Oživení Stínu meče
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oživení Stínu meče
Aljen, mas tam chybu - je to * 5/4 (Ptakohlav je samozrejme vacsi ako clovek, nie mensi - to by si ako veteran RPG mal samozrejme vediet).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22592
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oživení Stínu meče
Jo Ptakohlav - možná lepší byli Felkové, ti vypadali víc jako lidé, ale měli taky o čtvrtinu vyšší útoky a zranění zbraní.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Oživení Stínu meče
Dokázal. Několik let. Dobrovolně. A dobře se přitom bavil - určitě to můžu napsat o sobě a i o lidech, co to se mnou hráli nebo u kterých jsem to hrál (min. 7 spokojených lidí, z toho 2 vypravěči a 1 vypravěč i hráč).Aljen píše:Vcera som videl a trosku cital Pkovu kopiu pravidiel.
Jezisikriste!! To vobec niekto dokazal hrat taku uchylne prekomplikovanu ...vec.
(1+(zbroj1-zbroj2 +sila-odol)/4) * 4/5
utok ptakohlava pastou v zbroji1 proti cielu so zbrojou2 .. teda ak za ptakohlavou zbranovy koeficient k tomu pridava
Nechapem preco si niekto mysli ze cim viac vzorcov a tabuliek na priblizenie sa realite tym je hra lepsia.
Verim ze ta era RPG dizajnu je uz prec.
To uz storazy radsej ADnD
Kdyby byl Stín dokončená hra, možná uvažuju o jeho hraní i dnes.
Neřekl bych, že je tahle hra prioritně o vzorcích a tabulkách - i tak nám systém Stínu meče seděl (nutno přiznat, že mi vadili trochu hody na útok a obranu, kterých bylo trochu moc - ale když porovnám plynutí a čas strávený technickým řešením souboje např. oproti takovému DnD3, Stín meče z toho vycházel hooodně dobře).
Nemyslím si, že Stín meče je reálný. Možná je v soubojovém systému o něco reálnější než DrD, ale to je asi tak všechno.
Takže ještě jednou: Je to o zábavě... není to o vzorcích a tabulkách.
Aljen: Zkus přečíst celá pravidla. Zájimalo by mě, jestli tě tam něco zaujme i pozitivně. ,-)
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oživení Stínu meče
Najvacsi gol je samozrejme predhovor autorov.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Oživení Stínu meče
Tak to si musím přečíst...Peekay píše:Najvacsi gol je samozrejme predhovor autorov.
Něco konkrétního?
Re: Oživení Stínu meče
tak sjem nasel tento topic, ono se planuje oziveni stinu mece? nebo uz je? no to vam lidi nevim, na me je to zase az moc clozity:D
Re: Oživení Stínu meče
Petr:
Dělal na tom Thanathos se svojí družinou. Nějaký materiály mají na svých stránkách (myslim že odkaz je v úvodním příspěvku), diskuzi zpětně jsem měl nějaký postřehy pro nový pravidla já, ale nakonec se od toho upustilo (bylo to plně v težie Thanathos a spol., já jsem jako vždy fugnoval jako takový ten prudič - kritik ).
Dostali jsme se do bodu nových povolání (templář, klerik) a tím to tady na fóru (zatím) uzavřeli.
Dělal na tom Thanathos se svojí družinou. Nějaký materiály mají na svých stránkách (myslim že odkaz je v úvodním příspěvku), diskuzi zpětně jsem měl nějaký postřehy pro nový pravidla já, ale nakonec se od toho upustilo (bylo to plně v težie Thanathos a spol., já jsem jako vždy fugnoval jako takový ten prudič - kritik ).
Dostali jsme se do bodu nových povolání (templář, klerik) a tím to tady na fóru (zatím) uzavřeli.
Re: Oživení Stínu meče
jojo to co FJH klub dela, to znam, clovek by ani nerekl, ze v te nasi rodne skoro dedine je tolik cinorodych lidi:) ja osobne si ale myslim, ze jejich bakalari, jeste snad vice rozhorsi stav stinu, dle meho uz tak je dost slozitej (co s etyka napr. boje atp)
Re: Oživení Stínu meče
Mate dojem, ze je Stin zlozitejsi ako DrD+..? Ja teda nie, skor naopak...
DrD (II), Pribehy Imperia
Re: Oživení Stínu meče
no drd+ jsme ani encetl, ale v porovnani HF 1 (HF2) je jednodussi, ale zase bohuzel s ena nem dost projevuje nedodelanmost, cili pokud byhc mel volbu mezi timto a tamtim beru HF 2 ( i kdyz jsou dost komplexni a de facto slozitejsi...)
Re: Oživení Stínu meče
DrD+ jsem zatím jenom tak v rychlosti prolétl a Stín je určitě jednodušší (už na první pohled).
Ono v podstatě ve Stínu si stačí pamatovat pravidla pro boj (která se rychle dostanou pod kůži a člověk je jen tak nezapomene a zase tolik jich není) a zbytek už je jen hod na % u většiny dovedností, způsob kouzlení u typu kouzelníka ... a na to, co se nám zvedne na další úrovni se jednoduše podíváme do svého povolání (které je popsáno v na jedné až dvou stránek).
I přes tu určitou nevychytanost a spousta malých pravidel mi Stín přijde jako jedno z nejjednodušších RPG, které jsem viděl (společně s Pánem Prstenů a DrD... u DrD je to asi tím, že jsem v něm hrál pár let, takže to mám dost zažité).
HF jsou taky určitě složitější než Stín (řekl bych, že i než DrD+) a kdybych měl volit mezi nimi a Stínem meče, vyberu si Stín meče (už proto, že ho dobře znám a HF jen trochu a že bych se musel prokousat celou knihou... hmmm, kdybych měl HF přečtené a zažité stejně jako Stín, možná bych psal teď úplný opak). Ale abych si musel číst knihu proto, abych si zahrál, do toho se mi už moc nechce - to radši hrát bez pravidel
Ono v podstatě ve Stínu si stačí pamatovat pravidla pro boj (která se rychle dostanou pod kůži a člověk je jen tak nezapomene a zase tolik jich není) a zbytek už je jen hod na % u většiny dovedností, způsob kouzlení u typu kouzelníka ... a na to, co se nám zvedne na další úrovni se jednoduše podíváme do svého povolání (které je popsáno v na jedné až dvou stránek).
I přes tu určitou nevychytanost a spousta malých pravidel mi Stín přijde jako jedno z nejjednodušších RPG, které jsem viděl (společně s Pánem Prstenů a DrD... u DrD je to asi tím, že jsem v něm hrál pár let, takže to mám dost zažité).
HF jsou taky určitě složitější než Stín (řekl bych, že i než DrD+) a kdybych měl volit mezi nimi a Stínem meče, vyberu si Stín meče (už proto, že ho dobře znám a HF jen trochu a že bych se musel prokousat celou knihou... hmmm, kdybych měl HF přečtené a zažité stejně jako Stín, možná bych psal teď úplný opak). Ale abych si musel číst knihu proto, abych si zahrál, do toho se mi už moc nechce - to radši hrát bez pravidel
Re: Oživení Stínu meče
tak asi zijem na inej planete
alebo tie pravidla co som len letmo preletel neboli Stinem mece
Ano daju sa urobit este komplikovanejsi systemy.
Napriklad taky kde sa okrem nalozenia, stavu najedenosti a pitneho rezimu bude riesit aj to kedy naposledy bola postava na velkej a na malej potrebe.
Samozrejme s tabulkami podla levelov, so specialnymi skillmi a bonusmi za rasu.
K tomu nejaky jednoduchy vzorec ako
(willpower +constitution + bonus za rasu * (skill zelezna rit&ocelovy mechur)/3,14)/(4+ cas od doby kedy bola postava naposledy v smenach + koeficient stravitelnosti jedla/koeficiet travenia za postavu na leveli x) +1
samozreme ked podobne vzorce cloveveku prejdu do krvi tak je hra uplne jednoducha... a co je hlavne!
je to ... realisticke!!
a to sa v ponati niektorych autorov rovna zaruke zabavy
HF2 som cital taktiez len letmo a aspon mali vzorceky v cervenych ramikoch, takze si clvek mohol hned precitat co je dolezite. V asi 50tich ramikoch.
---
tieto systemy su VSETKO len nie jednoduche a to si myslim ze uz som nejake tie RPG systemy videl, cital a skutocne aj hral. DrD+ pozriem nabuduce ale fakt neverim ze to bude zlzoitejsie.
Pretoze zlozitejsie systemy sa uz hraju len cez excel zdielane dokumenty
akceptujem vyhrdu ze som systemy len letmo preletel. Je mozne ze sa nejakym zazrakom hraju jednoducho. Vsetko je mozne kedze je vesmir udajne nekonecny a co je pravdepodobne je v nom aj iste.
alebo tie pravidla co som len letmo preletel neboli Stinem mece
Ano daju sa urobit este komplikovanejsi systemy.
Napriklad taky kde sa okrem nalozenia, stavu najedenosti a pitneho rezimu bude riesit aj to kedy naposledy bola postava na velkej a na malej potrebe.
Samozrejme s tabulkami podla levelov, so specialnymi skillmi a bonusmi za rasu.
K tomu nejaky jednoduchy vzorec ako
(willpower +constitution + bonus za rasu * (skill zelezna rit&ocelovy mechur)/3,14)/(4+ cas od doby kedy bola postava naposledy v smenach + koeficient stravitelnosti jedla/koeficiet travenia za postavu na leveli x) +1
samozreme ked podobne vzorce cloveveku prejdu do krvi tak je hra uplne jednoducha... a co je hlavne!
je to ... realisticke!!
a to sa v ponati niektorych autorov rovna zaruke zabavy
HF2 som cital taktiez len letmo a aspon mali vzorceky v cervenych ramikoch, takze si clvek mohol hned precitat co je dolezite. V asi 50tich ramikoch.
---
tieto systemy su VSETKO len nie jednoduche a to si myslim ze uz som nejake tie RPG systemy videl, cital a skutocne aj hral. DrD+ pozriem nabuduce ale fakt neverim ze to bude zlzoitejsie.
Pretoze zlozitejsie systemy sa uz hraju len cez excel zdielane dokumenty
akceptujem vyhrdu ze som systemy len letmo preletel. Je mozne ze sa nejakym zazrakom hraju jednoducho. Vsetko je mozne kedze je vesmir udajne nekonecny a co je pravdepodobne je v nom aj iste.
Naposledy upravil(a) Aljen dne 27. 8. 2009, 12:16, celkem upraveno 2 x.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22592
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oživení Stínu meče
Pravidla jsou jednoduchá tehdy, když k jejich hraní nepotřebuješ příručku - vůbec. Pokud si pamatuješ všechna pravidla a všechny tabulky ze Stínu meče, uznám, že jsou pro tebe jednoduchá. Nicméně ve srovnání s takovým Wushu, u kterých jsem dokázal pravidla vysvětlit aniž jsem je kdy četl je Stín meče velmi složitá hra.Lemmy píše:I přes tu určitou nevychytanost a spousta malých pravidel mi Stín přijde jako jedno z nejjednodušších RPG, které jsem viděl (společně s Pánem Prstenů a DrD... u DrD je to asi tím, že jsem v něm hrál pár let, takže to mám dost zažité).
DrD, DrD+ ani Hrdinové Fantasy nejsou o nic jednodušší, a to beru do úvahy fakt, že někteří se opravdu dokázali naučit různé tabulky a kouzla nazpaměť.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Oživení Stínu meče
no ale pokud proste vezmeme puvodni otazku, dza je stin ci drd slozitejsi (ci tak nejak), tak pak jsme zkusil poropvnat stin a neco adekvatniho, co znam (hf2), pokud bych porovnal stin a konkurence, tak co znam je hodne veci jednodussich a da se dosahnout toho co tam...
Re: Oživení Stínu meče
Hmmm... pokud bych měl porovnat Old DrD a Stín meče a oprostit se od toho, že ty hry znám dobře (DrD jsem hrál delší dobu, pro mě osobně je tedy zažitý, tudíž jednoduchý) a vzít to tak, že bych je hrál poprvné, Stín mi přijde o hodně jednodušší.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů