Oživení Stínu meče

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8116
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od OnGe » 19. 8. 2010, 14:03

BasilisK píše:... a muj ptakohlav Kohót paladin radu Slepica (utopil se $cry$ )...
Copak, s jeho radem skoncovala nejaka kuna a on to tezce nesl? :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od BasilisK » 19. 8. 2010, 14:10

onge píše:
BasilisK píše:... a muj ptakohlav Kohót paladin radu Slepica (utopil se $cry$ )...
Copak, s jeho radem skoncovala nejaka kuna a on to tezce nesl? :)
sebevrazda to nebyla. to by bylo proti Slepicove uceni :D
a pamatuju si, ze lepe nez nejakou zbrani docelal kydlil klovancem (rodova zbran).

Nekdo odsuzoval ty divne rasy (ptakohlav, vlken, jesterec) - pro me to bylo temer hlavni lakadlo :D (a zajimave je ze se pak nejaky drakovec objevil v DnD4e a nikdo uz ani nepipl...)
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15468
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 19. 8. 2010, 15:17

Ke zbraním mám jednu otázku - používáte (nesmyslné) pravidlo, že větší zbraň má lepší útok a větší zranění při stejném průrazu, a naopak menší zbraň zase menší?

Na hru přijedu, doufám, že to už tentokrát vyjde.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8116
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od OnGe » 19. 8. 2010, 15:48

Proc nesmyslne? Cim vetsi dira, tim horsi zraneni. Podle me to dava smysl...
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15468
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Jerson » 19. 8. 2010, 21:08

onge píše:Proc nesmyslne? Cim vetsi dira, tim horsi zraneni. Podle me to dava smysl...
Myslíš, že když o polovinu prodloužíš kopí, tak se s ním snáze trefíš?

Hlavně je ale problém s vyvážeností, protože obrana se nemění, takže velcí tvorové se navzájem trefují automaticky bez možnosti uhnout. Malí tvorové se prozměnu navzájem netrefí nikdy.
A hlavně z toho plyne, že pro boj zbraněmi je nejlepší být co největší, což se v praxi ukazuje jako nesmysl.

Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 10:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Thanathos » 20. 8. 2010, 06:16

To Jerson: Ano, pravidla velikostího poměru na zbraně používáme. Baví nás :D
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4659
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od PetrH » 20. 8. 2010, 07:07

hele a existuji v cr vubec jeste nejaky odvazlivci jak zdatni chlapci JH, kteri hraji aktivne stin? timto zdravim sva studenstka leta na GVN :)
OT: celkove v JH je dost silna zakladna pro RPG, jen je skoda, ze Markus utekl a konvertoval do Bruna:) a jini jako ja k Praglu.
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8116
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od OnGe » 20. 8. 2010, 07:52

Jerson píše:Myslíš, že když o polovinu prodloužíš kopí, tak se s ním snáze trefíš?

Hlavně je ale problém s vyvážeností, protože obrana se nemění, takže velcí tvorové se navzájem trefují automaticky bez možnosti uhnout. Malí tvorové se prozměnu navzájem netrefí nikdy.
A hlavně z toho plyne, že pro boj zbraněmi je nejlepší být co největší, což se v praxi ukazuje jako nesmysl.
Myslim si, ze se nejlepe trefim zbrani odpovidajici me velikosti :) Takze treba 2,5m kopim bych dokazal bojovat lip, nez metrovim, nebo nedej boze petimetrovou pikou. Kdybych byl trpaslik, tak pro me to metrove kopi bude treba akorat.

A co se tyka trefovani, tak celkem dava smysl, ze je snazsi trefit se do neceho vetsiho, ne? Treba kdybys lovil medveda, tak kopim se do nej urcite trefis, ale kdybys tohle skousel na mys, tak bys ji musel nejdriv zahnat do nejakeho kouta, kde nema diru :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Bouchi » 20. 8. 2010, 08:02

onge píše:
Jerson píše: obrana se nemění, takže velcí tvorové se navzájem trefují automaticky bez možnosti uhnout. Malí tvorové se prozměnu navzájem netrefí nikdy.
A co se tyka trefovani, tak celkem dava smysl, ze je snazsi trefit se do neceho vetsiho, ne? Treba kdybys lovil medveda, tak kopim se do nej urcite trefis, ale kdybys tohle skousel na mys, tak bys ji musel nejdriv zahnat do nejakeho kouta, kde nema diru :)
Ale treba pro dva skritky s adekvatnimi zbranemi by melo byt priblizne stejne obtizne se navzajem trefit jako pro dva obry s adekvatnimi zbranemi, ne? Podle toho, co Jerson pise, to tak ovsem neni.
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od BasilisK » 20. 8. 2010, 08:13

mozna si to pamatuju blbe, ale nemenil ten pomer jen zraneni popr. pruraz?
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8116
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od OnGe » 20. 8. 2010, 08:28

Bouchi píše:Ale treba pro dva skritky s adekvatnimi zbranemi by melo byt priblizne stejne obtizne se navzajem trefit jako pro dva obry s adekvatnimi zbranemi, ne? Podle toho, co Jerson pise, to tak ovsem neni.
A to je prave otazka, jestli by to tak melo nebo nemelo byt :) V absolutnich cislech se sice vetsi tvorove pohybuji rychleji, ale relativne k velikosti je to presne na opak. Treba pokud by obr behal o polovinu rychleji, nez normalni clovek a byl 2x vetsi, tak je vlastne pomerem k velikosti o 1/4 pomalejsi. Kdyz to vztahneme na pohyb obecne a ne jen beh, tak vychazi ze vetsi cile je vzdy snazsi zasahnout nez ty mensi. Samozrejme za predpokladu, ze nebudeme trefovat treba sneka, zelvu, nebo jine mimoradne pomale/rychle tvory :)

(sice je to spis obecna uvaha a ke stinu mece se vztahuje jen okrajove, ale myslim si, ze neni od veci se nad tim zamyslet)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Bouchi » 20. 8. 2010, 08:36

onge píše:Treba pokud by obr behal o polovinu rychleji, nez normalni clovek a byl 2x vetsi, tak je vlastne pomerem k velikosti o 1/4 pomalejsi. Kdyz to vztahneme na pohyb obecne a ne jen beh, tak vychazi ze vetsi cile je vzdy snazsi zasahnout nez ty mensi.
Jenze ja pisu o boji dvou srovnatelne velkych protivniku adekvatnimi zbranemi. Takze kdyz budou oba vetsi, tak budou pomalejsi taky oba - tj. budou sice pomaleji uhybat, ale i pomaleji utocit a vykompenzuje se to.
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Lemmy » 20. 8. 2010, 08:40

Jerson:
My jsem ho používali, nesmyslné mi tolik nepřijde.
Z jednoho pohledu by mohl být fakt, že na velikosti při zásahu nezáleží, na druhou stranu to nemusí být pravda - zbraňový poměř představuje nebo spíš ovlivňuje prostor nezbezpečnosti, nebo jak to nazvat.
(Což se navíc odráží i v tom pravidle o překonání té nebezpečně kontrolovatelné vzdálenosti soupeře, pokud má o hondě větší zbraň).
Tipuji, že by mi každý šermíř řekl, že samozřejmě záleží prvotně na výcviku, vlastnostech atd... ale že větší zbraň bývá nebezpečnější právě kvůli tomu prostoru.

Basilisk: V opraveném vydání měl vliv určitě i na útok, velikost zbraně, zranění
Průraz naopak co si pamatuji zůstával stejný - "ostrost" materiálu a síla postavy se nijak nemění, ikdyž je větší nebo menší (liší se to u tupých zbraní, ale tam nejde o průraz jako takový, ale rovnou o řešení zranění vůči zbroji).

Bouchi: Pro dva skřítky s adekvátními zbraněmi je stejně obtížné se navzájem trefit, jako pro dva obry, vzhledem k tomu, že oba soupeři mají stejný zbraňový poměř a tudíž stejné možnosti, stejné ovlivnění zbraní.
Když to vezmu z toho Jersonova pohledu, má pravdu v tom, že tohle by se mohlo řešit jinak, aby to víc odpovídalo realitě (např. v těchto případech poměr neřešit) ... ale ve výsledku to tak hrozné být nemusí.
Pokud vezmu, že útok zbraně je např. +10, poloviční poměr je +5 ... to je jediné, co se liší... základní vlastnosti, z kterých se boj počítá zůstávají, i hod kostkami (2k10) je stejný. Takže ten rozdíl schopnosti zasáhnout u malých a velkých tvorů nemusí být tak markantní (tedy, je to malá část celku... ve výsledku můžou dát vlastnosti k útoku např. 15 (průměrná hodnota vlastností), hod kostkami 10 (průměr z 2k10), což je 25... takže zbraň se základem +10, s hodnotou celkového útoku 35 je v polovičním poměru 30, což není zas takový rozdíl (ale vliv to na to určitě má).

U velkých postav to beru taky z pohledu vypravěče tak, že je určitým způsobem navozována ta archetypální představa velkých, nebezpečných bojovníků...
Ono by to i sedělo - jediné rasy, které mají zbraňový poměr vyšší jsou droubové (rození těžkopádní bojovníci), felkové (jedna z jejich primárních cest je klasický válečník) a tuším že ptakohlavové (taky proslavení bojovníci ve hře).
Trpaslíci například mají zbraňový poměr jen na skutečně dlouhé zbraně a zůstávají tak díky dalším vlastnostem archetypálně skvělými válečníky.

Menší rasy se zbraňovým poměrem - pixie - jasně kouzelná/zlodějská rasa, gnóm - v podstatě malý trpaslík, který může být dobrým válečníkem, ale vzhledem k inteligenci a obratnosti a rodové zbrani bych si je představil spíš jako bojovníky intelektu, kteří bojují primárně hlavou a nápady v boji... jeho dominantní cesta bývá ale zaklínač

PetrH:
My jsme ho hráli několik let, ale to už je dávno.
Každopádně uvažuji, že zase koupím pravidla a někdy bych Stína zase dal, pokud družina bude svolná.


EDIT:
Největší zbraňový poměř je myslím 5/4.
Takže pro takovéto obry bude u zbraně se základním útokem +10 bude o +2 jednodušší se zasáhnout.
Nejmenší zbraňový poměr je 1/3 (pixie), pak 1/2 u gnóma... Tam to bude znatelnější, ale jak jsem psal... tyhle dvě rasy jedou v boji myslím na něco jiného.
A proč nezavést to pravidlo, které to v těchto případech vyrovnává?
Nikde není psáno, že něco takového udělat nemůžeme :)
Naposledy upravil(a) Lemmy dne 20. 8. 2010, 08:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4659
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od PetrH » 20. 8. 2010, 08:44

boha to ty pravidla byly tak slozity jak to tu vypadA? ja jsme snad nikdy takoveto veci ve stinu neresil.
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení Stínu meče

Příspěvek od Aljen » 20. 8. 2010, 08:51

PetrH píše:boha to ty pravidla byly tak slozity jak to tu vypadA? ja jsme snad nikdy takoveto veci ve stinu neresil.
Hehe

vobec neboli zlozitee ... ved co uz je dnes pocitanie zlomkov a scitavanie +- viacerych cisiel zavislych nielen od utocnika ale aj od obrancu (cize to nevyratas dopredu ... teda ak sa nedohodnete ze budeme v nasej kampani bojovat iba so zombiami s tymito statmi)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host