z mého srovnání vychází HF jednoznačně lépe a tak doufám, že to nevypadá, jako bych byl vůči SM zaujatý. Ptal jsem se dalších spoluhráčů a ani oni si nevzpomněli na něco, v čem byl by byl SM výrazně lepší.
PetrH: posledních pár let celkem pravidelně každý víkend. Družina se skládá z darga (obdoba krolla z DrD) ohnivého kouzelníka; kněze boha Karvose, který při magické nehodě, kterou zapříčinil sám, ve snaze zachránit si život se upsal na 200 let posmrtné služby; kentu, který je hraničářem (ačkoliv rasa kentu hraničáři dle pravidel být nemůžou - ale na to jsme tenkrát zapomněli) a šotka zloděje, který se vždy nacpe do první linie boje a tak dost času tráví ve vyřazení (a já tomu všemu jako PH šéfuju)
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
George Orwell – 1984
Re: Hrdinové fantasy
velice zajimave slozeni, urcite vam preju tu moznost, jelikoz bych nekdy chtel taky hrat (priznam se ez muceni jako hrac )
Re: Hrdinové fantasy
V rozšířené verzi (mám ten pocit, že i v první verzi) je 9 úrovní, pokud se nepletu.Belden píše:Navíc tabulky pro zvyšování úrovně jsou pouze do úrovně 8, ačkoliv na několika místech v pravidlech je odkazováno i na úroveň 20.
V opravené verzi je zmínka o 46. úrovni (pokud mě pamatovák neklame, je to u Střelce)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
mě přišli hrdinové fantasy na stejné úrovni jako stín meče - sice si můžu vytvořit vlastní rámec alias povolání, ale stejně jsem v něm pak omezený v dalším rozvoji. navíc pravidla byla dost složitá a zmatená, verze kterou mám doma obsahuje dost chyb, třeba úplně špatnou tabulku vlastností či co tam je. a tisícovka kouzel a lektvarů mě nijak neoslovila, když jde stejně jen o pár efektů.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Hrdinové fantasy
Zdravím, chystáme se s kámošema hrát tuhle hru, tak bych se tu chtěl na něco zeptat...
Jako pj, jsem se koukal do bestiáře na nějaké potvory, a něco mi jaksi nesedí... Když se totiž podívám na vlastnosti postav které si hráči vytvořili, a pak se kouknu na vlastnosti nějakých potvor, tak se nemůžu ubránit dojmu, že je hra značně nevyvážená.
Například blbej Barbar - válečník (1) s nebezpečností 2 má hned vlastnost Boj 11, Sílu 8 a Vitalitu 9. Pokud bych si tedy chtěl vytvořit barbara válečníka aby se tomuto válečníkovi z bestiáře rovnal, musel bych na Boj hodit celkem 10, což je 6, 6, 6, 6 a ještě jednou 6, pak bych měl teprve stejný Boj, se zbylými vlastnostmi to už není tak strašné, ale i tak... Na Sílu bych musel hodit 5 a na Vitalitu taky 5. Přesto mi však přijde, že monstra v bestiáři jsou nějak přehnaně silná (hlavně co se týče vlastnosti Boj).
Kdyby se mi však náhodou podařilo vytvořit tohoto barbara, a postavil bych proti němu Hlubinného skřeta s nebezpečností 3, hned by měl barbar problémy, a upřímě, komu se podaří mít ze začátku Boj 11? Tento hlubinný skřet má boj hned 15.
A vzhledem k tomu, že moji hráči zrovna neměli moc štěstí na čísla, tak podle vlastností to vypadá, že pro ně bude problém i Malý skřet s nebezpečností 1 a Bojem 8.
Chci se tedy zeptat, zda tu jsem jediný komu hra přijde nevyvážená, nebo zda jsem jen něco špatně nepochopil.
A ještě aby bylo jasno, vlastním vydání 1.
Jako pj, jsem se koukal do bestiáře na nějaké potvory, a něco mi jaksi nesedí... Když se totiž podívám na vlastnosti postav které si hráči vytvořili, a pak se kouknu na vlastnosti nějakých potvor, tak se nemůžu ubránit dojmu, že je hra značně nevyvážená.
Například blbej Barbar - válečník (1) s nebezpečností 2 má hned vlastnost Boj 11, Sílu 8 a Vitalitu 9. Pokud bych si tedy chtěl vytvořit barbara válečníka aby se tomuto válečníkovi z bestiáře rovnal, musel bych na Boj hodit celkem 10, což je 6, 6, 6, 6 a ještě jednou 6, pak bych měl teprve stejný Boj, se zbylými vlastnostmi to už není tak strašné, ale i tak... Na Sílu bych musel hodit 5 a na Vitalitu taky 5. Přesto mi však přijde, že monstra v bestiáři jsou nějak přehnaně silná (hlavně co se týče vlastnosti Boj).
Kdyby se mi však náhodou podařilo vytvořit tohoto barbara, a postavil bych proti němu Hlubinného skřeta s nebezpečností 3, hned by měl barbar problémy, a upřímě, komu se podaří mít ze začátku Boj 11? Tento hlubinný skřet má boj hned 15.
A vzhledem k tomu, že moji hráči zrovna neměli moc štěstí na čísla, tak podle vlastností to vypadá, že pro ně bude problém i Malý skřet s nebezpečností 1 a Bojem 8.
Chci se tedy zeptat, zda tu jsem jediný komu hra přijde nevyvážená, nebo zda jsem jen něco špatně nepochopil.
A ještě aby bylo jasno, vlastním vydání 1.
Re: Hrdinové fantasy
no pravidla jsme otevrel naposledy 2 roky zpet, priznam se, cetl a zkousle betu, ale pak jsme to vzdal, na me to slo moc slozite, takze bud kontaktuj primo na www.hrdinovesvetu.cz tvurce, neb zkusme pockat na par odvazlivcu, zda nekdo bude vedet.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
nedá mi to, abych se nezeptal - proč hrajete zrovna hrdiny fantasy?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Hrdinové fantasy
Ryoto: Ano, bestiář je silně nevyvážený. Skupina začátečníků může být ráda, když s vypětím taktického myšlení přemůže jednoho vlka. U nás to řešíme tak, že PH (já) je milostiv a abychom neskončili u zabíjení rolníků, tak redukujeme statistiky cca o 5 (jak kdy). Nyní, po čtyřech letech hry, jsou postavy schopné přemoci i nestvůru s nebezpečností 8 (i když tvrdí, že jsem skoupý na zkušenosti).
Jerson: Jak jsi se zeptal, tak nevim... ze setrvačnosti?
Jerson: Jak jsi se zeptal, tak nevim... ze setrvačnosti?
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
George Orwell – 1984
Re: Hrdinové fantasy
Tak to nerad slyším, každopádně ale díky za reakci. Vážně nechápu, jak to ale v takovémto stavu mohly vůbec vydat, snad než vydám hru, tak ji nejprve pořádně otestuju ne? Je to ale škoda, protože hra se mi v několika věcech dost líbí...
A po čtyřech letech nebezpečnost jen 8? To nezní moc dobře.
Jerson: Jak jsem řekl, hra se mi v několika věcech dost líbí, a vzhledem k tomu že jsme si ji koupili, jsme ji nikdy ani pořádně nehráli, hádám že počet odehraných sezení v této hře, by se u nás dal spočítat na deseti prstech, a na to že hru už vlastním pár let... to je hodně málo. Tak mi zvědavost nedala, a řekněme že hře dávám další šanci.
Vážně by mě ale zajímalo, kolik lidí tuhle hru vůbec hraje? Hádám že asi moc ne.
A po čtyřech letech nebezpečnost jen 8? To nezní moc dobře.
Jerson: Jak jsem řekl, hra se mi v několika věcech dost líbí, a vzhledem k tomu že jsme si ji koupili, jsme ji nikdy ani pořádně nehráli, hádám že počet odehraných sezení v této hře, by se u nás dal spočítat na deseti prstech, a na to že hru už vlastním pár let... to je hodně málo. Tak mi zvědavost nedala, a řekněme že hře dávám další šanci.
Vážně by mě ale zajímalo, kolik lidí tuhle hru vůbec hraje? Hádám že asi moc ne.
Re: Hrdinové fantasy
Myslim ze moc veru nie.
Ak by si povedal co sa tebe ... a hlavne tvojim hracom na HF paci tak by sme vedeli poradit odladenejsiu hru (aj ked v cestine ich bude asi minimum az nula.)Jak jsem řekl, hra se mi v několika věcech dost líbí,
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
Před lety jsem si ji ze zvědavosti koupil, ale byla dost špatně napsaná, plná chyb a i kdybych chtěl, asi bych ji nemohl hrát. A tedy ne že bych chtěl, v té době jsem už měl mnohem lepší, volnější a jednodušší pravidla.Ryoto píše:Vážně by mě ale zajímalo, kolik lidí tuhle hru vůbec hraje? Hádám že asi moc ne.
Spíše se divím, že chcete s Hrdiny Fantasy začínat teď, když je k dispozici tolik různých lepších RPGček.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů