Vukogvazd

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4940
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2008, 14:46

Ďakujem za odpoveď.

Začnem okľukou. Ľudia majú obmedzené množstvo času a energie a veľmi veľa vecí, ktoré ich zaujímajú. Je preto úplne bežné, že aj napriek tomu, že má človek o niečo záujem, akonáhle sa stretne s prvou prekážkou, prestane sa snažiť. Prekážkou ako neistota, nutnosť niečo riešiť, nutnosť niečo sa učiť, prispôsobovať sa alebo vynakladať čas, energiu a peniaze. Lebo sa človeku vynaložená energia môže zdať byť príliš vysoká cena za niečo s neistým úžitkom.

Príklad: Predstav si, že v Tvojej štvrti začnú kúsok od Tvojho baráku vytínať park a stavať tam benzínku. Obyvatelia sa ohradia, že o ničom nevedeli a nikto sa ich nič nepýtal. Na to im zamestnanec miestneho úradu povie, že informácia o stavbe benzínky bola ako sa sluší a patrí 30 dní pred vydaním stavebného rozhodnutia vyvesená na nástenke miestneho úradu (v niektorých prípadoch v suteréne za zamknutými dverami s nápisom "Pozor, tiger!", ako to bolo v Stopařově pruvodci). A ľudia teda mali možnosť sa vyjadriť, nech sa teraz nesťažujú. A že dostali jednu pripomienku od deda zo štvrtého a zohľadnili ju (chcel len, aby prach nefúkal do okien, takže vraj zvýšia oplotenie stavby). A toto vraj mohol urobiť každý.

Fakt je ten, že žiadny z tých občanov (a nerobím to ani ja, a asi ani Ty) sa nechodil každý mesiac pozerať na tú nástenku, napriek tomu, že mohol. Jednoducho preto, že ísť tam sú náklady navyše, je to prekážka. Ďalšia vec je tá, že územný plán a návrh na stavebné rozhodnutie sú napísané jazykom, ktorému normálny človek nerozumie len tak. Čiže porozumieť tomu je ďalšia vynaložená energia, ďalšia práca naviac. A tretia vec je tá, že pripomienky musíš zaslať písomne, v presne stanovenom formáte a termíne, v technickom jazyku, začínajúc každú pripomienku slovami "na s. X, riadok Y, navrhujem nahradiť termín A termínom B".

Jediný, kto to urobil, je dedo zo štvrtého, náš hrdina, lebo má kilometre času a doma sa nudí. Okrem toho je to bývalý architekt, takže stavebnému jazyku miestneho úradu rozumie.

Samozrejme, keby im niekto každému do schránky hodil leták (odstránenie prekážky cesty na miestny úrad), v ktorom by bolo jednoduchým jazykom zhrnuté, o čo ide (odstránenie prekážky technického jazyka) a vysvetlené, že ak sa o týždeň dostavia na domovú schôdzu, príde za nimi zamestnanec miestneho úradu spolu s profesionálnym moderátorom, ktorý im pomôže sformulovať ich požiadavky (odstránenie prekážky na formu vyjadrenia názoru), tak to je iná pesnička. Naraz by miestny úrad mal namiesto pripomienok od jedného človeka pripomienky od štyridsiatich, a to len z nášho baráku. Z jednoduchého dôvodu: niekto ľuďom ich zapojenie uľahčil.

Autori projektov ako je ten váš mi niekedy pripomínajú zamestnancov miestneho úradu. Povedia ti, že však všetko je na našej webovej stránke, stačí pohľadať. Ak vynaložíte troška energie, dozviete sa všetko potrebné. Kľudne príďte s akýmkoľvek nápadom. Výsledkom je to, že o vašom projekte sa konkrétne informácie namiesto 100 ľudí dozvie 10 a z tých 10 sa len jeden poriadne zamyslí, čo si s tými informáciami počať: Môžem im prispieť? A ak áno, tak viem ako? Dajú sa v Poljane navrhnúť kniežatá, ak ešte nie sú? Je prípustné navrhnúť nejakú zmenu? Môžem sám hrať vo svete Vukogvazdu? Čím mám začať? Existujú napríklad "informačné kity" pre hráčov? Alebo musím čítať celý encyklopedický zoznam rás, legiend a kráľovstiev?

Na všetky moje otázky (a boli to len z brucha hodené príklady) píšeš vlastne "áno". Teda prišiel si k nám na fórum s mnohými cieľmi. Pokiaľ však nemáš konkrétnu predstavu a nedáš nejaké osnovy, neodstrániš pre ľudí prekážky, aby sa mohli Vukogvazdu zúčastňovať, odozva bude asi tak na úrovni 5-10% toho, čo by si inak mohol dosiahnuť.

Neber to ako kritiku, je to rada na zamyslenie ohľadne toho, ako dosiahnuť odozvu (a možno zárodok nejakej mojej eseje).

M
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Vukogvazd

Příspěvek od Lemmy » 16. 12. 2008, 09:10

Vukogvazd rules, o tom žádná :clap:

Uživatelský avatar
ubik
Příspěvky: 13
Registrován: 16. 7. 2008, 14:09
Bydliště: krčma U Sekavé báby, hrad Vukograd, panství Vlčí hvozd, vojvodství Poljana
Kontaktovat uživatele:

Re: Vukogvazd

Příspěvek od ubik » 20. 4. 2012, 15:50

Tak Vukogvazd má za sebou první veřejné vystoupení s Letopisy a světem. Vše se událo na Slavconu v Bratislavě. A můžeme slíbit další účasti na conech v brzké době!

Více: Mfantasy
Pravý hrdina je hrdinou vždy omylem; sám sní o tom, že je prostým zbabělcem jako všichni ostatní. (Umberto Eco)

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host