Oživení Stínu meče

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8788
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 24. 8. 2008, 21:05

Sosáček: Jak říkám, jde to, ale není to zjednodušení. Spíš zrealističtění.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 25. 8. 2008, 07:20

To Jerson
(správně by to mělo být Thanathe, ale to nevadí $D , nelpím na drobnostech)

Konkrétně ve Stínu meče je sakra rozdíl mezi postavami, jež se liší o 1 level. Příklad: válečník na 1. úrovni a válečník na 2.úrovni:

1) na 1. úrovni - téměř žádný zbraňový základ (znalsotně), v boji je schopen se postavit stěží rozzuřené (šavlozubé $D ) veverce
2) na 1.úrovni - pomalé bojové reakce s jakoukoliv zbraní (včetně té naučené), žádný přehled o vhodných zbraních pro určité bojové situace

a) válečník na 2.úrovni - sakra zlepšený zbraňový základ (zvládání běžně dostupných zbraní), relativně přijatelné jednání na iniciativách (zaútočí si většinou 2x za kolo), zbraňový základ pro různé bojové situace

Navíc na 11. nebo 12.úrovni se to liší ještě trochu víc, u toho válečníka zejména v rychlosti ovládání zbraní a schopnosti jednat na iniciativách, dále pak vyšším pravděpodobnostím základu pro zvládání dovednsotí.

Válečníka jsem použil záměrně, jelikož je to ve Stínu základní povolání a relativně nejjednodušší.

Já vím, že jste Stín upravovali a zavrhli to. Jenže my jsme po 10 leté době hraní nenarazili na nic co by nám to zbořilo, tedy bořilo celý systém. A je mi fuk, jestli mi to věříš nebo ne. Skupiny Stínu meče téměř žádné nejsou. Takže komentáře "dobrý pro vaši skupinu" nejsou na místě. My jsme v tom případě ten jediný vzorek, na kterém můžeme testovat.

Ten Čas na hrdiny, je o tom možné si někde přečíst? Skutečně by mne zajímal (myslím to upřímně).

Netvrdím, že systém bez úrovní a životů nemůže za něco stát, jen tvrdím, že levelový a životý systém je stejně dobrý a pro některé hráče i lepší a snáze pochopitelnější, a je li něco pro někoho pochopitelné, připadá mu to i logické.

Pokud by jsi si s námi zahrál tak smekám. Ale nepochopil jsem to ignorování omezujících pravidel, protože mám pocit, že v tvém podání by to bylo tak 75% celých pravidel $D . A pokud se chceš s námi zahrát, tak neváhej a dohodnem si termín. ( Pro nástin hraní u nás je dobré si přečíst Deník černokněžníka Ferculiho, mámeho na www.jhfantasy.blog.cz) - není úplně bez chyb, ale čtiví rozhodně je (alespoň si to myslím)
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17399
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 25. 8. 2008, 08:47

Mi to děláš schválně, viď? Srovnávat postavu na 1. a 2. úrovni, když jsem téměř výslovně napsal, že chci větší rozdíl.
Nicméně mezi 11. a 12. úrovní porovnáváš toho samého válečníka, čemuž jsem se chtěl vyhnout, protože je to další informace navíc.
A abys mě nepochopoil špatně - věřím tomu, co jste udělali a vyzkoušeli, že to tak či onak funguje. Nevěřím, že by něco nefungovalo, a že to víš, i když jsi to nezkoušel.

Čas pro hrdiny budu řešit v PMkách, abych tady neplevelil.
Pokud by jsi si s námi zahrál tak smekám. Ale nepochopil jsem to ignorování omezujících pravidel, protože mám pocit, že v tvém podání by to bylo tak 75% celých pravidel $D.
Nevím proč smekáš, ale to je jedno. K tomu ignorování - už několik let si dělám postavy jedním způsobem: Vyslechnu si setting a vymyslím si nějakou vcelku normální postavu, kterou pak s pomocí Vypravěče popíšu pravidly dané hry (nebo do nich nacpu). Když se mi tam postava nevejde o jeden dva kousky, tak je vynechám. Když se mi nevejde o víc kousků, tak to jsou pro mě nepoužitelná pravidla. Toť vše. Kolik pravidel je třeba ignorovat nepovažuju za svůj problém 8)

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 25. 8. 2008, 09:24

To Jerson:
No napsal jsi, že: Jestliže se levely budou lišit o 1 nebo 2 stupně a méně než 10% (třeba level 11 a 12), nepoznáš nic. Já to pochopil, tak že mezi levely např. 1 nebo 2, nebo 6 a 7 a tak dále nejde poznat rozdíl. Proto ten komentář.

Ale dobře, dej rozmezí a urči povolání a já ti ukážu jak jsou ve Stínu rozdílní. Na přesvědčení nebudem brát zřetel. Jsi pro?

Smekám proto, že máš odvahu. Jsme pokládání za skupinu která hraje dost realisticky a nebere si servítky vůči postavám (žádné spásné záchrany na poslední chvíli, žádné "náhody")

Dobře, takže JSI TÍMTO OFICIÁLĚ POZVANÝ na herní sezení jako HRÁČ. Zbytek domluvíme (kdy, co a jak)

Jedna věc by mne, ale zajímala. Jak si představuješ dobrý setting do Stínu meče?
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5642
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 25. 8. 2008, 11:44

Thanathos vedle píše:3)Hledáme systém, který (...) podporuje atmosferu a další prvky, včetně hereckého vyjádření hráče. (tedy my jej vlastně máme - Stín meče $D )
Můžeš tohle prosímtě rozvést? Tedy konkrétně jak se tohle projevuje ve SM. Nemyslím to jako rýpání, opravdu mě zajímá. Je totiž možné, že jsem k tomu prostě jen nedošel, nebo jsem to přehlédl...

-----------

...SM mě totiž už při čtení dost odradil, a to jsem se ho snažil číst několikrát. Jeho asi nejzřetelnějším problémem (napsal bych největším, ale bůhví co se skrývá mezi pravidly ;)) je to, že v něm nevidím sebemenší snahu o profesionalitu. První pokus o dočtení jsem vzdal, když jsem se dostal k rasám ptakohlav a vlken (str. 10), druhý pokus, kdy jsem se rozhodl číst od nejdůležitějších věcí místo od začátku, jsem vzdal kvůli slohu - nerad bych se někoho dotknul, ale přijde mi to, jako kdyby to napsal třináctiletý kluk se špatnou známkou ze slohu poté, co si přečetl nějakou fantasy knihu druho- až třetiřadého autora, vyžívajícího se v patetickém a pseudo-vznosném výrazivu. Dost mě otravuje i žoviální tón, neustálé obracení se na čtenáře a prvky mluvené řeči, které jsou v psaném textu většinou zbytečné a rušivé. Ale chápu, že tohle není otázka pravidel ;)

Neuchvátil mě ani milion (;)) povolání, která podléhají tomu "nominalismu", o kterém nedávno psal Belbog v RPG teoreticky (i když jsou kombinovaná povolání prezentována jako kombinovaná povolání, jejich popis vychází spíš z názvu (a úsměvné je zejména omezení přesvědčení podle povolání - snad s výjimkou nekromanta, kde bych to byl ochotný akceptovat). A nakonec snaha o realističnost už mi připadá v takové míře, že se pomalu bije s hratelností (když nepoužiju zjednodušená pravidla, tak je to ještě rozvleklejší, než Hrdinové Fantasy, o kterých píšu vedle).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17399
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 25. 8. 2008, 11:45

Tím jsem chtěl říct, že rozdíl mezi naprostým začátečníkem (level 1) a lehce zkušeným (level 2) je - počítáno na levely - 100% a tedy je dost výrazný, kdežto rozdíl mezi 11. a 12. levelem je už dost malý, téměř neznatelný.

Takže porovnej vojevůdce na 11. a 12. levelu. Dva jakékoliv vojevůdce, libovolné rasy, libovolné vyhovující vlastnosti, libovolně vybrané dovednosti, zbraně atd., ne jednu a tu samou postavu o level výše. Napiš nějaký prvek, který ten na 12. levelu bude mít na rozdíl od 11. levelu. (Doufám, že nenapíšeš něco ve smyslu "může ovládat 12 zbraní místo 11ti)

Vypsat co si představuju pod dobrým settingem by zahralo dost času, nehledě na to, že jde o fantasy (které moc nemusím). Nicméně pro jednu hru jsme schopen se přizpůsobit již existujícímu settingu a předpokládám, že se mi nemůže stát nic horšího než smrt postavy v prvním střetu (což by tedy nebyla moc dobrá vizitka, ale to nevadí :-)

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 25. 8. 2008, 12:09

To Bouqbaque: Naši atmosféru podporuje už samotný popis povolání a postav (představa vlkena/šaman se dá hodně krásně zhmotnit, nebo takový gnómí kněz, taky žůžo). Stín meče pro nás tedy zakládá atmosféru již svým popisem, ale taky tím, že jsem hráli modul Boj o vesnici Fenly jež hráči krásně ukazuje možnosti Stínu meče.

K těm rasám: Nám už to ani nepřijde. Ovšem je třeba si uvědomit, že kdyby tam místo vlkena napsali vlkodlak asi by to znělo lépe, jenže vlken nemá mít nic společného s vlkodlakem.

K tomu slohu a tak: Ano to souhlasím, sloh je šílený a občas je potřeba některé věci hledat jinde než by jsi logicky předpokládal. Ovšem byla to prvotina (na svou dobu) a autoři to taky přiznávají.

K tomu přesvědčení: Taky nám to už nepřijde divné, hlavně proto, že Stín meče je starý systém, který vycházel z mechanismů, jež v té době byli považovány za obecně platné (např. skřeti jsou zlí, černokněžíkové jsou zlí a některé rasy jsou chápany taky jako dost odtažité). Takže pro nás je to spíš takové "ukazovátko" pro některé hráče.

Jinak my návod na zjednodušená pravidla (který je ve Stínu uveden) nepoužíváme. Nesedí nám.

to Jerson:
Ten level není zrovna dobrá volba, jelikož pravidla pro tyto levely jsme dělali už my, takže by to mohl být trochu zaujaté nebude ti vadit, když to dáme na 7 a 8 level (nebo jiný dle tvé volby)? Vše ostatní zachovám.

K našim světům ve Stínu:
U nás máme (v podstatě) tři Nejvyšší:
Lubošek - jeho svět je postaven na historický základech a volném prolínání toho co postavy chtějí dělat nebo udělají - u něj začínáš nejčastěji jako vzdělanec s kulturním a mocenským rozhledem nebo postava s možností toho dosáhnout (pokud chceš). Dobrým settingem bych nazval znalost historického období od říše římské po zánik řeči pospolité, s mírnou úpravou dle informací Nejvyššího na základě původu a snů tvé postavy.

Já - můje svět je založen na kolonizaci nově objeveného světa (respektivě již 444 let kolonizovaného) kde začínáš jako schůdlý šlechtic jež se dostal do míst, kde vláda kupeckého stavu začíná mít jasně navrch a církev se začíná hroutit ve vlastním úpadku moci. dobrým settingem je znalost historie osídlování, šlechtického práva a vzpoury stavů měšťanských proti vrchnosti. Vše zamozřejmě lehce upraveno na základě konzultace s nejvyšším

J+K- sdružení Nejvyšších jež založilo svůj svět na základech reálií s Baldurs Gate. Zatím se to rozjíždí, takže ti mohu říci jen to, že dobrým settingem je znalost světa Baldurs Gate 1 2 + datadisků.

Stačí to takhle? A co tu naši nabídku na hru, přijímáš?
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17399
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 25. 8. 2008, 12:42

No mě právě zajímal rozdíl mezi postavami ve vašich pravidlech, ale dobře, tedy 8. a 9. úroveň.

Baldurs Gate znám jen zběžně a raději hraju nízkolevelové postavy.
Nabídku přijmu rád, ale pořád nevím kde vlastně bydlíš. Nicméně tipuji tě na Prahu.

Btw. soukromou správu s odkazy jsi četl?

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22047
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 25. 8. 2008, 13:18

Jersone prvni a druha uroven se lidi o jedna. Jedenacta a dvanacta se lisi o jedna. Linearni rozdil. V cem je problem?

Stin mece ma dost realnych zavad na to aby sis musel hrat s procenty a vymyslet nove 8)
A riot is the language of the unheard.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5466
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 25. 8. 2008, 13:26

Já si to rýpnuté nemůžu odpustit...
Thanathos píše:Naši atmosféru podporuje už samotný popis povolání a postav (představa vlkena/šaman se dá hodně krásně zhmotnit, nebo takový gnómí kněz, taky žůžo). Stín meče pro nás tedy zakládá atmosféru již svým popisem,
To je clekem zajímavé, když o odstavec, dva nepíšeš todle...
Thanathos píše:Ano to souhlasím, sloh je šílený a občas je potřeba některé věci hledat jinde než by jsi logicky předpokládal.
Takže ti vlastně vyhovuje atmosféra amatérismu a chaosu, kdy člověk nemá co si neudělá sám...? No, taky přístup, ale ne ten, co hledám...

Jináč, jesi tak nabízíš hry, proč nejedš na slezinu RPGfóra...?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22047
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 25. 8. 2008, 13:27

Fritzs píše:Takže ti vlastně vyhovuje atmosféra amatérismu a chaosu, kdy člověk nemá co si neudělá sám...? No, taky přístup, ale ne ten, co hledám..
Nebo ze ma jiny nazor na organizovani textu nez autor knizky? To je trochu neco jineho nez co rikas, ne?

*povzdech*
A riot is the language of the unheard.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7310
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 25. 8. 2008, 13:29

2 Sosacek: Ty jsi zase vedle naznacoval, ze class based system je objektivne horsi nez non-class based, takze si z toho nic nedelej. :wink:
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22047
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 25. 8. 2008, 13:31

Bajo píše:2 Sosacek: Ty jsi zase vedle naznacoval, ze class based system je objektivne horsi nez non-class based, takze si z toho nic nedelej. :wink:
Taky si za tim stojim.
A riot is the language of the unheard.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17399
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 25. 8. 2008, 13:42

Sosacek píše:Jersone prvni a druha uroven se lidi o jedna. Jedenacta a dvanacta se lisi o jedna. Linearni rozdil. V cem je problem?
Máš dva tisíce a musíš tisíc dát na daně. Máš milion a musíš dát tisíc na daně. Daně jsou pořád 1000 Kč, lineární rozdíl ... (doufám že už je to jasné, nerad bych to tady rozebíral dál 8) )

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5466
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 25. 8. 2008, 15:25

Sosacek: "sloh je šílený"-špatný sloh většinou atmosféře nenapomáhá... navíc ta hra obsahuje rasu: ptákohlav, keří v edici, co já sem měl k dispozici, keří byli popsáni na odstavci textu... plno atmosféry a ostatní, méně šílené rasy jsou na tom stejně, fakt jo...

Nehrál jsem vzorové dobrodružství, takže jestli je většina atmosféry derivovaná odtam nevím a nemůžu soudit...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti