Oživení Stínu meče

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8150
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od OnGe » 20. 8. 2010, 09:01

Bouchi píše:Jenze ja pisu o boji dvou srovnatelne velkych protivniku adekvatnimi zbranemi. Takze kdyz budou oba vetsi, tak budou pomalejsi taky oba - tj. budou sice pomaleji uhybat, ale i pomaleji utocit a vykompenzuje se to.
Pomerne ano, ale v absolutnich cislech bude rozdil vetsi a bez ohledu na rychlost, cil je stale vetsi (i kdyz tohle je asi spis pocitova zalezitost).
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15520
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 20. 8. 2010, 15:13

Mě jde o to, když jsme jednou bojovali s nějakým obrem - zjistili jsme, že proti němu nemá cenu se bránit, protože nás vždycky zasáhne - když uvážíte, že některé zbraně mají útok 5 a jiné 20, pokud je zbraňový poměr třeba jen 5/4, nebo dokonce 1,5 či 2, tak je to brutální rozdíl. Horší bylo, že tenhle obr dohodil kopí stejně daleko jako kdokoliv jiný, tedy asi tak 7 metrů - což vypadalo směšně, nicméně když GM upravil zbraňovým poměrem i vrhací zbraně, jednak jsme byli v další nevýhodě, a pak by musel upravit i dostřel luků a kuší - a to je opět dost zásadní.

Vyslovená blbost byla s průrazem - v příkladu je popsaná bitevní sekera zmenšená na pětinu, ale pořád dokáže projít plátovou zbrojí, protože "materiál sekery i síla válečníka (!) zůstaly." Můžete si zkusit, jestli pětinová sekera projde plechem stejně jako původní.

Nicméně velmi výrazně se tohle projevilo u malých ras - poloviční nebo dvoutřetinový útok, stejná obrana. Zbroj je lehčí, ale při stejné síle jim dává stejný postih a přitom kryje stejně. Totéž štít - ale nikoliv meč, ten útočí a zraňuje mnohem hůře. Jenže dál se to týkalo i takových věcí jako velikost oblečení (levnější kalhoty jen proto, že jsou poloviční? Kde to autoři žijou?), ale i třeba velikosti luceren a pochodní - naráželi jsme na to, že buď budou mít gnómové a skřeti vlastní velikosti vybavení, které normální lidé těžko použijí (a skřeti zase nemůžou použít lidské věci), nebo tyhle rozdíly prostě smažeme, ale pak zůstává otázka, proč by měl být skřetí tesák o čtvrtinu menší, když má ten skřet stejnou sílu jako člověk.
A felkové či ptakohlavové se poměrem 5/4 se stali nejlepšími bojovníky, alespoň co do účinnosti zbraní, které nešlo jinak nahnat.

Hlavně jsem to ale porovnával s realitou - jsou zbraně (včetně palných) uzpůsobené pro měnší nebo větší vzrůst postavy a různým lidem se s nimi zachází lépe nebo hůře, ale pořád to jsou ty samé zbraně. A z Kalacha může střílet devítiletý hubený kluk stejně jako metrákový dvoumetrový voják.

nicméně - to není všechno - zbraňový poměr by se měl týkat třeba i domů - a jak se asi bude běžně vysokým lidem bojovat ve 3/4 velikosti chodeb, to by mě docela zajímalo. Nemluvě o 5/4 postavách, které mají bonus za svou velikost.

Prostě pravidla pro zbraňový poměr byla strašně nedotažená a vlastně šlo jen o náhražku opravy bojeschopnosti podle velikosti z DrD.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Aljen » 20. 8. 2010, 15:16

Vyslovená blbost byla s průrazem - v příkladu je popsaná bitevní sekera zmenšená na pětinu, ale pořád dokáže projít plátovou zbrojí, protože "materiál sekery i síla válečníka (!) zůstaly."
Presne presne ... spominam si ako som sa chlamal ked som to cital.
A z Kalacha může střílet devítiletý hubený kluk stejně jako metrákový dvoumetrový voják.
pokial ma na to samozrejme LEVEL.

Inak bude musiet zacinat pekne s dykou a kamenmi a kazdy zacinajuci dobrodruh, neschopny pochopit komplikovany koncept ... napriklad kratkeho meca a uz vobec nie trebars kuse.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15520
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 22. 8. 2010, 20:14

A z Kalacha může střílet devítiletý hubený kluk stejně jako metrákový dvoumetrový voják.
Aljen píše:pokial ma na to samozrejme LEVEL.
Tenhle problém jedna skupina obcházela tím, že prostě bojovali nenaučenými zbraněmi, i když mám dojem, že to podle pravidel stejně nejde - nemáš level, nemůžeš vzít do ruky dlouhý meč, i když umíš ovládat meče krátké, široké i bystrozraké 8)

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od BasilisK » 23. 8. 2010, 08:18

obchazeni nekterych pravidel beru - zvlast pokud jste ve SM chteli hrat heroickou kampan tak omezeni zbrane/level slo pryc. Myslim, ze muj ptakohlav/paladin taky nemohl podle pravidel existovat (presvedceni, nektere vlastnosti)...
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 23. 8. 2010, 12:04

Jerson píše: Tenhle problém jedna skupina obcházela tím, že prostě bojovali nenaučenými zbraněmi, i když mám dojem, že to podle pravidel stejně nejde - nemáš level, nemůžeš vzít do ruky dlouhý meč, i když umíš ovládat meče krátké, široké i bystrozraké 8)
My jsme tohle pravidlo řešili dvěma způsoby:
1) Neřešili jsme ho :)
2) Každá postava se mohla na začátku naučit s libovolnou zbraní, nehledě na potřebnou úroveň... jinak se všechno řídilo reguliemi.

Ehm, nemáš level, máš postih na boj se zbraní (určitě podle opravených pravidel, podle starých tuším taky).
V podstatě i kouzelník si může vzít do ruky nějaký těžký kyj, akorát s ním bude mít nemalé postihy za to, že zbraň neovládá.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15520
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 23. 8. 2010, 15:57

Lemmy píše:V podstatě i kouzelník si může vzít do ruky nějaký těžký kyj, akorát s ním bude mít nemalé postihy za to, že zbraň neovládá.
Mám dojem, že podle pravidel tohle nešlo, u některých povolání bylo jasně napsané "nesmí/nikdy nevezme", u jiných to nebylo tak jasně řečeno, ale smysl byl jasný - i když hloupý.

Uživatelský avatar
Wolfus
Příspěvky: 514
Registrován: 14. 8. 2009, 10:45

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Wolfus » 23. 8. 2010, 16:16

Je to tak, povolania maju obmedzenia na urcite zbrane. Co sa tyka urovne, v starej verzii bolo tiez pravidlo, ze sa da bojovat vyssolevelovou zbranou, ale s postihmi.
DrD, Pribehy Imperia, VtM

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 24. 8. 2010, 09:56

Jak jsem psal, je to už dlouho, co jsem viděl pravidla, takže to spíš beru tak, jak jsme to dřív hráli.
Aneb když něco nevyhovuje, dělejte to jinak.

Můžete někdo hodit přesnou citaci z pravidel?

Mě přijde naprosto v pohodě, pokud se třeba zloděj nikdy nemůže naučit s Obouručním mečem, jelikož se v něm jeho obor necvičí. Ale na druhou stranu mi přijde absolutně v pohodě, pokud tento zloděj při nějaké situaci obouručák vezme a provizorně s ním bojuje (v podstatě je to to samé jako boj improvizovanými zbraněmi - kdo má pravidla, mrkněte prosím i na tuto kapitolu, zda se tam náhodou o boji se zbraněmi, které povolání nedovoluje něco nepíše).

Wolfus: Díky. Takže tímto padá jedna nelogičnost. Bojovat s nenaučenou zbraní můžeš, ikdyž na ni nemáš úroveň.

Jinak bych to u těch povolání osobně viděl spíš jako jakýsi kodex.
Barbar si do boje radši zvolí jinou zbraň, než meč, vzhledem k tomu, že mu to může přijít jako symbol civilizace nebo aristokracie a obojím ze základu povolání pohrdá.
Zloděj si nevezme těžkou obouruční zbraň, která by ho činila nepohyblivým, ten potřebuje spíš rychlost skloubenou s dobrým účinkem zbraně.
Stejně tak pro mága je nemyslitelné se spoléhat na něco tak nesmyslného, jako jsou zbraně, když ovládá něco tak mocného, jako je magie.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Aljen » 7. 9. 2010, 22:55

neviem ktoru verziu mam pred sebou, ale v nej je to co som pisal kdesi vyssie.

postava ktora spi alebo je bezmocna (zrejme rozhodne GM co to presne je ako 90% zvysnych pravidiel.) moze mat aj 1000 zivotov ale pixia s vidlami ktora ...
- automaticky zasiahne lebo postava sa nemoze branit
2) podari sa jej prieraz 2d10 + sil/obr (pozor zbran v lubovolnom zbranovom pomere ma prieraz ROVNAKY lebo podla SM logiky sa material nemeni) pricom ma +5 bonus (teda aspon pri utoku zozadu ma bonus na prieraz ... pri utoku na spiaceho to vyslovne napisane nie je ale ... predpokladajme ze tu plati podobna "logika")

tak ... je spac ZABITY :)

Pixie zaklinac (zaklinac moze vziat do ruky jedine dyku (a vdaka SM logiky nikdy ever inu zbran na blizo, ani dlhy noz ani tesak ...), takze samozrejme nosi sekacik s prierazom 7 lebo alternativne zbrane moze mat kazdy bez postihu)
Samozrejme ze by nosil vidly s prierazom 16 ale bohuzial z dovodu SM logiky nemoze, pretoze magicke povolania mozu mat jedine jednorucne objekty ever (WTF!!!?) .
zaklinacske kuzloa hluchota (2level, trvanie 1 smena za level) + spanok (3level, trvanie 1hodina za level) robia z at will neviditelnej pixie megazabijaka.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Wolfus
Příspěvky: 514
Registrován: 14. 8. 2009, 10:45

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Wolfus » 9. 9. 2010, 12:16

Ale ved to je uplne logicke. Co si ma hadzat na prieraz ocneho viecka? A rana do mozgu cez oko zabije aj barbara na 50 urovni, to je jasne :)
DrD, Pribehy Imperia, VtM

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Aljen » 9. 9. 2010, 21:09

pozor na prieraz sa hadze a faktor nahody nie je zanedbatelny. Totizto brnenia nemaju ziadne medzery a treba prerazit aj to co pokryva ocne viecko pricom ani ten najvymakanejsi utocnik proste nemusi trafit uplne nehybneho spaca tam kde treba
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host