Styx 2.0

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5219
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 8. 9. 2008, 11:06

Naoki píše:V naši družině se pak stalo to, že už máme hráče, který zkombinoval oba body dohromady (toho pána živlů). Takže s maximálními předpokaldy dokáže bojovat, ovládat počasy, tvarovat zem, vycítit živly atd. a to je potom zapeklitá situace jak pro DM, kdy už těžko ví co mu postavit do cesty, tak pro ostatní hráče že se mu můžou jen těžko srovnávat...
Tohle se mi nezdá - pokud má jeho Talent (nebo jak se to jmenuje) takhle široké využití, tak může přidávat jen +1. Navíc vše, co jsi popsal potřebuje vlastní dovednost, takže celkem dost expů. Na druhou stranu nevšiml jsem si žádné sociální dovednosti - chce lidi přesvědčit tím, že jim rozevře zem pod nohama? To je spíš vyděsí nebo naštve...

A hlavně vytváření a využívání dovedností by se taky mělo řídit nějakými omezeními, žádná jednotlivá dovednost by neměla být použitelná ve většině konfliktů. Chce to nějakou zodpovědnost a zkušenost, ale to může pohlídat vypravěč, nebo kdokoliv jiný ve hře. A pokud si ten hráč vytvoří dovednosti tak, že pokrývají všechny možnosti, pak asi nebude moct získávat bonusy za využití více dovedností, protože se nebudou překrývat.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4711
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Příspěvek od Naoki » 8. 9. 2008, 12:50

...idealne by meli zacinat s vlasnostnma maximalne jedna na stupni 2, zbytek na 1. Dovednosti vsechny na 1 a opet maximalne 1-2 na 2, ale pouze pokud to bude mit hrac hodne dobre vymysleny a zpracovany.
Tohle vše používáme.
rozsirit skaly z 1-3 treba na 1-6
Tohle taky
Systemove to resi treba moznost, kdy na magicke schopnosti musis mit prislusny talent (magickych talentu muze byt x) a tedy nejdou tyto nadprirozene schopnosti kombinovat.
Rovněž

Problémem asi bude v tom, že za sezení můžeme dostat maximum 9 bodů (hodnocení hráče, řešení konfliktu, použití dovednosti), což ten rozvoj postav fakt neskutečně urychluje. Jenže na druhé straně bych zase nerad aby se to nechalo spadnout na ty 1-2 expy za sezení, protože to pak dopadne jako ve WOD kdy je rozvoj postavy takřka nepřostehnutelný (což mi na WOD nesmírně vadilo).
Ohledne prilis silnych kombinaci a sirokych dovednosti je na vas, abyste dali RomiKovi najevo, ze to takhle proste nechcete.
Tak všichni jsme si chtěli zahrát nějaký magický aktivní setting, jenže jsme zvyklí, že nás ten systém samotný omezuje schopnosti, takže když se nám najednou dala taková svoboda tak to vyeskalovalo do absurdna.
Tohle se mi nezdá - pokud má jeho Talent (nebo jak se to jmenuje) takhle široké využití, tak může přidávat jen +1.
Jo, má bonus jen +1, ale přesto má ty max. předpoklady.
(Teď okrajově, nejsem si jist zda jsme pochopili: bonus z talentu se počítá do max. předpokladů nebo je to bonus nad?)
Navíc vše, co jsi popsal potřebuje vlastní dovednost, takže celkem dost expů.
Nevím jak má rozdělené dovednosti, a nějak jsem to moc nezkoumal, ale vím že minimálně ten boj dává s maximálními předpoklady.
hlavně vytváření a využívání dovedností by se taky mělo řídit nějakými omezeními, žádná jednotlivá dovednost by neměla být použitelná ve většině konfliktů. Chce to nějakou zodpovědnost a zkušenost, ale to může pohlídat vypravěč, nebo kdokoliv jiný ve hře. A pokud si ten hráč vytvoří dovednosti tak, že pokrývají všechny možnosti, pak asi nebude moct získávat bonusy za využití více dovedností, protože se nebudou překrývat.
V naši družině máme 2 nováčky a asi 4 powerplayery (z toho jeden chodí ještě do základky) a u některých z nich to hraničí až s munchkinovstvím. Nevadí mi pokud se chtěji vytvořit pravidla pro ryze "pokročilé" a "rozumné" hráče (ať už to znamená cokoliv), ale v naši družině jich je minimum (konkrétně bych řekl že 2). Krom toho si někteří rádi střihnou i roli Vypravěče místo Romika. Jako takové si nejsem jistý, že Styx v nýnější podobě je vhodné pro naši družinu (což by vám mohlo být putna, ale jeden z autoru je náš Vypravěč) a ani bych se nespoléhal tolik na "domluvu s Vypravěčem" protože to na ně pak pokládá velké nároky na udržení rovnováhy ve hře (a z vlastní zkušeností vím, že se to už několikrát nepovedlo) a těžko si jeho roli může vzít jiný z hráčů.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5219
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 8. 9. 2008, 13:39

Naoki píše:Teď okrajově, nejsem si jist zda jsme pochopili: bonus z talentu se počítá do max. předpokladů nebo je to bonus nad?
Talent se počítá do maximálních předpokladů (talent+vlastnost+dovednost+specializace), pokud hrajete na vlastnosti 1-6, pak ale jsou max. předpoklady 15, ne 12. (Nevím, jestli je tam i nějaká úprava obtížností, ale asi ne.)
Naoki píše:V naši družině máme 2 nováčky a asi 4 powerplayery (z toho jeden chodí ještě do základky) a u některých z nich to hraničí až s munchkinovstvím. Nevadí mi pokud se chtěji vytvořit pravidla pro ryze "pokročilé" a "rozumné" hráče (ať už to znamená cokoliv), ale v naši družině jich je minimum (konkrétně bych řekl že 2). Krom toho si někteří rádi střihnou i roli Vypravěče místo Romika. (...)
Spíš jsem to myslel tak, že když si chce někdo vzít dovednost, měl by se na to někdo další podívat a zamyslet se, jestli ta dovednost není moc silná (tj. příliš široce použitelná - osobně se mi třeba ani moc nelíbí dovednost "boj" pokud je to ve hře, kde se bude bojovat hodně).
Naoki píše:Problémem asi bude v tom, že za sezení můžeme dostat maximum 9 bodů (hodnocení hráče, řešení konfliktu, použití dovednosti), což ten rozvoj postav fakt neskutečně urychluje. Jenže na druhé straně bych zase nerad aby se to nechalo spadnout na ty 1-2 expy za sezení, protože to pak dopadne jako ve WOD kdy je rozvoj postavy takřka nepřostehnutelný (což mi na WOD nesmírně vadilo).
WoD moc neznám, tak nevím, jak rychlý je tam vývoj... Ale vy Styxu už jen dva body zkušenosti udělají celkem rozdíl (samozřejmě v pozdějších fázích hry často jen kosmetický, ale to se stává většině dovednostních systémů). Zvednout jednu dovednost z prvního na druhý stupeň, nebo získat specializaci mi přijde jako celkem výrazný vývoj (a to i v případě, že rozmezí hodu kostek je 11, protože je tam nerovnoměrné rozložení pravděpodobností). A pokud je to jen problém nízkých čísel, tak můžeš všechny čísla v pravidlech zdesetinásobit ;) (včetně zkueností) - budeš pak mít jemnější dělení a výraznější číselné posuny.

Problém (jestli se to tak dá říct) Styxu je ten, že se snaží udržet na minimálním počtu statistik, takže výraznější změna v jejich hodnotách se promítá do hry mnohem větší mírou, než třeba v Hrdinech Fantasy, kde je kolem 15 vlastností a kolem 15 dovedností pro každou postavu. Na druhou stranu pokud si člověk chce zvednout něco zásadního, tak si většinou musí počkat i nekolik her.

A k tomu maximu 9 bodů - trojku v každé kategorii bych nechal jen pro výjimečné příležitosti (např. nevšední a nezapomenutelný herní zážitek) a dvojku jen v případě, že se hráč snažil (a šlo mu to). Pak ti vyjde, že když bude mít hráč dobrý den, tak dostane nejspíš 5, možná 6 bodů, pokud bude hrát průměrně, neměl by dost víc než 3 body. Průměr za hru tak bude 3-4 body, což nemusí být tak moc, aby se postavy vyvíjely moc rychle - nebo je?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4638
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Příspěvek od Resurrection » 8. 9. 2008, 18:09

Boubaque ma uplnou pravdu. Nejvetsi problem je podle me ve vasem nazirani na ten system. Treba ten vyvoj, 2 body za sezeni jsou REALNE hodne, ale subjektivne se vam zdaji malo. To ale neni problem systemu, ale toho, ze vase druzina je mainstreamova a alternativni systemy nejsou moc vhodne (imho). Jenomze RomiK je autor a pro nej osobne je ten system idealni... s tim Vam ale asi tezko pomuzeme.

EDIT: Mozna to plosne navyseni vseho aby to vypadalo jako sirsi ciselne rozsahy jak rika Boubaque.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4711
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Příspěvek od Naoki » 8. 9. 2008, 18:55

Teď bych rád, aby se i RomiK k tomu vyjádřil -.-

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4711
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Příspěvek od Naoki » 14. 9. 2008, 20:52

Tak jedna věc je pro mě jasná: chce to upřesnit do jaké míry můžou být dovednosti obecné. Ale s hledáním nějaké definice bude nejspíš problém :>:o/

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4638
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Příspěvek od Resurrection » 15. 9. 2008, 08:19

Naoki píše:Tak jedna věc je pro mě jasná: chce to upřesnit do jaké míry můžou být dovednosti obecné. Ale s hledáním nějaké definice bude nejspíš problém :>:o/
Ani ne :-)

"Dovednost musi byt konkretni."

'Boj' neprojde, 'Boj s ...' uz ano. 'Ovladani pocasi' neprojde, 'Ovladani bouri' uz ano. Atd. atp.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 16. 9. 2008, 21:45

Nezdá se mi první příklad u talentů. Talent "boj" mi přijde strašně široký, dal bych mu nanejvýš +2, spíš +1. Leda ve hře, kde se bojuje jednou za tři sezení, ale to není moc obvyklé. Spíš bych do toho příkladu dal +3 k talentu na střelbu z luku, +2 na jakýkoli boj na dálku (včetně vrhání a uhýbání střelám) a +1 na boj obecně. Stávající příklad IMHO
a) svádí k powergamismu
b) jsou v něm relativně malé rozdíly v šíři (odhadl bych to na 30, 32 a 35% všeho, co se v běžné hře děje)

Doporučuji přehodnotit systém expů, třeba v každé kategorii dávat -půl bodu, nic, půl bodu nebo bod. Tři body za sezení jsou ve Styxu ažaž, asi jako 30 expů v Plusku.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4638
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Příspěvek od Resurrection » 17. 9. 2008, 07:49

Mluvis mi z duse Gorane :-) Ono to tak bylo zamysleno, jenom se tam v tech prikladech vloudila zrejme chyba. Ohledne expu to byl RomiKuv vynalez na zaklade tlaku jeho/vasi druziny - a imho se moc neosvedcil, proto bych to vratil na ty max 3 body za sezeni. Kategorie klidne zachovat ale v rozmezi treba jak rikas.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 17. 9. 2008, 12:53

K dovednostem bych přihodil podobné pojednání o širokých/úzkých dovednostech, jako je ve FATE, a k talentům něco jako: +3 - jedna úzce pojatá dovednost nebo pro hru okrajová široce pojatá dovednost (např. hudba v akční hře), +2 - 2-3 úzce vymezené dovednosti nebo jedna široce vymezená, +3 - celá kategorie dovedností (bojové, sociální, výrobní...).
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 28. 9. 2008, 10:45

Ano, pravda. Jsou věci, které potřebují předělat.

Systém expů chjce předělat, ale spíše za co a jak expy přidělovat. Z vlastní zkušenosti vím, že na dlouhodobou kampaň je dobré dostávat okolo těch 6 expů za sezení - postava má šanci se rozvíjet i jinak, než svojí hlavní linií. Tohle mám odzkoušené (už jsme odehráli s postavami 5 - 10 herních sezení) a pomalu se ustálila družina.

Samozřejmě zpočátku všichni dělali postavy vyloženě specializoavné jen na jeden typ dovedností, ale teď už se to pomalu, ale jistě dostává do kolejí, že si hráči dělají hlavně zajímavé postavy (alespoň většina).

Styx jako takový má být pro každého - jsi powergamer? Tak si postavu nakombi. Jsi narativista? Popisuj a ono to půjde. Já si nemyslím, že by munchkinismus či powergamismus byl vyloženě špatný. Je to jen jistý pohled na hru.

Pokud budu mít čas, malinko přestylizuji některé věci v pravidlech. Nicméně díky všem za to, že se sem ozýváte. Nevýslovně nám s Resem pomáháte :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 28. 9. 2008, 10:48

My to už v podstatě děláme tak, jak píše Goran, jen by to chtělo opět aktualizovat text pravidel :-) Ale nebojte, zapracuji na tom :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 28. 9. 2008, 11:02

Ono, to co tady řeší Naoki je v tom, že v době kdy se dělali postavy si jeden hráč udělal postavu (ktero uod té doby, tedy od začátku hraní Styxu, což bylo před prázdninami) nevyměnil a proto má nejvíce expů (chodí pravidelně na všechna herní sezení) a te´D má silnou postavu. Navíc jí dobře kombinuje a jede jen to svoje.

Pravda je v tom, že neumí ni jiného, ani jako hráč to umět nechce. Je nás hdoně a tak on řekl, že dá prostor k mluvením i jiným hráčům a udělá postavu tímto způsobem.

Ehm, Naoki, ty děláš úplně to samé, akorát potřebuješ mít silnou postavu. Pamatuji si, jak jste ve starém Úlu s Kafem dělali souboj a jak jsi mu pak dával najevo, že máš lepší postavu, až jsem tě musel napomenout :)

NIcméně, Ressurectione, i ty jsi autor :-)

J8 si myslím, že tohle není problém systému, ale spíše hráčů - a ano, my jsme v podstatě mainstreamoví hráči ale omrzely nás (alespoň mě) hry jako DnD, DrD, SR, WoD a podobně. Styx je zatím nejlepší, co jsem hrál.

Naoki, u tebe to trošku pramení i z toho, že nás hraje deset a nikdo nechce odejít. V takovém případě se fakt těžko udržuje pořádek ve hře...zkus udělat Vypravěče a uvidíš.

Můj další postřeh:

Styx je výborný pro začínající Vypravěče a hlavně je šíleně jednoduché v něm vést hru - mám reference a jsou kladné :-) (od několika lidí, co si zkusili vypravěčství :-)

A hlavně, skoro všichni, co semnou Styx hrají nechtějí jiný systém (tak snad Naoki nebude jediný) :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Příspěvek od Majo » 1. 10. 2008, 10:54

Precital som si to. Vypada to byt velmi zaujimavy system. Ma jednoduchy univerzalny subojovy system.

(Skoda ze tam hraci nemaju pravomoci tvorit dej. Taky system by ma zaujal viac)
Je to system ktory si clovek asi musi zahrat aby ho dobre pochopil.

Mozno by bolo dobre napisat tam viac prikladov na urcovanie CČ pri nejakych konkretnych situaciach. Pomohlo by to PJ-ovy ktory ba si tu hru chcel zahrat prvy krat. Mam pocit ze na zaciatku moze mat PJ problemy v odhade CČ. Treba mat na to dobry cit, a intuiciu alebo skusenosti.

Herní situace, která vzniká když na kostkách padnou nejvyšší (tedy dvě šestky) a nebo nejnižší (tedy dvě jedničky) se nazývá buď kritický úspěch a nebo neúspěch. Účastník konfliktu, kterému padnou dvě jedničky získává dvojnásobný počet úspěchů, než by získal. Pokud je jeho hod nižší než soupeřův (i přes dvě šestky), získává soupeř pouze polovinu úspěchů.
Asi je tam chyba. Nema tam byt napisane dve "sestky"?

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 1. 10. 2008, 13:08

Ano, tam je gramatická chyba. Jen co se k tomu dostnu, udělám revizi textů, přepíši je a bude to lepší :-) Také pokusím vložit nějaké mechaniky na tvoření děje hráčem :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti