Čas pro hrdiny

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8196
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od eerieBaatezu » 19. 6. 2010, 20:42

Dobrá, a když bych měl hodně obecné vlastnosti a meč i sekera by spadaly pod "zbraně na blízko s ostřím", jde nějak modifikovat pravidlo, že nesmím v jednom kole použít stejnou dovednost?

V jednom příkladu je řeč o odlivu při sesílání kouzla, ale mechanismus nikde vysvětlen není. Vlastně celkově magie není popsaná. Kolik akcí trvá sesílání, apod.? Vím, že by šel asi dobře importovat systém z Shadowrunu, ale ty mechanismy se tam trochu různí a já nevím, zdy by někde nedošlo k deformaci CPH pravidel nebo ztrátě jejich soudržnosti.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15761
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 20. 6. 2010, 15:43

eerieBaatezu píše:Dobrá, a když bych měl hodně obecné vlastnosti a meč i sekera by spadaly pod "zbraně na blízko s ostřím", jde nějak modifikovat pravidlo, že nesmím v jednom kole použít stejnou dovednost?
Modifikovat můžeš, co uznáš za vhodné a na čem se shodnou hráči. Jde o to, že když půjde opakovaně použít jedna dovednost, která mlůže být hodně obecná, tak hráči nebudou používat nic moc jiného, protože je to číselně nevýhodné. to nevadí, pokud nehrají tak moc na čísla nebo pokud to doprovodí dostatkem popisu, ale z hlediska mechanik neexistuje vlastně žádná volba. Takže nevím, jak bys to pravidlo chtěl modifikovat, nebo přesněji čeho chceš dosáhnout?
V jednom příkladu je řeč o odlivu při sesílání kouzla, ale mechanismus nikde vysvětlen není. Vlastně celkově magie není popsaná. Kolik akcí trvá sesílání, apod.? Vím, že by šel asi dobře importovat systém z Shadowrunu, ale ty mechanismy se tam trochu různí a já nevím, zdy by někde nedošlo k deformaci CPH pravidel nebo ztrátě jejich soudržnosti.
Magie se neliší od jiných dovedností nebo bojových schopností. Jediný rozdíl je v tom, že zatímco bojovník se naučí dovednost ovládání zbraně, která mu zvýší pravděpodobnost zásahu, pak vezme braň, která má definovanou ničivost a bojuje, tak mág se musí naučit kouzlo, jehož hodnocení mu dá hodnotu ničivosti, a pak se musí ještě naučit dovednost, pomocí které bude útočit.
Takže když se budeš chtít vyrovnat třeba meči s ničivostí 6, který ovládá bojovník s doveností 3, musíš se naučit útočné kouzlo s hodnocením 6 (to bude ničivost) a pak ještě dovednost, třeba "útok ohněm" 3, kterou použiješ na útok.
Odlivy jsem používal tak dlouho, až jsem zjistil, že jich moc není třeba. Ale obecně to funguej tak, že kouzelník od hodnoty vůle odečte hodnocení sesílaného kouzla a od tuto hodnotu si hodí. Když mu padnou neúspěchy, dostane takový postih, kolik mu jich padlo.
Jinak kouzla se sesílají stejně jako probíhají jiné útoky, tedy jednou, případně dvakrát za kolo.
My jsme to řešili tak, že kouzleník před bojem ve třech kolech vykouzlí magickou zbroj, štít a útočné kouzlo (v libovolném pořadí, ale neháže si na ně, prostě to jen oznámí). A v daších kolech už bojuje, jako by měl zbraně, na každý útok i obranu si háže dovedností podle příslušného použití kouzla (útok na blízko, útok na dálku, obrana). Pokud nějaký útok na něj projde, háže si na zbroj.

Takže kouzla mají tu nevýhodu, že se je kouzelník musí naučit, aby měla účinek, zatímco když člověk sebere zbraň, tak ta má účinek sama od sebe. A pak je musí připravovat před bojem. V boji ale může kouzlit každé kolo a nikdy nemůže své "zbraně" ztratit. Odliv řeší jen silnější kouzla jako prostorová útočná, prostorová obranná a podobně, aby je kouzelník nesesílal tak často.
(Nicméně já boj pomocí spektakulárních kouzel nemám moc rád, takže proto jsem kouzla ani nijak nevypisoval. Kouzelník může normálně bojovat zbraněmi a kouzla používat na věc, kterých se jinak nedá dosáhnout, nebo jen obtížně)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8196
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od eerieBaatezu » 22. 6. 2010, 15:50

Kde se bere to rozdělení, na dva hody za kolo? Proč dva, když to není kvůli rozdělení, jeden na útok a jeden na obranu, protože můžu oběma útočit nebo se oběma bránit. Když budu mít šest rukou, tak přece nemůžu mít nárok jen na dva hody, když v pravidlech není řešeno, kolik útoků na blízko za kolo stihnu.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15761
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 22. 6. 2010, 16:03

Dva hody na kolo si hráči obvykle přinesli z DrD.
Pokud se chceš vyhnout potížím s počítáním akcí, tak to lze řešit tak, že každá zbraň nebo jejich kombinace se učí jako jedna dovednost - takže boj s mečem je něco jiného než boj s mečem a štítem nebo boj s mečem a dýkou.
Pak si každé kolo každá postava háže jen jednou, případně může rozdělit své úspěchy proti více soupeřům a následně se vzájemné úspěchy porovnají. Kro má víc, ten zasáhl a pokračuje se podle pravidel pro průraz. Za více zbraní lze situačně přiřadit nějaký bonus (nebo i postih) podle dalších vlivů. Počet rukou nebude hrát roli, kromě toho CPH nepočítá s tvory, kteří mají více než dvě ruce a už vůbec ne s tím, že by jen kvůli tomu měli více útoků za kolo.
Pravidla říkají jen, že proti každé dovednosti se dá postavit jiná dovednost a proti každému hodu stojí jiný hod.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15761
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 2. 3. 2012, 18:42

Dneska mám výročí 15 let jako tvůrce RPG. 2. března 1997 jsme s kamarádem začali vytvářet pravidla RPG, ze kterého se nakonec vyvinulo CPH.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od PetrH » 2. 3. 2012, 21:20

toz pozvedam lahev sampusu a pripijim (dokonce realne :)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3034
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Sparkle » 3. 3. 2012, 10:40

Na zdraví!
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Aljen » 3. 5. 2012, 14:29

strucna otazka:
Je verzia http://www.d20.cz/public/cph/cph.pdf posledna aktualna a updatnuta?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15761
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 3. 5. 2012, 15:11

ano, je, žádnou další verzi CPh jsem už nevytvářel.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Aljen » 3. 5. 2012, 15:22

a pravidla si este nejak modifikoval, pridaval napriklad v diskusiach?
Ci je to final final?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15761
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 3. 5. 2012, 18:51

Aljen píše:a pravidla si este nejak modifikoval, pridaval napriklad v diskusiach?
Ci je to final final?
Ne, pravidla zůstala bez změny. Chybí tam rozepsaná magie, protože je to univerzální verze, nicméně lidé co CPH hrají většinou používají vlastní verzi magie.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15761
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 23. 5. 2012, 14:08

Na základě reakcí z poslední doby se možná vrátím k úpravě pravidel CPH do uhlazenější podoby a zapracování připomínek z této diskuse. Nicméně by se mi hodily i další zkušenosti a otázky hráčů, kteří CPH zkoušeli hrát podle dosavadních pravidel.
Pokud má někdo připomínky, tak je nejlepší čas s nimi přijít.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Aljen » 23. 5. 2012, 14:33

Hrat som to neskusal a ani sa neodvazim. Priklady ako si predstavujes ze sa to ma hrat ma uplne odradili (to ze je to strasne suchoparne napisane je druha vec, ktora je ale pri fan one-man projekte pochopitelna).

Skus si este raz precitat trebars to ako hned v prvom skacu cez priekopu (a kolko detailov a zodpovedajucich cisliciek tam fihuruje). Skoncil som pri priklade ohladom opakovania cinnosti: dedo sa vracia opity domov.

Podla tychto prikladov a pravidiel okolo mam dojem ze je to najsimulacionistickejsi system aky som kedy cital, vyzadujuci tolko matematickych ukonov (priradenie cisla jednotlivym relevantnym detailom sceny a potom ich spocitanie a potom pocitanie cisla pre postavu) ze aj Stanie Meca bledne zavistou (ok tam sa castejsie deli mam dojem, co uz je uplne WTF)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15761
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 23. 5. 2012, 20:56

Tahle verze CPH vznikla v době, kdy u nás bylo k dispozici DrD, Stín meče a Shadowrun, a kde bylo hlavní otázkou hráčů, jak pravidla zajistí stejné podmínky při stejné situaci, a hlavně podmínky při adekvátně změněné situaci. První příklad je ještě o něco starší než zbytek a podle toho taky vypadá.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od PetrH » 23. 5. 2012, 21:52

zkusil jsme si cph stahnout (verze co ma fantasyobchod zdarma ke stazeni) a hned prvni dva tri dstavce uvodu bych predelal... me preci nezajima neco o monitoru a podobne...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti