Oživení Stínu meče

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21507
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 18. 8. 2008, 17:54

Ono to nema atributy? Protoze fyzicka, pohyblivost, a schopnost chladne uvazovt v boji je prave ta vec ktera odlisuje lidi ktere bojovat umi a kteri ne, i kdyz masji oba zbran kterou nikdy nedrzeli v ruce.
And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.
-- William Gibson, Neuromancer, 1984

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16737
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 19. 8. 2008, 06:23

Stín meče atributy má, ale ty se nijak nezvyšují a kromě nutných limitů nijak nezávisí na tom co postava dělá. Jediný rozdíl je v iniciativě, protože nebojové povolání si nemůže zvýšit bojovou iniciativu (může si zvýšit magickou)

Ještě jedna věc - před lety jsem se bavil s jiným člověkem, který taky hrál Stíny, a ti problém se zbraněmi řešili po svém - všichni používali zbraně, které se nemohli naučit, protože na ně neměli dostatečnou úroveň a bojovali i se všemi postihy. A protože stejně to měli i protivníci, tak se postihy jakž takž vyrovnávaly. Vypravěč (tedy Nejvyšší - tenhle termín nemám rád) dohodu dodržoval také, protože jeden bojovník s naučenou zbraní by je všechny roznesl, ale prý jim to fungovalo docela dobře.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Děkuji

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 08:49

Předně děkuji Markusovi za zastání se mne, nebohého smrťáčka před těmito lítými bezvěrci. $D

A teď se vrhnu na vás!!! Vy rýpalové!!! :>;o)
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 08:56

To Peekay,Quentin

Děkuji za rozšíření obzorů v oblasti her. Většinu z nich neznám a nikdy jsem nehrál. Kromě Shadowrunu 2.edice (ale o tom píši na Shadowrun sekci).

To Fritz: No s Fritzem jsem se neshodl v Shadowrunu, takže nepředpokládám, že se shodnome ve Stínu meče. Takže Fritzi, pokud máš nějaké věcné rady, čekám na ně. Jo a ta rasa(co zmiňuješ) se jmenuje Ptakohlav a já osobně ji taky moc nemusím.
Naposledy upravil(a) Thanathos dne 19. 8. 2008, 09:38, celkem upraveno 2 x.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 09:36

To jerson:

Tak to shrneme: Začal jsem na 1.edici, zažil jsem i vzorové dobrodružství Boj o vesnici Fenly a volně přešel na 2.edici jež nyní vylepšujeme a rozšiřujeme a to zcela zdarma. No nejsme úžasní? :D

Moje oponentura a vysvětlování raději rozdělím na části nesnáším dlouhé články. $D

Pixie a jehlová dýka: Upřesnění, pokud pixie vykonává povolání zloděje může používat jehlovu dýku. Jako druid a zaklínač může používat i jiné zbraně.

Učení zbraní: Aha, už jsem tě pochopil. Pravda toto je lehce nelogické, ale nemám ti k tomu moc co říci, nám to celkem vyhovuje, i když je pravda že pro zkušená bojová povolání jsme zavedli pravidlo, které umožňuje používat nenaučenou zbraň s menšími postihy pokud dotyčný borec umí z dané kategorie zbraní většinu uvedených.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 09:45

to jerson:

Hody 2k10 a k10: Možná jsme se jen nepochopili. Pro nás je hod 2k10 totožný jak pro procenta (lze tak hodit 01-100) tak i pro obyčejný hod na útok (prostě víme co jak patří) a ano myslel jsem že pro 95% případů ti stačí desetistěnka. K6 potažmo K8 uplatníš skutečně jen vzácně. Respektive K6 uplatníš jen při tvorbě postava a u některých druhů zranění. K8 se pak využívá jen u zranění a to zejména poměrových.

Kouzlení: Máš recht, v kouzlení vykazují obě edice velký rozdíl.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 09:55

to Jerson:

Aha neviditelnost!!! Neviditelnost dle Stínu meče neznamená, že nejsi slyšet a cítit. My tohle dost zohledňuje např. u družiny, která je 14 dní na cestách a nemá se kde řádně umýt nebo u přihřátého pixií mága, jež si libuje ve voňavkách (a takového v družině máme).

Obranná kouzla: Zapomínáš že proti nízkým hodnotám ochraných kouzel na nizkých úrovních postav (hádám, že myslíš kouzla na zvedání obrany a hodnoty zbroje)stojí relativně neúčinné zbraně a relativně mizerní soupeři. Takže dle mne se to dobře neguje.

Kouzelník bez kouzel: Na schopnosti se již rozdíl 4xRúr nevyužívá. Ten platí jen u kouzel. Schopnosti/dovednosti jsou nyní závislé jen na atributových předpokladech postavy a následném zvyšování procent za pomoci dovedostních bodů.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 10:06

to Jerson:

Velikostní poměr: V případě boje dvou postav s polovičním nebo menším poměrem se nevýhody jejich poměrů negují a uvažuje se že,oba dva nemají (ale jen pro tento druh boje to jest stejný poměr)poměr (nic se ale nepřepočítává) a oba dva hází shodně 2k10 na útok i obranu (nabo 1k10, což je v tomto případě totéž). Velikostní poměr má vyjádřit rozdílnost boje proti bytostem větším než člověk nebo menší než člověk. Snad jsem to napsal dobře.

Pixií mág a ultimátnost: Ano, vyjdařuji to co uvádějí pravidla. Toto vše se vnich nechá najít, i když né vždy na místě, kde by jsi to čekal (a to jedna z velkých nevýhod Stínu) konkrétně bod A) bych rozvedel takto: Pokud slyší pixii za letu před tím než započne kouzlit, může si sní hodit iniciativu a dle toho jednat.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 10:16

to jerson:

Vytváření postavy: Prvotní myšlenku Stínu je prokázat schopnosti hráče. Tudíž expy se dávají zejména za to, jak zvládáš hráč určité povolání určité rasy a jak se tvá platnost projevuje herně.
Samozřejmě jsme jen lidi (bohužel) a proto se dělá, že pokud hráč moc chce hrát určité povolání a rasa má pro toto povolání předpoklady dostane toto povolání s minimálími požadovými atributy (tad to chodí u nás).
Jinak kombinace člověk-vojevůdce je jedna z těch hodně těžko hoditelných (a tudíž extrémních) $D

Fixlování: já tě neobviňuji, jen říkám, že to je neherní a vše se nechá řešit (když je rozumný Nejvyšší).

Extrémní rozsah parametrů: Ano může se to stát, ale nikdy jsem to u nás nezažil. Jelikož to co uvádíš se stává pokud atributově nízká postava používá zbraň je čerpá především z nejnižších atributů a řeněme si na rovinu, že málo kdo by bojoval obouručním mečem když jeho síla je na úrovni více než nízké (A to je další problém stínu, nemá silová minima pro zbraně, ale to už taky řešíme).
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21507
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 19. 8. 2008, 10:29

Jinymi slovy, je to system kde zalezi hlavne na tom jak je hrac dobrej s pravidlama, nez na tom jak je postava dobra, chapu to spravne?
And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.
-- William Gibson, Neuromancer, 1984

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 10:37

To Jerson:

Příprava CP: Mně už to ani nepřijde, ale to je spíš praxí. Jinak máš pravdu v tom ,že připravit najednou více jak 10 dějových CP je časově náročné. Jinak já si pomáhám tím, že mám kartičky s jakousi kostrou náhodných CP a tu upravuju dle momentální siutace a potřeb.

Bestiář a dosah zbraní: Výběr potvor je vždy otázku v kusu a světa kde se hraje. Mě osobně slizové a spol nevadí, ale nijak často je nepoužívám. Jina býk by měl mít dosah na rohy minimálně 2 možná i 3 a na kopyta asi taky tak, ale to je spíš otázka logiky než pravidel, ale tam by to mělo být uvedeno.

rozsah atributů: Já osobě bych ve Stínu radši viděl něco jako nákup dovedností za profi body (jako v DrD) i když je pravda, že teď testujeme svoje dovednosti, které by zpřesňovali a rozvíjeli postavy a charaktery a umožňovali provádět základní operace (jako např. plavání nebo vaření) bez nějakých drastických hodů.

Tak to je snad vše. Snad jsem ti na něco nezapomněl odpovědět. UFFFFFF. :wink:
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 10:41

to sosacek: Ano i ne. Stín lze hrát s důrazem na herní vyjádření postavy, tedy charakter a nebo čistě jako kydlení. Ale dobrá postava (atributově, dovednostně) má na hru samotnou také poměrně velký vliv. Takže těžko říci. Já bych řekl, že je to takový kočko pes, který nám sedl.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16737
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 19. 8. 2008, 10:41

Thanathos píše:Aha neviditelnost!!! Neviditelnost dle Stínu meče neznamená, že nejsi slyšet a cítit.
K tomuto bych jen dodal, že já jsembez nevidilenosti schopen připlížit se na 10 metrů k člověku, který mě zná, ví že přijdu a čeká mě. A to v lese, kde praskají větvičky a jsou poměrně řídké stromy. Nevím jaký by musel mít čich, aby mu to bylo něco platné.
Vím že existují dovednosti na byzpostihový útok na neviditelného, ale nevím jak je použít na jeho odhalení (navíc šance nebyla moc velká)

Obraná kouzla dávala až do 8. úrovně maximálně +8 na tvrdost a obranu, což už od třetí úrovně překonala každá lepší zbroj a zbraň (nebo štít), kterou jsme měli k dispozici. Zato jsme řešili, jestli se obraná kouzla dají použít společně se zbrojí, protože to už rozdíl hrálo.
Jo, a co borana kouzelníků proti kouzlům? Třeba živlová kouzla (konkrétně ohnivá) mág prakticky nedokázal zastavit.
Kouzelník bez kouzel: Na schopnosti se již rozdíl 4xRúr nevyužívá. Ten platí jen u kouzel. Schopnosti/dovednosti jsou nyní závislé jen na atributových předpokladech postavy a následném zvyšování procent za pomoci dovedostních bodů.
A neodečítá se ani moudrost cíle nebo tak nějak? Ale i kdyby - kolik je základ? Jen daná vlastnost, nebo má nějaké zastrašení základ dvoj- či trojnásobek vlastnosti? Protože i s vlastností okolo 25 a zvyšováním každou úroveň je spolehlivost takové schopnosti dost slabá. Jako vojevůdce jsme používal schopnost omráčení, která měla základ troj-, dvoj-, jedno- a půlnásobek síly v závislosti na typu helmy cíle, a i když jsme do toho dával maximum (tedy pět bodů a tím zvýšení o 9%), už při lehké helmě a tedy dvojnásobku síly jsem měl dost mizernou úspěšnost. Nedovedu si představit, že by se mág spolehnul na zahnání nebo zastrašení tvora, kterého nemá jak jinak porazit - navíc s dovětkem "když tvor zjistí, že mág není tak mocný jak se zdál, strach pomine" - čehož se dá dosáhnout velmi snadno.

Ten pměr jsem nepochopil - máš menší zbraň a díky tomu tedy menší útok (a zranění). A je jedno s kým bojuješ. Nebo to tak alespoň bylo. Protože jedou poměr počítat a podruhé ne, to už je na mě moc.

Pokud jde o tvorbu postavy, tak by určitě bylo lepší rozdělení nějakého počtu bodů. Hrát s mininálními nutnými vlastnostmi by se mi tedy nechtělo, zvláště když je pak taková postava v porovnání s ostatními téměř nepoužitelná.

Nicméně by mě zajímalo pár věcí - kolik postav na vyšší než 9. úrovni má všechny končetiny v pořádku? Případně jestli tohle pravidlo ignorujete - když se jakýkoliv kouzelník dostal do přímého boje (jako že se tomu někdy prostě nedalo vyhnout), tak buď zemřel nebo podle pravidel přišel o ruku či nohu. A to jsme jen jednou bojovali proti obrům, jinak to byli většinou tvorové s normálním zraněním.

Jak řešíte obranu proti kouzlům u nekouzlících povolání? Protože jeden mág na vyšší úrovni dokáže zamést s celou skupinou během dvou kol (a když si dobře hodí na iniciativu, tak i během jednoho)

A jak řešíte činnosti, které představují určité riziko, ale postava pro ně nemá dovednost, nebo dovednost neexistuje? Třeba přesvědčit stráže, že tu opravdu mám co na práci, nebo vytáhnout nenápadně zbraň, připlížit se k někomu a tak podobně.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos » 19. 8. 2008, 11:08

to Jerson:

Ty mi dáváš zabrat. Ale dobře.

Takže k té neviditelnosti:
1) máme tu rasové odhalovací prostředky - ty mají elfové a gnómové
2) máme tu dovednost boj s nevidtelným soupeřem - ty mají většinou bojová povolání - tyto dovednosti neumožňují jen bojovat bez postihu, ale i za určitých podmínke (každé povolání to má jinak) i detekovat neviditlné
3) máme tu dovednost vnímavost - ta umožňuje reagovat na nebezpečí ještě dřív než započne.

Obranná kouzla jsou plně slučitelná s nošenou zbrojí. tudíž svoje hodnocení přidávají ke zbroji postavy a modifikují i výslednou obranu (přidávají bonus do obrany)

Obrana proti kouzlům:
1) je potřeba brát v potaz druh kouzla (máme energetická, jedová, kyselinová, ohnivá, vodní, vzdušná, zemní, mentální.
2) každému druhu kouzel se brání pomocí určitého atributy + bonus/postih magické odolnosti (když ho máš)+ 4xRúr
3) nemáš-li magickou odolnost jako povolání můžeš mít ještě dovednost Utužování, jež pomáhá negovat účinky některých typů kouzel. Popřípadě použiješ jen vyžadovaný atribut.

Stačí to takhle nebo to mám ještě doplnit?

Dovednosti: Ne nic se neodečítá. Dovednosti jsou většinou (nikoliv však všechny) založeny na součtu několika atributů nebo násobku nějaké atributu. Zahnání u mága je kromě hodu také o hereckém výkonu a ten se sakra hodnotí $P

Poměr: Ne.Nerozumíš mi. jen říkám, že při souboji dvou stejně velkých postav se dodatečné nebo ubrané kostky neuvažují.

Tvorba postavy: Dobrý nápad. Jeden z našich hráčů už nad ním tráví asi měsíc. Snad to domyslí.

Nekouzlící povolání a obrana proti kouzlům:
1) dovednost Utužování - viz. výše
2) každá postava se má právo bránit těmto skupinám kouzel: energetické (odolností), kyselinové (odolností), jedové (odolností dle typu jedu až 3x násobekm odolnosti), mentální (inteligencí nebo kouzlem osobnosti - dle pravidel jen inteligencí) živlovým kouzlům může odolávat jen postav s magickou odolností + přičíst svou odolnost. (když si někdo koupí amulet chránící proti magie např bonusem +5% má tuto možnost taky, i když není kouzelník).

Když to jde tak proto postavám vytváříme dovednosti když ne uvažujeme určitý odvozený atribut (nebo průměr několika atributů) + zkušenost postavy ve světě.

Stačí to takhle? Když tak to klidně rozvedu.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21507
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 19. 8. 2008, 11:09

Nemyslim kydleni. Mluvim o tom, ze mas hry, kde efektivita (dejme tomu v boji, ale i kdekoli jinde)
1) zalezi na tom jak je postava dobra
2) zalezi na tom jak dobre umi hrac zachazet se systemem primo ve hre

jinak receno, jde mi o to, jesti jde s mnohem horsi postavou totalne zmasakrovat nekoho s lepsi postavou, jen proto ze si lepe vybiram akce, atd.

ono je to podobny, da se rict ze u 1) potrebuju byt dobrej v tvorbe postavy, u 2) potrebuju bejt dobrej v jejim pouzivani. ma to svoje vyhody a nevyhodu. typicky u 1) muzu postavu udelat i nekomu koho system moc nezajima, a on si pak zahraje, kdezto u 2) by mel dost smulu, ale kdyz se rozhodnu zkusit novou strategii, potrebuju u 1) novou postavu.

nechci se bavit o tom co je lepsi, jen se snazim tu hru nekam zaradit.
And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.
-- William Gibson, Neuromancer, 1984

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host