Čas pro hrdiny

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 7. 2. 2010, 19:57

Tak znáš to - nemám práci, nemám holku, mám moře volného času - tak se mi nechce dělat vůbec nic, na co jindy nemívám čas.
Ale teď vážně - vím přesně co do jaké kapitoly napsat, už si to přeříkávám po větách, ale mě psaní bez nadhazování ukrutně nebaví. Už chápu, k čemu jsou dobří manažeři, a nějakého bych potřeboval.

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od jonka » 7. 2. 2010, 20:27

<dobrovolná část>
sežeň práci
sežeň holku
(toto pořadí je bezpečnější)
</dobrovolná část>

založ blog/vlákno
napiš koncept, souhrn co bys tam měl mít
napiš s čím bys začal
čekej na určité jedince (jako já) co tě tam přijdou nakopnout

jinými slovy když se nechce tobě, nech to udělat ostatní ,-)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 7. 2. 2010, 20:43

Vím přesně, jak to chci napsat - jako příručku pro nové agenty Omegy (včetně koordinátora - tak říkám Vypravěči). S tím že polovina informací bude jakoby pro člověka, který chce pracovat pro tajnou organizaci a založit si vlastní sekci s několika lidmi, a druhá polovina bude "civilní" a bude popisovat, jak si založit a vést hru. Ideálně by vždycky na jedné straně byla část pro agenta a na durhé straně vysvětlení pro hráče, co se tím myslí, i když v první verzi se mi asi nepovede texty tak hezky zkombinovat, aby to dávalo smysl.

Takže jsem začal s tím, co je to Omega - organizace abývající se podivnými jevy a operující v malýchm, víceméně nezávislých skupinách, pak jsem napsal co je to RPG (a také co není), nastínil metody, jak získat nové agenty (a nové hráče) a to je zatím vše.

Dál bude následovat určení, kdo bude koordinátor sekce a kdo polní agenti, (určení rolí), pak typ řešení úkolů (dohoda o podobě hry a tématech), pak vytváření krycí osobnosti (tvorba postavy), pak plánování akce (případava hry), pak řešení mise (průběh hry a mechaniky), pak zásahy koordinátora do činnosti skupiny (vedení hry Vypravěčem) a nakonec vyhodnoccení mise (co dělat s odehranou hrou a jak dál)
No a pak přijde popis světa (tedy setting) a řešení obvyklých problémů (všechno ostatní, zatím blíže nespecifikováno.)

Vlastně jen potřebuju, aby mi někdo kladl postupně ty správné otázky. Stačí mi jednovětná otázka a rozepíšu se na dvě strany (zejména když ta otázka bude útočná nebo nechápavá, znáš mě :-)), ale bez tohohle popíchnutí se mi píše špatně.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 2. 3. 2010, 14:38

Dnes je to přesně 13 let, co jsme s kamarádem začali dělat první verzi CPH (tehdy ještě pod pracovním názvem FM jako Fight and Magic)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Aljen » 2. 3. 2010, 14:51

Vlastně jen potřebuju, aby mi někdo kladl postupně ty správné otázky
Skus sa mozno inspirovat tym ako je spravena Lacuna alebo este lepsie majstrovsky dokonala prirucka k Penny for my thought.
Cize predstav si ze dojde buduci nadejny agent do Omegy (ci kam) a daju vyplnit dotaznik (kde vlastne nadefinujes postavu) a kde bude suhrn aktivit a procesna logika (vyber misie, uloha koordinatora a co ja viem co).
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Markus » 2. 3. 2010, 15:04

Jerson píše:Dnes je to přesně 13 let, co jsme s kamarádem začali dělat první verzi CPH (tehdy ještě pod pracovním názvem FM jako Fight and Magic)
Ideální příležitost oslavit to anotací. :P

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4673
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od PetrH » 2. 3. 2010, 15:05

docela by me ta puvodni verze zajimala:)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 2. 3. 2010, 16:07

Aljen píše: Cize predstav si ze dojde buduci nadejny agent do Omegy (ci kam) a daju vyplnit dotaznik (kde vlastne nadefinujes postavu) a kde bude suhrn aktivit a procesna logika (vyber misie, uloha koordinatora a co ja viem co).
Takhle to dělám, ale problém to bohužel neřeší. Jsem reaktivní člověk, nikoliv aktivní, proaktivní nebo jak s tomu nadává.
Markus píše:Ideální příležitost oslavit to anotací.
To samé - neumím psát anotace ke svým výtvorům. Všechno co napíšu primárně a ne jako reakci je stroké, komisní, nudné - anotací na přednášku počínaje a pravidly konče. Když napíšeš anotaci ty, prakticky jakoukoliv, bude stačit jediné slovo, se kterým nebudu souhlasit, a napíšu vlastní, mnohem lepší. Ale vyjít z cizí myšlenky je pro mě asi základ.
PetrH píše:docela by me ta puvodni verze zajimala:)
Devět vlastností, různý počet dovedností, hodnoty od 1 do 16 u obojího, sčítaly se. Myslím, že v první verzi jsme přičítali 3k6, až po dvou letech se podhazovalo pomocí k20, při úspěšném podhození se číslo snížilo o 2 a hod se opakoval, a pak znovu, tak dlouho, dokud padaly úspěchy (to jsem upravil z pravidla pro plamenomety ve Warzoně)
Klasická sestava fantasy ras, každá měla jiná rasová maxima, lidé měli základ o 1 nižší a součet maxim stejný jako jiné rasy (takže byly nevýhodné, ale to nám došlo až později). Měli jsme levely, pro všechny stejné, postupy za stále narůstající počet zkušeností. Level ovlivňoval vlastně jen iniciativu.
Sepsali jsme tabulku zbraní po vzoru Stínu meče - každá zbraň měla různé použití, sek, bod, jednouruč, dvouruč, úder a tak. Postupně jsme ji třikrát předělali, poslední verze byla čistě matematická, zbraně byly odstupňované s pravidelně se měnícími parametry.

Byly na výběr i kouzla, vzpomínám si, že byly tři úrovně fireballů a brácha jako první přišel na to, že když dosáhne úrovně 10 u toho nejslabšího, tak je stejně silný jako střední fireball, ale odliv je o dost větší, takže je slabší kouzlo prakticky vždy nevýhodné. Při pokusu o srovnání byly duplicitní kouzla o různé síle zrušeny, ale ještě šest let jsem se potýkal s finálním dořešením.

Vím, že jednou jsem jel vlakem ze školy, předělával tabulku zbraní, v kupé seděli tři další studenti a jedna slečna se zajímala, co to dělám, tak jsem vysvětloval, co je to RPG.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 5. 5. 2010, 07:54

Tak jo, už jsem konečně sepsal anotaci na CPH.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Markus » 5. 5. 2010, 17:19

Díky moc. A seznam českých her je zase o něco kompletnější.

Tak mě napadá: že veřejně dostupná je jen stará verze, to vím. Ale to, co jsme hráli na Slezině, byl ještě nominálně Čas pro hrdiny, nebo už zcela samostatný projekt?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 5. 5. 2010, 18:09

Název Čas pro Hrdiny jsem nechal pro ten starý projekt, který je hotový. Tomu novému už říkám oficiálně Projekt Omega a bude spojený s jakýms takýms settingem.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7970
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od eerieBaatezu » 18. 6. 2010, 22:43

Tak jak je na tom nová verze pravidel? Doufám, že bude už brzy něco k počtení.


A ještě několik otázek, velmi stručně, zda to chápu:

1. Bojuji s mečem: hodím si jednou na (obratnost + boj s mečem) a výsledek rozdělím na útok a na obranu (tzn. neházím si jednou na útok a jednou na obranu)?
2. Bojuji s mečem a štítem: hodím si na (obratnost + boj s mečem) a výsledek rozdělím na útok a na obranu a hodím si na (obratnost + boj se štítem) a výsledek rozdělím na útok a na obranu (tzn. mohu někoho seknout mečem a udeřit štítem, nebo seknout mečem a bránit se štítem, nebo bránit se mečem a uděřit štítem, nebo se bránit mečem i bránit štítem; nebo útočit mečem i štítem a bránit se mečem a štítem, když rozdělím úspěchy u mečem i štítu do útoku a do obrany, jako v první otázce)?
3. Jak se množství úspěchů na útok oproti soupeřově množství na obranu projevu, když se zranění počítá jinou zvláštní mechanikou (průraz a tvrdost)?
4. Počítá se do hodu na útok/obranu nějaká kvalita zbraně, jako u zranění ničivost zbraně? Jakože třeba katana od Hattoriho Hanza ( :D ) bude mít bonus +10 na útok, obranu a ničivost?

Díky. :)

* edit: Budu rád, když opravíte mé skloňování Hanzova jména... :)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 19. 6. 2010, 08:11

Nová verze se jmenuje Projekt Omega, i když vlastně jde o jiná pravidla. CPH jsem poslal Bouchimu, aby se k nim vyjádřil, ale zatím si buď nenašel čas na přečtení, nebo nechce konkurenci DrD2, každopádně na CPH už nepracuju, nevím, co bych na něm vylepšoval :-)
eerieBaatezu píše:1. Bojuji s mečem: hodím si jednou na (obratnost + boj s mečem) a výsledek rozdělím na útok a na obranu (tzn. neházím si jednou na útok a jednou na obranu)?
Ono záleží na tom, jestli chcceš boj řešit jednodušeji nebo podrobněji. V prvním případě si hodíš pouze jednou za bojové kolo na jednu dovednost, a kdo má více úspěchů, ten dosáhl převahy ve výši rozdílů úspěchů a způsobuje další efekty. Dvě zbraně nebo zbraň a štít se v tomto stylu boje nijak zvlášť neprojeví.

Druhá možnost je mít možnost rozdělení útoku a obrany - pak má každý nárok na dvě akce (což značí dva hody) v jednom kole. Takže vždy může použít jednou vlastnost a dovednost k útoku, a pak jinou vlastnost a jinou dovednost k obraně. Nebo můžeš použít obě k útoku nebo obě k obraně, nebo jednu k útoku a druhou k něčemu jinému. Důležité je jen to, aby všechny postavy měly nárok na ten samý počet hodů za bojové kolo, a aby se každá dovednost dala použít jen jednou. (Pravidlo o pouze jednou požití také vlastnosti je volitelné, exsituje kvůli možnosti namaxovat si třeba obratnost, pak chtít mít tři hody za kolo a ke všem třem obratnost počítat, což dá trojnásobnou výhodu. Pokud nejsou ve hře munchkini, není tohle pravidlo potřeba).

Takže budu předpokládat obvyklou dohodu - dva hody na kolo, neomezené použití vlastností. Máš meč. Budeš si házet na jednou na obratnost v útoku a jednou na obratnost při obraně. Dovednost s mečem buď přičteš k útoku, k obraně nebo ji rozdělíš mezi útok a obranu.
Máš meč a štít - budeš si házet jednou na útok a jednou na obranu. Máš dvě dovednosti, takže jednu v plné váši použiješ k útoku a druhou v plné výši k obraně.
V obou případech bys ale mohl i dvakrát zaútočit - třeba na protivníka, který sám útočit nechce - a dvakrát si hodit na útok. Pokud máš jen meč, tak bys jednou použil dovednost boje s mečem a podruhé třeba boj pěstí. Pokud máš meč a štít, tak na první útok bys použil boj mečem a na druhý útok boj štítem.
Stejně tak by ses mohl dvakrát bránit a dvakrát si hodit na obranu.
3. Jak se množství úspěchů na útok oproti soupeřově množství na obranu projevu, když se zranění počítá jinou zvláštní mechanikou (průraz a tvrdost)?
Tohle jsem obvykle zohledňovali tak, že za každé dva úspěchy, o které útok převyšuje obranu dostal útočník bonus +1 na průraz. Ale teď bych ti asi řešil jednodušeji - hod na průraz bych vynechal úplně, a prostě bych k přebývajícícm úspěchů z útoku přičetl ničivost zbraně, odečetl tvrdost zbroje a výsledek by byl poškození. Pokud bybyl záporný, tak by obránce nebyl zasažen.
eerieBaatezu píše:4. Počítá se do hodu na útok/obranu nějaká kvalita zbraně, jako u zranění ničivost zbraně? Jakože třeba katana od Hattoriho Hanza ( ) bude mít bonus +10 na útok, obranu a ničivost?
Ne, kvalita jen omezuje maximální výši dovednosti a je to pravidlo zavedené proto, aby mistři v oboru měli důvod používat jen ty nejlepší nástroje a pomůcky, zatímco amatérům mistrovské náčiní nijak nepomůže.
Jiná věc je, pokud bude předmět artefaktový a bude obsahovat část duše (a bojových schopností) Hattoriho Hanzy. Pokud bude mít katana kvalitu 10, bez potíží bude moct obsahovat i část duše s hodnocením 10, a bude dávat dovednost boj s katanou s hodnocením 10 každému držiteli. To bude výhodné pro všechny, kteří budou mít dovednost nižší, protože dovednost katany jim tu jejich nahradí. Mistr s dovedností boj s katanou 10 už nepozná rozdíl mezi touto a svou, tedy ne na schopnosti boje (ale může použít duši katany k jiným efektům stejně jako všichni ostatní*). A pokud by náhodou měl někdo vyšší dovednsot boje, tak to tahle katana bude omezovat a pravděpodobně ji zahodí, protože by třeba místo boje 12 měl jen boj 10 - katana by se mu snažila vnutit Hattoriho styl boje.

*) zmíněné efekty znamenají třeba jednorázové ignorování postihů k boji. Dejme tomu, že katana má vlastní "duši" 10, bojovník má momentálně postih -4. Může "spálit" 4 body duše z katany a zaútočit bez postihu. V dalším kole může spálit další 4, aby se bránil bez postihu. A ve třetím kole použije zbylé dva, aby zaútočil s postihem o 2 nižším, a pak je katana prázdná - tedy duše v ní stále je, ale už nedává žádnou sílu - a samozřejmě pokud by na ni spoléhal při boji, tak nebude dávat ani žádné schopnosti.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7970
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od eerieBaatezu » 19. 6. 2010, 09:13

Tak jak je na tom Projekt Omega? Doufám, že bude už brzy něco k počtení. :D (Mimochodem, v čem budou jiná, když na CPH není už co vylepšovat?)


Takže když jsem šermíř pouze s mečem a na obranu využívám jenom meč a ne třeba ten boj pěstí, tak mám ale jen jeden hod s mečem v kole a tak ten, kdo použije na obranu něco jiného má výhodu. Takže vlastně každý šermíř musí být v dovednosti minimálně dvakrát lepší, aby se vyrovnal protivníkovi, který používá na obranu i nějakou jinou dovednost, než svou zbraň. Třeba postava s mečem a štítem pak bude mít o dost výhodu. De facto to nutí šermíře k tomu, aby jen nešermovali.

V pravidlech je zmínka o boji se dvěmi dýkami a pro útok s druhou je dovednost "boj se zbraní v druhé ruce". Jak zajistím, aby postava v druhé ruce nepoužívala jakou zbraň se jí zlíbí? (Hodně banální otázka, zajímá mě jen nějaké návodné pravidlo pro podobné situace). Nebo, když bude s dýkami mistr a bude mít "boj se zbraní v druhé ruce" špatný, může se jeho mistrovství v hodu nějak projevit?

A na to jsem se chtěl zeptat a vidím, že už jsi to nastínil. Mohou být hodnocení vyšší než 10? Ta stupnice je antropocentrická? Tzn. že kdejaký obr a drak mohou mít sílu nebo tělo vysoko nad 10?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 19. 6. 2010, 10:35

eerieBaatezu píše:Tak jak je na tom Projekt Omega? Doufám, že bude už brzy něco k počtení. :D (Mimochodem, v čem budou jiná, když na CPH není už co vylepšovat?)
Na odkazu, který byl pod názvem najdeš mechaniky Projektu Omega - je to jiný systém, s peně danou šancí na úspěch, nastavováním rizika, každý výsledek testu má svůj význam v konečném výsledku, větší pravomoci hráčů, jednodušší vyvažování, použitelnost jakkoliv nízké schopnosti a tak podobně.
Takže když jsem šermíř pouze s mečem a na obranu využívám jenom meč a ne třeba ten boj pěstí, tak mám ale jen jeden hod s mečem v kole a tak ten, kdo použije na obranu něco jiného má výhodu. Takže vlastně každý šermíř musí být v dovednosti minimálně dvakrát lepší, aby se vyrovnal protivníkovi, který používá na obranu i nějakou jinou dovednost, než svou zbraň. Třeba postava s mečem a štítem pak bude mít o dost výhodu. De facto to nutí šermíře k tomu, aby jen nešermovali.
Nikoliv - i když budeš šermovat jen s mečem, máš pořád nárok na dva hody. Ale samozřejmě že jsi vy nevýhodě proti člověku, který umí používat dvě zbraně (nebo zbraň a štít) a má je rukách. Takže buď můžeš být lepší šermíř, aby ses mu vyrovnal (což je obtížné, ale ne nemožné), nebo si můžeš vzít dovednost, která bude tuto nevýhodu kompenzovat - třeba kromě boje mečem mít ještě dovednost "blokování štítu" nebo "piruety" nebo "nouzová obrana". Pak na tom budete stejně, protože se oba musíte naučit dvě dovednosti za stejné body.
Další možností samozřejmě je nedat protivníkovi čas, aby si nasadil štít (nehledě na to, že tahat štít třeba po městě je dost nepraktické) a tím ho připravit o jeho výhodu.
V pravidlech je zmínka o boji se dvěmi dýkami a pro útok s druhou je dovednost "boj se zbraní v druhé ruce". Jak zajistím, aby postava v druhé ruce nepoužívala jakou zbraň se jí zlíbí? (Hodně banální otázka, zajímá mě jen nějaké návodné pravidlo pro podobné situace). Nebo, když bude s dýkami mistr a bude mít "boj se zbraní v druhé ruce" špatný, může se jeho mistrovství v hodu nějak projevit?
Dovednost "boj s druhou zbraní" slouží k tomu, aby postava mohla mít jednu dovednost na ovládání primární zbraně a druhou, která jí umožní vzít dvě tyto zbraně. Tedy může mít dýku a k ní si vzít druhou dýku. Může si vzít krátký meč a k ní další krátký meč, aniž by potřebovala novou dovednost. Ale nemůže si pomocí této dovednosti vzít meč a k ní sereku, nebo dýku.
Ale samozřejmě může mít také dovednosti "boj mečem" a "boj dýkou", a pak může mít v jedné ruce meč a v druhé dýku. Když bude mít navíc "boj sekerou", může mít sekeru a dýku (i když by to vypadal dost divně, nicméně pravidla divnost neřeší)
A na to jsem se chtěl zeptat a vidím, že už jsi to nastínil. Mohou být hodnocení vyšší než 10? Ta stupnice je antropocentrická? Tzn. že kdejaký obr a drak mohou mít sílu nebo tělo vysoko nad 10?
S obry CPH nepočítá, neexistuje pro ně rozumná extrapolace pravidel - přesněji udělat jdou, ale možná že některá pravidla budou dávat nerozumné výsledky, třeba v oblasti dosahu zbraní a podobně. Ale jinak samozřejmě hodnocení 10 je jen doporučené maximum pro humaniodní postavy, ale nikoliv zásadní limit. Nicméně hodnocení vlastností 10 a dovedností 10 mi stačilo i pro archanděla. S drakem přímo moje skupina nikdy nebojovala, a já si klasický boj zbraněmi na jedné a tlamou, drápy a ocasem na druhé straně nedovedu ani představit.

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host