Čas pro hrdiny

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Čas pro hrdiny

Příspěvek od Jerson » 21. 8. 2007, 14:24

Čas pro hrdiny (CPH) je RPGčko vytvářené od 3. března 1997. Kromě verze je celé mým dílem a za tu dobu prošlo poměrně značným vývojem.

Od začátku bylo postavené na dvou myšlenkách - návodnosti a volnosti. Postupem času se tyto dvě myšlenky rozvíjely a za poslední dva roky jsem přidal další, totiž důraz na vliv hráčů na hru a částečné přebírání Vypravěčských pravomocí.

Dalo by se říct, že CPH je vcelku klasická RP hra s několika nepříliš obvyklými, ale zajímavými prvky.

Paralelně s CPH jsem vytvářel různé samostané části pravidel jako Systém dějových zvratů, Magie rovnováhy nebo Multikampaň, které zamýšlím včlenit do základu pravidel, minimálně jako volitelné možnosti.

V současné době hrálo CPH ve věech jeho verzích 86 lidí přímo se mnou a blíže nespecifikovaný, ale zhruba stejný počet dalších lidí, z nichž někteří už jiná pravidla používat nechtějí.

Na stránkách non.D20.cz si můžete stáhnout CPH verze 2007 plus další dodatky, jako třeba Karty vybavení pro hru na konci 30. let 20. století v Evropě.

Na verzi 2008 právě pracuji.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 10. 3. 2008, 20:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 10:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cypher » 9. 2. 2008, 15:57

Mám dotaz ohledně Vícenásobných útoků v CPH.
Při vícenásobném útoku jednou a tou samou zbraní postava provede pouze jeden test a úspěchy mezi útoky rozdělí, přičemž každý další útok obdrží postih o 2 vyšší než předchozí... Nicméně jestliže postava při prvním útoku neuspěje, má na druhý postih ve výši rozdílu úspěchů mezi obranou protivníka a útokem.
Takže pokud bude mít protivník 2 úspěchy na obranu, tak já potřebuju 8 úspěchů na 2 útoky (3 úspěchy na překonání obrany v 1. útoku + 5 úspěchů na překonání obrany v 2. útoku)?

Nejlepší by byla praktická ukázka souboje s využitím vícenásobných útoků a obran. Ta mi v pravidlech dost chybí, protože u ukázek si vždycky ověřuju zda jsem předchozí kapitolu pochopil správně.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 10. 2. 2008, 08:14

Je to přesně naopak - dejme tomu, že si hodíš 8 úspěchů na útok. Obránce má dva úspěchy na obranu. Pokud všechny své úspěchy použiješ proti tomuto jednomu obránci, tak máš šest úspěchů navíc. Jestli je popíšeš jako sérii šesti rychlých ran nebo jednu silnou a drtivou je v podstatě na tobě.
Řešení opakovaných útoků na jednoho protivníka (v jedné akci) jsem zrušil jako zbytečnost, smysl to má jen u automatických zbraní a to se řeší prostým bonusem.

Nicméně občas si hodíš 8 úspěchlů a máš proti sobě dva protivníky - nebo i více.
Dejme tomu, že své úspěchy rozdělíš rovnoměrně, tedy čtyři na prvního a čtyři na druhého. Oba si hodí na obranu a oba mají tři úspěchy. Na prvního máš tedy jeden úspěch navíc a zasáhl jsi ho (pomíjím možnost nákupu úspěchů za neúspěchy). Na druhého máš postih -2, a tedy jen 2 úspěchy, on má tři na obranu a tak útoku odolal.

Mohl bys to udělat i jinak - svých 8 úspěchů rozdělíš na 3 na první útok a 5 na druhý útok - protože s postihem -2 na druhý útok ti zbydou zase jen 3 úspěchy a oběma soupeřům věnuješ stejně "pozornosti". Jenže když si oba hodí 3 úspěchy na obranu, tak jsi nezasáhl pořádně ani jednoho, protože oni mají stejně úspěchů jako ty.

Když máš tři protivníky, je to v jistém smyslu jednodušší - dokud nehodíš víc než 8 úspěchů, nemáš šanci napadnout toho třetího (opět pomíjím možnost "nákupu" úspěchů za neúspěchy). Na prvního potřebuješ alespoň 1 úspěch. Na druhého alespoň 3, protože s postihem -2 ti zase zbyde jeden. A na třetího potřebuješ 5 úspěchů, protože budeš mít postih -4, a zase ti zbyde jeden. 1 + 3 + 5 je 9.

To znamené, že když čelíš více protivníkům a začneš útočit na všechny najednou, jsou tvé útoky mnohem slabší (třikrát jsi útočil s úspěchem 1, čemuž nejspíše odolá i hodněš slabý obránce) místo abys zaútočil jednou s úspěchem 9 (a tomu průměrný bojovník zřejmě neodolá vůbec)

Ještě jedna důležitá poznámka - na obranu se technicky háže až po útoku a po případém rozdělení úspěchů mezi více cílů, takže ty dopředu nevíš, kolik úspěchů budeš potřebovat na toho kterého obránce.

A ještě ten postih za neúspěšný útok ... to je další ztížení boje s více protivníky.

Dejme tomu že máš svých 8 úspěchů na útok, dva protivníky a druhý je nebezpečnější. A ty tedy lehce sekneš po prvním, jen tak aby se neřeklo a na silnho priotizbytek sil věnuješ druhému - rozdělíš úspěchy 1 na slabého protivníka a 7 na silného protivníka.

Jenže slabý obránce má velké štěstí a hodí 7 úspěchů na obranu. Kdybys útočil jen na něj, tak jsi ho stále zasáhl, teď tvůj útok odrazil a ještě nevíc tě rozhodil - má o 6 víc než ty, takže ty máš na druhý útok dalších -6. Takže teď zaútočíš na toho druhého - věnoval jsi mu 7 úspěchů, postih máš -2 za druhý útok v té samé akci a -6 za rozhození, celkem -8 - tedy pokud se on nebude bránit strašně špatně, tak si ani neškrtneš.

No a ještě poslední co mě napadlo - dejme tomu, že máš nějakou zbraň, která má posílený první útok - jed, kouzlo, cokoliv, co se projeví jen při prvním zásahu. Ze svých 8 úspěchů věnuješ 3 na první útok, obránce hodí 2 úspěchy a ty zasáhneš, napočítáš mu zranění - a on pořád stojí. Takže si to rozmyslíš a místo abys sekal jeho kámoše, dáš mu ještě jednu ránu. Zbývá ti 5 úspěchů, odečteš jeden za opakovaný útok na toho samého soupeře a máš čtyři - on už asi nebude mít žádné úspěchy na obranu v zásobě, takže zasáhneš, a tak mu navýšíš poškození o 4 (už znova nezapočítáváš ničivost zbraně ani odolnost zbroje).

Ještě abych vysvětlil, proč je za druhý útok postih -2 - útočíš znovu (-1) a na dalšího protivníka (-1). Pokud je to ten samý protivník, tak druhou -1 nepočítáš. Ale pokud by druhý protivník stál tobě za zády (-1), tak máš postih celkem -3. A kdybys ho navíc neměl v zorném poli (-1) - to jako že by ti stál opravdu přímo za zády tak, že na něj pořádně nevidíš ani když otočíš hlavu, tak máš postih už -4.

A tedy bojovník stylu Chucka Norisse, který se nechá obestoupit dvěmi nebo dokonce třemi protivníky buď rychle vyřídí jednoho a zaujme lepší pozici, nebo musí být zatraceně dobrý, aby mohl bojovat se třemi současně, nebo prostě zemře velmi rychle.

Stačí to takto?

Andros
Příspěvky: 92
Registrován: 31. 8. 2006, 13:44
Bydliště: Brno / Bratislava

Příspěvek od Andros » 10. 2. 2008, 17:23

Neviem, či je toto vhodné vlákno aj na reakcie -- ak nie, tak to presuňte/zmažte, prosím.

Prednedávnom som ČPH prečítal a svoj čerstvý názor som vyjadril na ddcz pri stole o indies týmito slovami:
Andros na ddcz píše:Tak som teda prečítal CPH. Hmmm ;-)

Mám z tejto hry mierne zmiešané pocity... Sama sa pyšní titulom "príbehovo akčný RPG systém" a podľa tejto definície som čakal niečo na spôsob Wushu, ale nie všetko môže byť na jedno kopyto, čo som si uvedomil možno trochu neskoro. Kvôli tomu som bol pri prvom čítaní mierne zarazený príliš častým počítaním a proste všade prítomnými čísielkami. Napriek tomu, ako tak teraz opäť listujem touto cca tridsaťstranovou príručkou, tak sa mi zdá celkom vhodné, že má presne určené nemenné princípy, ktoré sa dajú pomerne ľahko vysvetliť i bez samotného štúdia systému... Síce niektoré časti mi stále pripadajú príliš obkecané -- pre moje potreby by stačilo i desať strán ;-)

Medzi zaujímavosti by som zahrnul 2k6 hod a s tým spojené vyhodnocovanie testov podľa preddefinovaných stupníc...
A taktiež by som sa chcel spýtať niektorých ľudí, ktorí majú s týmto systémom už skúsenosti, či je CPH vhodné použiť na hru, ktorú plánujem (one-shotovka, max. štyri hodiny v rámci vysvetlenia systému & tvorby postáv): mala by to byť komandoidno-dispečingoidná hra -- postavy by boli členmi špeciálneho úderného komanda, ktoré by mali pravdepodobne ukradnúť/zničiť nejaký objekt (pravdepodobne budeme hrať vo svete StarCraftu, teda bude niečo na spôsob novej maskovacej techonológie Ghostov, atp.) podľa inštrukcií dispečera/centrály/whatever, ktorého budem stvárňovať ja ako PH. Prvá časť hry bude hlavne o boji a preniknutí do oblasti, kde sa daný objekt nachádza -- stále podľa inštrukcií. Ako sa postavy budú približovať k cieľu misie, tak bude vychádzať najavo (napr. podľa zbytočných smrtí niektorých postáv), že nie všetci dostávajú od dispečera rovnaké informácie, čo môže viesť ku konfliktom v komande (napadnutie veliaceho dôstojníka, ktorý iste vie, o čo ide) a celkové navodenie nedôvery -- odtrhnutie niektorých postáv od hlavného komanda a úteku/vykonanie úlohy na vlastnú päsť. V tomto bode už dispečer nebude reagovať, postavy budú ponechané sami na seba v centre nepriateľov. K stresu pridá i informácia šíriaca sa celým komplexom o neodvratnom zničení celého komplexu/planéty (napadnutie z orbitu, autodeštrukcia). Postavy budú nútené narýchlo činiť rozhodnutia (pocit nedostatku času môže byť vyvolaný odpočítavaním): pridať sa na stranu nepriateľa, vykonať misiu (ktorá by bola koncipovaná tak, aby ich zachránila, ak ju splnia), umrieť... Presný koniec ešte nemám vymyslený, no predstavu ste si snáď vytvorili :-)

Je možné pomerne rýchlo hru vysvetliť, vytvoriť postavy, etc. (vraj Jerson na PgC dokázal celkom schopne vysvetliť CPH predom nezasväteným, ale viac o tom neviem)? A je vôbec na takúto hru CPH vhodné, alebo sa radšej poobzerať po iných alternatívach (Wushu)?
Lurking...

Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 10:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cypher » 10. 2. 2008, 20:41

Jerson:
Díky moc, takhle jsem to přesně potřeboval vysvětlit. Jen mám podezření, že jsem si stáhnul starší verzi pravidel (usuzuju podle toho že jsi zrušil vícenásobné útoky na jednoho protivníka, zatímco já je tu pořád mám). Moje verze je z non.d20. Existuje nějaká novější verze?

Jinak bych měl ještě otázku na střelbu z automatických zbraní. Vím, že ve verzi z non.d20 je o tomhle problému zmínka, ale nikde není řešení.

Andros:
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že pravidla se dají vysvětlit velmi rychle. Mě to zabralo jen pár minut a hráči většinu pochopili na první pokus. Sice jsem jim nevysvětloval uplně všechno (vynechal jsem různé vypočítávání bonusů na orientaci ve městě podle toho jak dlouho tam žijí, jak stanovit obtížnost nějaké překážky etc.), ale podle mě by ten zbytek taky nezabral moc času.

Tvoření postav v CPH je jedno z nejjednodušších, co jsem zatím zažil. Na rychlosti tvorby svou roli hraje pouze zkušenost a fantazie hráčů. Pokud již mají nějakou představu svého hrdiny, tak jeho převod do systému je otázkou minut.

Na posouzení toho, zda se CPH hodí na tvoje dobrodružství ještě nemám dostatek zkušeností.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 11. 2. 2008, 00:04

Tak napřed Andros.

Pravidla jsou napsaná s romadou čísílek proto, že když je napíšeu stručněji a bez čísel, tak mi hráči říkají, že tohle nebo tamto potřebují lépe vysvětlit, nejlépe s čísly. Nicméně ještě stále se učím pravidla psát, takže další verzi zkusím zase o něco více učesat.

Pokud chceš hrát v CPH jednorázovku, zvláště v takové akci, pak doporučuju čtyři vlastnosti (třeba fyzička, reakce, intelekt a vůle) a okolo osmi dovedností obecněji zaměřených - spíše méně než více. Případě dát jeden "charakterový rys" - tedy dovednost a současně nevýhodu (třeba "pečlivé plánování")

A přímo ve hře bych určitě doporučil testovat i stres, alespoň při každé neobvyklé (a nebezpečné) situaci, aby se mohl projevit charakter (a jak moc budou postavy jednat podle sné nátory v případě, že mají postihy za stres)

Rozhodně bych vypustil stejné bodové hodnocení postav a zkušenosti za úspěšné nebo hraní charakteru akce bych dávám hráčům hned ve formě rezerv - jedna dvě rezervy za každou takovou scénu by mohly být tak akorát.

Pokud chceš opravdu zabíjet, budeš si muset poradit sám jak na to, já bych spíše doporučoval všechna zranění počítat jako dočasná - polovina z poškození bude mizet rychlostí 1 bod za kolo a druhá polovina rychlostí 1 bod za scénu. Plus se ještě hodí nějaký rychloléčič zranění v počtu 1 na postavu, aby někdo neschytal náhodou moc velký postih hned na začátku - tedy schytyt ho může, ale tohle instatní léčení ho postaví na nohy - jednou a naposled. Umřít může až na druhý pokus, alespoň si zahraje.

Jinak hru vysvětlíš za dvacet minut celou, deset ti bude stačit, když si vysvětlení jak se popisují akce a jak se mění úspěchy za neúspěchy necháš až na první ostrou akci ve hře - tohle hráči obvykle chápou rychle, a těm co nechápou by stejně nepomohla ani hodinová přednáška dopředu.

Jo, a ještě jedna věc - když si hráči budou popisovat akce sami, tak zvláště při popisu neúspěchů (a poškození) je nenechat dlouho přemýšlet - když neví, tak polovina poškození je klasické zranění a druhá polovina znamená, že padnul na zem, motá sem u hlava a vidí hvězdičky. Pokud to dává smysl, tak zakrvácené oblečení a vypadlá zbraň nebo jiný důležitý předmět, každý z těchto popisů pokrývá jeden neúspěch.

A nakonec si nech v záloze možnost dodělávání a uproavování doveností, pokud by se ukázalo, že speciální komando nemá důležitou dovednost, kterou by mít měl a dost dobře naučenou. Jedna dvě zmeny na postavu.

-------------------------

Teď Cypher.
Verze na D20 je stará rok a protože pravidla průběžně testuju, tak některé věci prostě nevydrží tak dlouho. Mám dojem, že jsem vícenásobbný útok myslel jen jako útok na více protivníků, nikoliv na jednoho protivníka, ale zapomněl jsem to zdůraznit ... každopádně to ber jak jsem tady napsal.

Střelba z automatů je jednoduchá. Krátká dávka (2 - 5 střel) nebo dvourána u pistole dává bonus +1 na útok na libovolnou vzdálenost.
Střední dávka (6 - 10 nábojů) dává bonus +2, ale jen do dvojnásobku základní vzdálenosti - tedy u samopalů do 20 metrů, u útočných pušek do 50 metrů. Plná dávka (11 - 20 nábojů) dává bonus +3, ale jen na základní vzdálenost. Pokud má postava zbraň opřenou do remene, nebo opřenou o dvojnožku, tak má tento bonus i na dvojnásobek základní vzdálenosti.

A ještě je možné přenášet palbu z jednoho kola do ddruhého - když střílíš plnou dávkou a netrefíš se, můžeš držet spoušť a další kolo si nemusíš hodit, dostaneš dva úspěchy navíc - pokud jsi překonal obranu cíle, tak jsi zasáhl. Pokud ne, tak další kolo dostaneš další 1 úspěch, a tak dál, dokud nezasáhneš nebo ti nedojdou náboje (v takovém případě se bere, že vystřelíš 20 ran za kolo). Je pochopitelně nutné mít zbraň zapřenou do ramene nebo o dvojnožku, nebo mít obrovskou sílu, nebo jí mít lafetovanou.

Další pravidlo říká, že každé zdvojnásobení počtu cílů v skupině dává bonus +1. Pokud uspěješ jen díky tomuto bonusu, zasáhneš někoho z "rozšířené" skupiny.

Takže když proti tobě stojí dva lidé, ty máš 4 úspěchy na útok a oni mají 4 na obranu (kždý zvlášť), tak prvního jsi minul, ale protože jsou dva, tak máš +1 a zasáhl jsi toho druhého. Když jich bude pět, tak když se uhne první, přičteš jeden úsúěch a porovnáš s obranou dalších dvou, a když se uhnou i ti, tak přičteš další jednučku a porovnáš s obranou posledních tří. Když náhodou překonáš obranu více lidí, tak si vybereš, kdo to schytal.

Když útok rozděluješ mezi více cílů, tak ti postih vyrovnává bonus popsaný v minulém odstavci, takže hážeš pod základní střelbu bez bonusu za delší dávku - ta jen určuje, mezi kolik cílů můžeš úspěchy rozělit- u krátké dávky mezi dva, u střední mezi tři a u dlouhé mezi čtyři. Rozděluješ je přímo bez dalších postihů. Takže hodíš 10 úspěchů, vystřelil jsi střední dávku, tak dáš 4 úspěchy na první cíl a po třech na zbylé dva. nebo osm na první a po jednom na zbylé dva.

Jestli chceš hrát Comando, tak můžeš zavést pravidlo, že střední dávkou s e dá zasáhnout až 5 lidí a dlouhou až 10, přičemž na každý cíl musíš dát alespoň 1 úspěch. Ale to jsem ještě nezkoušel, jaká jatka by to udělalo - nicméně asi dost velká. A když to někdo použije proti hráčským postavám, tak je asi postřílí všechny (: )

Ještě jedna poznámka - miniguny a podobné zbraně mají kadenci větší, klidně i 200 ran za kolo, což je bonus +5. Do vzdálenosti obvykle 100 metrů - tomu se bez krytu nedá uhnout. Prostě počítám s tím, že takovou srandu si tu a tam postavy můžou užít, a pokud se někdy ocitnou na špatné straně takové zbraně, je to prostě závažná chyba v taktice a možná na to umřou. Ten bonus zase není tak brutální jak by měl být podle reálných výsledků, takže se to dá rozchodit, kyž použijou nějaké rezervy.

Jinak každzdvojnásobení počtu zbraní (třeba kulometné dvojče) dává bonus +1 na útok - beru to jako zdvojnásobení počtu střel. Zase je to slabší oproti realitě, ale dá se to rozchodit. Kdyby to bylo málo, tak lze bonus na útok přičíst ještě jednou na ničivost - pokud se tedy postava trefí). Take v případě dlouhé dávky +3 na útok a při úspěchu další +3 (plus navíc ničivost zbraně). U minugunu by to bylo +5 a +5, u osmi kulometů při dlouhé dávce je to +3 (za dávku), další +3 za třikrát zdvojnásobený počet zbraní, a při zásahu +6 na zranění - když přičtu ničivost 7 za běžný puškový náboj ráže 7,92mm, tak je to spolehlivě smrtící. No, skoro spolehlivě. Na své hráče jsem tohle ještě nezkoušel.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 11. 2. 2008, 09:01

Jerson,

máš najnovšiu verziu niekde spísanú?
Napadla ma taká vec...

...čo keby... som sa na ten tvoj text pozrel a skúsil ho prepísať zjednodušene? Viac "pravidlovo" a menej "ukecane"? Plus by asi bolo treba pridať viac príkladov...

Hm?
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 11. 2. 2008, 10:55

Joe, nejnovější verzi mám zatím rozpracovanou - nicméně pokud máš zájem osekávat z CPH zbytečnosti, tak jsem pro všema deseti. Zkusím během tohoto týdne sepsat první kapitolu, tu nejdůležitější, aby sis to mohl vyzkoušet - co ty na to?

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 11. 2. 2008, 11:03

Jerson píše:Joe, nejnovější verzi mám zatím rozpracovanou - nicméně pokud máš zájem osekávat z CPH zbytečnosti, tak jsem pro všema deseti. Zkusím během tohoto týdne sepsat první kapitolu, tu nejdůležitější, aby sis to mohl vyzkoušet - co ty na to?
Gimme... Mine! My precioussss! :-)=
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 11. 2. 2008, 12:11

Budu to brát jako souhlas (: )

Andros
Příspěvky: 92
Registrován: 31. 8. 2006, 13:44
Bydliště: Brno / Bratislava

Příspěvek od Andros » 11. 2. 2008, 18:08

Cypher & Jerson:
Vďaka za odpovede; ako sa zdá, s vysvetlením CPH nie sú väčšie problémy, teda to skúsim, vaše rady si takisto vezmem k srdcu. Ak sa tá hra skutočne odohrá, tak príp. pošlem nejaký report, ako to dopadlo...

P.S.: Ja som mal tiež verziu z non.d20.cz. Žiadnu novšiu verziu na stiahnutie som nenašiel, tak možno ešte počkám na najaktuálnejšu verziu CPH. (Dúfam, že obálka zostane -- tá je fakt cool $D )
Lurking...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 11. 2. 2008, 22:37

Poslední verze obálky je od Alnaga, nicméně mám namalovanou novější verzi, hezky ručně (není to moje práce), takže ji téměř určitě změním (dal jsem za ní docela slušné peníze)

A report rozhodně uvítám - po těch třinácti letech bude možná první, maximálně třetí (: )

Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 14:07
Bydliště: Čertův příbytek

Příspěvek od Ebon Hand » 12. 2. 2008, 14:49

Sama sa pyšní titulom "príbehovo akčný RPG systém"
No toto by si možná Jersone mohl změnit. Jsem s hraním CPH spokojený, ale nepřijde mi to jako akční hra. Na to je příliš vázaná na realitu a držení se jí, s úmyslným brzděním "řádně akčních výkonů" - ne úplně běžných.

Spíš bych jí charakterizoval jako taktickou, investigativní a konspirační s výbornými nástroji pro hraní běžných lidí (civilů, nehrdinů) v atraktivních a zajímavých situacích. Přeci jen superman si v CPH bude dávat na držku častěji, než by mi u něj vyhovovalo. 8)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 12. 2. 2008, 16:19

Ebone, tobě se tam nelíbí to "akční"? Mě totiž zase někteří lidé řekli "akční určitě, ale příběh to moc nepodporuje".

Kromě toho to omezení supermanů je dané konkrétním nastavením světa, nikoliv nastavením hry jako takové. Protože klidně můžeš veškeré neúspěchy popisovat ty jako hráč a pak můžeš vydržet neuvěřitelná zranění, to zaprvé, a zadruhé to co je uvěřitelné nebo ne (a tedy povolené při popisech) je také na libovůli hráčů - nic ti nebrání popisovat tak šílené akce jako ve Wushu. Opět - jak jsi sám viděl, někteří hráči prostě nevěří, ž by mohli rozchodit dávku z kulometu, kterou jejich postava schytá, a přitom pro mojí skupinu je běžné, že přežijou běžně střelbu ze samopalů, dopady granátů a v poslední hře i zásahy protitankovou puškou.

Kromě toho když uděláš postavy hodně silné, aby jim základ hodu dával třeba 15 (což není tak těžké), tak průměrně budou mít 10 úspěchů a i při středním zranění jsou ještě pořád v plusových číslech.

Další věc je množství rezerv - já s nimi šetřím, ale pokud za každou akci dostaneš dvě až pět, tak opět přežiješ téměř všechno a zvládneš neuvěřitelné výkony (jako jednou ranou z pistole zastřelit tři lidi), protože si budeš házet třeba pod 20.

A nebo ještě jinak - která pravidla RPG jsou podle tebe akční hra? (: )

Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 14:07
Bydliště: Čertův příbytek

Příspěvek od Ebon Hand » 12. 2. 2008, 17:22

Ano, nepřijde mi to moc akční systém, ale tím jsem nemyslel nic špatného. Hraje se mi v něm dobře.
No já nemyslel jen nastavení vypravěčem a pravidlama v družině. Každopádně takto se dá tvarovat drtivá většina her.
Spíš jsem myslel to, že celkově nevnímám CPH jako akční systém. Na mě je spíš konzervativní - realistický, hodně se ověřuje hody. V boji se hází i na obranu, což já vnímám jako brzdící věc pro akci. Druhak mi přišlo, že při těžším zásahu vlastní postavy v CPH je postava buď vyřazena, pokud všechny neúspěchy pojme jako zranění, nebo neschopna boje, pokud si odrovná část výstroje.
A abych nezapoměl já vnímám jako akční hry Wushu, Fate a překvapivě DnD, ale tam to bude tím, že se nejčastěji setkávám se stylem, který je velmi blízký H&S.. :D
Ale jak tě tak znám, tak mi to začneš vymlouvat jako správnej fanatickej obhájce své práce. $D
Což je správný.. 8)

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] a 1 host