Styx 2.0
Dotaz:
jak dosáhnu toho abych měl pravidlově větší překpoklady než uvedené maximum? (třeba budu-li chtít stvořit takového Conana pro svůj svět, tak se s ubohými +15 pro něj nespokojím)
jak dosáhnu toho abych měl pravidlově větší překpoklady než uvedené maximum? (třeba budu-li chtít stvořit takového Conana pro svůj svět, tak se s ubohými +15 pro něj nespokojím)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jak se to vezme. K tak vysokým předpokladům bby ses dostat neměl nijak závratně rychle, tudíž +15 by měl být Conan. Nicméně v naší družině jsme se dohodli, že tohle nebudeme až tak řešit, tudíž jsou všichni hodně velcí machři a hrajeme simulačně.
Pokud chceš navýšit předpoklady musíš
a/ dát hodně vedlejjších dovedností, z nichž budeš rejžovat bonusy +1 pro tu, kterou budeš házet. Speciálky se počítají také za +1. Tímto lze navýšit i limit nad maximální předpoklad +15
b/ Popisovat a tím ovlivňovat situační bonus. V pravidlech je napsáno, že situační bonus maximálně dorovná na +15, nicméně pro naši družinu jsme opět domluvili úpravu, že situační bonus při dobrém popisu (tedy motivaci i popisovat) může navýšit maximální předpoklady.
c/ Například při boji popsat efekt úspěchů a snížit protivníkovi předpoklady, čímž se dostaneš do výhody.
Styxnabízí velké množství, jak se s tím poprat
Pokud chceš navýšit předpoklady musíš
a/ dát hodně vedlejjších dovedností, z nichž budeš rejžovat bonusy +1 pro tu, kterou budeš házet. Speciálky se počítají také za +1. Tímto lze navýšit i limit nad maximální předpoklad +15
b/ Popisovat a tím ovlivňovat situační bonus. V pravidlech je napsáno, že situační bonus maximálně dorovná na +15, nicméně pro naši družinu jsme opět domluvili úpravu, že situační bonus při dobrém popisu (tedy motivaci i popisovat) může navýšit maximální předpoklady.
c/ Například při boji popsat efekt úspěchů a snížit protivníkovi předpoklady, čímž se dostaneš do výhody.
Styxnabízí velké množství, jak se s tím poprat
Jasně, mě jde hlavně o to, že když budu mít družinu machrů (předpoklady +15), jak udělát se záporáků ještě větší machry
Ten první příklad se mi celkem líbí, ale nejsem si jist zda jsem ho pochopil: je to bonus +1 za každý stupeň dovednosti, nebo jen za to že ji mám namaxovanou + bonus za specializaci?
Jinak pokud možno rád bych konkrétní příklady (třeba u toho boje pro Conana)
Ten první příklad se mi celkem líbí, ale nejsem si jist zda jsem ho pochopil: je to bonus +1 za každý stupeň dovednosti, nebo jen za to že ji mám namaxovanou + bonus za specializaci?
Jinak pokud možno rád bych konkrétní příklady (třeba u toho boje pro Conana)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
A proc proboha hned pouzivat bonus +15? V klidovem stavu mas max +12, ale to stale nic nevypovida o tom, kolik budes mit v te dane konkretni situaci.
Jestlize mas tedy druzinu s max predpoklady, nic ti nebrani zavest situacni postihy a snizit jim to. Pak protistrana s maximalnimi predpoklady (ale bez postihu) bude ve vyhode. Jak proste.
Dalsi reseni je nehrotit cisla, jak radi Roman
Pokud jde o ten klidovy stav, tak zkratka nedovol snadno dosahnout maximalnich hodnot, ktere jsou vyhrazene Conanovi...
Jestlize mas tedy druzinu s max predpoklady, nic ti nebrani zavest situacni postihy a snizit jim to. Pak protistrana s maximalnimi predpoklady (ale bez postihu) bude ve vyhode. Jak proste.
Dalsi reseni je nehrotit cisla, jak radi Roman
Pokud jde o ten klidovy stav, tak zkratka nedovol snadno dosahnout maximalnich hodnot, ktere jsou vyhrazene Conanovi...
Secrets are power.
Ještě dotaz zda-li jsem správně pochopil soubojový systém:
Pokud bych chtěl protivníka v rámci útoku schodit na zem, tak že poletí metr dva dozadu, tak mě k tomu budou stačit 3-4 úspěchy.
Pokud by ale za nim byla propast tak 7.
Je to tak?
Pokud bych chtěl protivníka v rámci útoku schodit na zem, tak že poletí metr dva dozadu, tak mě k tomu budou stačit 3-4 úspěchy.
Pokud by ale za nim byla propast tak 7.
Je to tak?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Ještě u těch dovedností:
Možná by nebylo od věci, kdyby DC závisel na tom, jak konkrétně se jmenuje dovednost.
Příklad: pokud by se zloděj snažil otevřit zámky dveří přes dovednost "zlodějina" (thievery z DnD4) mohl by mít DC např. 15, pokud by ale měl dovednost "otevirání zámků dveří" pak bych se nebál dát DC 9.
Co vy na to?
Možná by nebylo od věci, kdyby DC závisel na tom, jak konkrétně se jmenuje dovednost.
Příklad: pokud by se zloděj snažil otevřit zámky dveří přes dovednost "zlodějina" (thievery z DnD4) mohl by mít DC např. 15, pokud by ale měl dovednost "otevirání zámků dveří" pak bych se nebál dát DC 9.
Co vy na to?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Tak po dlouhé době přicházím s další kritikou...
Styx mi příjde málo (až vůbec) taktické. Možná je to dané špatnými zkušenostma z velké družiny, kdy se taktika raději moc neřeší protože souboje by se staly nepřehledné a zdlouhavé (zkušenost z jiných systému), možná to ani nepatří do základního konceptu styxu, ale mě (a několika dalším hráčům) tohle celkem chybí...
Styx mi příjde málo (až vůbec) taktické. Možná je to dané špatnými zkušenostma z velké družiny, kdy se taktika raději moc neřeší protože souboje by se staly nepřehledné a zdlouhavé (zkušenost z jiných systému), možná to ani nepatří do základního konceptu styxu, ale mě (a několika dalším hráčům) tohle celkem chybí...
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Přicházím s návrhem, jak udělat Styx trošku taktičtější. I když ve finále opravdu není cílem Styxu být vyloženě taktickým systémem. Styx by měl podporovat svobodnou tvorbu postavy, její ozvoj a hraný příběh.
Nicméně. Trocha taktičnosti:
Lepší používání dovedností. Tj, změna pohledu na speciální dovednosti - bonus +3 by mohl zůstat, ale klidně by se dali zavést vyloženě speciální akce, které budou proveditelné jen díky speciální dovednosti.
Tohle promyslím - nově bych rád zapracoval koncept obranných a útočných akcí - leckterá postava si bere různé obrany a systém je zatím nijak neřeší. Takže tohle změním - což přidá na taktice.
Přicházím s dalším návrhem na malinkou změnu pravidel:
Jedná se o zkušenosti. Co nechat hodnotit pouze hráče hráči, zvýšit rozmezí na 1 - 4 body, ale cena nové dovednosti, speciálky a všeho by byla pouze jeden bod? Navíc, pokud by si hráč chtěl koupit novou dovednost, speciálku nebo zvýšit atribut, musel by to mít podložené hrou?
Příklad:
Budu chtít zvýšit Chytrost, ale celý příběh jsem nemyslel, jen rubal, hledal a ukecával tak prostě nebudu moci.
Příklad:
během boje se mi podaří useknout ruku protivníkovi. tak si po herním sezení dám speciálku sekání rukou...
Naoki: Styx jako takový nemá být vyloženě taktický. Navíc, v deseti hráčích to opravdu nelze...A myslíš, že někdo z družiny odejde aby udělal pohodlí ostatním? Osobně bych na to nevsázel
Zamyslete se nad těmi zkušenostmi, já promyslím jak řešit obranné a útočné dovednosti. Zapracuji je do systému a získáme více taktiky. Ale znovu upozorňuji, že na tohle Styx neklade hlavní důraz.
Nicméně. Trocha taktičnosti:
Lepší používání dovedností. Tj, změna pohledu na speciální dovednosti - bonus +3 by mohl zůstat, ale klidně by se dali zavést vyloženě speciální akce, které budou proveditelné jen díky speciální dovednosti.
Tohle promyslím - nově bych rád zapracoval koncept obranných a útočných akcí - leckterá postava si bere různé obrany a systém je zatím nijak neřeší. Takže tohle změním - což přidá na taktice.
Přicházím s dalším návrhem na malinkou změnu pravidel:
Jedná se o zkušenosti. Co nechat hodnotit pouze hráče hráči, zvýšit rozmezí na 1 - 4 body, ale cena nové dovednosti, speciálky a všeho by byla pouze jeden bod? Navíc, pokud by si hráč chtěl koupit novou dovednost, speciálku nebo zvýšit atribut, musel by to mít podložené hrou?
Příklad:
Budu chtít zvýšit Chytrost, ale celý příběh jsem nemyslel, jen rubal, hledal a ukecával tak prostě nebudu moci.
Příklad:
během boje se mi podaří useknout ruku protivníkovi. tak si po herním sezení dám speciálku sekání rukou...
Naoki: Styx jako takový nemá být vyloženě taktický. Navíc, v deseti hráčích to opravdu nelze...A myslíš, že někdo z družiny odejde aby udělal pohodlí ostatním? Osobně bych na to nevsázel
Zamyslete se nad těmi zkušenostmi, já promyslím jak řešit obranné a útočné dovednosti. Zapracuji je do systému a získáme více taktiky. Ale znovu upozorňuji, že na tohle Styx neklade hlavní důraz.
Navíc, pokud by si hráč chtěl koupit novou dovednost, speciálku nebo zvýšit atribut, musel by to mít podložené hrou?
No jasně, řešilo se to tak dříve, proč v tom nepokračovat.
Co nechat hodnotit pouze hráče hráči, zvýšit rozmezí na 1 - 4 body, ale cena nové dovednosti, speciálky a všeho by byla pouze jeden bod?
Mezi tímto a dosavadním rozdělováním EXPů není žádný rozdíl. Stejně si připíše stejný počet dovedností. Mě se víc líbí ten nynější.
Ale kladení důrazu na zvýšení nějaké dovednosti ze hry je dobré.
V projektech je sekce o RomiKově družině, každý může přispět svým názorem či radou. Budeme rádi.
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Rozdíl mezi tím v podstatě není. Proto jsem to vymyslel. Ale je to mnohem jednodušší na vysvětlení i použitíMezi tímto a dosavadním rozdělováním EXPů není žádný rozdíl. Stejně si připíše stejný počet dovedností. Mě se víc líbí ten nynější.
Pokud bych přidal malinko taktický prvek na souboje, bylo by to vhodnější. Ale je to jen takový nápad -)
Jestli si z mého postu pochopil, že jsem pro vychození hráčů, tak si mě pochopil špatně. Na druhé straně přibírat další hráče dané situaci nepomůže.Naoki: Styx jako takový nemá být vyloženě taktický. Navíc, v deseti hráčích to opravdu nelze...A myslíš, že někdo z družiny odejde aby udělal pohodlí ostatním? Osobně bych na to nevsázel
Vyzkoušíme, ohodnotíme.Co nechat hodnotit pouze hráče hráči, zvýšit rozmezí na 1 - 4 body, ale cena nové dovednosti, speciálky a všeho by byla pouze jeden bod?
Určitě, ale chce se ti zase s každým hráčem řešit postup?Navíc, pokud by si hráč chtěl koupit novou dovednost, speciálku nebo zvýšit atribut, musel by to mít podložené hrou?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti