Stránka 1 z 2

Chuť magie

Napsal: 8. 9. 2007, 19:00
od Goran
Představte si Harryho Pottera se dvěma rozdíly: hrajete za profesory a magie je silně návyková. A máte setting nové hry zvané Chuť magie...

Kouzlení se dá přirovnat k pití alkoholu: jak mág kouzlí, magie jej stále víc a víc ovlivňuje - podobně jako když alkohol stoupá do hlavy. Čím víc toho mág sešle, tím víc se mu bude chtít sesílat další kouzla - piják v náladě taky často neví kdy přestat. A když se to přežene, dostaví se druhý den pořádná kocovina. Naštěstí mág může vystřízlivět, pokud se dostatečně ponoří do nějaké činnosti nesouvisející s kouzlením, a jde to ještě lépe, pokud jej ta činnost baví.

Odkaz na pravidla:
http://non.d20.cz/clanky/chut-magie.html

Napsal: 8. 9. 2007, 19:24
od Wan-To
Podle mě by šla na tématu závislosti na magii založit celá samostatná hra. Ale muselo by se vybrat takové téma, aby kouzelníci nebyli jen ochlastové a možnost závislosti byla braná úplně vážně.

Edit, upřesnění: system-does-matter hra se specifickým příběhovým tématem.

Napsal: 8. 9. 2007, 19:30
od ilgir
By bylo zajímavé, kdyby všechny postavy byli kouzelníci. Celé by to byla velká hra o alkoholismu a jak se s ním vyrovnat.

Napsal: 9. 9. 2007, 21:54
od Goran
Samozřejmě, hru z toho udělám, a bude o vyrovnávání se s "alkoholismem". Jen k tomu musím vymyslet systém motivací, aby mágové (tedy postavy) byli nuceni se každou chvíli rozhodovat, zda kouzlit a dostat se do nálady (i s následnou kocovinou), nebo nekouzlit a řešit věci jinak. Nemagické řešení bývá náročnější a s nějakou tou náladou prakticky nemožné, na druhou stranu narůstající nálada oslabuje i šance na řešení problémů magickou cestou. Proto jsou mágové typu Gandalf, kteří kouzlí jen v případě nouze, a mágové-opilc, kteří kouzlí pořád jen tak z frajeřiny. Napětí mezi oběma skupinami může být jedním ze základních konfliktů celé hry.

Napsal: 10. 9. 2007, 01:08
od Pieta
To je naprosto vynikající nápad! S tím se dá tak krásně pracovat!
Mám pocit, že to je jedna z nejoriginálnějších (českých) myšlenek, jaké jsem četl.

Napsal: 10. 9. 2007, 20:54
od Wan-To
Pieta píše:To je naprosto vynikající nápad! S tím se dá tak krásně pracovat!
Mám pocit, že to je jedna z nejoriginálnějších (českých) myšlenek, jaké jsem četl.
Mně ten nápad ani tak originální nepřipadá. Jen to holt ještě nikdo nezpracoval. :roll:

Napsal: 11. 9. 2007, 21:54
od Goran
Parta mágů by musela řešit různé komplikace. Nejlepším prostředím by byla magická škola s přísnými pravidly - občas se kouzlit musí, občas nesmí a učitelé (nejlepší kandidáti na postavy) mezi sebou neustále intrikují, navíc musí řešit i různé mimopracovní trable. Ještě vymyslet jak to udělat, aby hráči komplikovali život svým postavám navzájem, a základ hry je na světě.

Myslím, že už to mám - sledujte dnešní edit.
Pro upřesnění: komentáře píšu jako samostatné příspěvky a aktualizace pracovní verze pravidel jako edity prvního příspěvku.

Napsal: 18. 9. 2007, 09:27
od Goran
Včera večer jsem hodinu editoval první příspěvek a pak jsem vlastní neopatrností o práci za tu hodinu přišel :>:o/ . Tímto se vzdávám snu psát systém editováním prvního příspěvku na fóru, aby všichni mohli sledovat průběžný stav tvorby.

Napsal: 18. 9. 2007, 09:56
od boubaque
Gorane, nejlepší bude, když si zařídíš prostor na webu, kde můžeš uložit nebo dokonce editovat soubory se svým textem. Výborná je třeba služba Google Docs, kterou využívám i já se svým systémem. Nejen, že můžeš soubor editovat onine (a tedy odkudkoliv), ale můžeš přidělit práva pro pozměňování i někomu jinému ;)

Napsal: 18. 9. 2007, 18:54
od Goran
Jo, něco takového budeme brzy používat pro správu Erinelu. Nicméně než se hned teď učit s něčím novým, to radši budu všechno psát staromódně ve wordu a čas od času to překopíruju sem.

Napsal: 23. 9. 2007, 19:23
od Goran
Pracovní verze hry dokončena a překopírována na fórum (je to takový delší článek :-| ).
Uvítám nejrůznější poznámky a připomínky, ať případné chyby (lépe řečeno rušivé vlastnosti systému) vychytáme nejlépe ještě před Slezinou.

Napsal: 25. 9. 2007, 14:27
od crowen
zaujimava myslienka, co takto sa inspirovat v Masquerade, snazit sa drzat v utajeni, boj proti tym, co nerespektuju utajene pripadne ochrana obycajnych smrtelnikov pred niecim, s cim sa da bojovat len magiou (konflikt - snaha o utajenie magie a nutnost pouzivat ju)

Napsal: 25. 9. 2007, 15:11
od Goran
Hra se v primárním nastavení odehrává na magické škole, kde kouzlení omezují četné zákazy a pravidla. Studenti nesmějí kouzlit mimo vyučování, nesmí být trestáni kouzly, seslání kouzla na jiného kouzelníka může být vnímáno jako urážka... Rozšířit zákaz kouzlení na situace, kdy je v okolí nějaký "mudla", před kterým se musí existence mágů tajit, je vcelku logické rozšíření tohoto omezení.

Napsal: 1. 10. 2007, 20:12
od Goran
Další aktualizace, tentokrát jde o zapracování nápadů vymyšlených na Slezině a po ní na základě prvního playtestu. Těšte se na zápis z něj!

Napsal: 1. 10. 2007, 21:16
od Wan-To
Gorane, tady máš podklady pro zápis z naší fraškovité hry, které jsem průběžně dával dohromady při playtestu.

Prostředí
Škola čar a kouzel ve Vředech uprostřed velkého vředoviště, které mudlové vidí jako vřesoviště.

Hlavní postavy
- Soudružka profesorka Naděžda Kovalenko [Wan-To]
- Ředitel Frank Loyd [Kuba]
- Ilgir z Cheltenhamu [Ilgir]
- Sigfried von Grünbach [Fritzs]

Vedlejší postavy
- Slečna Smithová [Boubaque]
- Slečna Nowakowa [Marek]
- Školník [Wan-To a myslím, že ještě někdo]
- Inspektor [Goran - vypravěč]

Komparz :)
- Studenti
- Mluvící klobouky

Scény - 1. den
1. Porada - ředitel oznámil, že zítra přijde inspektor
2. Ilgirova hodina zeměpisu, zkoušení studentky Smithové, dostala za pět a byla pozvána k Ilgirovi na odpoledne do kabinetu
3. Sigfriedova hodina, šití kloubouků při rodinné výchově a konflikt se studenty
4. Hodina soudružky Kowalenko, zadání eseje o Marxismu-Leninismu
5. Zadání nějaké práce (úklízení apod.) školníkovi
6. Návštěva slečny Smithové u Ilgira v kabinetu, ta za zlepšení známek vyleštila Ilgirovi dveře
7. Sigfriedova porada s kloubukama na kterou vtrhnul uklízet školník; Sigfried ho proměnil v kloubouk
8. Tělocvik se soudružkou Kovalenko, zmrzačila slečnu Smithovou (přišla pozdě, protože byla u Ilgira)
9. Ředitelova přesnáška (???)
10. Porada s ředitelem, ředitel se začal shánět po školníkovi
11. Krysy (???)
12. Soudružka Kovalenko donesla řediteli na Ilgira, že si v kabinetě užívá se studentkami, důkazem slečna Nowakowa
13. Inspekce u Ilgira, zkoumání studentek (???), hledání školníka
14. Pohovor s Ilgirem u ředitele, usvědčen Nowakowou ("Když mně se to líbilo." $:) )
15. Šití spousty klouboků (asi na Sigfriedově hodině)
16. Ukradení klouboku školníka soudružkou Kovalenko
17. Klobouky chtějí po řediteli striptýz za to, že mu řeknou, kde je školník

Scény - den 2
1. Pohovor u ředitele se Sigfriedem a soudružkou Kovalenko
2. Konflikt mezi soudružkou Kovalenko a Ilgirem - soudružka má zelené vlasy, Ilgir proměněn v "антиконцепсе гормонални илгир"
3. Vyvolání mamuta na Sigfriedově hodině
4. Soudružka Kovalenko se vlivem magie zbláznila
5. Příchod inspektora do školy

Závěr
Klobouky svlékly inspektora, ředitel vymyslel, že to ututlá, když inspektor dá škole povolení na další 4 roky. Ilgir zůstal proměněn v antikoncepční pilulky, soudružka Kovalenko bláznem.

Hlášky
Studentkám bylo zakázáno chodit na konzultace k Ilgirovi do kabinetu, a to ani ve skupinkách.
Ředitel: Nepřeju si ani, aby k vám chodili po skupinkách; radši byste to měli dělat ve třídě.

Někdo se zeptal učitele, co je to ten Marxismus-Leninismus a Marek coby nějaký student se přihlásil a odpověděl: Prosím, to je jako fašismus, akorát je tam větší zima.

Trochu víc o mé postavě, soudružce Naděždě Kovalenko
Předměty: praktické dějiny čar a kouzel, tělocvik u dívek
Záliby: šikanování hezkých studentek, hraní soliteru, navážení se do špinavého oblečení
Cíle: zasloužit se o vyhození toho amerického blba, Ilgira, ze školy a prosadit se o zavedení výuky Marxismu-Leninismu na škole ve Vředech
Magie: 12
Rozum: 5
Nálada na konci hry: 13