Oživení Stínu meče

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 11:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Oživení Stínu meče

Příspěvek od Thanathos »

Zdravím všechny. Chci dát navědomí, že JH Fantsy Club přivedl zpět k životu stolní RPG Stín meče. Kdo má zájem nechť navštíví http://stinmece.webgarden.cz
Veškeré věci jsme vytvořili my pro svoje hraní a ty které máme již odzkoušené nabízíme volně ke stažení.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.
Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 11:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Omluva

Příspěvek od Thanathos »

Dal jsem to sem, jelikož jsem nenašel jiné vhodnější místo na tomto fóru. Snad jsem tím neporušil zdejší pravidla.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Vítej na Fóru!
Dals to na nejlepší možné místo.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Na stránkách je zatím jen jeden článek, dovolím si reakci na něj:
Stín meče vyšel v roce 1997 v nakladatelství Virgo a svým způsobem se jednalo o revoluční systém (oproti tehdy nejznámějšímu titulu DrD). Stín meče přinesl 15 ras a 20 povolání a taky hromadu vymožeností na tu doby nevýdanou.
V čem revoluční? Vymoženosti viz níže.
Jmenovitě např. zásah do jednotlivých částí těla,

Fakt super věc - přesněji úplně k ničemu. Díky rozdělení životů do jednotlivých částí těla vydržela každá postava v průměru 3x déle, když šly věci špatně, tak i 6x déle, tedy v každé části těla měla zranění, ale celkově se neprojevovalo. Některé rasy měli víc částí těla a tedy násobně vyšší výdrž - takový kentaur měl hlavu, trup, ruce (dvě) nohy (čtyři) a koňské tělo. Devět (!!) možných zásahových částí.
Kouzla zraňovala většinou všechny části těl najednou, léčila také ... nějak jsem opravdu nepochopil tu výhodu.
Zato vést dva a více protivníků bylo pro Nejvyššího (alias Vypravěče) hotové peklo, kterým jsem si také několikrát prošel.
řešil zda zbraň projde nebo neprojde zbrojí
dobrá myšlenka - až na to, že zrojí procházela jen část zbraní, ostatní působily i přes ní drcením kostí a podobně. Jenže záviselo na kategorii, takže obušek fungoval i přes zbroj, ale dvouruční meč občas nemusel prorazit ani mnohem lehčí zbroj a pak neúčinkoval vůbec, i když šlo o metr osmdesát dlouhý a pět kilo vážící kus železa. Válečné kladivo, zbraň sloužící vysloveně k prorážení zbrojí byla ovšem drtivou zbraní.
a učení zbraní bylo podmíněno nejen omezeními dannými povoláním, ale i úrovní postav.
Jo, takže Pixie si nemohl vzít svoji rodovou zbraň při žádné kombinaci, a když jsem chtěl uměl ovládat jedenapůlruční meč, musel jsem si kvůli tomu vybrat speciální povolání, které mi zase zabránilo v používání jiné zbraně.
Další úžasnou věcí bylo rozlišení mezi zbraněmi které postava umí ovládat a které ne a dle toho s nimi také zacházela.
Tedy když jsem se na první úrovni naučil zacházet s dlouhým nožem a na každé další s účinnější zbraní, abych vůbec dokázal bojovat, nemohl jsem nikdy dostatečně účinně použít tesák, i když jsem ovádal kromě nože i krátký, široký, dlouhý a jedenapůruční meč.
Ještě horší to bylo s luky - umím s jedním, ale vezmu jiný luk a jsem naprosto k ničemu. Umím se čtyřmi typy luků, v nouzi musím použít pátý, silou a velikostí mezi nimi - a jsem s ním pořád neschopný jako kdybych neuměl střílet vůbec.
Co se týče hodů, využívá hra zejména K10 a to i pro boj a kouzelní.
A taky různé další kombinace hodů při zranění a procentuální hod na zásah a tak dál.
Za největší klade však považuji rozdělení magiků na jednotlivé přesně definované obory a s tím spojené i rozdílné kouzlení a přístup k magii. Magie vůbec je asi nejlépe propracované část celého stínu, i když i tak by snesla pár úprav.
Všichni kouzelníci kouzlili stejně, stejná nebo podobná kouzla, která se začala lišit až později. Na začátku byla dost slabá, někdy od 5. úrovně se mág stal ultimátní postavou, když dokázal jedním kouzlem zapálit a zabít tři skuruty najednou, později i vícekrát za den. Nicméně jakmile kouzla došla, byl k ničemu a podléhal smrti. Obranná kouzla byla k ničemu.
Další velkou věcí bylo zavedení tzv. poměru velikosti. Různé rasy jsou různě hřmotné a z toho plynou určité výhody a nevýhody. Velikostní poměr má vliv nejen na počet životů, ale i např na to kolika kostkami bytost hází na útok a jak velké poškození budou udělovat její zbraně.
Podle logiky "větší potvora - vyšší šance na zásah - vyšší zranění (ale stejný průraz)". Felk s poměrem 5/4 se tak stal nejlepším válečníkem, protože 20% navíc v těchto parametrech bylo znát. S logikou "je malej, tak ne aby krátky meč držel obouruč, ale uděláme mu obouiručák velikosti krátkého meče" jsem se nikde jinde nesetkla, a to včetně literatury a filmu. Vrhací zbraně a luky upraveny nebyly.
Bohužel systém měl i spoustu chyb. Vůbec nerozlišoval pojmy jako je bojové kolo a kolo mimo boj. Nikde nebyli uvedené žádné časové údaje. Další podstatnou chybou bylo třeba i řešení pohybu v boji.
Zrovna tohle mi přijde jako naprosté banality, které za chyby nepovažuju. Na co dva typy bojových kol?

Stín meče jsme hráli asi rok, až do nějakého 9. levelu. Pixie mág byl ultimátní bojovník, který prakticky neměl šanci přežít jakýkoliv náhodný zásah, takže buď deptal Vypravěč svým "zneviditelním se, přiletím, usmažím je, odletím" nebo byl zdeptán hráč "jsi zasažen, patnáct životů dolů - tolik nemám - tak jsi přišel o ruku / nohu / hlavu".

Způsob vytváření postav byl nejnesmyslnější co jsem kdy viděl, kdy se hráč rozhodl jaké povolání by chtěl hrát, pak si vybral vhodnou rasu, pak si naházel vlastnosti, pak zjistil, jestli může hrát dané povolání, nebo alespoň podobné povolání (vzpomínáte na výběr zbraní?) a taky se mu mohlo stát, že nemohl hrát žádné povolání a postavu si nahazoval znovu. Byla možná malá úprava vlastností, ale to bylo všechno - a ani nebudu říkat, jak jsme nahazování fixlovali, abychom si mohli zahrát to co chceme a ne to co nám pravidla povolí. Alespoň jsme (až na pixie mága) netrplěi tím, že by se naše bojové schopnosti extrémně lišily, což se klidně mohlo stát - dva bojovníci s různými zbraněmi mohli mít zodíl bojových parametrů vyšší než byl rozsah hodu kostkou, takže první bojovník třeba vždycky zasáhl, téměř nikdy neprorazil a když náhodou ano, udělal malý škrábanec, zatímco druhý by při jakémkoliv zásahu prorazil a zabil najisto, ale nikdy neměl šanci se trefit.

Pro Vypravěče bylo vytváření cizích postav peklem - tedy pokud chtěl být připraven na boj. V opačném případě neměl podle pravidel co připravovat - CPčka měla mít vlastnosti velmi nízké, někde na stupni "neudrží se na nohou", kromě těch důležitých, ta se zase mohla naházet (ale opět s rizikem, že takto získané CPčko nebude schopné zastávat povolání, které zastávat mělo)

Bestiář se skládal hlavně z přerostkého hmyzu, slizoidů (speciální kategorie, kterou mají autoři rádi), zvířat s podivně nastavenými parametry (rozzuřeného býka jsme udolali noži a dýkami, aniž by někoho rozdupal) a humanoidy s vypsanými rozsahy fyzických vlastností a povolenými zbraněmi. Nějaký odhad jak moc silný je daný protivník (číselně) bych nezvládl ani teď, natož tenkrát.

Jediné co bylo podle mě opravdu dobré bylo vzorové dobrodružství, které bylo i pro začínající postavu poměrně zajímavé. A možná by se dalo hrát i s více než jedním hráčem.

Pokud jde o mě a Stín meče, tak už dvanáct let je hnijící mrtvolkou na poličce a resurekce se konat nebude, i kdybych nakrásně chtěl. Vím že po čase vyšlo jedno dobrodružství a pak druhá verze pravidel, ve které mohly být nějaké změny, ale v té době už nebyl nikdo ochoten podle nich hrát.
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric »

Thanathos: Nenech se Jersonem vyvest z miry, on proste vsechno jen moc resi.

OT
Prosim te, Jersone, nebud takovy osklivy, kdyz nekdo novy prijde, navic zalozi forum o systemu ktery tu nebyl, jeste vlakno Oziveni Stinu mece a ma snahu alespon poukazat ze tu nejaky takovy system vysel a hral se.
Podobne s Throrem u toho falsovani hodu. Myslim si ze bychom meli novacky na foru vitat s otevrenou naruci a ne jim davat na plnou hubu najevo, ze jsou stolet za opicema.
Neber to jako utok, jen bych rad, aby lidi nove prichozi na toto forum meli pocit, ze to ma smysl a ze je tu chceme. Obzvlaste kdyz prijdou s necim tvurcim.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Erriku, však taky jo - polovina lidí ocení, když můžou ukázat, že to co píšu už dávno není pravda a že oni tyhle problémy vyřešili před mnoha lety.

Ostatně já doufám, že Thantalos na můj post odpoví a že se mu tak bude činit lépe, než kdyby tu zaznělo jen několik hlášek, že si vybral dobré místo, ale k samotnému Stínu meče se tu nikdo nevyjádřil (protože ho nehraje).

Pokud máš dojem, že jsem poněkud tvrdý, tak může být. Pokud máš dojem, že se snažím zabít diskusi, tak je to přesně naopak.

Takže ber to s klidem, chlape 8)
Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 11:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Underattack

Příspěvek od Thanathos »

Zdravím Jersone.

Takže to shrneme. Na stránkách jsou k dispozici téměř komplexní rozšířená pravidla pro povolání od 9.úrovně výše včetně našich rozšíření. (Zatím jen ty odzkoušené) takže tam najedeš třeba přátele kouzelníků, jak hrát Liche, vyšší stupně magie a samozřejmě kouzlící tabulky. To ke stránkách a tomu jednomu článku.

A teď ke tvým připomínkám:

Zásahy do jednotlivých částí těla: není pravda, že postava vydrží déle. Zásah byť i jen krátkým mečem, který zranil dle pravidel v 99% případů způsobal odliv životů, zpomalení a mnohdy i zastavení protivníka v boji, tak ,že v něm nemohl pokračovat. A rozhodně mi to přijde logičtější než DRD, kde má válečník 60 a víc životů, tudíž zabít jej dýkou obyčenou neokouzlenou dýkou (nebo ho jen vyřadit) je nemožné.

Průraz zbroje: pravda, některé zbraně působí přez zbroj ( a to je logické) jelikož se jedná o drtivé zranění jehož smyslem v boji je škodit přez zbroje. No a obouruční meč v rukou obyčejného člověka s průměrnou silo tj 18 má průraz 30 to jest soupeř který má šupinou zbroj (hodnocení 20) má většinou smůlu protože, i když ten s obouručákem hodí na 2K10 2 má součet 32 a tzn. še ten v šupinové zbroji musí hodit minimálně 13 na 2K10 aby rána neprošla

Omezení zbraní: opět logické. Konkrétně pixie si může vzít svou zbraň pokud je zloděj nebo jiné povolání umožňující používat (i jiné) zbraně do určité velikosti (např. ještě druid, zaklínač)

Učení zbraní: zbraně se učí jednotlivě opět logicky. Každý druh zbraně vyžaduje trochu jiný přístup k boji např. dýka je čistě bodná záležitost, ale tesáky jsou různých druhů (s tupou špicí, řezné do konce i určné k sekání)a pokud jste měli trochu soudného Nejvyššího měl i on ve světě různé druhy téže zbraně (viz. ty tesáky)a proto je potřeba se určit každou zbraň (né však druh) zvlášť jelikož s každou bojuješ jinak. Věř mi jako Larpař a trochu i historik vím o čem mluvím. luky jsou případ sami o sobě. Nelze brát luky jako jednu kategorii, jistě pořád je to o "natáhnu a střílím" ale historicky každý luk měl jiné předpoklady střelce pro použití. PŘÍKLAD: vem si anglický dlouhý luk a zkus z něl vystřelit ve vodorovné poloze a pak to samé zkus s reflexním lukem jaký měli třeba mongolové. Výsledky se rapidně liší.
Shrunuto řečeno: každá zbraň potřebuje individuální přístup a proto se každá učí zvlášť a i když umíš ovládat z kategorie 4 meče z 5, máš prostě s tím 5
smůlu a neumíš s ním bojovat.

K hodům: hody K10 jsou dominatní a využívají se nejvíce a navíc K10 se používá i pro procenta snad v každém jiném systému. Takže jaký rozdíl? Přesněji řečeno do hry by ti měli stačit 2K10, vyjímečně lze narazit i na K6 nebo K8, ale to jen v důsledku výpočtu zranění a jedná se o mizivé procento.

Kouzlení: kouzlení stejně? Tak to ne. Mág a jeho obory mají seslání buť bez hodu na seslání nebo s hodem, kněz má odečty procent, druid má rovnováhu mezi ničivými a tvořimý principy, zaklínač má energii (něco jako magenergie v DRD) bez hodu. Já v tom nic stejného nevidím.

Ultimátnost: Mág od 5. ultimátní? Opět nesouhlasím. Dosah kouzel je omezen do vzdálenosti cca 30m, luky a kuše dostřelí dál. pravda kouzla jsou schopna zasáhnout i více cílu ale konkrétně tato kouzla mají dosah nejvíce omezen, v 95% případů je dosah jen do 15 metrů, což je vzdálenost, na kterou tě sundám vrhací zbraní a budu mimo tvůj dosah.

Obraná kouzla: Vhodnou kombinací obraných kouzel lze zastavit i velice smrtelné útoky jako např. zásah z těžké kuše, probodnutí ze zálohy nebo zásah těžkou zbraní. Moc kouzel chránit rostla společně s mocí kouzelníka a čím byl kouzelník na vyšší úrovni, tím kouzla lépe chránitla (ovšam dorostal je do určtié výše).

Kouzelník bez kouzel: Kouzelnící jsou v drtivé většině jediná povolání, jež dokáží zahnat mocné magické bytosti bez kouzel, nebo ošetřovat a nebo odhadovat vlastnoti nepřátel. A navíc osamocený kouzelník bez kouzel je mrtvola v každém systému.

Velikostní poměr: Opět budu oponovat. kvalita útoku velkých postav se odvíjela od jejich atributů, takže průměrně naházená poměrová postava má stejné šance v boji jako průměrná nepoměrová. Poměr se navíc uplatňoval jen do útoku, ke zranění a velikosti zbraní, nikoliv do obrany.

bojová kola: pokud se nerozlišuje dojde ve stínu k tomu, že některé dovednosti postav, jež mají být určené pro moc v boji (např. zastrašování magických nestvůr) jsou nepoužitelné, jelikož systém jednou uvažoval kolo od jednoho hodu iniciativy k druhému a někdy o jedná na jedné iniciativě do jednání na druhé iniciativě.

Pixie mág a ultimátní? Atributově ano, ale pokud se pixi zneviditelní a chce na někoho čarovat je zde šance:
1) pixii během letu uslyší a pokud umí útočit na neviditelné soupeře s vede sní boj dřív než zakouzlí.
2) ve chvíli kdy kouzlí se objeví, postavy s dovedností vnímání na ni mají právo reagovat dřív než zakouzlí
3) pohyb s neviditelností je pro pixii extrémně vysilující a navíc v kombinaci s kouzlením kouzel jež mají rovnou zabít (takový 3. a vyšší stupeň magie), takže se ti klidně stane že neviditelný zakouzlíš (tudíž se objevíš) a po pronesení kouzla podneš vysílením mrtvem k zemi. A že jsi měl málo životů? co čekáš když hraješ tvora jež je velký cca 50 cm? Logicky nemůže mít takovou odolnost jako člověk neboť jeho tělesná stavba je odpovídajícím způsobem zmenšena, takže nesnese tolik.

Vytváření postavy probíhá takto: vybereš si rasu, hodíš si a pak určíš co může vykonávat za povolání? Nemáš na tebou zvolené povolání? Je zde možnost přesunu bodů. Vytvořit postavu bez možnosti výběru byť i jen jednoho povolání bylo možné jen u člověka nikde jinde a tam to bylo zdůvodněno.

Fixlování? Ale fuj!!! My hody hážeme vždy pod dohledem Nejvyššího. Styďte se!!!

U bojovníků rozsah parametrů vyšší než rozdíl hodu kostkou, tohle jsem nepochopil. Můžeš to nějak upřesnit?

Příprava CP je složitější to uznávám, ale v tom se právě pozná dobrý Nejvyšší. A házet CP? Kdo to dělá? Když potřebuje CP rytíře tak jej tak prostě vytvořím.

Bestiář je silně omezený. A ano disponuje dost divnými potvorami, ale to DRD taky a nikomu to nevadí. Rozzuřený býk? Pro 3 válečníky do 5.úrovně se to rovná 80% smrti až 2 z nich a pokud jste jej udolali noži a dýkami, tak je to dost divné. Zřejmě jste nehráli na dosah zbraní a přiskakování.

A závěrem: My hrajeme podle 2.verze pravidel kde není kentaur (což byla blbost) a která jsou o poznání více přehledná. Ale stejně dost plná větších i menších chybek a právě proto jsme se dali do jejich úprav a rozšiřování.

Snad jsem na něco nezapomněl. Pokud ano, hoď to sem a já to osvětlím neboť Stín hraji již kolem 9 let.

Zdraví Thanathos.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Kouzelník bez kouzel: Kouzelnící jsou v drtivé většině jediná povolání, jež dokáží zahnat mocné magické bytosti bez kouzel, nebo ošetřovat a nebo odhadovat vlastnoti nepřátel. A navíc osamocený kouzelník bez kouzel je mrtvola v každém systému.
ale ne v kazdem systemu mohou kouzla dojit.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 11:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos »

to Quentin:

Dojit nebo dojít? Klid jen žertuju. Ve většině her co znám je kouzelník limitován buď nějakou magickou energií nebo počtem kouzel jež může znát a nebo počtem seslání kouzla za určitou dobu. Systém, kde kouzelník může kouzlit bez jakéhokoliv omezení neznám. Ale rád se přiučím.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Underattack

Příspěvek od Jerson »

Thanathos píše:Zásahy do jednotlivých částí těla: není pravda, že postava vydrží déle. Zásah byť i jen krátkým mečem, který zranil dle pravidel v 99% případů způsobal odliv životů, zpomalení a mnohdy i zastavení protivníka v boji, tak ,že v něm nemohl pokračovat.
Podíval jsem se na to znovu a už vím, proč se naše zkušenosti tak liší - dlouho jsem totiž bojoval dlouhým mečem, který má menší zranění a v průměru udělal menší než kritické zranění, takže tenhle efekt se zrovna u něj neprojevoval.
Omezení zbraní: opět logické. Konkrétně pixie si může vzít svou zbraň pokud je zloděj nebo jiné povolání umožňující používat (i jiné) zbraně do určité velikosti (např. ještě druid, zaklínač)
To asi změnili, protože jehlovou dýku nemohlo používat žádné z těchto povolání.
Učení zbraní: zbraně se učí jednotlivě opět logicky. Každý druh zbraně vyžaduje trochu jiný přístup k boji např. dýka je čistě bodná záležitost, ale tesáky jsou různých druhů (s tupou špicí, řezné do konce i určné k sekání)a pokud jste měli trochu soudného Nejvyššího měl i on ve světě různé druhy téže zbraně (viz. ty tesáky)a proto je potřeba se určit každou zbraň (né však druh) zvlášť jelikož s každou bojuješ jinak.
O tom se nepřu - jenže ve Stínu není rozdíl mezi šlověkem, který umí ovládat všechny zbraně kromě jediné a člověkem, který neumí ovládat žádnou zbraň - pokud bojují zrovna s tou zbraní, kterou ten první neovládá, bojují oba stejně (špatně). A určitě mi nebudeš tvrdit, že to odpovídá zkušenostem z praxe.
K hodům: hody K10 jsou dominatní a využívají se nejvíce a navíc K10 se používá i pro procenta snad v každém jiném systému. Takže jaký rozdíl?
Rozdíl mezi hodem 2k10 a procentuálním hodem mi přijde velký - v rozsahu, pravděpodobnosti určitých možností, počtu možností, střední hodnotě ... prostě ve všem. Jestli jsi myslel že mi stačí desetistěnka, tak to je jiná (ale nestačí, potřebuju i k6, takže žádná výhoda a proti jiným systémům spíše nevýhoda)
Kouzlení: kouzlení stejně? Tak to ne. Mág a jeho obory mají seslání buť bez hodu na seslání nebo s hodem, kněz má odečty procent, druid má rovnováhu mezi ničivými a tvořimý principy, zaklínač má energii (něco jako magenergie v DRD) bez hodu. Já v tom nic stejného nevidím.
Tak tady druhou edici úplně překopali, protože v první se od sebe sesílání vůbec nelišilo.
Ultimátnost: Mág od 5. ultimátní? Opět nesouhlasím. Dosah kouzel je omezen do vzdálenosti cca 30m, luky a kuše dostřelí dál.
Pravda kouzla jsou schopna zasáhnout i více cílu ale konkrétně tato kouzla mají dosah nejvíce omezen, v 95% případů je dosah jen do 15 metrů, což je vzdálenost, na kterou tě sundám vrhací zbraní a budu mimo tvůj dosah.
Zapomínáš na další kouzla tylu neviditelnost, které jakékoliv výhody vzdálenosti eliminují. V našich hrách mág přišel (přiletěl), seslal jedno nebo dvě útočná kouzla a tím vyřešil vše.
Obraná kouzla: Vhodnou kombinací obraných kouzel lze zastavit i velice smrtelné útoky jako např. zásah z těžké kuše, probodnutí ze zálohy nebo zásah těžkou zbraní. Moc kouzel chránit rostla společně s mocí kouzelníka a čím byl kouzelník na vyšší úrovni, tím kouzla lépe chránitla (ovšam dorostal je do určtié výše).
Lze je zastavit, ale to není to samé jako že se na ně v obraně můžeš dostatečně spolehnout. Zejména na nižších úrovních, kdy jsou prakticky k ničemu (pokud je tedy úplně nezměnili)
Kouzelník bez kouzel: Kouzelnící jsou v drtivé většině jediná povolání, jež dokáží zahnat mocné magické bytosti bez kouzel, nebo ošetřovat a nebo odhadovat vlastnoti nepřátel. A navíc osamocený kouzelník bez kouzel je mrtvola v každém systému.
Chmm, v tom to je - jsou systémy, kde kouzelníkům kouzla nedojdou. Zahánět - to je hezké, ale co ta pravděpodobnost? U většiny schopností je to 4x rozdíl úrovní, často záporné číslo a k tomu nějaká ta vlastnost. Nic, na co by se kouzelník mohl spolehnout (a nic, co by v naší hře někdy někdo úspěšně použil)
Velikostní poměr: Opět budu oponovat. kvalita útoku velkých postav se odvíjela od jejich atributů, takže průměrně naházená poměrová postava má stejné šance v boji jako průměrná nepoměrová. Poměr se navíc uplatňoval jen do útoku, ke zranění a velikosti zbraní, nikoliv do obrany.
No však jo - dvě postavy s poloviční velikostí měli poloviční útok ale stejnou obranu, a pokud zbraň měla vyšší útok i obranu, tak se rozdíl dost projevoval - zejména ve chvíli, kdy měly postavy ze základu vyšší obranu než útok. A postava s poměrem 5/4 měla v boji jen samé výhody - nedovedu si vybavit žádnou nevýhodu, kromě té kdy nemůžeš sebrat zbraň od padlého protivníka (což je u větších zbraní taky pěkná pitomost)
Pixie mág a ultimátní? Atributově ano, ale pokud se pixi zneviditelní a chce na někoho čarovat je zde šance:
1) pixii během letu uslyší a pokud umí útočit na neviditelné soupeře s vede sní boj dřív než zakouzlí.
2) ve chvíli kdy kouzlí se objeví, postavy s dovedností vnímání na ni mají právo reagovat dřív než zakouzlí
3) pohyb s neviditelností je pro pixii extrémně vysilující a navíc v kombinaci s kouzlením kouzel jež mají rovnou zabít (takový 3. a vyšší stupeň magie), takže se ti klidně stane že neviditelný zakouzlíš (tudíž se objevíš) a po pronesení kouzla podneš vysílením mrtvem k zemi. A že jsi měl málo životů? co čekáš když hraješ tvora jež je velký cca 50 cm? Logicky nemůže mít takovou odolnost jako člověk neboť jeho tělesná stavba je odpovídajícím způsobem zmenšena, takže nesnese tolik.
To popisuješ oficiální pravidla nebo vaše úpravy? Pravidla na naslouchání nikde nejsou. To že postavy mají právno reagovat - to jako i když stojí zády? A nemají připravenou zbraň? Naše taktika často spočívala v útoku na nepřipraveného soupeře, jenže pak to PJ musel násilím omezovat a všichni byli připravení (a daleko od sebe), protože jinak neměli šanci.
To že má sníženou výdrž je logické, ale zase to stojí proti hratelnosti.
Vytváření postavy probíhá takto: vybereš si rasu, hodíš si a pak určíš co může vykonávat za povolání? Nemáš na tebou zvolené povolání? Je zde možnost přesunu bodů. Vytvořit postavu bez možnosti výběru byť i jen jednoho povolání bylo možné jen u člověka nikde jinde a tam to bylo zdůvodněno.
Chci si zahrát vojevůdce - člověka, nahážu si tři postavy, ale ať přesouvám body jak chci, dosáhnu maximálně na paladina, kterého zase hrát nechci? Co je to za logiku? Beru, že jsou lidé, kteří si rádi nechají postavu "přidělit" pravidly, v tomto případě i co do možnosti vykonávat povolání, ale co my ostatní?
Fixlování? Ale fuj!!! My hody hážeme vždy pod dohledem Nejvyššího. Styďte se!!!
Tady se tedy budu stydět za to, že jsem nechtěl s postavou páchat pravidelně sebevraždu, abych si konečně mohl zahrát toho vojevůdce. I když ne. Nemá to být hra s postavami, kteérchtějí hráči, místo aby si museli vzít to, co jim na základě náhody přidělí pravidla?
U bojovníků rozsah parametrů vyšší než rozdíl hodu kostkou, tohle jsem nepochopil. Můžeš to nějak upřesnit?
Můžu - jeden bojovník má útok 10, druhý má obranu 29. První má průraz 29 a zranění 30 - 35, druhý zbroj 8. První by druhého zabil na jedinou ránu, ale nikdy se do něj netrefí.
Před bojem pak situace často vypadala tak, že jsme si prohlédli výzbroj soupeřů a podle toho si vzali zbraně. Protivníci ale přezbrojili, pokud měli tu možnost - takže jsme přezbrojili i my, a tak dál. Jasně, dalo se vrhnout do boje s nevhodnou zbraní, ale pak to mohlo dopadnou jako jsem psal na začátku - mám dlouhý meč, abych někoho zasáhl, ale osekávám ho 3x déle, protože když prorazím, tak nezraním dost a naopak.
Příprava CP je složitější to uznávám, ale v tom se právě pozná dobrý Nejvyšší. A házet CP? Kdo to dělá? Když potřebuje CP rytíře tak jej tak prostě vytvořím.
Tak to jsem nebyl dobrý nejvyšší, protože jsem si nechtěl připravovat dvacet potenciálních CP předem, když na ně nemuselo dojít a přímo při hře to příliš zdržovalo.
Bestiář je silně omezený. A ano disponuje dost divnými potvorami, ale to DRD taky a nikomu to nevadí. Rozzuřený býk? Pro 3 válečníky do 5.úrovně se to rovná 80% smrti až 2 z nich a pokud jste jej udolali noži a dýkami, tak je to dost divné. Zřejmě jste nehráli na dosah zbraní a přiskakování.
Mě divné potvory vadí kdekoliv. Na dosah zbraní jsme hráli, ale býk žádný nemá, a přiskakování v pravidlech nebylo. jo, zapomněl jsem na pixie kouzelníka a jeho ohnivé střely nebo co to měl.[/quote]

Ještě by mě zajímalo, jestli ses dostal ke Stínu až když vyšel ve druhém vydání, nebo jsi ho hrál v prvním vydání a pak přešel na druhé. Protože kamarád začal po roce hraní Stín upravovat (třeba přidal vůli), a kdybych mu neřekl, že jednodušší bude udělat vlastní pravidla a neudělal je, tak jsme ho možná hráli i teď.

Btw myslím, že největší potenciál Stínu je nevyužitý - totiž rozsah vlastnoatí 1 - 33 a procentuelní hod. Kdybych totiž činnosti rozdělil na lehké, střední a těžké, tak můžu úplně snadno vzít jedno-, dvoj- nebo trojnásobek vlastnosti a podhazovat ho procentuálním hodem, abych zjistil úspěšnost v činnosti. A tu můžu ve specifických případech zvyšovat naučenými schopnostmi.

Protože když pak má půlka skupiny vylézt na strom a jediná postava, která má na to dovednost a tedy smí něco takového provést ještě spadne, uvěřitelnost takové hry dost utrpí.

Ještě k tomu kouzelníkovi - srovnej to se Shadowrunem 2e, který v té době už byl k dispozici i česky. Kouzelník může kouzlit, dokud nepadne únavou, která ale není předem daná. A když padne únavou, tak je jedno, že nemůže kouzlit, protože nemůže dělat už vůbec nic.
Nemluvě o systému, kde kouzelník je limitován úplně jinak.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Thanathos píše:Systém, kde kouzelník může kouzlit bez jakéhokoliv omezení neznám. Ale rád se přiučím.
Ars Magica
Shadowrun
Sorcerer
Dark Ages: Mage
Mage: the Ascension
Mage: the Awakening


(a mnoho dalsich)

Nie su to magovia "bez obmedzeni", ale rozhodne su to vsetko magovia bez takych obmedzeni, ako mas na mysli ty ;)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Systém, kde kouzelník může kouzlit bez jakéhokoliv omezení neznám. Ale rád se přiučím.
v dnd4e muze vycerpat silna kouzla, ale nikdy nezustane uplne na suchu

pak je tu hromada narativnich indie her, kde se zacne vycerpani resit, az kdyz je pribehove zajimave (napr strepy)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

OK, pánové, začínáte až nepříjemně vypadat jako samozvaní misionáři. Vrhli jste se na Thanatha pomalu jako hyeny, vy hanby! :>;o) :P

Každopádně zvolněte prosím trochu tempo. Tohle by měla být diskuze o Stínu meče. Není to reklamní prostor pro inzerování vašich oblíbených her.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Stin mece jsem hral nekolik mesicu celkem na vazno jeste za dob dracaku a uzil jsem s tim hodne srandy :)

ale vyrostl jsem z toho; neni to dobry system ani na narativni (nepomaha vubec, casto prekazi), ani na gameisticke (neni dostatecne vybalancovany) hrani.

Chapu, ze kdyz to ale nekdo zacne hrat (protoze nic jineho skoro neni k dispozici) a roky ty pravidla upravuje, tak uz mu vyhovuji.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 19. 8. 2008, 09:54, celkem upraveno 3 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

No, já sem si Stín meče zařadil do kategorie IMHO nic moc v okamžiku, kdy sem tím listoval a našel sem rasu zvanou ptákon... :>:o/
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů