Hrdinové fantasy a Hrdinové světů
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6651
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
V bestiáři na str. 8 se píše v oddílu Styl boje: "U cizích postav a nestvůr bojujících zbraněmi jsou výhody stylu zohledněny ve výšce samotného boje, a proto se nemusíte u nestvůr zabývat jednotlivými bonusy. Pokud je hodnota stylu uvedena, slouží pouze pro orientaci nebo určení bonusů některých zvláštních útoků. Na základě stylu nemusíte upravovat zásah, průraz a podobně." Navíc oproti začínající postavě má Barbar válečník (1) podle popisu už cca 300 zkušeností (což může být třeba skoro čtyřikrát zvednutá vlastnost Boj).Ryoto píše:Zdravím, chystáme se s kámošema hrát tuhle hru, tak bych se tu chtěl na něco zeptat...
Jako pj, jsem se koukal do bestiáře na nějaké potvory, a něco mi jaksi nesedí... Když se totiž podívám na vlastnosti postav které si hráči vytvořili, a pak se kouknu na vlastnosti nějakých potvor, tak se nemůžu ubránit dojmu, že je hra značně nevyvážená.
Oproti postavám mají třeba CP taky o jedna zvýšenou kvalitu zbroje, což je ale pak někdy problém, zvlášť u luků, u kterých se nedá jednoduše zvýšit průraz, takže když by běžně o jedna prorážely, kvůli takto započtenému bonusu jsou efektivně neúčinné. Každopádně po tuším třech letech hraní co 14 dnů (i když jsme dostávali víc zkušeností, než je v příručce doporučeno) jsme byli schopní pozabíjet * velkou většinu bestiáře, každopádně Nebezpečnost 8 je celkem velká a nemá smysl nad ní ohrnovat nos.
Jinak mi ale nepřijde bestiář nevyvážený, ale prostě nastavený tak, aby byli soupeři pro hráčské postavy obtížnou výzvou. Je potřeba s tím počítat a vybírat soupeře uvážlivě, dokud PH nezíská nějakou zkušenost.
(Jinak HF už nějakou dobu nehraju, kdyby to někoho zajímalo.)
*= EDIT: vypadla mi část věty, tak jsem ji doplnil
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: Hrdinové fantasy
Aljen, Jerson: Nepotřebuji poradit hru vedle HF tu máme ještě jiné hry na hrdiny, ale tahle je pro nás jaksi nejméně prozkoumaná. Navíc momentálně hrajeme ještě DrD kde je pj kámoš, tak jsem prostě navrhl, že vedle DrD budem hrát ještě HF a já budu pj, kámoši souhlasili tak jsme se do toho pustili. Kupovat teď něco nového v plánu nemám, mám teď jiné výdaje.
boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?
boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22625
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
radit jinou hru bez vyžádání jsem neměl v úmyslu, opravdu mě jen zajímalo, proč začínáte hrát zrovna HF, zejména když máte zmáknutá jiná pravidla.
hraju: Ω Projekt Omega
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6651
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
Aby PH nemusel hlídat, která CP má jaký styl, co takové styly obnášejí a kdy ho použít nebo nepoužít (nebo na něj nezapomenout), je to přepočítané do obyčejných útoků. Takže PHovi stačí prostě jen hlásit útoky. Prostě výhody stylů (apod.) jsou pro zjednodušení započítány do základních statistik.Ryoto píše:boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané
Vzhedem k tomu, že nedávno jsem se dostal v naší skupině k vedení hry, tak jsem odmítl používat systém s takovou mírou komplexnosti, a přitom nesjednocenosti (zapamatovávat si, co se všechno jak řeší, nebo pořád koukat do tabulek mě blahem nenaplňuje) a vadil mi nevyrovnaný vývoj povolání (směrů, ale zaměření na víc směrů je tak nevýhodné, že hráč prakticky nemá moc na výběr a může postavu jen trochu dokreslovat podle toho, co ho zajímá). Válečníci jsou na začátku silní a postupně ztrácejí, až nakonec ztratí možnost se nějak dál vyvíjet, hraničáři mají celkem rovnoměrný vývoj a kouzelníci jsou na začátku slabí, ale pak jejich síla vystřelí do astronomických výšek, kněží pak podle svého boha (sady modliteb), ale většinou jsou na začátku průměrní a na konci něco podobného jako kouzelníci.Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?
Jako hráč jsem to celkem zvládal (i když postava válečníka/kouzelníka byla nehratelná - jako válečník nic moc, jako kouzelník jsem téměř neseslal kouzlo - a to jen u jednoho jsem měl šanci ho vůbec seslat; ale ta míra komplexity pro hráče není tak velká a nemusí ji nezbytně ovládat), ale jako PH jsem už HF hrát nechtěl. (Jen pro ilustraci mého přístupu ke hře: někde kolem 1500-2000 zkušeností už mě přestalo bavit vylepšovat postavu a kolem 4000 už mě to začínalo otravovat - což není dáno tolik pravidly, jako mou představou o funkční postavě.)
Jinak si ale nemyslím, že je to špatná hra, pro lidi, kteří chtějí hrát komplexní hru s možností kombit, taktizovat a podobně, a přitom jim nevadí hodně počítat a koukat do tabulek. Bohužel to já nejsem. Samozřejmě svoje chyby má, ale třeba se Stínem meče, přestože jsem ho nikdy nehrál (a jsem za to velmi rád), je to podle mě neporovnatelné (=lepší).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: Hrdinové fantasy
Díky za odpověď, moc si toho cením dneska jsme odehráli první hru, a zatím celkem v pohodě, tak uvidím jak se to vyvine.
Jerson: To s tou radou byla jen reakce na Aljena, ale to už je jedno.
Jerson: To s tou radou byla jen reakce na Aljena, ale to už je jedno.
Re: Hrdinové fantasy
Byl by někdo ochoten zapůjčit mi exemplář hry Hrdinové Fantasy na Advík? Chystám se tam mít přednášku o českých RPG, zaměřenou na rpg začátečníky, že bych jim to tam ukázala jak to vypadá.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Hrdinové fantasy
Vezmi to prosím v sobotu do Mephitu, dík moc. Hrát to nebudu, přednáška bude hodinová a obsáhne všechna RPG co vyšly v češtině, takže to zmíním jen letmo a ukážu příručku.PetrH píše:mam doma cely set, teoreticky ti jej muzu pujcit na open hrani
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Hrdinové fantasy
vem vem vem prosím <3PetrH píše:mam i stin mece:) pana prstenu, yesderedesovo oko...
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Hrdinové fantasy II.
Zaregistroval jste tu někdo, že se chystají Hrdinové Fantasy II?
Viz: http://www.hrdinovefantasy.cz/hf-ii.php
Viz: http://www.hrdinovefantasy.cz/hf-ii.php
Re: DrD 1.7?
Narazil jsme na to, ale nečetl. Mají tam ke stažení nějakou betu a pokud to někdo studoval mohl by napsat trochu víc?Pepa píše:Zaregistroval jste tu někdo, že se chystají Hrdinové Fantasy II?
Always bring a gun to a puppet fight
Re: DrD 1.7?
Znám člověka, co byl součástí jedné z mála testovacích skupin. (Dokonce říkal, že v závěrečné fázy byli už jediní.) Stylově je to něco mezi DrD a D&D, ale říkal, že pravidla se snaží být tak moc realistická, až jsou strašně komplikovaná a pro drtivou většinu hráčů "as written" nehratelná.
Jakákoliv verze D&D má stejný feeling a přitom jsou pravidla značně jednodušší a přívětivější.
Jakákoliv verze D&D má stejný feeling a přitom jsou pravidla značně jednodušší a přívětivější.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DrD 1.7?
Kdysi jsem zaslechl zkazky o verzi 2.0, ale ještě jsem to neviděl. Pro mě byli hrdinové fantasy vždycky takový uroboros (snaží se dělat něco tak moc, že svou snahu podkopává a tak se snaží ještě víc atd.), ale třeba za ty roky autoři někam dospěli. Díky za avízo.
To bude zas slepených stránek...
Proč má poslední dobou kde kdo potřebu o všem možném říkat, že je to sexy? Někdo obkreslí iPhone, vybarví šedou a už tomu se říká "sexy design". :>:o/A jaká že je tato verze?
Nová a sexy
To bude zas slepených stránek...
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: DrD 1.7?
Letmo som preletel pravidlami.
Táto dvojka na rozdiel od DrD2 ostala v klasických koľajách: Vraj sa vychytajú muchy, vraj sa sprehľadní súboj, ale koniec-koncov tá hra nevylezie z rodiny Vítej, dobrodruhu.
Ale napodiv, čím viac som to čítal, tým viac som mal pocit, že to veľmi evokuje D&D 3.x, a to v prvom zámere nemyslím negatívne. Rozdiel je v nepoužívaní štvorčekov a v omnoho väčšej škále taktických možností: v klasickom súboji na blízko máte napr. manévre Útok / Kop / Zákerný útok / Hlavičku + ich posilené verzie. Jednotlivé možnosti sa líšia bonusmi / postihmi a cenou akcie, čo prakticky pripomína powersy z 4e. Na druhej strane, tam, kde D&D radostne abstrahuje, HF2 vytočia pravidlometer na 120% a umožnia vám brať do úvahy totálne minuskuly súboja.
Ľaľa: na súboj sa hádže v dvoch salvách: najprv na zásah (hráčov hod vs súperov hod), potom na prieraz (opäť hráčov hod vs súperov hod), a zranenie je rozdiel medzi zásahom a obranou z prvého dvojhodu, pričom okrem klasických postihov a opráv napr. beriete do úvahy zranenie.
Podobne vyzerajú aj Dovednosti: popri tone liečiacich a obranných vecí si môžete si zvoliť Hospodárenie a v ňom máte odbornosti Záhradníka / Bylinkára / Majstra záhradníka, či Rybolov: proste všetko, z čoho by srdce Pendragonistu neraz poskočilo.
Na rozdiel od iných random českých počinov si títo HF2 dali dôraz na prezentáciu. Sadzba je predbežný, farby psychedelické, ale veľmi oceňujem, že text napriek svojej komplexnosti a skriptovitosti jasne používa na každom rohu príklady mechaník, a bije po očiach rôznofarebnými rámčekmi (zelené príklady, červené dôležité veci), čo prudko sprehľadňuje text a jeho čítanie + Rimbove ilustrácie, tie dokážu zo všetkého spraviť super vec.
Už to píšem tento rok asi osemnásty krát, ale tradične mi chýba dizajnérska vízia a uvedenie odlišností od stovky iných podobných systémov (a nie hmlistá v duchu "sme viac sexi než prvá edícia"), lebo zase vidím nováčika v mojom adresári Heartbreaks.
Táto dvojka na rozdiel od DrD2 ostala v klasických koľajách: Vraj sa vychytajú muchy, vraj sa sprehľadní súboj, ale koniec-koncov tá hra nevylezie z rodiny Vítej, dobrodruhu.
Ale napodiv, čím viac som to čítal, tým viac som mal pocit, že to veľmi evokuje D&D 3.x, a to v prvom zámere nemyslím negatívne. Rozdiel je v nepoužívaní štvorčekov a v omnoho väčšej škále taktických možností: v klasickom súboji na blízko máte napr. manévre Útok / Kop / Zákerný útok / Hlavičku + ich posilené verzie. Jednotlivé možnosti sa líšia bonusmi / postihmi a cenou akcie, čo prakticky pripomína powersy z 4e. Na druhej strane, tam, kde D&D radostne abstrahuje, HF2 vytočia pravidlometer na 120% a umožnia vám brať do úvahy totálne minuskuly súboja.
Ľaľa: na súboj sa hádže v dvoch salvách: najprv na zásah (hráčov hod vs súperov hod), potom na prieraz (opäť hráčov hod vs súperov hod), a zranenie je rozdiel medzi zásahom a obranou z prvého dvojhodu, pričom okrem klasických postihov a opráv napr. beriete do úvahy zranenie.
Podobne vyzerajú aj Dovednosti: popri tone liečiacich a obranných vecí si môžete si zvoliť Hospodárenie a v ňom máte odbornosti Záhradníka / Bylinkára / Majstra záhradníka, či Rybolov: proste všetko, z čoho by srdce Pendragonistu neraz poskočilo.
Na rozdiel od iných random českých počinov si títo HF2 dali dôraz na prezentáciu. Sadzba je predbežný, farby psychedelické, ale veľmi oceňujem, že text napriek svojej komplexnosti a skriptovitosti jasne používa na každom rohu príklady mechaník, a bije po očiach rôznofarebnými rámčekmi (zelené príklady, červené dôležité veci), čo prudko sprehľadňuje text a jeho čítanie + Rimbove ilustrácie, tie dokážu zo všetkého spraviť super vec.
Už to píšem tento rok asi osemnásty krát, ale tradične mi chýba dizajnérska vízia a uvedenie odlišností od stovky iných podobných systémov (a nie hmlistá v duchu "sme viac sexi než prvá edícia"), lebo zase vidím nováčika v mojom adresári Heartbreaks.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů