Čas pro hrdiny (staré)

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.

Jaký je váš poměr k RPG Čas pro hrdiny:

Nebudu ani číst
1
5%
Četl jsem a nelíbí se mi
2
10%
Četl jsem a zkusím si zahrát
11
55%
Hrál jsem a nelíbí se mi
0
Žádná hlasování
Hrál jsem a celkem ujdou
0
Žádná hlasování
Hrál jsem a jsou dobrá
5
25%
K čertu s CPH (prosím podpis do tématu :-)
1
5%
 
Celkem hlasů: 20

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 10. 2. 2007, 09:39

Jak by se dal výstižně popsat CPH jednou až třemi větami, aby to něco řeklo i laikům (a zároveň aby to odlišili od DrD či jakéhokoli jiného RPG)?
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 12. 2. 2007, 14:19

RPG systém navržený tak, aby si ho hráči mohli upravovat na základě svých preferencí a stylu hry. Klasické vyhodnocovací mechaniky testů (alespoň zatím 8) ), nicméně výsledek čiností postav je v rukou hráčů a oni také určijíl, jakým způsobem postava uspěje nebo neuspěje.

Stačí to takto? Slova v závorce můžeš vynechat.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 12. 2. 2007, 16:06

Tak je tu první PDF verze

http://www.d20.cz/public/cph/cph.pdf

Kdyžtak se prosím vyjádřete i k formě, tedy vzhledu stránky.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 12. 2. 2007, 16:35

No vidíš, že to ide ;)

A ja zasa vidím, že Alnag ešte neumrel... NAZDÁAAAAR ALNAG!!!! (volanie do éteru...)

A vyzerá to asi 100x lepšie ako pôvodný doc a je to minimálne 10x prehľadnejšie.
Keep it up!


Joe
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 28. 2. 2007, 13:04

Základní myšlenky CPH mi přijdou dobré - jednoduchost, univerzalita, logika... Bohužel méně se mi líbí konkrétní provedení.

Myšlenka rozlišení dvou, tří, čtyř, více úspěchů a je poměrně dobrá. Horší je její provedení v pravidlech.

Zdlouhavé mi přijde připočítávání bonusů a postihů a pak stanovit podle počtu úspěchů/neúspěchů výsledek akce. Složitý popis výsledku podle načítajících se úspěch/neúspěchů je sice dobré vodítko pro herecký výkon, ale myslím, že by to šlo i bez toho. Myslím, že 10 úspěchů do plusu a 10 do mínusu, celkem 20 možných variant, je příliš široké rozpětí.

Mám na mysli zrovna ten příklad s dvěma chlapama, kteří běží a chtějí přeskočit nějakou vodu - ty ústupky, který musí klást jako oběť úspěchu... Jako myšlenka je to slušná. Nevím, jak ji koncipovat jinak, aby to nebylo spojeno s tou složitostí handlování úspěchu.

Dost dobré mi přijde tvé řešení odhadu čísla místo hodu. Máš to někde podrobně popsané? Co sem to četl tady na fóru, tak jsem to sice tak nějak pochopil, ale ne úplně.

Ten poslední desigh v PDF je perfektní :P
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 28. 2. 2007, 14:37

10 neúspěchů by musel být fakt extrém, ve hře se rozsahy výsledků pohybují v menším rozptylu a více se sdružují, například "6 neúspěchů - 3 zranění, ztráta nože a upadnutí na zem (postih -2).
Celkově je tohle počítání hlavně vodítkem pro méně hráče, aby měli představu, jak moc by měli popis rozvíjet a jaké efekty přiřadit, aby to nebylo jen povedlo se / nepovedlo se, a Vypravěči usnadňuje stanovit náročnost akce. Jestli je náročnost 4 nebo 5 a úspěchů se popíše 4 nebo 6 (slovně) je v podtatě jedno, až tak do detailů není třeba zacházet (i když někteří to tak dělají)

Systém příběhových zvratů - tedy odhadů je zde:
http://www.d20.cz/clanky/o-pravidlech/c ... /2266.html

Design a layout je Alnagova práce, opět jsem mu za ní poděkoval. V další verzi už nejspíš budou i obrázky.

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 4. 3. 2007, 00:31

Pokud je ten příklad extrémní, tak by to tam bylo dobré uvést, aby si ostatní nemysleli, že to tak je normálně. Protože z toho příkladu je mi zřejmé právě jen to složité handlování. Zase je ale dobré vědět, jak až lze smlouvat úspěchy...
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Gowery

Příspěvek od Gowery » 4. 3. 2007, 14:02

Pete píše:Pokud je ten příklad extrémní, tak by to tam bylo dobré uvést, aby si ostatní nemysleli, že to tak je normálně. Protože z toho příkladu je mi zřejmé právě jen to složité handlování. Zase je ale dobré vědět, jak až lze smlouvat úspěchy...
Tak pod to bych se podepsal taky :wink: . Chce to vstřícného a zároveň spravedlivého GM, aby se hráči necítili závislí na jeho libovůli.
Pak bych ještě na Jersona prásknul, že nám při hře vycházelo i více než deset úspěchů, což podle mě není takový problém. Stačí si vzít průměrného příslušníka SS s obratností sedm a házením granátu taky sedm a dobře si hodit.. třeba trojku a výsledkem je krásných jedenáct úspěchů. Trojka nepadá často, ale byl to přece jenom průměrný SSák :) .

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 5. 3. 2007, 15:21

Pete píše:Pokud je ten příklad extrémní, tak by to tam bylo dobré uvést, aby si ostatní nemysleli, že to tak je normálně. Protože z toho příkladu je mi zřejmé právě jen to složité handlování. Zase je ale dobré vědět, jak až lze smlouvat úspěchy...
Udělám si poznámku - který příklad konkrétně máš namysli? Jestli to přeskakování, tak na úpravu zcela určitě dojde.

Jinak maximální herní výsledek je -10 až +20, ale jak říkám, to dost závisí na té které hře. Když budete hrát něco vy stylu MAtrix, asi nebude divné, že postava přeskočí deset metrů, proletí oknem, vatasí dvě pistole, otočí se, oddělá tři protivníky, přebije, udělá salto, dopadne na nohy, vpadne do budky, vytočí číslo a ještě stihne vrhnout škleb na agenta za volantem - a to všechno v jedné akci, při které si běžný policista maximálně tak rozbije ústa při uklouznutí na schodech. 8)

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 8. 3. 2007, 10:28

JJ, jedná se o to přeskakování nějaké jámy :)

Naopak, snažíme se hrát trochu víc realisticky, spíš "běžnější" lidi i když s akcentem na jejich hrdinskost. Pořád sice vytváříme postavy tak, že často mají lepší atributy, dovednosti..., ale snažíme se, aby jejich hrdinskost plynula ze hry, z hrdinských skutků; ne z toho, že k hodu proti CČ můžu přičíst obrovský číslo za dovednost :)

-10 až +20, tak to už je slušnej náhul - to už zakládá sklony k perverznímu hraní si s pravidly (tenhle meč přidává jen +2, já chci +3 ;)) Opravdu je potřeba tak široká škála? Mě by stačilo tak 7 stupňů, ať je to jakákoliv hra (matrix, "real" středověk, epic fantasy...)
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 8. 3. 2007, 16:02

Pete píše:Naopak, snažíme se hrát trochu víc realisticky, spíš "běžnější" lidi i když s akcentem na jejich hrdinskost. Pořád sice vytváříme postavy tak, že často mají lepší atributy, dovednosti..., ale snažíme se, aby jejich hrdinskost plynula ze hry, z hrdinských skutků; ne z toho, že k hodu proti CČ můžu přičíst obrovský číslo za dovednost :)
Neboj se, v mých posledních hrách vystupují doktoři, řezníci, knihovníci, spisovatelé, sportovci, opraváři rádií, vyhazovači (každý tedy v jednom dvou kusech 8) ), menšinu tvoří agenti nebo vojáci, ale přitom se z nich stávají hrdinové (většinou proti své vůli)
-10 až +20, tak to už je slušnej náhul - to už zakládá sklony k perverznímu hraní si s pravidly (tenhle meč přidává jen +2, já chci +3 ;)) Opravdu je potřeba tak široká škála? Mě by stačilo tak 7 stupňů, ať je to jakákoliv hra (matrix, "real" středověk, epic fantasy...)
V praxi - tedy ve hře - si nikdo s pravidly tak moc nehraje. Tato škála mi vyšla, vysvětlím jak:

4lověk dokáže popstat slovy nějakých 10 stupňů maximálně, 7 je lepší. Nicméně použitelníé postavy v RPG se sotva pohybují moc pod průměrem - špatné schopnosti mají být prostě špatné a použité v nevhodný čas vedou k těžkým neúspěchům, což značí smrt nebo vážné zranění postav. Takže z jakéhokoliv rozsahu použiješ tak půlku. V SR jsme ze šesti používali jen horní tři - postavy jsou pak příliš podobné.

Takže mám 10 rozlišení na vlastnost a 10 na dovednost, které se sčítají. To je rozsah (teoreticky) 0 - 20. Hod 2k6-2 se odečítá, tedy (teoreticky) -10 až 20.

ALe teď dobré zprávy - nic ti nebrání používat jen dovednosti, a případné vlastnosti postavit na stejnou úroveň, pokud nějak extra vyčnívají. Tím změnšíš rozsah na 1 - 10, rozsah hodu zůstane a výsledky budou od 10 neúspěchů do 10 úspěchů, obojí bude extrém, běžně dostaneš čísla okolo 5, což se už popisuje docela snadno. Co znamená jeden parciální úspěch stejně závisí na dohodě Vypravěče a hráčů, takže tímto snížením pravidla neutrpí a budou fungovat dál (už jsem je i takto zkoušel).

Æísla jako taková nejsou moc podstatná, původně sem měl rozsah na všechno 1 - 20 a fungovalo to také. Schválně to vyzkoušej.

Případně můžeě mít i menší rozsah a použít jiné kostky tak, aby pokrývaly větší část rozsahu, přičemž je dobré, aby mohla padnout nula (nejvyšší číslo bude prostě nula). Popisy náročístí, úspěchů a další věci budou fungovat pořád stejně dobře, jen kadá jednička bude mít zase o něco větší váhu, ale zase bude snažší je od sebe odlišit.

Měl jsem na paměti i to, že čím méně stupňů, tím méně se postavy budou zlepšovat - mnoho hráčů má radost právě z toho, jak jejich postava sílí - a že se to projevuje. Pokud tohle nepotřebuješ, není co řešit použij, jen poloviční rozsah.

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 8. 3. 2007, 22:08

Taky sme měli 1-10 pro atributy i dovednosti a taky sme to sčítali. Bylo toho ale moc, i když nepopírám, někdo si může chtít propracovávat postavu "číselně".
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 9. 3. 2007, 09:26

Pete píše:Taky sme měli 1-10 pro atributy i dovednosti a taky sme to sčítali. Bylo toho ale moc, i když nepopírám, někdo si může chtít propracovávat postavu "číselně".
To už je asi na každém ... zase jsem slyšel názory, že jsou lepší vyšší rozsahy, tento mi přijde tak akorát uprostřed s možností úpravy na obě strany, přičemž pro zvýšení i snížení rozsahu existují rozumné důvody.

A také záleží na tom, jak schopné postavy se ve hře vyskytují. V SR jsmě všichni měli spíše méně lepších schopností právě kvůli menšímu rozsahu.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2460
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 9. 3. 2007, 12:45

von je to sice rozsah -10, +20, ale jestli dáš +20, tak seš bůh, kterej měl zatracený štestí a jestli -10, tak seš beznohej lidoop pokoušející se hrát fotbal... takže jo, možnosti tu sou, ale co se týče slovního popisu, tak si "fakt hodně dobrej úspěch" můžeš umístit už někam na dvanáctku...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 12. 3. 2007, 09:50

Však také ano, 10 čistých úspěchů a víc jsou případy, kdy něco dělá odborník na slovo vzatý a jedná se o jednoduchou věc. Nebo o jiné případy - teď třeba přemýšlím nad tím, za kolik úspěchů by byla oprava neznámého zařízení bez jakéhokoliv manuálu a bez toho, že by se mi ho podařilo otevřít (v tomto případě je úspěch vyvážen tím, že prostě nevím co tomu zařízení bylo 8) )
Naposledy upravil(a) Jerson dne 8. 2. 2008, 10:08, celkem upraveno 1 x.

Zamčeno

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host