Hrdinové fantasy a Hrdinové světů

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 53
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Hrdinové fantasy a Hrdinové světů

Příspěvek od RPG Fórum » 11. 8. 2006, 18:03

Hrdinové fantasy
(anotace)
Obrázek

Hrdinové světů
(anotace)
Obrázek

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5699
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od boubaque » 14. 5. 2012, 22:17

Ryoto píše:Zdravím, chystáme se s kámošema hrát tuhle hru, tak bych se tu chtěl na něco zeptat...
Jako pj, jsem se koukal do bestiáře na nějaké potvory, a něco mi jaksi nesedí... Když se totiž podívám na vlastnosti postav které si hráči vytvořili, a pak se kouknu na vlastnosti nějakých potvor, tak se nemůžu ubránit dojmu, že je hra značně nevyvážená.
V bestiáři na str. 8 se píše v oddílu Styl boje: "U cizích postav a nestvůr bojujících zbraněmi jsou výhody stylu zohledněny ve výšce samotného boje, a proto se nemusíte u nestvůr zabývat jednotlivými bonusy. Pokud je hodnota stylu uvedena, slouží pouze pro orientaci nebo určení bonusů některých zvláštních útoků. Na základě stylu nemusíte upravovat zásah, průraz a podobně." Navíc oproti začínající postavě má Barbar válečník (1) podle popisu už cca 300 zkušeností (což může být třeba skoro čtyřikrát zvednutá vlastnost Boj).

Oproti postavám mají třeba CP taky o jedna zvýšenou kvalitu zbroje, což je ale pak někdy problém, zvlášť u luků, u kterých se nedá jednoduše zvýšit průraz, takže když by běžně o jedna prorážely, kvůli takto započtenému bonusu jsou efektivně neúčinné. Každopádně po tuším třech letech hraní co 14 dnů (i když jsme dostávali víc zkušeností, než je v příručce doporučeno) jsme byli schopní pozabíjet * velkou většinu bestiáře, každopádně Nebezpečnost 8 je celkem velká a nemá smysl nad ní ohrnovat nos.

Jinak mi ale nepřijde bestiář nevyvážený, ale prostě nastavený tak, aby byli soupeři pro hráčské postavy obtížnou výzvou. Je potřeba s tím počítat a vybírat soupeře uvážlivě, dokud PH nezíská nějakou zkušenost.

(Jinak HF už nějakou dobu nehraju, kdyby to někoho zajímalo.)

*= EDIT: vypadla mi část věty, tak jsem ji doplnil :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Ryoto
Příspěvky: 30
Registrován: 14. 5. 2012, 14:01
Bydliště: Varnsdorf

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od Ryoto » 14. 5. 2012, 23:33

Aljen, Jerson: Nepotřebuji poradit hru :) vedle HF tu máme ještě jiné hry na hrdiny, ale tahle je pro nás jaksi nejméně prozkoumaná. Navíc momentálně hrajeme ještě DrD kde je pj kámoš, tak jsem prostě navrhl, že vedle DrD budem hrát ještě HF a já budu pj, kámoši souhlasili tak jsme se do toho pustili. Kupovat teď něco nového v plánu nemám, mám teď jiné výdaje. :D

boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané :D Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17893
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od Jerson » 15. 5. 2012, 06:57

radit jinou hru bez vyžádání jsem neměl v úmyslu, opravdu mě jen zajímalo, proč začínáte hrát zrovna HF, zejména když máte zmáknutá jiná pravidla.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5699
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od boubaque » 15. 5. 2012, 17:33

Ryoto píše:boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané :D
Aby PH nemusel hlídat, která CP má jaký styl, co takové styly obnášejí a kdy ho použít nebo nepoužít (nebo na něj nezapomenout), je to přepočítané do obyčejných útoků. Takže PHovi stačí prostě jen hlásit útoky. Prostě výhody stylů (apod.) jsou pro zjednodušení započítány do základních statistik.
Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?
Vzhedem k tomu, že nedávno jsem se dostal v naší skupině k vedení hry, tak jsem odmítl používat systém s takovou mírou komplexnosti, a přitom nesjednocenosti (zapamatovávat si, co se všechno jak řeší, nebo pořád koukat do tabulek mě blahem nenaplňuje) a vadil mi nevyrovnaný vývoj povolání (směrů, ale zaměření na víc směrů je tak nevýhodné, že hráč prakticky nemá moc na výběr a může postavu jen trochu dokreslovat podle toho, co ho zajímá). Válečníci jsou na začátku silní a postupně ztrácejí, až nakonec ztratí možnost se nějak dál vyvíjet, hraničáři mají celkem rovnoměrný vývoj a kouzelníci jsou na začátku slabí, ale pak jejich síla vystřelí do astronomických výšek, kněží pak podle svého boha (sady modliteb), ale většinou jsou na začátku průměrní a na konci něco podobného jako kouzelníci.

Jako hráč jsem to celkem zvládal (i když postava válečníka/kouzelníka byla nehratelná - jako válečník nic moc, jako kouzelník jsem téměř neseslal kouzlo - a to jen u jednoho jsem měl šanci ho vůbec seslat; ale ta míra komplexity pro hráče není tak velká a nemusí ji nezbytně ovládat), ale jako PH jsem už HF hrát nechtěl. (Jen pro ilustraci mého přístupu ke hře: někde kolem 1500-2000 zkušeností už mě přestalo bavit vylepšovat postavu a kolem 4000 už mě to začínalo otravovat - což není dáno tolik pravidly, jako mou představou o funkční postavě.)

Jinak si ale nemyslím, že je to špatná hra, pro lidi, kteří chtějí hrát komplexní hru s možností kombit, taktizovat a podobně, a přitom jim nevadí hodně počítat a koukat do tabulek. Bohužel to já nejsem. Samozřejmě svoje chyby má, ale třeba se Stínem meče, přestože jsem ho nikdy nehrál (a jsem za to velmi rád), je to podle mě neporovnatelné (=lepší).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Ryoto
Příspěvky: 30
Registrován: 14. 5. 2012, 14:01
Bydliště: Varnsdorf

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od Ryoto » 15. 5. 2012, 22:34

Díky za odpověď, moc si toho cením :) dneska jsme odehráli první hru, a zatím celkem v pohodě, tak uvidím jak se to vyvine.

Jerson: To s tou radou byla jen reakce na Aljena, ale to už je jedno. :D

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3171
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od Sparkle » 23. 5. 2012, 18:44

Byl by někdo ochoten zapůjčit mi exemplář hry Hrdinové Fantasy na Advík? Chystám se tam mít přednášku o českých RPG, zaměřenou na rpg začátečníky, že bych jim to tam ukázala jak to vypadá.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od PetrH » 23. 5. 2012, 20:05

mam doma cely set, teoreticky ti jej muzu pujcit na open hrani

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3171
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od Sparkle » 24. 5. 2012, 19:55

PetrH píše:mam doma cely set, teoreticky ti jej muzu pujcit na open hrani
Vezmi to prosím v sobotu do Mephitu, dík moc. Hrát to nebudu, přednáška bude hodinová a obsáhne všechna RPG co vyšly v češtině, takže to zmíním jen letmo a ukážu příručku.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od PetrH » 25. 5. 2012, 00:04

mam i stin mece:) pana prstenu, yesderedesovo oko...

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3171
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Hrdinové fantasy

Příspěvek od Sparkle » 25. 5. 2012, 10:39

PetrH píše:mam i stin mece:) pana prstenu, yesderedesovo oko...
vem vem vem prosím :clap: :clap: <3
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání

Pepa
Příspěvky: 2819
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Hrdinové fantasy II.

Příspěvek od Pepa » 22. 6. 2013, 10:46

Zaregistroval jste tu někdo, že se chystají Hrdinové Fantasy II?

Viz: http://www.hrdinovefantasy.cz/hf-ii.php

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1678
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od PardGalen » 22. 6. 2013, 10:57

Pepa píše:Zaregistroval jste tu někdo, že se chystají Hrdinové Fantasy II?
Narazil jsme na to, ale nečetl. Mají tam ke stažení nějakou betu a pokud to někdo studoval mohl by napsat trochu víc?
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3279
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od ShadoWWW » 22. 6. 2013, 11:46

Znám člověka, co byl součástí jedné z mála testovacích skupin. (Dokonce říkal, že v závěrečné fázy byli už jediní.) Stylově je to něco mezi DrD a D&D, ale říkal, že pravidla se snaží být tak moc realistická, až jsou strašně komplikovaná a pro drtivou většinu hráčů "as written" nehratelná.

Jakákoliv verze D&D má stejný feeling a přitom jsou pravidla značně jednodušší a přívětivější.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11700
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od OnGe » 22. 6. 2013, 12:32

Kdysi jsem zaslechl zkazky o verzi 2.0, ale ještě jsem to neviděl. Pro mě byli hrdinové fantasy vždycky takový uroboros (snaží se dělat něco tak moc, že svou snahu podkopává a tak se snaží ještě víc atd.), ale třeba za ty roky autoři někam dospěli. Díky za avízo.
A jaká že je tato verze?

Nová a sexy
Proč má poslední dobou kde kdo potřebu o všem možném říkat, že je to sexy? Někdo obkreslí iPhone, vybarví šedou a už tomu se říká "sexy design". :>:o/

To bude zas slepených stránek...
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Alef0 » 24. 6. 2013, 14:22

Letmo som preletel pravidlami.

Táto dvojka na rozdiel od DrD2 ostala v klasických koľajách: Vraj sa vychytajú muchy, vraj sa sprehľadní súboj, ale koniec-koncov tá hra nevylezie z rodiny Vítej, dobrodruhu.

Ale napodiv, čím viac som to čítal, tým viac som mal pocit, že to veľmi evokuje D&D 3.x, a to v prvom zámere nemyslím negatívne. Rozdiel je v nepoužívaní štvorčekov a v omnoho väčšej škále taktických možností: v klasickom súboji na blízko máte napr. manévre Útok / Kop / Zákerný útok / Hlavičku + ich posilené verzie. Jednotlivé možnosti sa líšia bonusmi / postihmi a cenou akcie, čo prakticky pripomína powersy z 4e. Na druhej strane, tam, kde D&D radostne abstrahuje, HF2 vytočia pravidlometer na 120% a umožnia vám brať do úvahy totálne minuskuly súboja.

Ľaľa: na súboj sa hádže v dvoch salvách: najprv na zásah (hráčov hod vs súperov hod), potom na prieraz (opäť hráčov hod vs súperov hod), a zranenie je rozdiel medzi zásahom a obranou z prvého dvojhodu, pričom okrem klasických postihov a opráv napr. beriete do úvahy zranenie.

Podobne vyzerajú aj Dovednosti: popri tone liečiacich a obranných vecí si môžete si zvoliť Hospodárenie a v ňom máte odbornosti Záhradníka / Bylinkára / Majstra záhradníka, či Rybolov: proste všetko, z čoho by srdce Pendragonistu neraz poskočilo.

Na rozdiel od iných random českých počinov si títo HF2 dali dôraz na prezentáciu. Sadzba je predbežný, farby psychedelické, ale veľmi oceňujem, že text napriek svojej komplexnosti a skriptovitosti jasne používa na každom rohu príklady mechaník, a bije po očiach rôznofarebnými rámčekmi (zelené príklady, červené dôležité veci), čo prudko sprehľadňuje text a jeho čítanie + Rimbove ilustrácie, tie dokážu zo všetkého spraviť super vec.

Už to píšem tento rok asi osemnásty krát, ale tradične mi chýba dizajnérska vízia a uvedenie odlišností od stovky iných podobných systémov (a nie hmlistá v duchu "sme viac sexi než prvá edícia"), lebo zase vidím nováčika v mojom adresári Heartbreaks.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti