Styx 2.0

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

RomiK píše:Takže, zatím to vypadá tak, že kapitolka o zkušenostech bude potřebovat úpravy? A zároveň přidat i nějaké hodnocení vypravěče?
Ehm... jestli touhle otázkou míříš (i) na mě, tak neříkám, je potřeba zavádět hodnocení vypravěče. Spíš jsem se v diskusi nechal trochu unést a dával jsem extrémní příklady. Na druhou stranu může to pro něj být indikátor toho, jak jsou hráči se hrou spokojení...

Ale nějaká úprava pravidel pro zkušenosti by podle mě byla vhodná. Já osobně bych tu část o řešení problémů vynechal, protože pokud bude hráč jednat tak, že ostatním zkazí řešení úkolu/zápletky, tak mu to spočítají v předchozí kategorii (navíc možnost hodnocení v té kategorii má i vypravěč). Jiná ještě rozumná (pro mě) úprava by byla v téhle kategorii vynechat mínusové body - pokud má někdo být trestán, mělo by to vycházet z celé skupiny a ne jednoho "revizora" ;) Případně je možnost trošku se rozepsat a důrazně doporučit strhávání zkušeností až po rozhovoru s hráčem a po vyslechnutí jeho motivací (ideální by bylo udělit mínusové body jen v případě, že hráč uzná, že si je zaslouží).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec »

Mě osobně se nápadn a hodnocení Vypravěče líbí...třeba ipři představě, že se v družině střídají Vypravěči a tedy mají i svoji postavu...Tím budou získávat zkušenosti pro svoji postavu a bude jim lépe.

Jelikož jsi jeden z mála reagujících, otázku jsem směřoval i na tebe, samozřejmě :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

Tak já odbočím na jiné téma:
Jak by se ve Styxu řešilo, pokud by se postava chtěla specializovat na plošné zranění? (čili takové zranění které by se týkalo dvou nebo více nepřátelů najednou, jako třeba typický fireball hozen do hloučku nepřátel)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Příspěvek od Resurrection »

Stejne jako vsechno ostatni... Z fleku me napadaji tri moznosti:

1) Aktivne proti vsem

a) ty zakouzlis fireball do hloucku (1 hod)
b) kazdy si proti tobe hodi na "obranu" proti kouzlu (x hodu dle poctu obeti) a vitez vzdy popise efekt

2) Aktivne proti skupine

a) ty zakouzlis fireball do hloucku (1 hod)
b) hloucek si hodi pro tobe na "obranu" proti kouzlu (1 hod) a vitez popise efekt

Obvykly postup pokud je utok veden proti NPCs v rukach Vypravece. Obdobne jako si v jinych hrach zjednodusujes iniciativu, kdy za "nestvury" hazis jen jednou.

3) Pasivne

a) ty si hodis na uspech kouzla proti narocnosti (1 hod)
b) v pripade uspechu se mohou (ale nemuseji) nepratele branit proti efektu kouzla odolanim proti jine narocnosti
c) efekt popisuje Vypravec


Urcite existuji i dalsi (a slozitejsi) moznosti... Tady ale zavisi na te konkretni situaci, na tom jak funguje magie atd. Na zaklade toho musi Vypravec vybrat vhodny zpusob reseni tohoto konfliktu. Kazda situace je ve Styxu originalni, coz by volba reseni mela reflektovat. Zakladni a jedina mechanika hry je natolik jednoducha a flexibilni, ze ti dovoluje si v kazde situaci zvolit to nejlepsi mozne reseni pro hru at uz to chces mit rychle a jasne vyresene nebo naopak to chces do podrobna resit.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

Ono by potom možná stálo za to i dopodrobna vysvětlit jak proti sobě bojujou skupiny když je jich nestejný počet (např. 1v6).

Jak jsme to řešili s Romikem je že
1) jsme úspěchy různých útočníků sčítaly
2) každý útočník si počítal jen své úspěchy.

První způsob se zdal na první pohled logičtější (když ti první bojovník udělá šrám a druhý útočník ti taky udělá šrám, tak tam máš dva šrámy, tečka a basta), jenže v systému kde se nehraje na proměnlivý počet životů, ale na pevně daný počet úspěchů nemá postava proti trochu větší přesile žádnou šanci.
Logickým řešením (obzvláště v případě boss-fightů) je ten druhý způsob. Přesila bude pořád mít jistou výhodu, ale už nebude tak smrtelná; postava má šanci odrovnávat několik protivníků než padne.

Jenže tady právě přichází na řadu ten boj proti více protivníkům. Kdyby se 6-ti členná družina s prům. +5 předpoklady vrhla na kouzelníka s +12 tak ho dříve nebo později odrovnaji. Pokud se ale kouzelník rozhodne vyčarovat ohnivou novu, která se rozletí na všechny strany okolo něho a tím zasáhne všechny členy družiny, tak ať už prvním nebo druhým způsobem družina prostě prohraje.
Jak by to bylo s tím třetím způsobem moc dobře nevím, tam by si to Vypravěč nejspíš ošéfoval tím, že by dal kouzelníkovi absurdní obtížnost na přehození, takže by tak nebezpečný nebyl (na tohle bych ale později chtěl trochu navázat).
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec »

Tohle jsme vyřešili třeba s Markovo postavou - měl dovednost "tanes smrti", kterou používal v boji místo standardního útoku (respektive mu dávala bonus k boji navíc) a mohl zaútočit na všechny protivníky v dosahu, které přehodil - tedy získával čisté úspěchy třeba na tři protivníky v jednom kole :-)

Myslím, že tady není problém - systém se dá lehce ohnout a přizpůsobit :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Příspěvek od Resurrection »

Ono ja v tom zas takovy problem nevidim. Nemusi se ani resit scitani uspechu. Uspechy beztak nic sami o sobe neznamenaji (tim min v takto nestandardnich situacich).

Pokud tedy bojuji treba 3 vs 1, pak kazdy za svoje ziskane uspechy neco provadi (zranuje pro jednoduchost). Obvykly efekt je snizovani predpokladu toho jednoho, coz ale kumulativni je a tim maji vyhodu jakoby i ti dalsi. No a ten kdo prvni dosahne svych 7, pak dotycneho dorazil.

To je opet priklad (respektive dalsi moznost jak to resit). Rozhodne bych to nelamal nijak pres koleno a zde bych ultimatne trval prost na popisech, ze kterych by ta situace proste sama vyplynula.

Kazdopadne presila je problem ve Styxu jenom zdanlive, klicem je totiz vyjasnit si situaci kolem konfliktu (coz plati vzdy).
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

Ono pak mě ale nenapadá v čem by schopnost útočit na více protivníků byla horšit na útok na jednoho. V ostatních RPG plošné zraňování je kompenzované tím, že způsobí menší zranění než když použiješ schopnost stejné úrovní která může být namířena jen proti jednomu protivníkovi... (a prosím, spíš uvádějte konkrétní příkaldy než "systém se dá jakkoliv ohnout" a "to záleží na Vypravěčí/hráčích/dohodě")
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec »

Já to dělám takhle:

Útočíš fyzicky na více protivníků? Tedy mají přesilu a v tom případě si počítají situační bonus - získáš méně čistých úspěchů, ale poškodíš více protivníků.

Pokud útočíš na jednoho aktivním konfliktem a proti ostatním se jedná o konflikt pasivní, stejná situace - vzrost DC a získáše méně čistých úspěchů

Jdeš na více protivníků najednou? Oni mohou jít proti tobě a každý může získávat čisté úspěchy, pravděpodobně tě vyřadí rychleji než ty je.

Útok na více protivníků je tedy náročnější a hlavně nebezpečnější. Hodnětaké záleží na postavě a na situaci. Pokud budeš stavět postavu specializovanou na útok na více protivníků, budeš horší jen proti jednomu a opačně.

Lepší?
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

Lepší?
Jo 8)

Omlouvám se, pokud moje připomínky vyznívají moc útočně, ale ještě jsem se nevypořádal s tou jednoduchosti systému, takže cítím potřebu lézt do všech podrobností co nejkonkrétněji, aby kdyžtak nevznikl nějaký problém :)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec »

Naopak, tvoje připomínky vyznívají naprosto perfektně - protože i já si promyslím co a jak a případně mohu najít chybu.

Ono nejde tak o jednoduchost jako spíše o zaměření na hráče...:-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

New téma:

Pánove, jsem si dělal matiku a ono se mi nelíbí jedna drobnost: ani největší machr postava (s maximálně povolenými předpoklady +12) nemůže získat naráz 7 úspěchů proti jednoduché obtížnosti.

Matematicky:
+12 předpoklady + průměrný hod 7 = 19, což proti DC 6 jsou 4 čisté úspěchy
všech 7 potřebnách úspěchů by získal jen hodem 12 a to ještě jen proto že se při dvanáctcé zdvojnásobujou úspěchy.

Nevím jak vám, ale mě nepříjde moc dobrý když mistr zloděj nemůže otevřít zámek během jednoho kola ani s 50% šanci, natož že jenom šancí 1:36 (2,78%)

EDIT:
pro rýpaly, jak by byla situace s max. +15 předpoklady
+15 předpoklady + průměrný hod 7 = 22 -> 6 čistých úspěchů
chce to hod 10+ na požadovaných 7 čistých úspěchů, což je pravděpodobnost 1:6 (16,67%)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Příspěvek od Resurrection »

Predpoklady jsou max +12

Proti DC se v drtive vetsine pripadu hazi na JEDEN uspech, nikoliv na sedm. Na sedm to muze byt, pokud je situace krizova a delas cinnost pod tlakem za omezeny cas.

V klidu hod +12 vs 6 uspech vzdy mimo 1+1.
Pod tlakem hod +12 vs 7 s intervalem 3 vteriny otevres zamek za 6 vterin.

Vsimni si, ze v obou pripadech resis odlisne veci. V prvnim zda otevres, v druhem jak rychle. Uspech/y tedy vyjadruje jine veci.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

Tak včera jsme si zahráli dost pěknou hru a z ni vylezli nějaké drobnosti:

1) Ve Styxu příliš rychle dosáhneš vrcholu. Za tři hraní zvládneš mít už maximální předpoklady jen rozdělováním expů.

2) Přílišná volnost ve Styxu je dvojsečná. V družině máme drako-dlaka, pána živlů, měniče, bojovníka který si vyvolává přízeň boha a podobné šílenosti. Co si potom má počít třeba obyčejný válečník? V situaci kdy jedním nebo několika málo dovednostem zvládne postava pokrýt širokou škálu možností, pak nemají konvenční postavy jak se jim vyrovnat.

V naši družině se pak stalo to, že už máme hráče, který zkombinoval oba body dohromady (toho pána živlů). Takže s maximálními předpokaldy dokáže bojovat, ovládat počasy, tvarovat zem, vycítit živly atd. a to je potom zapeklitá situace jak pro DM, kdy už těžko ví co mu postavit do cesty, tak pro ostatní hráče že se mu můžou jen těžko srovnávat...
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Příspěvek od Resurrection »

Ale to je hlavne RomiKova chyba, na kterou jsem ho od zacatku upozornoval. Skala je ve Styxu zakladne strasne mala 1-3 a i po rozsireni na 1-6 to neni nic moc sirokyho. Podle toho se musi taky podridit vyvoj postavy. V praxi by to melo znamenat, ze postavy nebudou dostavat za kazdy sezeni 5 bodu a zacinat s 15, protoze pak jak sam vidis, snadno dosahnou ihned vrcholu a nemaji se kam vyvijet a Vypravec nema co jim stavet do cesty.

Moznosti jsou dve:

1) Budto to hraci pochopi a pak...

...idealne by meli zacinat s vlasnostnma maximalne jedna na stupni 2, zbytek na 1. Dovednosti vsechny na 1 a opet maximalne 1-2 na 2, ale pouze pokud to bude mit hrac hodne dobre vymysleny a zpracovany. Prumerny zisk za sezeni by mel byt (a puvodne byl) v rozmezi -3-(+3) body, typicky 1-2 body do plusu. Pri cenach zvysovani je to na peknych par sezeni neco namaxovat.

2) Hraci trvaji na sirsi skale vyvoje a pak...

...je treba pouzit placebo efekt. Tzn. rozsirit skaly z 1-3 treba na 1-6 nebo 1-9 a adekvatne prizpusobit narocnosti. V praxi se nezmeni vubec nic, ale hraci budou mit pocit, ze se jejich postavy vice vyviji. Takova hra pochopitelne snese i vetsi zisky zkusenosti, coz opet mozna pro nekoho lepe vypada (je rozdil ziskat 2 xp a 1000 xp), ale realne to nic neznamena (v prvnim pripade potrebujes na "level" 3 xp, v druhem 1500 xp).


Ohledne prilis silnych kombinaci a sirokych dovednosti je na vas, abyste dali RomiKovi najevo, ze to takhle proste nechcete. Moznosti jsou mraky - treba problemy teto postavy v settingu (negativni reakce okoli atd.). Osobne bych to vyresil velmi neprijemnymi vedlejsimi efekty pri kombinacich mnoha ruznych sil najednou. Ale jsou pochopitelne i jine zpusoby. Tohle je ale zcela na domluve pred hrou a hlavne na Vypraveci, aby to ukociroval a nektere veci proste nepovolil. Systemove to resi treba moznost, kdy na magicke schopnosti musis mit prislusny talent (magickych talentu muze byt x) a tedy nejdou tyto nadprirozene schopnosti kombinovat.

EDIT: On je totiz docela rozdil kdyz mas v systemu se skalou 1-3 5 bodu a rozhoduje se kolik si zvysis zase kde dovednosti, nez kdyz mas 2 body a musis se sakra rozhodnout, kterym smerem se profilovat a co zlepsit.
Secrets are power.
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů